collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland  (gelezen 26440 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

jakelien

  • Gast
Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Gepost op: 27 oktober 2006, 20:01:04 »
Voor onze bruiloft zijn wij op zoek naar een leuke locatie, het liefst in Friesland.
Als je een mooie locatie weet, hoor ik het graag van je!

Alvast bedankt!

tina228

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #1 Gepost op: 28 oktober 2006, 16:57:24 »
een mooie locatie in friesland,

je kunt in Sexbierum in de Molen "de Korenaar" trouwen
hier kun je ook je feest houden erg mooi.
Wij trouwen op het stadhuis van Franeker, de trouwzaal
hier is ook erg mooi.
Ons feest houden we in Liauckemastate in Sexbierum

groeten Tina

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #2 Gepost op: 30 oktober 2006, 11:04:08 »
friesland is nogal breed.... heb je een regio in friesland waar je aan zit te denken...

jakelien

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #3 Gepost op: 30 oktober 2006, 20:41:55 »
[quote name=\'dromer\' post=\'105919\' date=\'30 October 2006, 11:04\']friesland is nogal breed.... heb je een regio in friesland waar je aan zit te denken...[/quote]

Het liefst rondom Drachten, Heerenveen, Leeuwarden......

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #4 Gepost op: 30 oktober 2006, 21:04:41 »
Ben je op zoek naar een locatie om te trouwen of om het feest te houden???

Heb je al op de site van Trouwen in de regio gekeken???

Klik hier voor trouwlocaties

Hier wat linkjes van feestlocaties:
Drachten

Heerenveen

Leeuwarden

trouwen-locatie.startpagina.nl

Essie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #5 Gepost op: 31 oktober 2006, 15:43:01 »
Ik kom uit Friesland en heb hier zelf ook een topic over gehad. Waar woon je pcs Ik weet inm. alle locaties.... haha

jakelien

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #6 Gepost op: 31 oktober 2006, 19:40:39 »
[quote name=\'Essie\' post=\'105987\' date=\'31 October 2006, 15:43\']Ik kom uit Friesland en heb hier zelf ook een topic over gehad. Waar woon je pcs Ik weet inm. alle locaties.... haha[/quote]

Mijn vriend komt uit Drachten, en omdat wij in de plaats waar ik vandaan kom al voor de kerk trouwen, zouden wij het leuk vinden om in de buurt van Drachten voor de wet te trouwen.
Alleen het gemeentehuis van Drachten trekt ons niet zo, en het klooster vinden we wel heel mooi, maar ook een beetje dubbel omdat we al in een kapel voor de kerk trouwen, snap je...
Het gemeentehuis van Beetsterzwaag vinden wij wel erg mooi, maar daar is mijn zus getrouwd en we wilen niet precies dezelfde ag als mijn zus en zwager...

Groetjes

[quote name=\'cadanawo\' post=\'105968\' date=\'30 October 2006, 21:04\']Ben je op zoek naar een locatie om te trouwen of om het feest te houden???

Heb je al op de site van Trouwen in de regio gekeken???

Klik hier voor trouwlocaties

Hier wat linkjes van feestlocaties:
Drachten

Heerenveen

Leeuwarden

trouwen-locatie.startpagina.nl[/quote]

Het gaat echt om een trouwlocatie

Essie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #7 Gepost op: 1 november 2006, 19:53:59 »
Hhhmmm, ja, ik kom niet uit die buurt, dus heb daar ook niet zozeer gezocht voor onze locatie. Maar mss zie je iets op deze site?    
Ben je ook op de beurs in het FEC geweest?

Corels

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #8 Gepost op: 3 december 2006, 14:37:48 »
Ik kom ook uit Friesland , Sneek. Ik kijk regelmatig op http://www.Trouweninfriesland.nl en http://www.trouweninderegio.nl . Die hebben allebij veel over Friesland.
Staan ook wel bruidbeurzen op in Friesland. En op allebei staan alle gemeentes op.
Ik las in een antwoord over die molen, De Korenaar. Die is echt prachtig. Enbij ons in de gemeente Sneek heb je de Epema State. Die is ook heel mooi. In Sneek en omgeving mag je ook trouwen op een Partyboot. Misschien ook leuk idee.
Succes er mee.
Groetjes Corel

tina228

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #9 Gepost op: 3 december 2006, 14:49:26 »
De korenaar is erg mooi als trouwlocatie en het
leuke is ook dat je er dan ook je feest kunt houden
alles in één.

succes met het vinden van een leuke locatie

groetjes Tina

Ylang

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #10 Gepost op: 3 december 2006, 16:00:01 »
Hoi hoi.

Ik kom zelf ook uit friesland (burgum) alleen woon ik nu dus in belgie. Wij zijn echter wel in friesland getrouwd hehe (schiermonnikoog ;-)

Mijn zus woont ook in drachten en die had het laatst idd over trouwen in het oude klooster, was heel mooi zei ze maar ik snap dat het voor je gevoel dubbelop is. Wat ik niet echt begrijp; gaat het je om een trouwlokatie voor de wet, of voor het feest..?

jakelien

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #11 Gepost op: 7 december 2006, 16:39:28 »
[quote name=\'Ylang\' post=\'107429\' date=\'03 December 2006, 16:00\']Hoi hoi.

Ik kom zelf ook uit friesland (burgum) alleen woon ik nu dus in belgie. Wij zijn echter wel in friesland getrouwd hehe (schiermonnikoog ;-)

Mijn zus woont ook in drachten en die had het laatst idd over trouwen in het oude klooster, was heel mooi zei ze maar ik snap dat het voor je gevoel dubbelop is. Wat ik niet echt begrijp; gaat het je om een trouwlokatie voor de wet, of voor het feest..?[/quote]

Het gaat om een locatie voor voor de wet.

Noa32

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #12 Gepost op: 17 december 2006, 18:13:23 »
Hallo

Ik heb in Drachten gewoont, ik weet dat veel mensen niet in Drachten vopor het gemeentehuis kiezen maar in Beetsterzwaag trouwen omdat de locatie daar mooier is.
Het oude klooster is ook een optie, wel erg mooi van binnen!!!
Heb je al een idee voor het feest?

Groeten Noa

bruidssuikers.nl

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #13 Gepost op: 18 december 2006, 09:09:35 »
ik zelf woon in Harlingen,..

de waddeneilanden vallen ook vaak in de smaak bij bruidspaartjes,..Vlieland is erg leuk..!!

maar in Harlingen hebben we ook een leuke strand tent,..daar hebben ze ook regelmatigt een trouwfeest,..met het uitzicht op de waddenzee,... :biggrin:

het heet " 't Zilt " tel:0517-419307 Harlingen.

kon er nu even geen leuke foto's van vinden,..maar wij vinden het er super... :biggrin:

en je hebt nog landgoed de Klinze,..dat is dichter bij Leeuwarden..  Ik heb daar wel eens een beurs gehad,..zag er allemaal mooi uit..maar wel duur denk ik...?!

landgoed de Klinze

groetjes,

Martha

hoekie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #14 Gepost op: 16 oktober 2010, 21:24:11 »
Ik ben op zoek naar een feestlocatie in Leeuwarden en omgeving.
We trouwen op 1-7-2011. Onze voorkeur gaat uit naar iets met een tuin of terras.

We hebben al aardig wat bezocht.
Wat het niet wordt:
- Koperen Tuin
- Sminia Huys
- Liuwherne
- Eetcafe Kleine Wereld
- Spinoza
- De Grote Wielen
- Gasterij de Waldwei

Lijkt of we heel kritisch zijn, maar er is al heel veel bezet.
Of de kosten liggen absurd hoog.

Ik hoop dat jullie een goede suggestie hebben.
Vind het zo moeilijk!

Alvast bedankt.

Femke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #15 Gepost op: 16 oktober 2010, 21:44:29 »
Het stadhouderlijk hof
Stania State

of kijk hier eens: http://www.trouweninderegio.nl/feestlocaties-regio-friesland/

ik vond de koperen tuin trouwens wel erg leuk, was toen een optie voor ons, maar we zijn uiteindelijk in amsterdam getrouwd. ik vond de prijzen van de koperen tuin heel redelijk!
« Laatst bewerkt op: 16 oktober 2010, 21:45:11 door Femke »

Elizabeth 2

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #16 Gepost op: 6 december 2010, 23:14:58 »
Ik ben op zoek naar een feestlocatie in Leeuwarden en omgeving.
We trouwen op 1-7-2011. Onze voorkeur gaat uit naar iets met een tuin of terras.

We hebben al aardig wat bezocht.
Wat het niet wordt:
- Koperen Tuin
- Sminia Huys
- Liuwherne
- Eetcafe Kleine Wereld
- Spinoza
- De Grote Wielen
- Gasterij de Waldwei

Lijkt of we heel kritisch zijn, maar er is al heel veel bezet.
Of de kosten liggen absurd hoog.

Ik hoop dat jullie een goede suggestie hebben.
Vind het zo moeilijk!

Alvast bedankt.

Dag Hoeki,

Wij gaan op de Landgoed de Klinze te Oudkerk in juni 2011 trouwen. Wij wonen in Leeuwarden. Voor ons heeft de Klinze bijna alles wat we nodig hebben. Misschien is deze locatie ook iets voor Jou en Jouw AS? Succes met de zoektocht.

Elizabeth

hoekie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #17 Gepost op: 7 december 2010, 09:39:13 »
Dag Hoeki,

Wij gaan op de Landgoed de Klinze te Oudkerk in juni 2011 trouwen. Wij wonen in Leeuwarden. Voor ons heeft de Klinze bijna alles wat we nodig hebben. Misschien is deze locatie ook iets voor Jou en Jouw AS? Succes met de zoektocht.

Elizabeth

We hebben inmiddels een feestlocatie. Wij hebben gekozen voor Stania State in Oenkerk.
Landgoed de Klinze is inderdaad ook erg mooi. Is het echt zo duur als je overal hoort?

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #18 Gepost op: 24 januari 2012, 18:10:12 »
Ik ben op zoek naar een gezellige en betaalbare locatie voor receptie en diner/buffet in Friesland. Heeft iemand aanraders of ervaringen met bepaalde locaties? We hebben waarschijnlijk rond de 130 gasten en het lijkt ons leuk als ook iedereen kan mee-eten (omdat er ook Duitsers onder de gasten zijn en sowieso de Friese kant van de gasten ook wel van eten houden), maar dan liefst wel voor een schappelijke prijs. Alle ideeën zijn welkom!

Femke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #19 Gepost op: 24 januari 2012, 18:23:56 »
De koperen tuin in leeuwarden vind ik altijd mooi gelegen in t park en ze hebben aparte zalen

roxymilan

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #20 Gepost op: 24 januari 2012, 19:33:16 »
De Slotplaats in Bakkeveen is erg mooi!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #21 Gepost op: 24 januari 2012, 21:19:35 »
Beide locaties zien er idd mooi uit, bedankt! Ik ben benieuwd hoeveel tips er nog meer komen...

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #22 Gepost op: 24 januari 2012, 23:00:37 »
Wij geven bij Het Leven in het centrum van Leeuwarden ons feest! www.eetcafehetleven.nl. Hebben hele mooie prijzen voor eten en het feest en het is een hele leuke sfeer! We hebben tot nu toe erg leuk contact gehad (alles is mogelijk, leuke jonge eigenaresse, goede ideeen etc. ), dus zeker de moeite waard om misschien eens een mailtje te sturen!

Sofraine

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #23 Gepost op: 24 januari 2012, 23:38:00 »
Restaurant de Vrijheid in Grou, hele mooie ligging aan het water, er is veel mogelijk qua eten en je kan dan zelfs mensen laten overnachten aan boord van een klipper (misschien handig voor de mensen die van ver moeten komen?).

Of de Stania State in Oenkerk? Heel mooi en gelegen op een landgoed, nadeel is wel dat je de locatie waarschijnlijk (?) niet helemaal voor je zelf hebt..

Succes met zoeken!!

blondbruidje

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #24 Gepost op: 25 januari 2012, 08:43:31 »
De Vrijheid is prachtig! En Trijehûs ook, daar moet je met een bootje naartoe. De Leyen bij Rottevalle is ook mooi trouwens. Verder heb je nog Frouckje State en De Klinze, maar ik vrees dat die wat duurder zijn, helemaal omdat je met een flinke groep gaat eten. De Schoapedobbe te Elsloo is ook een mooie plek. Het ideale is dat je daar helemaal zelf kunt bepalen wat je zelf regelt en wat je ze daar laat regelen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards