collapse

Auteur Topic: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland  (gelezen 26439 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Diamond

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #25 Gepost op: 25 januari 2012, 10:32:58 »
Misschien iets minder romantisch maar wél heel gezellig én goedkoop, Old Dutch in Zwaagwesteinde. Wij hadden eerst het plan om daar te trouwen incl. de ceremonie. Op zich was het allemaal heel goed te doen ook omdat die gemeente niet duur is om te trouwen. Wij hebben uiteindelijk gekozen om te trouwen in een tent bij mijn zusje in de tuin, wij hebben onze datum ook verschoven. Maar Old Dutch sprak ons zeer aan. De eigenaar is ook leuk, gezellig en voor alles in. Hij denkt actief mee.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #26 Gepost op: 25 januari 2012, 11:14:44 »

Of de Stania State in Oenkerk? Heel mooi en gelegen op een landgoed, nadeel is wel dat je de locatie waarschijnlijk (?) niet helemaal voor je zelf hebt..


Moet zeggen dat ik zelf niet zulke goede ervaringen heb met Stania State, wij zijn daar destijds heengeweest. Op de site stonden toen de mooiste beloftes (gratis trouwauto, korting in maanden jan - maart, gratis proefdiner ), maar toen we daar een gesprek hadden bleek daar niets van waar te zijn. Ze wilden ons in geen enkel opzicht tegemoet komen en had dan ook het idee dat ze ons gezeldschap wat te klein vonden ( in totaal 120 man). Mara goed, misschien was dat bij anderen juist niet het geval
Je heb daar dan niet de gehele locatie nee.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #27 Gepost op: 25 januari 2012, 15:27:57 »
Wat leuk dat er zoveel opties genoemd worden. Ik ga er een lijstje van maken en het eens met vriendlief bespreken. Old Dutch had ik inderdaad al gezien op internet, maar mn vriend kende het daar en het sprak hem niet aan. De Schaopedobbe in Elsloo vond ik qua site wel leuk overkomen, leek me wel relax en ook niet duur. Heeft iemand daar zelf wel eens een bruiloft of een feestje meegemaakt?

Juliah 24

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #28 Gepost op: 16 april 2012, 17:13:28 »
Aangezien mijn halve familie in Friesland woont en ik al verscheidene familiefeestjes daar heb beleefd, ben ik stiekem benieuwd of je al iets gevonden hebt!

Vorig jaar zijn we nog in 'De Buitenplaats' in Earnewald geweest, prima betaalbaar en mooie ligging.
Als kind heb ik mij uitstekend vermaakt in 'It Polderhus' in de Veenhoop, vlakbij drachten.

Heb je ookal een mooi kerkje gevonden? Friesland barst echt van de pittoreske kerkjes!

Femke

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #29 Gepost op: 16 april 2012, 18:18:10 »
Het kerkje in Swichum (net onder Leeuwarden/Goutum) is echt een heel mooi trouwkerkje!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #30 Gepost op: 20 april 2012, 21:24:46 »
Ah, bedankt voor de tips, Juliah en Femke! Een kerkje hebben we al (dat wordt 'gewoon' de kerk waar mijn vriend altijd al ging (en we nog steeds gaan)).
Maar Buitenplaats en It Polderhus ga ik even googlen hoor:-)

gimmie

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #31 Gepost op: 20 januari 2013, 14:10:17 »
hallo,

ik ben op zoek naar een trouwlocatie (mag gewoon zaal zijn die we zelf moeten aankleden en evt zelf catering regelen) en waar de gasten kunnen blijven slapen en het ook nog betaalbaar is.
iemand een idee?

greenwhite

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #32 Gepost op: 17 mei 2013, 13:35:03 »
Beetje late reactie, maar misschien is de blauwestadhoeve in midwolda (GN) iets voor jullie.

www.blauwestadhoeve.nl

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #33 Gepost op: 18 mei 2013, 00:10:50 »
Ja, blauwestadhoeve is leuk!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #34 Gepost op: 9 februari 2014, 16:53:40 »
Wij willen ook met een overnachting erbij voor de daggasten en we hebben nu 2 locatiesgevonden.

Pollepleats en markestee

Natuurlijkhoop ik niet dat jullie dezelfde dag willen trouwen:-)

Vla13

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #35 Gepost op: 28 april 2014, 17:45:34 »
Heeft een van jullie toevallig ervaring met het Tsjerke in Terherne?
Ik kom zelf niet uit Friesland, maar vond de locatie toevallig online en het leek me prachtig. Ik kan alleen niet zo veel ervaringen vinden, wat wel prettig is voordat ik straks 2 uur heen en 2 uur terug ga rijden:)

Linda101

  • Gast
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #36 Gepost op: 24 mei 2014, 22:07:49 »
Wij gaan in het najaar trouwen in de Tsjerke in Terherne. Tot nu toe alleen maar positieve ervaringen! Kerkje is ook in het echt erg mooi en alles lijkt goed verzorgd en geregeld!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #37 Gepost op: 24 mei 2014, 22:15:48 »
Het kerkje in Terherme ken ik niet. Volgens mij ligr het wel in een hele mooie omgeving!

Nu dit topic omhoog komt, zie ik dat ik weleens heb gevraagd naar locaties, maar niet meer heb gepost over de uiteindelijke keuze. Dus om volledig te zijn ;-) : wij hebben onze bruiloft gevierd in de Pleats in Burgum en we waren heel tevreden. Toen we 1 jaar getrouwd waren, hebben we er samen ook weer gegeten, dat was echt heerlijk!

rietje1981

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-6-2015 is de grote dag
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #38 Gepost op: 3 juni 2014, 16:04:06 »
Leuk, de pleats in burgum. Daar zijn mijn ouders getrouwd (vroeger).

Wij zijn er dus helemaal uit. Zo heerlijk om daar niet meer druk over te hoeven maken.

Tsjerke in Terherne: daar ben ik nog nooit geweest, maar het ziet er op de foto's erg leuk uit.
Kan je er niet een leuke dag van maken en of meerdere locaties gaan bekijken?

Maar misschien een rare vraag, waarom zou je een locatie willen hebben waarvoor je 2 uren moet rijden? Is dat wel handig?

Ik vind het al een uitdaging dat we zo'n 30 km moeten rijden van het gemeentehuis naar de feestlocatie.

snowbunny

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 525
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #39 Gepost op: 14 september 2014, 11:21:34 »
afgelopen 4 september onze ceremonie en feest bij Stania State gehad, in 1 woord fantastisch! Niks anders dan lof over deze locatie.

De locatie is nog wel open voor gasten die willen dineren of smiddags iets willen drinken. Ik heb dit zelf niet als storend ervaren en was vantevoren ook besproken. Het was hartstikke warm en al met al heb ik 5 gasten gezien op het terras die ook vrij snel weer weg waren ( wat voor een deel was afgezet ). Het merendeel wat in het park liep zag dat er een bruiloft gaande was en hield zich al afzijdig. 's avonds met het feest helemaal geen onbekenden gezien en was de locatie echt voor ons.

Proefdiner hebben we niet gehad, zag het nut er niet van in, achteraf geen spijt van gehad want het eten was perfect!

Zeker een aanrader, ook met een klein gezelschap van nog geen 60 man. Wij vonden het super!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouw- en feestlocaties provincie Friesland
« Reactie #40 Gepost op: 15 september 2014, 21:32:46 »
Fijn dat jullie zo genoten hebben, Snowbunny! Gefeliciteerd met jullie huwelijk!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards