collapse

Auteur Topic: Receptie Of Feest In Jou Regio  (gelezen 5079 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

santos_05

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Gepost op: 10 juli 2006, 11:57:13 »
In Drenthe hebben we de gewoonte om de hele dag een aantal daggasten te hebben en 's avonds een feest te geven voor alle anderen die je wilt uitnodigen.

Nu wil ik zelf eigenlijk wel een receptie geven van 4-6 of zo en daarna met een kleine groep (directe familie, goede vrienden) uit eten.... maar recepties kennen ze hier de omgeving helemaal niet... (en Roel is het er ook nog niet mee eens  :rolleyes: )

Hoe gaat het bij jullie in de regio? Of hoe hebben jullie het feliciteren gedaan?

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #1 Gepost op: 10 juli 2006, 21:06:59 »
wij hebben geen receptie gedaan, zonde van de tijd en het geld voor die vage kenissen (in mijn ogen)....

en volgens mij verschild het niet per regio hoe dat gaat, maar meer per stel en hoe zij denken het te willen invullen

Sandra

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #2 Gepost op: 10 juli 2006, 22:57:00 »
Geen idee of het per regio verschilt, maar in mijn familie is het eigenlijk de bedoeling dat je trouwt, dan foto´s maakt, vervolgens een receptie, dan diner met daggasten, ´s avonds een feest, en dan met blikjes aan de auto naar huis...

Wij doen het anders:
Trouwen met alle gasten erbij, daarna een borrel van 2 à 2.5 uur. Na de borrel nemen we afscheid van de overige gasten, maken een uurtje foto´s, drinken even een drankje met de daggasten, en dan diner met de daggasten.  En that´s it!
« Laatst bewerkt op: 10 juli 2006, 22:57:30 door Sandra »

Irene

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1587
  • Geslacht: Vrouw
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #3 Gepost op: 11 juli 2006, 09:39:53 »
Bij ons is een receptie ook wel gebruikelijk. Wij hebben het ook gedaan, vond het helemaal niet vervelend! Duurde op een gegeven moment wel te lang, maar bleef maar denken: die mensen komen speciaal voor ons!! Daarna zijn we gaan eten, en 's avonds nog een feest.

K en P

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #4 Gepost op: 11 juli 2006, 10:02:17 »
Bij ons is een receptie ook gebruikelijk. We hebben erover getwijfeld, maar uiteindelijk besloten het niet te doen.

Nienke

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #5 Gepost op: 11 juli 2006, 10:07:52 »
Bij ons is er eigenlijk geen gewoonte, tenminste, als die er is dan weet ik er niks van!
Wij doen het zo: trouwen met grootste deel van de gasten +daarmee bruidstaart aansnijden en eten, daarna receptie voor alle gasten (+/- 50 meer dan er in het gemeentehuis bij zijn), en daarna zwaaien we ze uit en gaan we eten met alleen de daggasten (20 mensen). Een beetje een aparte indeling, maar dit is wat wij willen, dus zo gebeurd het! Een avondfeest willen we gewoon echt niet, dus als de gasten willen feesten 's avonds, dan gaan ze maar de stad in :tongue:

Misschien kan je je as. er enthousiaster over maken als je er geen receptie van maakt, maar feestelijke borrel? Ik zou me verder niet te druk maken over wat de gewoonte is hoor!

Bie

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #6 Gepost op: 11 juli 2006, 10:16:04 »
Bij ons is het de gewoonte om na de trouw (die in de voormiddag plaatsvind) smiddags een kleinigheidje te eten met de daggasten, foto's te trekken, dan een receptie en savonds een avondfeest.
wij zouden wij niet zijn, als wij het niet anders doen hahah:
dus wij trouwen om half 1
daarna foto's
daggasten vertrekken al naar feestlocatie voor apperetief enz
rond 5 uur begint de bbq voor de daggasten
om 8uur begint het avondfeest voor zo'n 120 personen (familie en vrienden en een paar kennissen die we echt moeten uitnodigen)

maar voor kennissen die we liever niet op de trouw hebben maar waar we wel iets voor moeten doen, doen we de week (of 2 weken)vooraf een borrel in een zaaltje met wat hapjes (zelf allemaal in elkaar gestoken) zou ons zo'n 250 euro kosten ipv 1200 euro extra.
en op die uitnodigingen voor die drink vermelden we ook het uur en dag van de trouw, zodat ze kunnen komen kijken.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #7 Gepost op: 11 juli 2006, 11:44:03 »
Ik weet helemaal niet wat bij ons de gewoonte is.
Maar wij twijfelen nog steeds tussen een "receptie" en geen "receptie".
Vroeger was het volgens mij wel de gewoonte om een receptie te geven.
Ach, misschien houden we wel gewoon een borrel met de daggasten die ook naar het trouwen komen, je moet met iemand de taart aansnijden toch???

Eric@

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #8 Gepost op: 14 juli 2006, 10:52:35 »
Wij doen ook geen receptie. Ik hoor het om me heen ook helemaal niet meer eigenlijk..'iets van vroeger'?
Een receptie vinden wij zonde van ons geld..die 20 mensen die we eventueel voor een receptie uit zouden willen nodigen kunnen er 'savonds ook nog wel bij hoor. En het is natuurlijk altijd maar afwachten of die mensen ook naar je receptie komen..

ellen

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #9 Gepost op: 14 juli 2006, 11:20:30 »
hoi, wij komen ook uit drenthe, maar wij gaan na het trouwen wat eten en drinken met familie en vanaf 21.00 uur het feest met de mensen die wij graag op onze bruiloft willen hebben. dat zijn dan collega's en alleen de vrienden waar we geregeld contact mee hebben en de "vage" kennissen komen maar kijken bij het gemeente huis. we zien ze anders ook bijna nooit dus waarom dan wel veel uitgeven voor het feest? wij zitten s avonds op een aantal van ongeveer 125 personen. meer dan genoeg vinden wij.

groetjes ellen

poefke

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #10 Gepost op: 15 juli 2006, 18:05:07 »
Wat gebruikelijk is weet ik niet maar een vriendin van mij trouwde in gelderland en deed geen receptie en een vriendin die trouwde in brabant deed dat ook niet.

Wij doen eerst de foto's dan trouwen om 15.00 in het gemeentehuis daarna is er koffie met bruidstaart voor daggasten (ouders broers en getuigen) en ooms en tantes. We doen de koffie voor de ooms en tantes zodat ze er bij zijn maar we ze niet op het feest hoeven vragen
Om 18.30 trouwen wij in de kerk en daarna houden we een receptie(=/- 200 pers) en na de receptie buffet voor daggasten en vrienden( 60 pers)

vlinder

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #11 Gepost op: 18 juli 2006, 13:00:06 »
Hoi Santos,

Ik woon ook in Drenthe en wil alleen maar even zeggen dat het best wel gebruikelijk is om een receptie te geven!
Bovendien is jullie trouwdag JULLIE dag, dus mag je ook zelf bepalen hoe de indeling van deze bijzondere dag eruit gaat zien. Dat is toch juist leuk, en waarom niet eens anders dan anderen?

Succes met alles, maak er een mooie dag van!

PS Wij doen trouwens alleen maar een etentje voor naaste familie en vrienden, dus geen receptie én geen feestavond :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 18 juli 2006, 13:01:18 door vlinder »

santos_05

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #12 Gepost op: 19 juli 2006, 16:38:46 »
Om onze eigen dag ervan te maken hebben we besloten om naar het buitenland te gaan  :tongue: Als we terug komen houden we misschien nog een BBQ in een schuur bij mijn schoonouders op de boerderij  :cool:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #13 Gepost op: 27 juli 2006, 16:49:06 »
Santos, waar in het buitenland ga je trouwen?

santos_05

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #14 Gepost op: 18 oktober 2006, 10:10:23 »
haha, sorry beetje late reactie Anke, maar je weet het al, Bali  :biggrin:

We hebben besloten dat het toch een receptie wordt als we thuiskomen. Vrijdagavond in de schuur bij mijn schoonouders. Dan hebben we heel eenvoudig, wat strobalen om op te zitten (zie nu het gezicht van mn tantes al  :laugh: ), statafels en zelf drinken halen. We trouwen dus echt zoals wij het willen  :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #15 Gepost op: 18 oktober 2006, 10:32:33 »
Hahaha, strobalen.
Ik vind het geweldig!
Zeker omdat het is zoals jullie het willen.
Trouwens simpel / kleiner betekend zeker niet minder gezellig.
Kleinere gezelschappen zijn vaker gezelliger dan grotere, je spreekt elkaar tenminste nog.

Gwen

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #16 Gepost op: 18 oktober 2006, 11:53:48 »
En zo moet het toch ook trouwen zoals jullie het willen. Het is immers jullie dag.
Wij doen het ook zoals wij het willen. Heerlijk gewoon!

immetje

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #17 Gepost op: 19 oktober 2006, 13:39:06 »
Receptie zonde van het geld??? :blink:
Ik merk dat bij ons juist veel mensen een receptie houden vanwege het geld? :mad:
Mogen 1 uurtje iets borrelen en envelop brengen en daarna ( voordat feest begint) weer gaan.
Daarom houden wij geen receptie!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #18 Gepost op: 19 oktober 2006, 14:20:43 »
Wij geven juist meer een receptie voor collega's .
Aangezien ik wel collega's wil uitnodigen (althans, er komt een kaart op de afdeling te hangen en op ruben zijn werk) en van bepaalde mensen weten we dat die wel komen maar zeker niet lang blijven.
Als ik dan bekijk wat ik per persoon voor het feest betaal en die mensen blijven hooguit een uurtje... tja, dat vind ik pas zonde van het geld.
Anders weet ik zeker dat het allemaal te druk wordt en dan spreek je ook bijna niemand meer.
Dit vonden wij een ideale oplossing.

En ik zie het niet dat mensen maar op mogen draven voor een uurtje en dan een envelopje mogen geven om vervolgens weer weg te mogen gaan.
Ik zou het niet erg vinden om alleen op een receptie te mogen komen, het gaat erom dat ik belangstelling toon voor het bruidspaar.
Tja, en of ik ze dan feliciteer en wat meebreng op een receptie of op een feest.
Het gaat om het idee, en ze moeten allang blij zijn dat ze worden uitgenodigt.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #19 Gepost op: 19 oktober 2006, 15:41:16 »
als het aan mij had gelegen, hadden we ook een receptie gegeven, hahahaha...
zie al helemaal voor me hoe al die chineze op zullen kijken... hahahahaha...
geen eten, alleen een drankje en een hapje.. wahahahahaha... dan hadden ze pas wat te klagen gehad...

maar ja, uiteindelijk hebben we toch voor traditioneel gekozen en ben er eigenlijk wel blij om...
al die leuke reacties achteraf dat het zo goed was georganiseerd en zo.. en dat we toch een goed restaurant hadden uitgezocht... :tongue: dat vind ik toch wel leuker om te horen dan dat ze zeggen... goh, bij die en die bruiloft, was er helemaal niks te eten...

santos_05

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #20 Gepost op: 19 oktober 2006, 15:42:55 »
@Immetje, waar heb jij gelezen zonde van het geld?

Onze 'receptie' duurt een paar uur en is meer een receptie omdat we geen band/dj doen, geen fancy hapjes drankjes, openingsdans etc. We houden een receptie omdat we niet maandenlang visite willen hebben als we terug komen van onze huwelijksreis. Nu kan iedereen ons direct feliciteren en of ze wat meenemen? dat maakt mij echt niet uit. We hebben in ons budget ook geen rekening gehouden met inkomsten omdat deze (waarschijnlijk) gedeeltelijk naar een goed doel gaan. Omdat we in ons budget geen inkomsten hebben, houden we de receptie heel eenvoudig want meer geld is er na de reis niet meer.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #21 Gepost op: 19 oktober 2006, 15:48:28 »
[quote name=\'santos_05\' post=\'105379\' date=\'19 October 2006, 15:42\']@Immetje, waar heb jij gelezen zonde van het geld?

Onze 'receptie' duurt een paar uur en is meer een receptie omdat we geen band/dj doen, geen fancy hapjes drankjes, openingsdans etc. We houden een receptie omdat we niet maandenlang visite willen hebben als we terug komen van onze huwelijksreis. Nu kan iedereen ons direct feliciteren en of ze wat meenemen? dat maakt mij echt niet uit. We hebben in ons budget ook geen rekening gehouden met inkomsten omdat deze (waarschijnlijk) gedeeltelijk naar een goed doel gaan. Omdat we in ons budget geen inkomsten hebben, houden we de receptie heel eenvoudig want meer geld is er na de reis niet meer.[/quote]

Opmerking van Daan... eerste reply...

ik vind eigenlijk dat je het goed oplost zo..
als wij in het buitenland waren trouwen getrouwd, zouden we het ook zo willen doen...

maar ik denk toch dat we niet onder een traditioneel feest uit zijn gekomen, we zijn tenslotte de eersten van beide families die trouwen... en dan wordt het altijd groots gevierd...

Annemieke

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #22 Gepost op: 19 oktober 2006, 16:14:19 »
Wij geven wel een receptie, omdat we het leuk vinden om mensen de gelegenheid te geven ons te feliciteren. Collega's en mensen van de korfbalvereniging die niet op het feest zijn uitgenodigd (we hebben voor het feest al zo'n 100 gasten), kunnen dus op de receptie komen. Als al die mensen ook op de feestavond zouden komen, wordt het een erg dure grap. Waarmee ik niet wil zeggen dat de receptie niet duur is, want die kost ook genoeg!

AppelPeer

  • Gast
Receptie Of Feest In Jou Regio
« Reactie #23 Gepost op: 7 november 2006, 12:48:12 »
Hier geen receptie. Er waren ook veel meer mensen die ook 'mochten' komen, maar we besloten toch een gesloten feestje te geven met mensen die dichtst bij ons staan, dus naaste familie, beste, goede vrienden.

Kennissen, collega's en vage contacten nodigen we niet uit. Ja, dan snappen sommige mensen dat weer niet, maar who cares, het is jouw feest en je mag zelf inrichten zoals jij het zelf wilt!

Als jouw vriend dat liever niet heeft, doe het dan niet, jullie moeten er allebei achter staan...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards