collapse

Auteur Topic: Gesprek Met De Babs  (gelezen 65448 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

FIWI

  • Gast
Gesprek Met De Babs
« Gepost op: 20 april 2005, 21:41:41 »
Ik vroeg me zo af wie al een gesprek heeft gehad met de ambt. die je trouwd
Hoe dat gaat en wanneer je dat houdt.

Candijtje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 467
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #1 Gepost op: 20 april 2005, 21:48:31 »
Heb je dat gesprek niet als je in ondertrouw gaat... of heb ik het mis... Wij zijn nog niet in ondertrouw gegaan vandaar...

Ben benieuwd naar de antwoorden...

FIWI

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #2 Gepost op: 20 april 2005, 21:50:25 »
[quote name=\'Candijtje\' date=\'20 April 2005, 21:48\']Heb je dat gesprek niet als je in ondertrouw gaat... of heb ik het mis... Wij zijn nog niet in ondertrouw gegaan vandaar...

Ben benieuwd naar de antwoorden...
[post=\"21509\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Wij hadden met ondetrouw iemand anders. En tijdens de ondertrouw konden we pas kiezen wie ons gaat trouwen :huh:

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #3 Gepost op: 20 april 2005, 21:51:00 »
euhm ik kan ook niet echt helpen want met wat geluk trouwd mijn vader ons en dan zullen we samen wat gaan samenstellen neem ik aan.... en hij weet zelf ook wel hoe en wat tussen ons....

Pappeline

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #4 Gepost op: 20 april 2005, 21:52:58 »
Volgens mij krijg je dit gesprek 1 maand van tevoren ofzo, maar ik kan het mishebben hoor!!

Onze ambtenaar komt bij ons op de koffie en dan maken we een praatje met haar, maar misch is dit per gemeente verschillend? :tongue:

FIWI

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #5 Gepost op: 20 april 2005, 21:53:06 »
[quote name=\'dromer\' date=\'20 April 2005, 21:51\']euhm ik kan ook niet echt helpen want met wat geluk trouwd mijn vader ons en dan zullen we samen wat gaan samenstellen neem ik aan.... en hij weet zelf ook wel hoe en wat tussen ons....
[post=\"21512\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

OOhh wat leuk... Dat wordt een hele berg zakdoeken meenemen :tongue:

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #6 Gepost op: 20 april 2005, 21:55:33 »
Onze overbuurvrouw gaat ons trouwen.
Ik heb geen idee wanneer zo'n gesprek gaat plaatsvinden, of beter gezegt hoort plaats te vinden. Maar ik stond van de week even met haar te babbelen...ze is nu al van alles aan het verzinnen...dat word dus wat in de trouwzaal.
Ze zei: we gaan er ff een feest van maken, zodat heel Weesp kan meegenieten :laugh:  
Dus ik ben benieuwd wat zij voor ons in petto heeft...maar dat word eerst een avondje bij haar op visite met een fles wijn erbij over een aantal weken!!!
« Laatst bewerkt op: 20 april 2005, 21:56:21 door cadanawo »

Natasja

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #7 Gepost op: 20 april 2005, 22:35:45 »
Wij worden een paar weken van te voren gebeld en dan moeten we een brief schrijven aan hem/haar waarin we vragen moeten beantwoorden en vertellen hoe we elkaar hebben ontmoet enzz. Ben benieuwd, ik zit daar echt op te wachten. Nog 70 dagen tot de grote dag!

groetjes
natasja

Sjakie

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #8 Gepost op: 20 april 2005, 23:08:36 »
Dat vind ik dus echt helemaal niks, als die ambtenaar van alles over mij gaat vertellen... :dry:  Ik vind dat gewoon niet zo'n leuk idee, dus ik denk dat als wij gaan trouwen we het wel anders aan zullen pakken. M'n vriendje heeft er een nog grotere hekel aan dan ik, dus daar zijn we het denk ik wel over eens!  :)
« Laatst bewerkt op: 20 april 2005, 23:09:00 door Sjakie »

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #9 Gepost op: 20 april 2005, 23:14:42 »
Maar je kan aangeven wat ze wel en niet mogen zeggen.

tralala

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 225
    • http://
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #10 Gepost op: 21 april 2005, 07:11:08 »
Onze ambtenaar komt aanstaande mandag bij ons op bezoek, dus dan weet ik meer. We moesten van haar wel nadenken waarom we willen trouwen, hoe we elkaar ontmoet hebben, hobby's, schoolopleidingen etc

gwenda

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #11 Gepost op: 21 april 2005, 07:57:26 »
Ik heb hierover geinformeerd. Ondertrouw is minimaal 2 weken en maximaal 1 jaar vooraf. Daar wordt gekozen wie je gaat trouwen. Met de trouwambtenaar volgt er een gesprek, in die twee weken vooraf aan je trouwdatum. Ook dit wordt besproken bij de ondertrouw. Dus ik neem mijn agenda maar mee.  Over een tijdje tenminste. Want wij gaan pas 19 augustus in ondertrouw. :pc:

tralala

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 225
    • http://
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #12 Gepost op: 21 april 2005, 08:18:23 »
Wij mochten ket de ondertrouw kiezen wie we als ambtenaar wilden... We hadden geen idee, we wilden een gezellige. Zij heeft afgelopen zaterdag gebeld om een afspraak te maken.

natascha

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #13 Gepost op: 21 april 2005, 08:49:16 »
Wij hadden een infofolder gekregen waar elke ambtenaar een verhaaltje in gezet had over zichzelf......
Tijdens de ondertrouw mag je de keuze aangeven.
We moesten zelf bellen voor een afspraak en dit gebeurd pas 1 week voor het trouwen (vindt ik wel heel erg kort van te voren).

irenebreebaart

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #14 Gepost op: 21 april 2005, 09:21:45 »
Wij moesten ook met de ondertrouw aangeven wie we wilden, dan krijgen we dat van de gemeente te horen en dan moeten we zelf 3 weken van te voren een afspraak maken met de ambtenaar! Ik ben ook wel heel benieuwd hoe dat gaat!

Yvonne

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #15 Gepost op: 21 april 2005, 09:28:07 »
wij moeten ook een deze dagen gaan bellen en dan krijgen we een abtenaar toegewezen en gaan we erheen om een praatje te maken.... Heb geen idee wat ik me erbij moet voorstellen.....

Bungoo

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #16 Gepost op: 21 april 2005, 09:38:44 »
Bij mijn weten, wordt dat in België niet gedaan. De meesten weten zelfs niet wie hen zal trouwen ! (wij nu wel omdat we onze voorkeur gegeven hebben aan één van de schepenen) Een gesprek komt er dus niet. Toen we in ondertrouw gegaan zijn, hebben we gewoon enkele formaliteiten op orde moeten brengen en that was it  :)

natascha

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #17 Gepost op: 21 april 2005, 10:17:34 »
[quote name=\'Mike & belinda\' date=\'21 April 2005, 09:42\']Wij krijgen ruim van te voren een afspraak, met de ondertrouw is het allemaal niet besproken omdat we in een andere stad trouwen...

Kreeg wel een vragenlijst thuis van de stad waar we trouwen
[post=\"21572\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Je moet toch ook nog naar de gemeente waar je gaat trouwen?????
Kun je het waarschijnlijk dan aangeven.
Wij deden dat ook, in Pekela in ondertrouw en meteen naar Veendan om daar alles te regelen, en de voorkeur doorgegeven.

natascha

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #18 Gepost op: 21 april 2005, 10:23:35 »
[quote name=\'Mike & belinda\' date=\'21 April 2005, 10:18\'][quote name=\'natascha\' date=\'21 April 2005, 09:17\'][quote name=\'Mike & belinda\' date=\'21 April 2005, 09:42\']Wij krijgen ruim van te voren een afspraak, met de ondertrouw is het allemaal niet besproken omdat we in een andere stad trouwen...

Kreeg wel een vragenlijst thuis van de stad waar we trouwen
[post=\"21572\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Je moet toch ook nog naar de gemeente waar je gaat trouwen?????
Kun je het waarschijnlijk dan aangeven.
Wij deden dat ook, in Pekela in ondertrouw en meteen naar Veendan om daar alles te regelen, en de voorkeur doorgegeven.
[post=\"21582\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Ja moet ik ook nog heen, ben volgende week gelukkig vrij dan kan ik nog wat papieren afgeven, ben er deze week een paar keer langs gereden maar kan gewoon me bus niet kwijt  :mad:  :mad:  word tijd dat ze eens een grote P-plaats maken daar
[post=\"21583\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Moet je daar niet samen naartoe????
Ik weet het ook niet meer, ja, geloof wel dat we ons moesten legitimeren.....

En als je er toch bent......vraag meteen een parkeerplaats aan....
 :applaus:  :applaus:

irenebreebaart

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #19 Gepost op: 21 april 2005, 10:28:02 »
[quote name=\'Bungoo\' date=\'21 April 2005, 09:38\']Bij mijn weten, wordt dat in België niet gedaan. De meesten weten zelfs niet wie hen zal trouwen ! (wij nu wel omdat we onze voorkeur gegeven hebben aan één van de schepenen) Een gesprek komt er dus niet. Toen we in ondertrouw gegaan zijn, hebben we gewoon enkele formaliteiten op orde moeten brengen en that was it  :)
[post=\"21569\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Maar bij jullie is het burgerlijk huwelijk toch ook meer een formaliteit?? Hier maken ze er altijd een persoonlijk praatje van...

natascha

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #20 Gepost op: 21 april 2005, 10:30:16 »
[quote name=\'irenebreebaart\' date=\'21 April 2005, 10:28\'][quote name=\'Bungoo\' date=\'21 April 2005, 09:38\']Bij mijn weten, wordt dat in België niet gedaan. De meesten weten zelfs niet wie hen zal trouwen ! (wij nu wel omdat we onze voorkeur gegeven hebben aan één van de schepenen) Een gesprek komt er dus niet. Toen we in ondertrouw gegaan zijn, hebben we gewoon enkele formaliteiten op orde moeten brengen en that was it  :)
[post=\"21569\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Maar bij jullie is het burgerlijk huwelijk toch ook meer een formaliteit?? Hier maken ze er altijd een persoonlijk praatje van...
[post=\"21588\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Bij ons???????
Nee hoor !!!!!!!!!!!
Wij willen het echt wel even mooi, zo makkelijk komen ze niet van ons af.
We willen wel waar voor onze 225 euri's.

irenebreebaart

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #21 Gepost op: 21 april 2005, 10:33:41 »
[quote name=\'natascha\' date=\'21 April 2005, 10:30\'][quote name=\'irenebreebaart\' date=\'21 April 2005, 10:28\'][quote name=\'Bungoo\' date=\'21 April 2005, 09:38\']Bij mijn weten, wordt dat in België niet gedaan. De meesten weten zelfs niet wie hen zal trouwen ! (wij nu wel omdat we onze voorkeur gegeven hebben aan één van de schepenen) Een gesprek komt er dus niet. Toen we in ondertrouw gegaan zijn, hebben we gewoon enkele formaliteiten op orde moeten brengen en that was it  :)
[post=\"21569\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Maar bij jullie is het burgerlijk huwelijk toch ook meer een formaliteit?? Hier maken ze er altijd een persoonlijk praatje van...
[post=\"21588\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]
Bij ons???????
Nee hoor !!!!!!!!!!!
Wij willen het echt wel even mooi, zo makkelijk komen ze niet van ons af.
We willen wel waar voor onze 225 euri's.
[post=\"21589\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Nee, ik reageerde op Bungoo... Die woont in Belgie en ik in Nederland!! Dus ik bedoelde:
in Belgie is het toch meer een formaliteit?? Hier in Nederland maken ze er altijd een persoonlijk praatje van!!

FIWI

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #22 Gepost op: 21 april 2005, 20:18:08 »
Wij hebben bij ons ondertrouw ook voor een ambtenaar gekozen. Bij de locatie waar we gaan trouwen hebben ze hele positieve reacties over haar gehoord.

Gelukkig kunnen we bij haar in het weekend of 's avonds terecht voor een gesprek. Ik ben heel benieuwd tralala hoe jou gesprek verloopt.... :biggrin:

SAM

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #23 Gepost op: 5 oktober 2006, 20:05:35 »
Bij de ondertrouw hadden ze al aan ons gevraagd of we een voorkeur hadden voor een bepaalde babs, maar aangezien we ze geen van allen echt kennen, hadden we dat niet. We moesten dus maar eventjes afwachten wie het zou gaan worden...  :dry:

Dinsdagavond belde hij op, onze Wim; of hij donderdagmorgen (vanmorgen dus) langs kon komen om 09:30 uur. Vonden we eigenlijk wel een beetje vroeg, maar ach, je kunt het maar gehad hebben, hè?!
Goed, wij vanmorgen de wekker eens gezet (doen we niet vaak....), en om half 10 zaten we netjes klaar met een pot koffie.... Niks...... 10 uur..... niks....... Om kwart over 10 is Frank maar eens gaan bellen, en hij kreeg hem meteen aan de lijn. "Hadden wij geen afspraaks staan vandaag?"vroeg íe aan de babs.
"Ja, dat klopt. Hoezo? Wilde je die verzetten dan?"   Haha, de arme ziel had er echt helemaal overheen gelezen omdat íe het zoooooo gewend was om dit soort gesprekken 's avonds te doen. En hij gaf ook nog eens ruiterlijk toe dat íe zich een beetje had verslapen, haha!  :biggrin:

Anyway, half 11 was íe dan eindelijk bij ons. We hadden even gevraagd hoe lang het zou gaan duren, want ik moest om 12 uur weer mijn oppas-kindje van school gaan halen. Kwam goed, met een uurtje zou íe klaar zijn....   En maar kletsen en vragen en lachen, het was gewoon kei gezellig! Ik vond het echt jammer dat ik op een gegeven moment moest gaan!
Ik 's middags met mijn oppas-kindje lekker naar het bos. Lopen we daar heel driftig eikels te zoeken, krijg ik om 13:35 uur een sms-je van Frank: "Wim is net de deur uit! Kunnen we de kerkdienst niet naar 4 uur verzetten???"   :tongue:  Hahahahaha! Heeft íe dus alles bij elkaar 3 uur bij ons gezeten; en dat moet dan in een klein uurtje worden samengevoegd....  Maar goed, liever zo dan dat je zo'n norse babs hebt die alles afraffelt, toch?!

Annemieke

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #24 Gepost op: 5 oktober 2006, 20:15:43 »
Dat hoor je niet vaak, leuk!! Dat wordt vast een gezellige boel bij jullie trouwceremonie.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards