collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis in de wintermaanden  (gelezen 42503 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Seyianne

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #50 Gepost op: 1 maart 2009, 15:33:30 »
Aloha allemaal,

Wij trouwen midden in januari. En willen een klein reisje maken.
Maar dat is best nog lastig in de winter!
We zijn beide geen wintersport type's.

London, Parijs enz is in de winter wat minder fijn...
Maar wat is dan wel leuk?

Iets betaalbaars en toch beetje lekker weer?

Alvast bedankt voor jullie reactie's!

Veel liefs Sey

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #51 Gepost op: 1 maart 2009, 16:31:44 »
marokko, canarische eilanden, ghana of gambia (1 van die twee, ik haal ze altijd door elkeer...is echt niet duur)

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #52 Gepost op: 1 maart 2009, 18:08:11 »
Houd je van strand en zon? Of juist meer actief?
Canarische eilanden (ben zelf op Lanzarote geweest in januari, was prima) zijn inderdaad heerlijk in de winter voor zowel strand als dagtochtjes.
Ik denk dat femkemarije Gambia bedoelt, daar gaan mijn ouders deze maand een weekje naar toe.. prijs valt best mee.

Hypnotic

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #53 Gepost op: 1 maart 2009, 18:18:39 »
Hoe warm wil je het hebben?
Ik ben ook op Lanzarote geweest in januari, maar vond het niet warm genoeg om in mijn blote gat te liggen,
welk lekker weer om uitstapjes te maken,
Laat in de middag koelt het erg af, en je moet dan echt wat aantrekken (ik moest een trui of jasje aan)
Marokko is hetzelfde, Gambia ligt alweer wat zuidelijker,
Je kunt voor een kijk en doe vakantie ook naar Andalusie gaan, mooi, en zeker warmer als hier
Ryanair vliegt op Malaga, dus dat is lekker goedkoop

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #54 Gepost op: 1 maart 2009, 18:31:37 »
[quote name=\'Hypnotic\' post=\'211757\' date=\'01 March 2009, 18:18\']Hoe warm wil je het hebben?
Ik ben ook op Lanzarote geweest in januari, maar vond het niet warm genoeg om in mijn blote gat te liggen,[/quote]

Haha, ja je moet wel veel geluk hebben. Wij waren er 10 dagen en hebben een paar dagen 25-30 graden gehad, maar ook een zandstorm en enorme stortbuien (fijn als je aan het mountainbiken bent)..

Seyianne

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #55 Gepost op: 1 maart 2009, 19:39:47 »
Hmm ja,

Ik ben zelf meer cultuur freak. 1 dagje strand is leuk, maar daarna ook wel gezien.

Hoorde van mijn zusje ook al de canarische eilanden, ga maar eens zoeken daarop.

Meer tips altijd welkom!

Kabouter80

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 395
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #56 Gepost op: 1 maart 2009, 20:30:54 »
Egypte / Jordanië - voldoende cultuur en de temperaturen zijn dan tenminste aangenaam zodat je er van kunt genieten én een dagje strand is mogelijk!

Short01

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #57 Gepost op: 7 maart 2009, 09:07:51 »
Wij zijn ook in de winter getrouwd en voor de honeymoon vond ik het juist leuk dat het winter was. (en trust me...we zijn ZEKER geen wintersport typjes
Voor Europa zou ik gaan voor Barcelona, Parijs of Rome. Misschien afgezaagd....maar wel genoeg te doen aan cultuur en shoppen én niet het minst belangrijkste..het is er romantisch!!!
Ben naar deze steden geweest in de winter en het is echt prima te doen wat het klimaat betreft. Lekker zacht en niet koud.....behalve Parijs dan, maar Parijs is gewoon romantisch en leuk met welk klimaat dan ook  :tongue:

lune

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #58 Gepost op: 10 maart 2009, 21:29:33 »
Bovendien wil je in die steden echt niet zijn als het wel warm is, wij hadden eens een hittegolf te pakken.. Daar gaat je programma aan cultuur want dat is gewoon niet leuk meer, heel de dag in de hitte.
Ik zou dus ook voor een stedentrip gaan, of misschien wel Marokko ofzo. Daar is natuurlijk ook meer dan genoeg cultuur enz.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #59 Gepost op: 14 maart 2009, 13:27:51 »
Oh, ik zie dat je niet van wintersport houdt... Wij gaan de dag na onze bruiloft met mijn zus en zwager, een tante en mijn ouders naar Oostenrijk! :biggrin:

Helemaal geweldig, ik wintersport al sinds m'n derde en zowel de vriend van m'n zus als de mijne zijn met ons voor het eerst meegeweest. Doordat ik vorig jaar zwanger was en ons zoontje dit jaar nog zo klein is zat het er niet in voor ons. Maar volgend jaar gaat ie dan mee :biggrin: Ik verheug me er ontzettend op, lekker met hem in de sneeuw spelen, sleeen, en m'n tante gaat mee (behalve voor de gezelligheid natuurlijk) als oppas (want ze kan vanwege haar knieen niet skieen) dus heerlijk romantisch met mijn mannetje en nog tijd genoeg om zelf lekker over de pistes te scheuren... Ik kan niet wachten!

Voor jullie is een stedentrip idd het leukst... Daarbij moet het niet te warm zijn want dan kun je echt niks bekijken. De winter is dan perfect! Zou het dan inderdaad een beetje in zuidelijk Europa zoeken, is het niet bloedheet maar wel een aangename temperatuur om vanalles te bekijken!

liefs, Inge

LovelyMe

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #60 Gepost op: 14 maart 2009, 18:50:11 »
Kaapverdië? Zon, lekkere temperatuur en heel betaalbaar.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #61 Gepost op: 14 februari 2013, 15:41:11 »
Hoi dames,

Wij gaan in december trouwen en een huwelijksreis zou dan natuutlijk ook wel heerlijk zijn.
Maar we hebben niet echt een groot budget over helaas.
Ik kan nog niet erg veel prijzen vinden maar ik ben bang dat het te duur gaat worden.
Heeft iemand tips het liefst met mooi weer.
Alvast bedankt!Groeten, LittleLady

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #62 Gepost op: 14 februari 2013, 15:43:38 »
@Little, zuid europa of noord afrika? Daar is het in de wintermaanden lekker weer en het is nog betaalbaar.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #63 Gepost op: 14 februari 2013, 15:47:43 »
@Joyce:Zuid-europa in december lekker weer?Wat versta je dan onder lekker weer?
En Noord-afrika dan bedoel je bijvoorbeeld Egypte oid?aan wat voor bedragen en temperaturen moet ik dan denken?Bedankt!Groeten LittleLady

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #64 Gepost op: 14 februari 2013, 15:49:22 »
Hoi dames,

Wij gaan in december trouwen en een huwelijksreis zou dan natuutlijk ook wel heerlijk zijn.
Maar we hebben niet echt een groot budget over helaas.
Ik kan nog niet erg veel prijzen vinden maar ik ben bang dat het te duur gaat worden.
Heeft iemand tips het liefst met mooi weer.
Alvast bedankt!Groeten, LittleLady

Ik lees mee, heb hetzelfde 'probleem'!

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #65 Gepost op: 14 februari 2013, 16:01:14 »
In egypte is het in december nog rond de 25 graden. Als je meer landinwaarts gaat loopt de temperatuur nog iets op.
In Marokko is het bv ook nog 21 graden, maar daar heb je iets meer kans op regen.

Met Zuid Europa is het toch nog een stuk kouder dan in noord afrika hoor. Dan zit je tegen de 20. Maar ik weet niet wat je verstaat onder mooi weer? De zon schijnt daar in ieder geval. Als jullie ook willen gaan voor het strand e.d. zijn in zuid europa de canarische eilanden aan te raden. Afhankelijk van naar welk eiland je gaat, is het daar nog 22 graden met regelmatig n flinke zon.

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #66 Gepost op: 14 februari 2013, 16:57:36 »
Ik had zelf Egypte ook in mijn hoofd dan wel hopen dat de boel daar politiek gezien goed tot rust komt.
Marokko spreekt me ook wel aan hmmm...binnenkort maar eens wat gaan googelen.
Ach we moeten denk ik even gaan zien,weet iemand vanaf wanneer je kan boeken voor december?
Groetjes,LittleLady

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #67 Gepost op: 14 februari 2013, 19:14:21 »
Denk dat december er ook aan zit te komen. Zag laatst dat voor november al geboekt kan worden (Bij arke tenminste).

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #68 Gepost op: 18 februari 2013, 19:16:39 »
@Joyce:Bedankt dan ga ik het een beetje in de gaten houden.

Joy88

  • Junior
  • **
  • Berichten: 112
  • Geslacht: Vrouw
  • Ik trouw 11-12-13 14:15 uur
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #69 Gepost op: 26 februari 2013, 21:33:21 »
Jullie hebben een budget dames.. Wat is t budget ongeveer?

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #70 Gepost op: 28 februari 2013, 20:23:12 »
hahaha ons geval ben ik bang dat het budget wordt wat er over blijft :aww:

Do-1989

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #71 Gepost op: 20 maart 2013, 09:49:35 »
Hans en ik gaan december 2014 richting nieuw Zeeland. Het is niet direct na onze bruiloft. We trouwen in juni, en dat is juist 1 van de koudere maanden aan de andere kant van de wereld.
We gaan in december weg en komen in januari terug. We vieren dus kerst en oud en nieuw in de zon!!

Sannepan87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1270
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #72 Gepost op: 20 maart 2013, 11:50:08 »
Leuk!!! Wij zijn daar 28 nov - 21 januari 2009/2010 geweest!
Have fun :D

Angèl_

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #73 Gepost op: 20 maart 2013, 16:46:14 »
Super leuk! Waar je ga je heen?

Wij hebben afgelopen jaar kerst en oud en nieuw in de buurt van Auckland gevierd.
Voor onze huwelijksreis gaan we juli/augustus weer terug naar Nieuw-Zeeland. We trouwen pas in oktober, dus gaan eerst op reis ;) Eén week NoorderEiland in de buurt van Auckland, daarna 2 1/2 week rondreizen op het ZuiderEiland en daarna nog een week naar omgeving Auckland.

Do-1989

  • Gast
Re: Huwelijksreis in de wintermaanden
« Reactie #74 Gepost op: 20 maart 2013, 17:02:22 »
We gaan rondreizen in een zogenaamd 'spaceship'. Is n autobus met alles wat je nodig hebt aan boord. En je mag vrij camperen in NZ dus :)
We willen ook naar het (meestal onbekend) 3e eiland. Daar zijn nog veel kiwi's in het wild, dus grote kans dat we die dan ook zien.
We gaan als t goed is n week of 6 rondreizen :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards