collapse

Auteur Topic: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig  (gelezen 58807 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RainbowR1

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #25 Gepost op: 14 december 2007, 14:37:20 »
Ehm, ik zou het zelf niet doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het ook erg leuk is om in trouwkledij op een mooi tropisch strand o.i.d. te poseren!

Ik doe het zelf niet (alhoewel ik nog een trouwfeest geef in Indonesiƫ) is omdat het mij inderdaad nogal gedoe lijkt (apart laten vervoeren in het vliegtuig en dan hopen dat die goed en kreukvrij aankomt). Ik zou er te veel om lopen stressen...

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #26 Gepost op: 14 december 2007, 15:41:27 »
Ik zou het ook niet doen.
Je bent immers al getrouwd, en het ziet er een beetje raar uit om eerst een reportage in Nederland te hebben en vervolgens nog eens op een tropisch eiland.
Daarbij blijft je jurk denk ik ook niet echt super mooi, al is dat nog niet het grooste probleem.

Alexia

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #27 Gepost op: 14 december 2007, 17:00:03 »
ik ga het ook niet doen. Ik zou het ontzettend zonde van m'n jurk vinden, en bovendien inderdaad het gesjouw!

Ik zou zeggen, koop gewoon een andere leuke jurk (zomerjurkje ofzo) en kijk tegen die tijd of er een fotograaf is die nog wat leuke foto's van jullie kan maken! Dat hoeft toch niet in je trouwjurk!

Ireen

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #28 Gepost op: 14 december 2007, 21:13:19 »
Met foto's bewerken kun je het ook laten lijken of je op een tropisch eiland was. Geen gedoe en geen gestress. Allleen wat handigheid met de pc is nodig. En een paar mooie plaatjes die je zelf schiet.  :biggrin:  :biggrin:

Lucin

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #29 Gepost op: 15 december 2007, 07:35:12 »
Ik ga waarschijnlijk een gedeelte van mijn jurk meenemen op onze huwelijksreis. Mijn jurk bestaat uit 2 gedeelten en mij leek het wel leuk om de top mee te nemen. Die kan ik ook dragen op een spijkerbroek of andere rok.

Maar misschien dat ik het tegen die tijd wel helemaal zonde vind en bang ben dat hij beschadigd, dus dan zou de top ook thuis kunnen blijven :)

Carina

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #30 Gepost op: 15 december 2007, 12:09:44 »
Ik vind het echt een heel leuk idee, maar denk wel dat de uitvoering wat lastig is.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2007, 12:10:16 door Carina »

Bruidje2008

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #31 Gepost op: 15 december 2007, 19:00:18 »
Nee ik doe het niet.
Ook niet eens aan gedacht eigenlijk.
Ik denk dat je jurk niet zo mooi blijft en
daarbij is het ook niet handig om je jurk mee te nemen.
« Laatst bewerkt op: 15 december 2007, 19:00:38 door Bruidje2008 »

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #32 Gepost op: 15 december 2007, 20:15:07 »
Ik heb het ook niet gedaan, maar vind het idee wel leuk! Mijn nicht heeft het wel gedaan, de jurk is meegeweest naar de Malediven, en ze hebben er echt hele leuke foto's gemaakt. Ze is er zelfs mee de zee in geweest. Staat hij daar in zijn pak met opgerolde broekspijpen om zn broek droog te houden, en zij met haar jurk opgetrokken. Ziet er echt heel leuk uit. En haar jurk is er nog mooi schoon van geworden ook!

nisanlin

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #33 Gepost op: 15 december 2007, 21:57:41 »
Ik doe het ook niet. Je ziet er dan toch niet meer zo uit als op je trouwdag, ik zou het geen toegevoegde waarde vinden en je moet maar zorgen dat ie niet toevallig kwijtraakt onderweg

HappyBride

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #34 Gepost op: 16 december 2007, 16:14:05 »
Wij willen dit ook gaan doen! Het idee is om wat leuke plaatjes te schieten op een tropisch strand en dat dan ook als bedankje naar alle gasten later te versturen met een leuke tekst. Ik denk dat we gaan proberen de jurk in 1 koffer te krijgen en het pak met alle andere kleding en spullen in de andere koffer. Op zo'n tropisch eiland heb je toch niet veel nodig. Ik las al in een ander item op dit forum dat je je jurk op de plaats van bestemming het beste in de badkamer uit kan hangen zodat deze weer een beetje ontkreukt door het stoom van het douchen. Maar kortom ik vind het ook een erg leuk idee!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #35 Gepost op: 16 december 2007, 17:46:41 »
Een klant bij ons in de supermarkt heeft ook foto's laten zien van haar jurk op het strand van Bonaire. Het zijn echt hele mooie foto's geworden. Het was alleen een heel gedoe om die jurk daar te krijgen en het was vrij warm in dat ding, wat ik begrepen heb. Dus het kan wel, vergt wel wat goede voorbereidingen denk ik.

sweeetypie

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #36 Gepost op: 29 december 2007, 15:47:04 »
Inmiddels zijn er vast wel meer bruidjes die kunnen vertellen hoe het met kleding in het vliegtuig verlopen is. DUS LAAT VAN U HOREN!!! :please:

Wij moeten in april ruim 10 uur vliegen... en ook nog eens 2 keer overstappen.. :blink:
Bij het reisbureau hebben ze gezegd dat ik m'n jurk (in een hoes) bij het inchecken aan de balie ff aan mn moeder of schoonmoeder oid moet geven en dan als ik m'n bagage heb afgegeven de jurk als extra handbagage moet 'meesmokkelen', dus zonder te zeggen dat ik die jurk heb, anders krijg je alleen maar gezeur. En dan in het vliegtuig aan de stewardess geven.

Bij de bruidswinkel zeiden ze weer dat je het gewoon kunt aangeven en zo mee het vliegtuig in kan nemen en dat de stewardess het dan voor je weghangt, omdat ze er een speciale plek voor hebben (ook voor zakenmensen met pakken natuurlijk)

Ik beschouw mezelf als 'een keurig meisje' (ahum) en voel me een beetje rot bij de manier van het reisbureau.. misschien propt de stewardess mn jurk alsnog tussen de handbagage!?!?
Maar ik heb ook geen zin in gezeur... :sad:

Wat zouden jullie doen??

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #37 Gepost op: 29 december 2007, 16:10:17 »
In vloeipapier verpakken en opROLLEN in plaats van opvouwen. Kreukt ie echt niet zo erg hoor, gewoon meteen uithangen op de plaats van bestemming en eventueel, zoals aangegeven, in de badkamer hangen als je doucht.

Alexia

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #38 Gepost op: 29 december 2007, 16:41:45 »
je krijgt vaak aan de gate juist gezeur als ze zien dat je teveel handbagage bij je hebt!

juist dit soort dingen wordt niet moeilijk over gedaan als je het aangeeft, en inderdaad, vaak hangt de stewardess het dan gewoon netjes voor je weg.

geloof mij (ben grondstewardess geweest) dat er juist minder gezeur is als je het wel 'aangeeft'.. bij mij en de collega's die ik ken in elk geval.

friend

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #39 Gepost op: 1 januari 2008, 18:39:13 »
het idee vind ik wel erg leuk maar ik zou het zelf niet doen.

wij gaan naar aruba op vakantie en ik koop voor die tijd een heel leuk wit zomerjurkje en rene een mooie witte linnen broek en we gaan daar eenfotograaf zoeken die dan met zonondergang een fotoraportage gaat maken van ons.

op die manier is het niet zozeer een herinnering aan de trouwdag (daar hebben we tenslotte al foto's van) maar wel van onze huwelijksreis!

Sue

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #40 Gepost op: 6 januari 2008, 13:50:34 »
Ik zou het ook niet doen, maar hee, iedereen is anders dus als jij graag wil zou ik het gewoon proberen.

ik vind jou idee wel heel erg leuk Friend, ik denk dat ik dat hier ook eens ga overleggen, gewoon een simpel wit jurkje en dan daar een fotoreportage  :wub:  Klinkt erg romantisch!
« Laatst bewerkt op: 6 januari 2008, 13:50:52 door Sue »

bruidje2009

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #41 Gepost op: 31 januari 2008, 23:36:05 »
ik trouw ook in het buitenland en zat er inderdaad ook over na te denken hoe dat moest met mijn jurk in het vliegtuig. Ik ga hem denk ik meenemen als handbagage

septemberbruid

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #42 Gepost op: 1 februari 2008, 09:39:56 »
Ik had in november een topic gestart omdat ik bij mijn broer in Spanje was en een mooie trouwjurk had gezien, en ik niet wist hoe ik deze mee moest nemen.
Ik heb een hele grote koffer, en mijn kleding heb ik bij mijn moeder in de koffer gedaan en de jurk heel goed opgevouwen en in de koffer gedaan, wilde prima! Toen ik thuis was heb ik de jurk direct uitgehangen (bij mijn ouders)
Moet eerlijk zeggen dat ik het wel eng vond toen we eenmaal bij de bagageband stonden...uiteindelijk kwam die van mij natuurlijk als 1 van de laatste, maar het viel mij op dat hij helemaal niet zo kreukelig was!
En een paar weken voor de grote dag moet er nog iets aan vermaakt worden en die vrouw gaat de jurk dan toch strijken/stomen.

Wat je ook kunt doen is de jurk gewoon hangend vervoeren, ik werk zelf op een reisburo en heb laatst dit voor een bruidspaar geregeld. Ik kon bellen met de luchtvaartmaatschappij en zij hangen de jurk dan in een aparte cabine waar ook de spullen van de stewardessen enzo staan. Je kunt de jurk dan afgeven wanneer je het vliegtuig instapt. Dit is eigenlijk nooit een probleem.

~* ~Tanja~*~

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #43 Gepost op: 21 maart 2008, 19:58:52 »
Zeker wel doen!!! Zo'n kans krijg je niet altijd natuurlijk! Ik ga het zelf zeker doen, het is toch geweldig als je je jurk weer aan mag???? En dan ben je toch weer speciaal....

Mijn vriendin is in Mexico nog een keer getrouwd op het strand (na ook al in Nederland te zijn getrouwd) en zij hebben hun trouwkleding gewoon meegesleept. Gewoon in een koffer. Het zag er nog geweldig uit, geen kreuk te zien! En aan zo'n tropisch strand foto's maken is toch geweldig? Die foto's zagen er echt zooooo mooi uit!

Waar gaat de honeymoon eigenlijk heen?

veronique

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #44 Gepost op: 22 maart 2008, 18:52:26 »
wij gaan naar mexico dus zeker wel een mooie plek voor foto's
heerlijk dat witte zand en die blauwe zee!!!!

debby82

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #45 Gepost op: 22 maart 2008, 21:59:30 »
Ik vind het niet zo zonde, die jurk draag ik toch nooit meer. In de kast laten verstoffen vind ik pas zonde. Ik wilde dit ook doen maar wij gaan een rondreis door zuid afrika maken en we ik weet niet of de jurk kreukvrij blijft in de huurauto. We komen pas na een paar dagen op een mooi strand aan en we hebben ook nog een binnenlandse vlucht. Ik denk er dus nog even over na.

Leonie888

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #46 Gepost op: 30 maart 2008, 19:42:11 »
Hoi Veronique,

Ik neem ook mijn trouwjurk mee op huwelijksreis, ik werk op een reisburo en weet uit ervaringen van andere dat dit geen gedoe hoeft te zijn. Je jurk gaat gewoon mee als bagage. Gewoon in een zak, een hoes zeg maar.

Je kan natuurlijk geweldige foto's maken en als je het niet zou doen zou je er denk ik absoluut spijt van krijgen! Het is geen gedoe hoor, je moet hem alleen een paar keer dragen, maar ik heb het er voor over! Ik hoop dat je een goede beslissing kan maken!!

Veel succes!!
Gr. Leonie

Maria

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #47 Gepost op: 31 maart 2008, 10:50:33 »
Nou van mij hoeft de jurk niet mee hoor. Ik laat op DE dag fotos maken, en dat is voor mij genoeg.

~* ~Tanja~*~

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #48 Gepost op: 27 april 2008, 22:55:36 »
Nou Veronique, je hebt in ieder geval garantie op supermooie foto's op dat Mexicaanse strand!!!! Zucht........wauw!

Cybie

  • Gast
Re: Jurk mee op (huwelijks)reis / in het vliegtuig
« Reactie #49 Gepost op: 11 juni 2009, 14:23:26 »
Ik trouw in Australie (maart 2010) en heb zojuist de vliegmaatschappij (Cathay Pacific) gebeld hierover.
De keurige meneer aan de telefoon zei dat ze nooit 100% kunnen garanderen dat de jurk netjes vervoerd kan worden, maar ze proberen het altijd zo goed mogelijk op te lossen door hem in het kastje bij de stewardessen te hangen.

Soms komt 't voor dat dit kastje vol is, bijv. door dikke jassen, dan wordt de jurk/pak in de grote bagagebakken gelegd van de Business Class. En in het extreme geval dat ook die vol zit, dan wordt hij in een bagagebak geplaatst in Economy Class...laten we hopen dat dat niet hoeft.

Ik kan trouwjurk en trouwpak gewoon meenemen bij inchecken en naar de gate, en daar wordt verder niet moeilijk over gedaan en ook geen extra kosten voor berekend. Hij verzekerde mij dat dit soort kleding absoluut niet alsnog in het bagageruim terechtkomt, het gaat gewoon in het vliegtuig mee. Wel een fijn gevoel!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards