collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis in de wintermaanden  (gelezen 42502 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #25 Gepost op: 14 februari 2009, 12:28:21 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'207004\' date=\'14 February 2009, 10:00\'][quote name=\'Hypnotic\' post=\'206984\' date=\'14 February 2009, 04:01\']800 pp is niet te doen om rond de kerstdagen naar de zon te gaan, tenminste, als je het lekker warm wilt hebben,
Europa is overal te koud in die tijd, of je moet geluk hebben, de Canaries hebben in dec. veel wind, en het koelt erg snel af in de avond,
het goedkoopste is isla margarita, het is er wel tropisch![/quote]

Aan hoeveel p.p. moet ik dan ongeveer denken? En tips waar je dit voor de beste prijs boekt?
[/quote]

Het leven op Isla is goedkoop, maar je kunt er ook relatief voordelig all inclusive gaan zitten,
Ik heb eigenlijk geen idee wat het je precies gaat kosten, aangezien ik zelf nog nooit in die tijd op reis ben geweest,
Reken op zo'n 1200 euro per 9 dagen, voor dat geld zit je ook in Thailand als je zelf online gaat boeken (dus hotels en vluchten allemaal apart boeken), Thailand is ook goedkoop als je er eenmaal bent,
Goa India kun je ook overwegen, bereid je dan wel voor op een behoorlijke culture shock, want dat land is met niets te vergelijken!
Ik vond het er fantastisch, maar ik sprak ook mensen die er nooit meer naartoe wilden.

Om goedkoop te reizen in die tijd kost het je wel wat huiswerk,
bv is het goedkoopste  om emirates vanaf London te vliegen, een ticket is dan nog geen 1500 pond voor twee mensen, je kan dat dan combineren met een goedkope vlucht met Ryanair, als de pond zo laag blijft staan, kan dat makkelijk uit,

Ik heb even gekeken op het net, het is echt de hoofdprijs betalen als je kerst en oud en nieuw op vakantie wilt, het lijkt mij ook nog eens geweldig om te doen, maar je moet er wel voor sparen zeg!

New York op times square is wel geweldig op oudejaarsnacht! kijk eens op youtube, misschien kun je je vriend overhalen  :tongue:

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #26 Gepost op: 14 februari 2009, 15:30:51 »
ik denk dat je misschien wel 1500 pp kwijt bent, tickets zijn enorm duur rond die tijd en je moet echt nu al gaan boeken dan!
hotels hebben ook de hoofdsom en vaak moet je ook betalen voor een verplicht kerstdiner of oud en nieuw diner.

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #27 Gepost op: 14 februari 2009, 16:18:04 »
@ Hypnotic, we zijn net 3 maandjes terug uit Thailand, dus dat is geen optie ( al is het een geweldig land, maar nu 2x geweest, dus ff wat anders) en India, ik heb er ronsgereist en inderdaad wat je zegt: enorme cultuurshock! En dan ben ik nog niet eens op de toeristische plekken als Goa geweest, maar heb door het Noorden gereist.

We moeten nog maar eens goed orienteren, maar pff, je betaald inderdaad de hoofdprijs! Misschien toch maar New york of lekker op wintersport.... Bedankt voor je tips!

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #28 Gepost op: 14 februari 2009, 17:23:13 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'207101\' date=\'14 February 2009, 16:18\']Misschien toch maar New york of lekker op wintersport.... Bedankt voor je tips![/quote]

maar NY is ook erg duur hoor, in dat seizoen!

India lijkt mij helemaal geweldig ook, maar zoveel armoede.

Vietnam is ook een aanrader, zijn wij net geweest, Maleisie ook!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #29 Gepost op: 14 februari 2009, 19:03:07 »
We hebben een reis voor 775 euro p.p. gezien naar Miami Beach ( ticket en hotel) echt pal aan het strand! Via Expedia! 9 dagen!
« Laatst bewerkt op: 14 februari 2009, 19:03:34 door lalalalala »

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #30 Gepost op: 14 februari 2009, 21:44:53 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'207122\' date=\'14 February 2009, 19:03\']We hebben een reis voor 775 euro p.p. gezien naar Miami Beach ( ticket en hotel) echt pal aan het strand! Via Expedia! 9 dagen![/quote]

incl tax?

ik moet zeggen dat ik miami niet leuk vond. Vergeleken met de eilanden eromheen is het niet tropisch zeg maar...

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #31 Gepost op: 15 februari 2009, 13:48:13 »
inclusief tax ja!

Oke, jij bent er dus al eens geweest? Wat vond je er niet leuk aan dan? Het lijkt mij wel erg mooi namelijk! Althans, voor een weekje lekker strand ( dus niet echt cultureel ofzo) en 's avonds lekker drankie doen. Wel benieuwd naar je ervaring!!
« Laatst bewerkt op: 15 februari 2009, 13:49:25 door lalalalala »

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #32 Gepost op: 15 februari 2009, 20:33:31 »
is al een tidj geleden hoor, toen ik 19 was (ben nu 30) maar ik vond het gewoon niet leuk. Miami is een enorm grote stad, en het strand, tja, ik vind persoonlijk eilanden oid mooier, of mooie aziatische stranden. Ik vond het het minst leuk.

boardbabe

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #33 Gepost op: 15 februari 2009, 22:49:45 »
Is de dominicaanse republiek oid niet iets? Ik zou echt niet weten wat de kosten zijn hoor!!!

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #34 Gepost op: 16 februari 2009, 13:24:57 »
Wij zijn de afgelopen 2 jaar al 2x op SoBe (South Beach) geweest en vonden het geweldig,
Tjsa, het is geen tropisch eiland, maar wij hebben wel genoten
Het weer was fijn, strand breed, mooie zee, en je kunt er leuk shoppen, en geweldig stappen,
uitstapjes naar de Everglades (mooie natuur!), en als je wilt zou je ook een dag/nacht/dag naar de keys kunnen gaan,
opties genoeg,
Wel zorgen dat je een hotel hebt onder de 16e straat op Miami Beach, want daar is de aktie namelijk!

In april gaan we naar Thailand, en doen daar ook een tropisch stukje aan (zo'n eiland geval) idd ook erg leuk, maar voor ons slechts anders, we vinden de afwisseling leuk, het een sluit het ander niet uit!

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #35 Gepost op: 16 februari 2009, 18:10:02 »
[quote name=\'Hypnotic\' post=\'207455\' date=\'16 February 2009, 13:24\']uitstapjes naar de Everglades (mooie natuur!), en als je wilt zou je ook een dag/nacht/dag naar de keys kunnen gaan,[/quote]

ja, de keys zijn wel een aanrader!

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #36 Gepost op: 16 februari 2009, 21:17:25 »
@ Hypnotic, klinkt gaaf, ben je daar trouwens ook eens in December geweest?

@ Boardbabe, de Dominicaanse is in december helaas gruwelijk duur....

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #37 Gepost op: 17 februari 2009, 00:51:56 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'207601\' date=\'16 February 2009, 21:17\']@ Hypnotic, klinkt gaaf, ben je daar trouwens ook eens in December geweest?[/quote]

Vroeg in december wel, niet met kerst, oud en nieuw, tot in januari,
het kan dan wel erg druk zijn en duur.... maar hey, what else is new in die tijd.....

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #38 Gepost op: 17 februari 2009, 12:10:55 »
@ Hypnotic, hoe was het weer in December toen? Lees dat de zon dan wel schijnt, maar het wel minder warm is, maar heb je wel gewoon op het strand gelegen?
En het is inderdaad duurder dan de rest van de VS ( alhoewel ik denk dat USA nu gunstig is gezien de koers van de dollar) maar wat betaal je nou in een barretje voor een biertje ofzo? Je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk, maar was wel benieuwd naar de gemiddelde prijs voor een biertje!

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #39 Gepost op: 17 februari 2009, 12:35:46 »
[quote name=\'lalalalala\' post=\'207704\' date=\'17 February 2009, 12:10\']@ Hypnotic, hoe was het weer in December toen? Lees dat de zon dan wel schijnt, maar het wel minder warm is, maar heb je wel gewoon op het strand gelegen?
En het is inderdaad duurder dan de rest van de VS ( alhoewel ik denk dat USA nu gunstig is gezien de koers van de dollar) maar wat betaal je nou in een barretje voor een biertje ofzo? Je kan het zo duur maken als je zelf wilt natuurlijk, maar was wel benieuwd naar de gemiddelde prijs voor een biertje![/quote]

voor zover ik weet ik miami altijd wam, je moet alleen even erop letten dat je niet in t orkaanseizoen gaat, maar dat is augustus-oktober.

Ik ben ook in het najaar naar cuba geweest, ook een aanrader trouwens, super mooie stranden! was ook erg lekker weer!

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #40 Gepost op: 17 februari 2009, 12:36:28 »
Toen was het heel warm, maar het kan ook idd wat koeler zijn,
wij hebben toen alleen maar weinig kleren aangehad, op het strand gelegen, en s'avonds op stap met blote armen zeg maar,

Bier ed in een gewone bar is zo'n 4 dollar (wel grote bellen/halve liters)
cocktails tussen de 6 en 9 dollar (ik heb alleen margarita's gehad, met zout, mmmmmm)
eten moet je niet aan de boulevard doen, maar in de straten daarachter,

Komend jaar zal onze huwelijksreiscruise daar einidigen,
zeker weten dat we nog wel een paar dagen zullen blijven hangen in Miami,

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #41 Gepost op: 17 februari 2009, 12:53:35 »
Thanks Femkemarije en Hypnotic!

@ Hypnotic, zo'n cruise lijkt me ook wel gaaf, waar boek je dat soort dingen? Heb weleens rondgekeken, maar kan niet echt veel vinden.
 
4 dollar voor biertje valt nog wel mee... Als we gaan, zitten we trouwens in een hotel aan Collins Avenue, 1 block van het strand van South Beach en alle uitgaansgelegenheden heel dicht bij.

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #42 Gepost op: 17 februari 2009, 13:01:22 »
De cruise hebben wij geboekt op
www.cruise.com
zij staan goed bekend (ik ken meerdere mensen hier in NL die via die site boeken)
je hebt een direkt en goed contact met ze, je betaald in dollars, en het scheelt big bucks met hier in NL boeken,
Collins in prima, zolang je maar niet te hoog zit (dus naar het noorden)

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #43 Gepost op: 17 februari 2009, 13:22:56 »
Thanks! Heb ff gekeken en ziet er goed uit! Prijzen vallen ook heel erg mee!! Kan alleen niet goed zien of er ook eten inzit en wat precies de dagplanning is ( wel de route), maar ff rondneuzen dus.

Annemieke

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #44 Gepost op: 17 februari 2009, 15:56:22 »
Op een cruise is niet echt een dagplanning. Als je in een haven aanlegt, kun je een excursie doen (die kun je op het schip boeken of in de plaats zelf). En als je een dagje op zee bent, vermaak je je ook wel met alle eetgelegenheden en zwembaden etc. op het schip. Een cruise is echt een aanrader!
Al het eten zit er bij in, je kunt alleen nog apart a la carte eten soms, dan moet je wel bijbetalen. Voor frisdrank en alcoholische dranken moet je ook betalen, maar je kunt voor frisdranken ook vooraf een soort creditcard kopen zodat je 'gratis' kunt drinken. Overigens hoef je niets contant te betalen, alles wordt via een creditcard afgerekend. Wij zijn op huwelijksreis geweest met Carnival, dus kan geen vergelijking maken met andere maatschappijen, maar ik denk dat het overal wel een beetje hetzelfde gaat.
« Laatst bewerkt op: 17 februari 2009, 15:58:12 door Annemieke »

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #45 Gepost op: 17 februari 2009, 17:05:14 »
Niets aan toe te voegen Annemieke!
het is superluxe luie verwennerij, wij gaan met Norwegian, dat is vergelijkbaar met Carnival,

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #46 Gepost op: 18 februari 2009, 13:43:55 »
Een cruise klinkt helemaal geweldig en lijkt mij super als huwelijksreis. Helaas is vrienlief soms wel soms niet zeeziek, dus dat risico wil ik niet nemen met de huwelijksreis. Voor ons helaas geen cruise dus...

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #47 Gepost op: 18 februari 2009, 14:37:53 »
[quote name=\'vangarderen\' post=\'208062\' date=\'18 February 2009, 13:43\']Een cruise klinkt helemaal geweldig en lijkt mij super als huwelijksreis. Helaas is vrienlief soms wel soms niet zeeziek, dus dat risico wil ik niet nemen met de huwelijksreis. Voor ons helaas geen cruise dus...[/quote]

Ik word al zieziek als ik naar iets draaiends kijk!
videogames, boten, zelfs in het vliegtuig word ik soms 'raar'
Die cruiseschepen zijn varende dorpen, en als je niet in een storm terecht komt, heb je nergens last van, ze zijn echt superstabiel,
je zou je door evt. zeeziekte echt niet tegen hoeven houden (anders had misskotsie het hier wel gemeld)  :laugh:

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #48 Gepost op: 18 februari 2009, 14:49:18 »
Hhmm.. Dan ga ik het toch nog eens voorleggen aan vriendlief. :wink: Al zijn wij ondertussen ook al lekker aan het dromen van Madeira. Zijn we stiekem ook al een beetje verliefd op...

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #49 Gepost op: 18 februari 2009, 15:29:06 »
Gisteren met mijn vriend die cruise besproken, maar toch besloten ervan af te zien, want daar zijn we dan wrs te kort voor in Miami. We gaan maar 9 dagen ( als we boeken), 2 dagen eraf ivm reis, dus hou je een weekje over, zonde om dan een paar dagen een cruise te doen als we dan al zo kort in Miami zijn. Was een beter idee geweest als we er bv. 2 weken waren.

Maarja, een stedentrip naar NYC is ook wel gaaf en misschien zoeken we ook wel gewoon heerlijk de sneeuw op! Lapland leek ons wel wat, maar daar is het in december maar 2 uur licht per dag en STEENKOUD. Laat maar :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards