collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis in de wintermaanden  (gelezen 42501 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

sst

  • Gast
Huwelijksreis in de wintermaanden
« Gepost op: 8 november 2006, 08:36:05 »
Hallo,
Wij gaan pas eind november 2008 trouwen, maar we zijn natuurlijk al heel enthousiast en zijn ons dus ook al een beetje aan het bedenken waar we heen willen op huwelijksreis.
We zullen dan rond 1 december willen vertrekken. Weet iemand een land waar het in December nog heerlijk weer is? En natuurlijk een beetje betaalbaar  :)

Alvast bedankt voor eventuele reacties.

santos_05

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #1 Gepost op: 8 november 2006, 11:39:39 »
Wat vind je heerlijk weer? Ga je vanuit Tsjechie door op huwelijksreis, of eerst weer naar Nederland?

Wij gaan bijna elk jaar met kerst naar Turkije (ong. 15 graden). Egypte is het nog wat warmer (strandweer), maar is ook duurder....

sst

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #2 Gepost op: 8 november 2006, 15:08:26 »
Wij gaan eerst weer naar Nederland om onze gasten veilig thuis af te leveren :) Wij willen dan vertrekken op 1 december.
Lekker weer vind ik toch wel minstens 25 graden.
In Egypte, Turkije, Spanje en Brazilie zijn wij al een keer geweest en dat was erg leuk, maar goed... zijn we dus al een keer geweest. Cuba lijkt ons ook wel leuk, maar weet niet hoe het weer daar in december is. Maar goed, mochten we niet genoeg vakantiecentjes bij elkaar sparen, dan wordt het waarschijnlijk toch Egypte, vind ik redelijk betaalbaar maar liever gaan we ergens heen waar we nog nooit zijn geweest.

Gwen

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #3 Gepost op: 8 november 2006, 15:52:31 »
Kijk eens hier . Daar kan je het weer zien. Ook van cuba.
Ik heb even gekeken. Maar in december is het daar rond de 26 graden. Heb alleen niet naar de neerslag gekeken.

Dan kan je kijken waar het mooi weer is in december je moet dan onder klimaat kijken. Succes.
« Laatst bewerkt op: 8 november 2006, 15:53:45 door Gwen »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #4 Gepost op: 8 november 2006, 15:59:56 »
Het weer in Cuba in December is:

26 graden gemiddeld luchttemperatuur
27 graden gemiddeld watertemperatuur

Niet slecht dus.
Meer informatie waar je misschien wel iets aan kan hebben kun je hier op deze site vinden:

http://cubaonline.nl/

Hopelijk gaat het lukken om een mooie huwelijksreis bij elkaar te sparen.

SAM

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #5 Gepost op: 8 november 2006, 16:16:50 »
Wij gaan altijd rond die periode Nov./Dec. naar Tenerife, Canarische eilanden. Lekker weertje daar, niet te heet, leker zonnetje en het leuke is dat ze daar altijd redelijk wat aan kerstversiering doen, dus dan kun je lekker foto's maken van jezelf in bikini onder een kerstboom (bv. in het hotel...), hihi...  :biggrin:

Maar eh... binnenkort maar eens effe gauw gaan boeken.....

sst

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #6 Gepost op: 14 november 2006, 15:25:57 »
Klinkt allemaal heerlijk.
Cuba lijkt ons heel erg leuk, vooral ook om de natuur.
Mijn baas is net weer gekomen uit Aruba, daar was het ook heerlijk weer dus dat kunnen we ook nog in ons achterhoofd houden.

Eric@

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #7 Gepost op: 14 november 2006, 17:29:46 »
Wij zijn net 3,5 weken terug van onze honeymoon in Mexico...helemaal super en dan is het absoluut warm weer! Bij ons was het nu in okt. 35 graden. In Mexico heb je verschillende prijzen qua hotels/appartementen dus kies voor je eigen budget!

pila

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #8 Gepost op: 12 september 2007, 14:51:17 »
Wij gaan 16 december trouwen in zuid-afrika. In het zuiden van zuid-afrika  :wink: is het dan tussen de 25-30 graden heb ik begrepen. Wij gaan in het noorden van zuid-afrika trouwen en daar is het tussen de 30-40 graden.

De reis is wel wat duurder, maar het leven daar is volgens mij niet zo duur (moet je natuurlijk niet in kaapstad of in een wildpark zitten). Of anders idd egypte of tunesie ofzo. Daar is het rond die tijd ook nog prima weer.

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #9 Gepost op: 12 september 2007, 17:58:41 »
Canarische eilanden! En als je niet tussen al die Nederlanders wil zitten ga je naar een ander eiland dan Tenerife of Gran Canaria.

Fuerteventura bijvoorbeeld. Daar gaan wij in Oktober heen :biggrin:

lijntje1981

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #10 Gepost op: 15 september 2007, 13:29:05 »
Evt. Dominicaanse Republiek (Punta Cana) orkaanseizoen is voorbij.... Lekker weer.... Parelwitte stranden en mooie all-inclusive hotels (als je daar van houdt). Je moet dan wel echt voor een relax vakantie willen gaan!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #11 Gepost op: 16 september 2007, 09:19:49 »
Curacao
Aruba
Bonaire
Malediven
En nog meer dan die tropische bestemmingen

En goedkopere bestemmingen zijn:
Egypte (zijn wij ook geweest in dec/jan zo'n 20 - 25 graden)
Can. Eilanden

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #12 Gepost op: 2 februari 2009, 21:29:51 »
Wij trouwen 18 december en willen daarna op huwelijksreis. Nu heb ik eens even gekeken en ik schrik van de prijzen in December. Heb al best wat gereist, maar in December gaan echt heel veel prijzen over de kop. En wil je naar de zon, dan ben je toch wel buiten Europa aangewezen.

Iemand misschien tips voor zonbestemmingen in December voor een gunstige prijs?

Zelf lijkt me een stedentrip naar NYC erg leuk, maar dat vind mijn  vriend niet zo leuk. Eventueel willen we misschien naar de sneeuw, ook omdat dat wel lekker romantisch is samen, maarja, naar het zonnetje vind ik ook wel erg lekker!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #13 Gepost op: 2 februari 2009, 21:32:35 »
Egypte was redelijk betaalbaar toen wij 2 jaar geleden met oud en nieuw erheen gingen, alleen is het daar niet zo heel warm, ca 20 - 25 graden. Net te koud om te zwemmen. En wat denk je van de Antillen ofzo?

suzan1983

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #14 Gepost op: 2 februari 2009, 22:32:38 »
Wij waren ook naar Egypte. Was best lekker weer hoor. Maar weet niet hoe warm je het wil hebben.

lara

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #15 Gepost op: 3 februari 2009, 08:18:47 »
je zit midden in de kerstvakantie; dan is alles duur. ik zou twee weken schuiven.

kusmarie

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #16 Gepost op: 3 februari 2009, 20:24:32 »
Canarische eilanden is altijd lekker.
Een collega is op mijn aanraden afgelopen kerst daar geweest en heeft heerlijk weer gehad.

Geen idee of je een beetje handig bent met zelf tickets en hotels boeken?
Met www.ryanair.com vlieg je vanaf Dusseldorf erg goedkoop naar Tenerife. Dan kun je bij www.hotelopia.com zelf een goedkoop/duur, simpel/luxe hotel boeken, werkt prima!

Veel succes!

mark2009

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #17 Gepost op: 4 februari 2009, 08:14:48 »
Inderdaad even schuiven, ga je vanaf b.v. 10 januari dan zijn de vluchten naar Bangkok goedkoper. Verblijf op een van de eilanden in de Andamanse zee is geweldig...

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #18 Gepost op: 4 februari 2009, 23:10:22 »
Bedankt voor de reacties. Schuiven is helaas niet mogelijk, gezien mijn werk.

Egypte heb ik ook aan gedacht, maar als we naar de zon willen, wil ik wel verzekerd zijn van warmte en hoor vaak dat dat in December toch tegenvalt in Egypte... Misschien dat Tunesie of Marokko warmer is? En anders verder uitwijken ( alleen balen van de prijzen). We zijn onlangs 3 weken in Thailand geweest, dus mogen niet klagen, maar graag willen we naar Indonesie, maar toch zonder om de hoofdprijs te betalen als het een aantal maanden verder een heeel stuk goedkoper is ( ook al gaat het om een huwelijksreis).

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #19 Gepost op: 12 februari 2009, 22:18:29 »
Maleisiƫ?

milkyway

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #20 Gepost op: 13 februari 2009, 17:02:55 »
Tja, het ligt er een beetje aan wat je een 'gunstige prijs' vindt, zoals je het zelf noemt. In welke richting zaten jullie te denken? Als we een beetje meer weten over jullie budget dan is het gemakkelijker om advies te geven. Tenminste, vind ik zelf   :tongue: .

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #21 Gepost op: 13 februari 2009, 17:41:04 »
marrokko is denk ik ook niet echt warm warm dan..ongeveer 20 graden maar, en niet echt zwem weer

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #22 Gepost op: 13 februari 2009, 23:09:33 »
[quote name=\'milkyway\' post=\'206864\' date=\'13 February 2009, 17:02\']Tja, het ligt er een beetje aan wat je een 'gunstige prijs' vindt, zoals je het zelf noemt. In welke richting zaten jullie te denken? Als we een beetje meer weten over jullie budget dan is het gemakkelijker om advies te geven. Tenminste, vind ik zelf   :tongue: .[/quote]

We hoopten het eigenlijk rond de 800 euro p.p. te houden... Misschien ook wel wat meer, maar afhankelijk hoe de kosten uitvallen

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #23 Gepost op: 14 februari 2009, 04:01:36 »
800 pp is niet te doen om rond de kerstdagen naar de zon te gaan, tenminste, als je het lekker warm wilt hebben,
Europa is overal te koud in die tijd, of je moet geluk hebben, de Canaries hebben in dec. veel wind, en het koelt erg snel af in de avond,
het goedkoopste is isla margarita, het is er wel tropisch!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #24 Gepost op: 14 februari 2009, 10:00:39 »
[quote name=\'Hypnotic\' post=\'206984\' date=\'14 February 2009, 04:01\']800 pp is niet te doen om rond de kerstdagen naar de zon te gaan, tenminste, als je het lekker warm wilt hebben,
Europa is overal te koud in die tijd, of je moet geluk hebben, de Canaries hebben in dec. veel wind, en het koelt erg snel af in de avond,
het goedkoopste is isla margarita, het is er wel tropisch![/quote]

Aan hoeveel p.p. moet ik dan ongeveer denken? En tips waar je dit voor de beste prijs boekt?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards