collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties Limburg  (gelezen 66453 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madelon

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #50 Gepost op: 3 juni 2009, 12:21:25 »
Wij trouwen op kasteel Groot Buggenum in Grathem (bij Roermond). Het is niet bepaald goedkoop, maar wij vinden het een fantastische locatie! PB me maar als je meer wilt weten over de kosten   :)

LovelyMe

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #51 Gepost op: 5 juni 2009, 16:15:03 »
[quote name=\'Joli\' post=\'217991\' date=\'19 March 2009, 13:19\']Wij hebben weekendje Limburg gedaan en hebben kasteel Hoensbroek bezocht. Mooi én een geschikte trouwlocatie. Vraag me niet naar de kosten...[/quote]

Ik heb 10 jaar in Hoensbroek gewoond en trouw over 4 weken op kasteel Hoensbroek. Mooie locatie (ook voor foto's, buiten en binnen). Kosten:
maandag t/m donderdag € 299,30
vrijdag € 354,00
zaterdag € 531,00
(van website gemeente Heerlen, daar valt Hoensbroek onder)

Best prijzig, maar wel heel erg mooi. Trouwen op een middeleeuws kasteel valt wel in mijn plaatje van droomhuwelijk haha. We trouwen daar ook voor de kerk, de kleine St. Jan. Een ontzettend lief en klein kerkje, met een leuke pastoor haha.
« Laatst bewerkt op: 5 juni 2009, 16:15:24 door LovelyMe »

roxanne29-08

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #52 Gepost op: 5 juni 2009, 21:04:50 »
kasteel elsloo?? i misschien ook een oplossing voor het feest

Blablabla

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #53 Gepost op: 6 juni 2009, 11:40:34 »
Wij gaan maandag kasteel Daelenbroeck bekijken, in Herkenbosch is dat :)

Blablabla

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #54 Gepost op: 8 juni 2009, 20:04:02 »
En we hebben een optie genomen....wat een geweldige locatie!

joan

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #55 Gepost op: 23 oktober 2009, 14:24:25 »
beetje oud topic maar toch...

wij gaan dinsdag verder informerekn bij kasteel daelenbroeck over de kosten, wij vinden het ook top en zijn er afgelopen weekend geweest voor een bruidsshow.

kasteel groot buggenum is ook wel mooi maar voor ons niet geschikt ivm de kids {2 kleintjes 1 van dan 3 en 1 van dán nog geen jaar} er staat veel antiek. vrienden van ons zijn er ook getrouwd, minpuntje vind ik het avondfeest in een halve partytent {mijn gevoel dan!}

Karin082

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #56 Gepost op: 25 oktober 2009, 15:28:02 »
Onze locatie wordt kasteel Elsloo. Prijs/kwaliteit verhouding vind ik erg goed! Supermooie locatie en in verhouding valt de prijs reuze mee.

Karin082

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #57 Gepost op: 28 oktober 2009, 00:11:26 »
[quote name=\'LovelyMe\' post=\'235775\' date=\'05 June 2009, 15:15\'][quote name=\'Joli\' post=\'217991\' date=\'19 March 2009, 13:19\']Wij hebben weekendje Limburg gedaan en hebben kasteel Hoensbroek bezocht. Mooi én een geschikte trouwlocatie. Vraag me niet naar de kosten...[/quote]

Ik heb 10 jaar in Hoensbroek gewoond en trouw over 4 weken op kasteel Hoensbroek. Mooie locatie (ook voor foto's, buiten en binnen). Kosten:
maandag t/m donderdag € 299,30
vrijdag € 354,00
zaterdag € 531,00
(van website gemeente Heerlen, daar valt Hoensbroek onder)

Best prijzig, maar wel heel erg mooi. Trouwen op een middeleeuws kasteel valt wel in mijn plaatje van droomhuwelijk haha. We trouwen daar ook voor de kerk, de kleine St. Jan. Een ontzettend lief en klein kerkje, met een leuke pastoor haha.
[/quote]

Een vriendin van mij is in september getrouwd en had precies dezelfde locaties als jij, echt toevallig. Dat kerkje is inderdaad echt schattig.

Hannah1978

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #58 Gepost op: 10 december 2009, 12:15:07 »
[quote name=\'roxanne29-08\' post=\'189644\' date=\'15 November 2008, 14:45\']chatau neerkanne.. is prachtig!!! alleen best prijzig.... maar je trouwt daar voor de gemeente maastricht.. ligt net voor de grens helemaal afgelegen van de stad..
groetjes rox[/quote]

Wellicht niet IN België, maar wel in Frankrijk bij de Belgische grens is gelegen het kasteel Hattonchâtel Château. Het kasteel specializeerd in het organiseren van bruiloften en de locatie is SPECTACULAIR. Een echte aanrader. Mocht dit iets voor jullie zijn, neem dan een kijkje op de website http://www.ritz-resorts.com.

Fijne bruiloft!

Tiesje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #59 Gepost op: 10 december 2009, 19:22:30 »
Twee weken geleden zijn wij hier een weekendje heen geweest. Mooi kasteel en prachtige omgeving!

http://www.chateaudelaposte.be

Succes met zoeken!
« Laatst bewerkt op: 17 december 2009, 20:23:11 door Tiesje »

Seolram

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #60 Gepost op: 11 december 2009, 08:35:13 »
heleboel chateaux bijelkaar en hebben ervaring met bruidfeestjes:

http://www.laviedechateau.be/index.asp?lang=nl

juudske

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #61 Gepost op: 11 december 2009, 12:05:26 »
je hebt in zuid limburg ook nog kasteel hoensbroek www.kasteelhoensbroek.nl (vlakbij Heerlen)

Broekkie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #62 Gepost op: 15 december 2009, 09:37:23 »
waarom kijk je niet even op:
www.ardennerettape.nl
staan zowel landhuizen als kastelen op.

wij zijn gister teruggekomen van weekend ardennen.
og 2.5 uur rijden. super leuk.
huis met alles erop en aan!

trouwambtenaar Mariëlle

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #63 Gepost op: 6 januari 2010, 16:43:05 »
Hallo bruidsparen met plannen om te trouwen in Belgie.

Laat ik beginnen om te vertellen dat dat vooral moet doen, er zijn zoveel leuke locaties in bijvoorbeeld de Belgische Ardennen.
Je huurt gewoon een huis of kasteel voor een paar dagen, nodigt iedereen uit en dan kan het genieten beginnen.

Maar........... realiseer je wel dat je als niet inwoner van Belgie, niet officieel wettelijk in Belgie kunt trouwen.
Veel van mijn bruidsparen lopen tegen dit probleem aan en daarom heb ik daar een oplossing voor bedacht.

Mocht je daarover mee willen weten mail me dan.

Groet van Marielle

petitecherie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #64 Gepost op: 28 januari 2010, 15:24:11 »
Wij gaan net als Madelon trouwen op kasteel groot buggenum.
Heel mooi intiem kasteeltje, wel een beetje prijzig, maarja, we willen nou eenmaal een mooie bruiloft op een mooie lokatie.

Nog meer mensen getrouwd in kasteel groot buggenum?
Ben benieuwd naar ervaringen van bruidsparen over deze lokatie

Blablabla

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #65 Gepost op: 29 januari 2010, 09:11:45 »
Wij gaan trouwen op kasteel daelenbroeck :)

Ellice

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #66 Gepost op: 3 februari 2010, 17:56:25 »
Weet iemand een mooie locatie voor de foto's ?
Wij wonen tussen Venlo en Roermond.

refro

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #67 Gepost op: 9 februari 2010, 19:11:27 »
[quote name=\'Ellice\' post=\'303870\' date=\'03 February 2010, 17:56\']Weet iemand een mooie locatie voor de foto's ?
Wij wonen tussen Venlo en Roermond.[/quote]

Ligt er een beetje aan wat je wil maar je kan denken aan:
-Klooster sint elisabeth in Haelen
-Leumolen in Haelen
-Kasteel in Horn (voornamelijk park eromheen)
-Openlucht museum in Nederweert
-Mischien iets te regelen met beelen bij de sloop van de PLEM (moet je wel van industrieel houden)
-Stadsmuseum in roermond
-Heldense bossen (zandverstuivingen bij de camping)
-Kasteel ruine in kessel

Zo'n beetje elk mooi park komt wel in aanmerking. Het gaat ook minder om de locatie maar meer om jullie en als het goed is kan de fotograaf er wel iets moois van maken. Onze fotograaf omgeving Weert had ook een aantal van de suggesties die ik heb genoemd. Weet jullie fotograaf niets?

joan

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #68 Gepost op: 12 februari 2010, 21:40:47 »
beetje saai misschien maar kasteeltje hattem???
of in montfort bij de ruine?
« Laatst bewerkt op: 12 februari 2010, 21:41:20 door joan »

Bloemetje82

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #69 Gepost op: 28 februari 2010, 19:52:34 »
Hallo mede-bruidjes!  :biggrin:

Leuk dat regelen en zoeken allemaal he? Ook ik ben druk op zoek naar een leuke locatie voor het feest. We zijn met niet zo heel veel mensen. Rond de 40 volwassenen en 10 kids.

Ik ben op zoek naar het volgende:
- Roermond of omgeving.
- een locatie waar ik binnen en/of buiten het feest kan houden. ( dus als het regent binnen en als het mooi weer is buiten )
- ruimte voor de kids waar ze kunnen spelen of waar ik een hoekje kan inrichten waar ze lekker kunnen spelen. ( Zijn allemaal kids tot 5 jaar )

Ik zou het leuk vinden als ik er zelf de catering en aankleding zou kunnen regelen, maar het is geen must.

Het hoeft dus niet helemaal sjiek-de-friemel te zijn, gewoon een leuk zaaltje zou ook prima zijn. We zijn niet echt van die mensen die de hele avond opgeprikt aan een tafeltje blijven zitten. ( met alle respect voor degene die dat wel doen, maar zo zijn wij dus niet  :wink: )

Hoop dat iemand wat leuks weet...

Blablabla

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #70 Gepost op: 13 maart 2010, 19:48:27 »
Wij hebben een van de zalen in kasteel daelenbroeck. We zijn met ongeveer 50 man en ook een paar kinderen. Als het goed weer is kunnen we de taart en champagne enzo buiten doen. Ze hebben ook een tuinzaal waarbij je zowiezo een hele buitenruimte erbij krijgt. En het is niet Te chique want dat is niks voor ons.

Verder heb je ook nog de ridder van asenrode, manege venhof verhuurt ook een zaal voor feesten en bruiloften. En nog veel meer, maar ik denk dat je het beste even kunt googelen dan :)

Sarah Picceno

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #71 Gepost op: 15 maart 2010, 12:37:35 »
Hai Dames!

De beste locaties zijn altijd oude boerderijen of kasteeltjes...je voelt dan de hele dag de sfeer van de ruimte zelf.....
Ook rondom Utrecht heb je die mooie oude landhuizen....

Bloemetje82

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #72 Gepost op: 12 mei 2010, 23:49:19 »
De ceremonie zelf bij Daelenbroeck, daarna weten we nog niet. We trouwen in November en ze wilden de open haard aan doen voor ons....mooooiiii!!! :biggrin:

Aimée

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 3
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #73 Gepost op: 20 mei 2010, 08:24:57 »
Wij trouwen 08-10-'10 in Kasteel Limbricht, weet nog iemand een leuke binnen locatie in de buurt (Westelijke Mijnstreek). Ik hoop niet dat we hier gebruik van hoeven maken, maar wil het wel als alternatief achter de hand hebben.
Alvast bedankt!
Groetjes Aimée

Blablabla

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties Limburg
« Reactie #74 Gepost op: 20 mei 2010, 10:11:38 »
Onze fotograaf had het over het bonnefanten museum als goede binnenfotolocatie. Geen idee wat het is en of je er van houd. Wij hebben nl voor iets heel anders gekozen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards