collapse

Auteur Topic: Gesprek Met De Babs  (gelezen 65434 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

anietje

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #175 Gepost op: 16 september 2010, 21:49:23 »
Ik heb ondertussen ook de vragen lijst uit deze topic gebruikt.
Naar aanleiding daarvan hebben we een samenhangend verhaaltje gemaakt over wie en wat wij zijn en wat we wel en niet willen.
We hebben drie a4tjes vol geschreven.
Hopelijk kan de BABS hier iets mee.
Mocht hij dan toch een verhaal op gaan hangen dat nergens op slaat, dan hebben wij er voor ons gevoel toch ons best voor gedaan.  :ph34r:  :dry:
Hopelijk klikt het wel tussen ons en de BABS. We hebben pas negen dagen voor de bruiloft een afpraak met hem en het wordt dan wel erg kort dag om nog om een ander te gaan vragen.
« Laatst bewerkt op: 16 september 2010, 21:50:20 door anietje »

Rianne74

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #176 Gepost op: 17 september 2010, 11:18:32 »
Gisteren beld onze Babs. Hij woont in Weerseloo en wij in Almelo. We trouwen in Weerselo maar hij komt wel gewoon bij ons thuis. Wij hebben speciaal om hem gevraagd omdat wij trouwen op Het Stift in Weerselo www.hetstift.nl en hij veel kennis heeft van deze lokatie.
Aan de telefoon klikt het goed. Hij mailt een vragenlijst die we moeten invullen en dan komt hij een week voor de tijd nog langs. Als ik de vragenlijst heb zal ik hem hier ook neerzetten

anietje

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #177 Gepost op: 23 september 2010, 20:40:20 »
Gisteren een afspraak gehad met de BABS.
We moesten bij hem thuis zijn voor de afspraak.
Aan de telefoon had ik de indruk dat BABS een echte "kakker" was. Dit bleek niet waar.
Met ons lijstje en punten die we wel en niet wilden, zijn toch vol goede moed gegaan.
Meteen toen de BABS de deur open deed, wisten we het..... "het klikt". We hebben het geluk een hele leuke en gezellige BABS te krijgen.
Vrijwel meteen hebben we ons lijstje gegeven met alle dingen die we op hadden geschreven;
wat willen we wel en wat niet
wie en wat zijn we
wat verwachten we van de ceremonie
muziek
etc.
De ambtenaar was meer dan tevreden en hij heeft beloofd de ceremonie luchtig en informeel te houden (behalve dan het officiele gedeelte.
Met een goed gevoel vertrokken we anderhalf uur later weer huiswaarts.
« Laatst bewerkt op: 23 september 2010, 20:42:25 door anietje »

Sam75

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #178 Gepost op: 11 april 2011, 15:34:40 »
Hallo allemaal,

Ik heb van onderstaande zojuist een topic gemaakt in "Het Huwelijk", maar volgens mij kan ik mijn vraag hier ook goed kwijt!

Mijn vriend en ik maken na 11 jaar eindelijk de Grote Stap op 9 mei! We doen het zoals we het altijd hebben gewild: niemand weet ervan, behalve onze ouders die onze getuigen zijn. 's Avonds een zeer uitgebreid diner met zijn zessen, de week erop op honeymoon, al denkt iedereen nu nog dat het een "gewone vakantie" is.

Er is eigenlijk maar één ding waar we niet uitkomen: de toespraak. Omdat we alleen met onze ouders zijn en het klein willen houden, hebben we geen behoefte aan een persoonlijke toespraak waarin ons hele leven voorbij komt. Maar: helemaal geen tekst is wel heel erg karig, dan is het naar binnen lopen, "ja" zeggen, tekenen en na 5 minuten wegwezen. Een paar minuten een woordje lijkt me prima, maar WAT moet de ambtenaar daarmee als we geen persoonlijk verhaal willen??

Heeft iemand wellicht de Gouden Tip voor me??

Ik ben heel benieuwd...

wedding2013

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #179 Gepost op: 25 april 2013, 17:22:39 »
Ik vroeg me eigenlijk af of mensen nog tips hebben m.b.t. het kennismakingsgesprek met de ambtenaar.
Wij weten pas 3 weken voor ons huwelijk wie de ambtenaar is, en ik vind dit heel belangrijk... hier gaat het tenslotte om!

Maar ik ben op huwelijken geweest waar de ambtenaar in geuren en kleuren vertelde over de prachtige totstandkoming van de relatie.
Ik heb helemaal geen behoefte aan een ophemeling van onze ontmoeting, het mierzoete verhaal waarin twee personen worden neergezet als een prinselijk paar uit een perfecte Disney film waar de honing vanaf druipt..

Ik ben gek op een beetje sarcasme en ook een beetje zelfspot en denk er daarom aan zelf iets op papier te zetten.
Is dit gebruikelijk?

margreet1983

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 814
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #180 Gepost op: 25 april 2013, 17:37:50 »
Je kan tegenwoordig heel erg veel inbrengen hoor voor de huwelijksplechtigheid. Dus lijkt me dat dat ook wel kan.
Zelf vind ik het juist erg mooi als er verteld wordt hoe onze ontmoeting gegaan is. Maar het lijkt me ook mooi als bv 1 van onze vrienden/vriendinnen bv iets zeggen.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #181 Gepost op: 25 april 2013, 18:41:01 »
Het hangt heel erg van het type/persoonlijkheid van de ambtenaar. Als dat een mierzoet type is, komt er vast geen sarcasme aan te pas...
Je kunt natuurlijk inderdaad wel voorbereiden wat je in de toespraak wilt laten terugkomen. Bij ons had de ambtenaar van te voren een lijstje met vragen opgestuurd, zodat we ons een beetje op het gesprek konden voorbereiden. Wij hadden zelf niks op papier gezet.
Dus geef gewoon aan wat je wel/niet wilt (daar zal de ambtenaar zelf ook wel naar vragen, lijkt mij). Maar het blijft toch afwachten wat het wordt, vind ik.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards