collapse

Auteur Topic: Gesprek Met De Babs  (gelezen 65440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #25 Gepost op: 6 oktober 2006, 12:04:42 »
Klinkt echt goed...
gelukkig klikt het... kan zo maar anders zijn...

 :tongue:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #26 Gepost op: 6 oktober 2006, 12:06:37 »
Dat klinkt als een hele leuke en gezellige BABS!!
Ben benieuwd hoe dat straks gaat met het trouwen, volgens mij wordt dat heel erg ontspannen.
Ach gos, arme man, verslapen en over de tijd heengekeken.  :)

Gwen

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #27 Gepost op: 6 oktober 2006, 17:30:13 »
Klinkt goed zeg. Zeker goed getroffen. Hopelijk krijegen wij ook zo iemand past wel bij ons!

Nienke

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #28 Gepost op: 6 oktober 2006, 17:36:14 »
[quote name=\'SAM\' post=\'104545\' date=\'05 October 2006, 20:05\'][..] onze Wim[..][/quote]

 :laugh:
Volgens mij gaat dat helemaal goedkomen!!

Ireen

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #29 Gepost op: 17 maart 2007, 09:46:26 »
Waar moet je op letten bij een voorgesprek met de BABS? Je hebt het volgens mij niet voor het kiezen, wie je krijgt en op zich maakt dat voor ons ook niet uit, want we kennen er geen. Maar goed: waar moet je op letten, wat moet je vragen, vertellen en zeker niet vergeten? En wat gaan zij vragen? Zijn er misschien nog tips van bruidjes die hier ervaring mee hebben?

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #30 Gepost op: 17 maart 2007, 12:21:42 »
Onze babs begon over haar zelf te vertellen...
en daarna mochten wij, waarom op die trouwdatum, waarom we deze locatie hadden uitgekozen en nog meer dingetjes over de trouwdag...
ze vroeg waar we vandaan kwamen, hoe we waren opgegroeid en hoe we elkaar hadden ontmoet, waar we al geweest waren met vakantie en wat onze hobby's zijn, samen of apart dingen doen...
toen vroeg ze ons of we wat steekwoorden over elkaar op papier konden zetten, goede en slechte kanten..
en toen vertelde ze hoe het zou gaan (de hele huwelijksvoltrekking) en dat ze graag wou dat de cm wat eerder kwam omdat ze dan nog wat met hem kon afstemmen... ze vroeg of er bepaalde mensen vooraan moesten zitten, familie, vrienden etc... toen hadden we een opstelling gemaakt van de voorste 2 rijen, de rest kon wel aanschuiven en de rest staan... ze vroeg of we wilden dat ze en officiele toga zou dragen.. (vonden we toch wel zielig in die hitte)

wat ik heel erg leuk vond is dat ze ons vroeg hoe ze iedereen in het chinees welkom kon heten en ook hoe ze ons in het chinees kon feliciteren... ( de uitspraak was niet helemaal correct, maar het was zo lief....)

al met al hadden we erg gezellig zitten babbelen met onze babs en ze heeft de voltrekking ook erg leuk gedaan....

vragen hadden we zelf niet op dat moment... alleen die opstelling van de familie... ik wou namelijk niet dat mijn opa's en oma's van bijna 80 geen plek hadden om te zitten en moesten staan....

Ireen ik wens je een leuk gesprek met je babs....
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2007, 12:23:32 door Kity »

esther-disney

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #31 Gepost op: 18 maart 2007, 09:28:06 »
ik heb de volgende vragen voor de gastvrouw in het kerkje waar we gaan trouwen, ik weet niet of je er iets aan hebt:

1.   Mogen we de kerk s’morgens al versieren?
2.   Mag de hond mee naar binnen?
3.   Kan er muziek gespeeld worden bij binnenkomst?
4.   Is er een plaats voor de bloemen voor de dominee?
5.   Mag er rijst gestrooid worden op het terrein?
6.   Worden er bloemen geregeld of moeten we dat zelf doen?
7.   Is het mogelijk dat iemand het orgel bespeeld?
8.   We hebben de koster en dominee geregeld. Hoe laat kunnen ze hier aanwezig zijn om voor te bereiden?


aan de dominee hoeven we zelf niet veel te vragen want die kennen we heel goed.
dus dat komt wel goed.

suc6 en veel plezier met het gesprek!

Nienke

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #32 Gepost op: 18 maart 2007, 10:52:06 »
Wat je niet moet vergeten te vragen: kan er muziek gespeeld worden, zo ja hoeveel nummers en wanneer en hoe moeten we de muziek bij jullie aanleveren.  Verder is het meestal gewoon een gezellig gesprek over wie jullie zijn, hoe jullie elkaar ontmoet hebben, waarom je wil trouwen en hoe jullie dagelijks leven er uit ziet.

Wat ook belangrijk is, als er bepaalde dingen zijn waarvan je wil dat er niets over gezegd wordt, of juist wèl, zeg dat dan heel duidelijk!
Onze babs had ons op een bepaald punt verkeerd begrepen, waardoor ze ons er ineens mee verraste dat ze een oma apart welkom ging heten. Heel ongemakkelijk, want er zaten nog een opa en oma in de zaal waartegen ze niks zei! Dus probeer over dat soort dingen (moet ik nog mensen apart welkom heten, zijn er mensen in de zaal die extra bijzonder zijn) zo duidelijk mogelijk te zijn, dat voorkomt vervelende momenten!

Evelien

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #33 Gepost op: 19 maart 2007, 09:10:54 »
Onze ambtenaar was gelukkig heel duidelijk. Zei eerst hoe het gesprek zo ongeveer zou verlopen, eerst wat over haarzelf vertellen, toen over onszelf. Wat wij graag genoemd wilden hebben of (misschien) juist niet.
Ze vroeg ook of er bepaalde mensen nog speciaal genoemd moesten worden etc.
Ze zei ook dat het gebruikelijk was bij binnenkomst, tekenen en aan het einde muziek te draaien en hoe dat allemaal in z'n werk ging.
Wees inderdaad duidelijk wat je wel en niet wil om 'pijnlijke' of vervelende situaties te voorkomen.
Bij ons ging het hierdoor gelukkig vlekkeloos !
Vaak loopt zo'n gesprek vanzelf en wordt het gewoon een gezellige avond!

jenny

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #34 Gepost op: 24 maart 2007, 12:23:19 »
Heeft iemand ook wel eens gehad dat het niet klikte met de BABS?

Sonnig

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #35 Gepost op: 22 mei 2007, 12:50:42 »
Aanstaande vrijdag komt de BABS bij ons langs, hoelang zou hij nodig hebben voor z'n gesprekje? hoelang zijn jullie bezig geweest? Na die tijd komen namelijk ook de ceremoniemeester nog even langs voor de laatste puntje op de i en m'n vriendin komt langs om m'n haar in de papillotten te draaien om te kijken of ik er mee kan slapen en of 't blijft zitten... (zo win ik 's morgens weer tijd..aangezien we tijd te kort komen.. :huh: )

en wat vraagt hij allemaal enzo? iemand al ervaringen daarmee??

Sandra

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #36 Gepost op: 22 mei 2007, 12:59:00 »
Bij ons is hij gisteren geweest, hij was er iets meer dan een uur. We hebben eerst gewoon de praktische dingen doorgenomen (wij trouwen niet op het stadhuis) zoals hoe onze namen worden uitgesproken, of er ouders zijn, wie de getuigen zijn, evt. andere belangrijke mensen, wel/geen bruidskinderen, of we willen kussen, of we ringen willen uitwisselen en of ze door iemand worden aangegeven, hoe de ceremonie gaat verlopen (hij gaat ons eerst trowuen en dan speechen) en hoeveel mensen er ongeveer verwacht worden.

Daarna kwam onze "levensloop" aan bod, dus waar we vandaan komen, wat we in ons dagelijks leven doen, hoe lang we samen zijn, hoe we elkaar hebben leren kennen, of we al lang samen wonen etc.
Toen even gehad over onze hobby's en als afsluiter de vraag waarom we eigenlijk willen trouwen.

Het loopt vanzelf zo'n gesprek, en als je iets niet genoemd wil hebben vertel je het gewoon niet of je zegt het er bij  :wink:

Sonnig

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #37 Gepost op: 26 mei 2007, 13:06:28 »
Nou gister hebben we onze babs op de bezoek gehad. Een hele leuke, simpele man. Ik dacht bij een ambtenaar een zo'n statisch figuur maar hij was (is natuurlijk) heel gewoon. Past precies bij ons en is heel relaxt. Alles wat wij zouden willen doet hij.. alles wat ik zei vond ie leuk. Hij gaat de kindertjes er ook leuk bij betrekken.. ik heb er alle vertrouwen in!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #38 Gepost op: 26 mei 2007, 15:07:25 »
Leuk leuk leuk!!
Dat wordt een leuke en persoonlijke dienst!

esther-disney

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #39 Gepost op: 27 mei 2007, 16:50:41 »
ooow, het is zoooo leuk dat gesprek!! wij hebben een heerlijke dag gehad dankzij haar.
wij hebben er 2 uur gezeten, ze heeft 4 kandjes vol geschreven en ze wilde alles weten. hoe was je als kind? wat doe je nu? wat zijn je hobby's? hoe leerden jullie elkaar kennen? verhaal over de getuigen en ceremoniemeester? en vrijgezellenfeest?
alsof dat nog niet genoeg was gaat ze onze ouders bellen om meer te weten te komen hoe we precies zijn.
ik heb nog nooit gehoord dat iemand er zo super mee om ging! ze is helemaal geweldig lief en enthousiast!
we hebben er erg veel vertrouwen in en heben haar erg veel verteld en veel gelachen, er was meteen een klik.
nu is voor ons het burgerlijk huwelijk minder belangrijk dan kerkelijk, maar toch zijn we hier erg happy mee!

suc6 ermee, en laat je weten hoe het bij jullie was?
es

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #40 Gepost op: 27 mei 2007, 23:59:32 »
@ Esther Jullie hebben echt een BABS die zich super inleeft zeg!!
Dat moet gewoon een heel mooi stuk worden.

esther-disney

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #41 Gepost op: 28 mei 2007, 10:02:37 »
gisteren nog een mailtje van haar gehad dat ze het zo leuk met ons heeft gehad en dat het een eitje was om het verhaal te maken.

super he? we zijn ook helemaal gelukkig!

Alexia

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #42 Gepost op: 28 mei 2007, 16:41:25 »
kan ik me voorstellen! Wat leuk dat ze er dan zo mee omgaat... zal een leuke ceremonie worden dan!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #43 Gepost op: 28 mei 2007, 16:43:11 »
Oh wat leuk zeg!!
Heerlijk zo'n enthousiast iemand!

Ireen

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #44 Gepost op: 31 juli 2007, 15:30:34 »
Goed, morgen dus! Dan is ons gesprek met de BABS.
We hebben beiden opgeschreven waarom we met elkaar willen trouwen. Ik een heel verhaal. Mijn vriend kon het met heel wat minder woorden af.  :wink: We nemen verder de uitnodiging mee en dat is het dan.
Ben benieuwd!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #45 Gepost op: 31 juli 2007, 15:33:51 »
heel veel plezier Ireen. Als het een goede BABS is komt het gesprek vanzelf op gang. Geniet ervan

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #46 Gepost op: 31 juli 2007, 15:56:59 »
Oh leuk!!
Veel plezier!
Mannen zijn vaak van weinig woorden  :wink:

Alexia

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #47 Gepost op: 31 juli 2007, 15:59:25 »
veel plezier morgen!

het is vaak zo dan mannen wat minder woorden nodig hebben :wink:

Noukie

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #48 Gepost op: 31 juli 2007, 16:54:58 »
[font=\"Book Antiqua\"][color=\"#6666CC\"]Wij willen misschien onze buurvrouw vragen om ons te trouwen, zij werkt bij de gemeente en heeft al eerder mensen getrouwd. Weet alleen niet zo goed hoe ik dat moet vragen, stel dat ze nee zegt... pfff...

Maar ja, hebben jullie nog meer dingen die je het beste kunt vragen tijdens het gesprek met de BABS? Ik ben namelijk een lijstje aan het maken...

Enne hoe lang van te voren is dat gesprek? Maak je die afspraak normaal gesproken als je in ondertrouw gaat?

wat een vragen he, haha[/color][/font]

Ireen

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #49 Gepost op: 31 juli 2007, 19:04:50 »
Wij moesten o'n 6 weken (of was het nu 8?) voor de bruiloft bellen om een afspraak te maken. Die ou dan 2 weken van te voren zijn. De BABS belde zelf al voordat ik het zou doen, vanwege haar vakantie. En de afspraak is inderdaad 2 weken voor de bruiloft.

Leuk als je buurvrouw het zou willen doen!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2007, 19:05:06 door Ireen »

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards