collapse

Auteur Topic: Gesprek Met De Babs  (gelezen 65436 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

altootje86

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #50 Gepost op: 31 juli 2007, 19:35:49 »
dat ligt helemaal aan de gemeente denk ik. wij gaan 17 augustus in ondertrouw en hebben dan ook direct het gesprek met de BABS....

dus het is niet 'verplicht' dat het twee weken van te voren is!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #51 Gepost op: 31 juli 2007, 19:59:23 »
Bij ons maakt ze ongeveer 4 weken van te voren een afspraak.
Slik...  :ohmy: dat is al bijna!!

Ik zou het gewoon aan je buurvrouw vragen.
Waarschijnlijk vindt ze het een hele eer!

Ireen

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #52 Gepost op: 1 augustus 2007, 12:02:09 »
We hebben geen gewone Babs, maar een Super Babs! Wat een leuke vrouw is het! Heel goed georganiseerd en ze heeft heel veel vragen op ons afgevuurd, zodat ze er een mooi praatje van kan maken. We zijn allebei helemaal gelukkig met haar en hebben het volste vertrouwen dat ze het prima doet. Haha... mocht je het nog niet in de gaten hebben: ik ben razendenthousiast!! :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

nisanlin

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #53 Gepost op: 1 augustus 2007, 12:12:28 »
Wat fijn Ireen!! Dat voelt wel goed nu!

Als we het toch over de BABS hebben....hebben jullie de BABS gekozen, of gewacht welke je toegewezen kreeg? Bij ons in de gemeente zijn er verschillende, maar ik weet bijvoorbeeld al van 1 die ik echt niet wil. Maar ik heb ook geen idee hoe de anderen zijn! Erg lastig, bij de papieren van de gemeente over trouwen zit ook geen overzicht van de verschillende BABSen ofzo....Hoe hebben jullie dit aangepakt?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #54 Gepost op: 1 augustus 2007, 12:19:40 »
Oh super Ireen!!
Dat wordt een mooie toespraak, dat kan niet anders.
En als jullie allebei zo enthousiast zijn dan wordt het geweldig!

Backspace

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #55 Gepost op: 1 augustus 2007, 12:47:16 »
Leuk joh, je klinkt zo enthousiast, dat moet wel goedkomen!

@Nisanlin: Bij onze gemeente staan de verschillende BABS-en op internet met een verhaaltje waarin ze zich voorstellen en een fotootje. Wij mogen dus wel zelf kiezen.
Aangezien mijn (a.s.) schoonmoeder de 'speech' doet, hebben we haar de BABS laten kiezen. Wij kennen ze niet en zij komt ze regelmatig tegen in haar werk op het gemeentehuis. De BABS doet bij ons dus alleen het officiele trouwgedeelte, dus het maakte voor ons niets uit.

Kanonier

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #56 Gepost op: 1 augustus 2007, 16:41:20 »
Leuk, Ireen, dat het zo goed klikt! Lijkt me dat het een supergevoel geeft, lekker vertrouwd.

Voor Nisanlin:
Wij zijn afgegaan op het oordeel van de locatie. De eigenaar van onze feestlocatie (daglocatie zelfs) is kortgeleden zelf getrouwd. Kende ook meer ambtenaren en had voor ons speciale themabruiloftje wel een goede keuze, vond hij en daar hebben we op vertrouwd.
Vandaag hebben we onze huwelijksdatum eindelijk ook officieel bij de gemeente vast laten leggen en meteen een afspraak gemaakt voor de ondertrouw en daarbij is zijn naam reeds gevallen. Ben er zo wel blij mee, weet anders ook niet goed hoe je een BABS kiest.

Ireen

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #57 Gepost op: 1 augustus 2007, 16:45:25 »
Bedankt voor jullie reacties!

@Nisanlin: wij hebben er gewoon eentje toegewezen gekregen. Helemaal goed!  :biggrin:

Alexia

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #58 Gepost op: 1 augustus 2007, 20:22:48 »
lekker gevoel moet dat zijn!

Renata

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #59 Gepost op: 23 augustus 2007, 17:22:51 »
Volgende week dondag(dat is al over een week oeps) hebben wij het gesprek met de Babs ben erg
benieuwd hoe dat gaat. En 'savonds komt de dominee voor nog een gesprekje en dan heeft hij ook wat liederen uitgezocht want ik ben niet echt bekent met de liederen ga namelijk nog niet zo heel lang naar de kerk mn vriend wel( al z'n hele leven) maar hij wist ook niet wat we moesten uitzoeken. We hebben wel al een stukje tekst gevonden uit de bijbel wat we erg mooi vinden.

Oh dan komt het allemaal ookal weer veel dichterbij.
Nou jullie horen wel hoe het was.

Alexia

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #60 Gepost op: 23 augustus 2007, 19:39:14 »
spannend :biggrin: ben benieuwd!

Backspace

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #61 Gepost op: 23 augustus 2007, 21:27:40 »
Drukke dag dus donderdag!

Mag ik vragen welk stukje uit de bijbel jullie mooi vinden? Ben wel benieuwd namelijk!

Joyce76

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #62 Gepost op: 25 augustus 2007, 20:26:06 »
Leuk !!

Uh , denk ik tenminste  :wink:
Ik heb namelijk echt geen flauw idee wat een BABS is ??  :blush:

Groetjes Joyce

Noukie

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #63 Gepost op: 26 augustus 2007, 09:21:59 »
[quote name=\'Joyce76\' post=\'130484\' date=\'25 August 2007, 20:26\']Leuk !!

Uh , denk ik tenminste  :wink:
Ik heb namelijk echt geen flauw idee wat een BABS is ??  :blush:

Groetjes Joyce[/quote]
Buitengewoon Ambtenaar Burgerlijke Stand, degene die je trouwt dus.

Renata

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #64 Gepost op: 27 augustus 2007, 09:45:16 »
[quote name=\'Backspace\' post=\'130309\' date=\'23 August 2007, 21:27\']Mag ik vragen welk stukje uit de bijbel jullie mooi vinden? Ben wel benieuwd namelijk![/quote]


Dat mag hoor wij vinden 1 Korintiers 13 erg mooi.

Joma87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3150
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #65 Gepost op: 27 augustus 2007, 10:15:49 »
Dat is een heel mooi stuk, over de echte liefde!!! mooi gekozen

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #66 Gepost op: 27 augustus 2007, 12:13:28 »
Leuk!!!
Wij hebben vanmorgen gesprek gehad, het is echt super leuk!!
En het vliegt voorbij!
Veel plezier.

Renata

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #67 Gepost op: 27 augustus 2007, 20:19:11 »
Hoe lang duurde dat gesprek bij jullie? Ik ben gewoon ff benieuwd en wilde ze veel van jullie weten.
Ik hoop wel dat we een beetje een leuke Babs hebben, we hebben een mevrouw dat weet ik wel ben wel erg benieuwd hoe dat allemaal gaat wat ze gaat vragen enzo. We wachten wel af.

vonneke

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #68 Gepost op: 27 augustus 2007, 21:12:23 »
wij hebben vanmorgen ons gesprek gehad met de BABS ze was bij ons iets langer als een uurtje... was erg gezellig en had stiekem wel beetje zenuwen van te voren want ik kende haar niet en mijn aanstaande hubbie wel, maar die zenuwen waren zo weg!

Het was bij ons niet echt een vragenuurtje ofzo maar gewoon een lekker gesprekje wie als er kwamen en hoe we elkaar ontmoet hebben en over het werk.... en onze hobby's en beestjes... maar een leuk gesprek was het
« Laatst bewerkt op: 27 augustus 2007, 21:14:32 door vonneke »

Backspace

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #69 Gepost op: 27 augustus 2007, 22:24:33 »
Dat is inderdaad een ontzettend mooi hoofdstuk! Goede keuze :)!

Nu nog even afwachten tot het gesprek! Het wordt vast leuk!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #70 Gepost op: 28 augustus 2007, 08:40:02 »
Bij ons duurde het gesprek 2 en een half uur. Ze is naar ons huis gekomen en we hebben een hele avond over vanalles en nog wat gesproken en de ceremonie doorgenomen.

Lucin

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #71 Gepost op: 28 augustus 2007, 09:15:28 »
Spannend, maar wel leuk!

Ik hoor van vriendinnen dat het gesprek eigenlijk altijd wel soepel verloopt.
Ik zou het ook wel moeilijk vinden om tegen een onbekende 'even' je levensverhaal te vertellen... waar begin je?!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #72 Gepost op: 28 augustus 2007, 20:05:18 »
Bij ons begon ze uit te leggen hoe haar werkwijze was, niet te stijf, lekker spontaan en een traan wegpinken dat mocht ook als dat zou gebeuren.
Ook is dat haar wel eens overkomen tijdens/na een toespraak, tja, ze blijft een mens.

Daarna heeft ze onze gegevens doorgenomen die we met de ondertrouw hadden ingevuld, wat wel wat niet.

Toen wilde ze weten hoe lang we al samen waren en hoe we elkaar hadden leren kennen.
Ze heeft veel aantekeningen gemaakt, nog net niet alles letterlijk opgeschreven.
Ondertussen stelde ze vragen, maar ze kwamen niet over als kruisverhoor, maar als pure belangstelling.

Het was dus gewoon een uur gezellig kletsen en lachen.
Daarna liet ze (omdat ik er heel erg nieuwschierig naar was) de polderkamer zien, dat is de ruimte waar we gaan trouwen.
Helemaal geweldig.

Dat was het eigenlijk wel.
Op zich stelt het niet veel voor, het leidt zich vanzelf.

Renata

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #73 Gepost op: 2 september 2007, 17:10:50 »
Nou wij hebben ons gesprek gehad.
We hebben een mevrouw die ons gaat trouwen beetje een grijzewollesokken figuur maar ze is wel erg aaardig. Het gesprek duurde een uurtje en was best gezellig.
Vlak voordat we gaan trouwen neemt ze nog contact met ons op om nog ff de laatste dingetjes door te nemen en als wij nog iets hebben dan mogen we haar bellen of mailen. Ben beniewd wat ze ervan gaat maken.
Nog ff wachten en dan weten we het wat gaat de tijd eigenlijk toch snel nog een maand en dan is het zover pfffff. Weet nog dat ik begon alles te regelen in januari en dan duurd het allemaal nog zo lang en nu nog maar een maand.

7-9-7

  • Gast
Re: Gesprek Met De Babs
« Reactie #74 Gepost op: 2 september 2007, 17:38:17 »
Onze ABS is 3,5 uur geweest. En ik ben erg benieuwd wat hij ervan gaat maken. Het was echt heel gezellig en vriendelijk

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards