collapse

Auteur Topic: Tekst Trouwkaart  (gelezen 26269 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

santos_05

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Gepost op: 18 november 2006, 14:31:00 »
Liefde is.....
Elkaar het JA woord geven op Bali

Naam en Naam

Wij gaan trouwen op woensdag 7 maart 2007
in Villa Taman du Blayu op Bali.


U bent van harte uitgenodigd op onze receptie
op 23 maart 2007 vanaf 20.30 uur
aan de Straat + nr in Plaatsnaam.


Indien u verhinderd bent kunt u dit doorgeven aan
onze Ceremonie meester naam + tel

Dit is onze tekst voor de trouwkaart. Nu begin ik zelf te twijfelen over 'van harte uitgenodigd' en de laatste zin 'indien u verhinderd bent'.....

Hoe was / is jullie tekst? Hebben jullie ideeen? Rechts naast de tekst komt trouwens een plaatje van 'Liefde is..... grenzeloos'  :biggrin: en links ons adres met kadotip.
« Laatst bewerkt op: 18 november 2006, 14:37:32 door santos_05 »

Ik:-)

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #1 Gepost op: 18 november 2006, 18:30:39 »
Leuke tekst! vooral het liefde is...gedeelte  :wub:

Ceremoniemeester is trouwens 1 woord (geen spatie)

Zelf hebben we nog geeeeen idee.

Jolly_simba

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #2 Gepost op: 20 november 2006, 12:59:59 »
Leuk hoor.
Persoonlijk zou ik er "u bent van harte welkom " van maken, maar dat is persoonlijk.

Wij hadden RSVP op de kaart laten zetten, maar het bleek toch dat er veel mensen niet wisten wat dat nu inhield....... Zou het dus inderdaad apart verzoeken.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaart
« Reactie #3 Gepost op: 21 november 2006, 10:34:04 »
Misschien kun je je zin van "Indien u verhindert bent" veranderen in " Mocht u niet kunnen komen"
Jee, dit is moeilijk!!!

Zelf ben ik ook al een beetje begonnen met brainstormen.
Ik heb al wel een gedichtje gevonden die we op de kaart gaan zetten.
De tekst kwam ik tegen en hij slaat zo letterlijk op ons, dat ie gewoon op de kaart moet komen!!!

Je hoort het vaak, men zegt het veel
Een vakantieliefde duurt maar even
Wij bewijzen graag het tegendeel
En gaan elkaar het ja-woord geven!

Aangezien wij elkaar nu bijna 8,5 jaar geleden in Italie op de camping hebben leren kennen.
Toen het iets werd tusesn ons, ging Ruben de volgende dag naar huis.  :sad:
En dan kwam er ook nog es een afstand eindhoven - alkmaar bij... tja, wie verwacht dan dat het blijft werken en helemaal dat we gaan trouwen!!!!!  :biggrin:

santos_05

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #4 Gepost op: 21 november 2006, 15:32:45 »
Het gedichtje is heel mooi Anke! Leuk dat je een gedichtje gevonden hebt wat zo precies bij jullie paste! Ik vond alle gedichtjes of te overdreven (nu eindelijk gaan we samen verder... ja, we wonen al 3 jaar samen) of heel erg standaard.

Dus heb zelf pen en papier gepakt... ongeveer 15 gedichtjes gemaakt. Deze in onze trouwdoos gegooid (daar verzamelen we alle info) en een paar weken later weer gelezen  :biggrin: Uiteindelijk is het toch deze geworden.

'U bent van harte welkom op onze receptie' klinkt inderdaad beter!

cadanawo

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3147
  • Geslacht: Vrouw
Tekst Trouwkaart
« Reactie #5 Gepost op: 21 november 2006, 15:37:11 »
Er zijn al een aantal topics over teksten.
Hier een paar linkjes...ik hoop dat je er iets aan hebt.

Klik 1

Klik 2

Klik 3

Klik 4

Klik 5

Klik 6

Niek

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #6 Gepost op: 29 november 2006, 12:06:36 »
Leuk idd dat liefde is gedeelte . ...

En @ Anke : Super schattig gedichtje  :wub:  dat soort dingen maakt het veel persoonlijker !!

Moppie

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #7 Gepost op: 29 november 2006, 22:49:16 »
Inderdaad erg leuk Anke! Heb je die zelf bedacht of ergens gevonden? Heel toepasselijk!
Ik vind het zelf ook erg moeilijk om een gedichtje te vinden. Ze zijn vaak zo "dramatisch" en ik wil het toch graag een beetje luchtig houden. Misschien toch eens proberen om zelf iets op papiet te zetten....

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaart
« Reactie #8 Gepost op: 30 november 2006, 02:30:07 »
Kwam het gedichtje tegen op een kaart die in die uitleenmappen zaten.
Wist gelijk dat die het moest worden.
Wij zijn ook niet zo van die gedichtjes, de meeste zijn zo zoetsappig...
Maar deze klopt gewoon helemaal!

Hier kwam ik em later ook nog es tegen:

http://www.gedachten-gedichten.nl/huwelijksgedichtjes_2.htm

Tamus

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #9 Gepost op: 7 december 2006, 15:36:27 »
Nou ook ik zit hier nu te worstelen met de tekst, ff op het forum wat voorbeeldjes lezen en ik kom er helemaal niet meer uit hahahaha!
:eyepopping:

Toch maar weer even gedachtenloos mn vingers over het toetsenbord laten gaan en diverse mogelijkheden gaan typen.
Kiezen we daarna wel....

Het wordt in iedergeval een kaart met daarbij een extra kaartje voor de diner gasten!
En wat klinkt dat toch weer chique  :party:
Het formaat kaartje is bedacht.. dus dat is een begin hihi  :thumbsup:

En Santos? is jouw kaartje al klaar?

santos_05

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #10 Gepost op: 7 december 2006, 17:20:07 »
Moeilijk he, om de tekst helemaal goed te krijgen  :biggrin:

Ons kaartje is klaar. Papier is in huis, dus hoef ze alleen nog te printen! Met de kerst denk ik dat we ze printen, want ze hoeven pas begin februari de deur uit! Nu heb ik de 'proef' print liggen en kijk er vaak even naar of er toch niet nog wat veranderd moet worden  :dry:

Bedankt trouwens voor alle tips! Heb de tekst aangepast naar 'van harte welkom op onze receptie'!
« Laatst bewerkt op: 7 december 2006, 17:21:52 door santos_05 »

Tamus

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #11 Gepost op: 7 december 2006, 20:07:21 »
Oh goed zeg! goeie tip om eerst de proefprint is wat vaker te bekijken (over verschillende dagen :wink:)
Ben benieuwd hoe die er in z'n volledigheid uit zal zien, met kleur en layout!

Net kwam mn mannetje thuis en gelijk de begin tekst onder hem geschoven... haha hij vond hem al meteen goed zo :tongue:  maar evengoed toch even verder de tekst doorgelopen en ik ga hem her en der nog wat aanpassen.

Carine

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #12 Gepost op: 7 december 2006, 23:19:46 »
Haha.. volgens mij vinden de meeste mannen het al snel goed en prachtig, alleen zijn we er zelf dan nog niet tevreden over... :rolleyes:  :tongue:

 

Wij hebben er ook drie tot vier maanden over gedaan. Steeds weer opnieuw uitdraaien. Goed bekijken (zowel bij daglicht als 's avonds :ph34r: ), maar is ook wel erg leuk om te doen! En dan is je kaart eindelijk helemaal op en top klaar.... Zie je vervolgens, nadat je de kaartjes hebt verstuurd, dat 'dit' nog beter had gekund en eigenlijk nog 'dat' iets aangepas kon worden... Hahaha :laugh: Volgens mij ben je dan nooit klaar :rolleyes:

santos_05

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #13 Gepost op: 8 december 2006, 10:42:36 »
:biggrin: Wij zijn ook al twee maand bezig! Heb eerst verschillende ontwerpen gemaakt en geprint op normaal papier. Daar is wonder boven wonder een voorkant en ruwe tekst uitgekomen! Daarna 8 kleuren karton gekocht en heel vaak bekeken, daar bleven twee kleuren van over (en 1 type karton). Uiteindelijk toch eens geworden over de kleur en nu ligt er een proefprint te wachten.... steeds maak ik idd kleine veranderingen. Toch iets meer dit of dat iets anders schrijven  :tongue: Wel leuk om zelf te doen hoor!

Tamus

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #14 Gepost op: 8 december 2006, 14:13:10 »
2, 3, 4 maanden :eyepopping:   oooops.. dan ben ik zeker wel heel ongeduldig hihi
Wil ze volgende maand het liefst al versturen!

santos_05

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #15 Gepost op: 8 december 2006, 15:32:40 »
Het kan allemaal veel sneller, maar wij printen ze nog niet omdat we ze pas begin februari versturen. Zolang je ze niet geprint hebt kan je blijven aanpassen :biggrin:

Wat stuur jij trouwens de kaarten al vroeg als je in mei gaat trouwen? Meestal toch 6-8 weken van tevoren?

Gwen

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #16 Gepost op: 8 december 2006, 16:52:43 »
Nou dat is zeker erg vroeg. Dat is 4 maanden van te voren.

Tamus

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #17 Gepost op: 8 december 2006, 21:15:17 »
Wist niet dat daar een standaard tijd voor was  :blink:

Maar om onszelf iets meer tijd te geven (want jan. is ook een drukke maand voor ons) gaan we de kaarten begin febr. sturen.
Heeft iedereen hem iig op tijd binnen om vrij te kunnen regelen van werk ed. (sommige vd gasten werken namelijk volgens vooraf gestelde roosters.. dus handig om wat ruimer van te voren te weten dan)
En de gasten uit het buitenland moeten ook nog tickets regelen.. dus kortom.. daarom is het wel erg handig als ze het wat eerder weten :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Tekst Trouwkaart
« Reactie #18 Gepost op: 8 december 2006, 22:17:21 »
Ja dat is wel zo.

Gwen

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #19 Gepost op: 9 december 2006, 10:29:54 »
Dat is ook wel zo.
Maar misschien is het dan een idee om safe the date kaartjes mee te sturen met de kestkaarten. Dan weten de mensen dat ze die dag vrij moeten houden. En kan je de kaarten ook wat later versturen.

Tamus

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #20 Gepost op: 9 december 2006, 17:43:40 »
[quote name=\'Gwen\' post=\'107751\' date=\'09 December 2006, 10:29\']Dat is ook wel zo.
Maar misschien is het dan een idee om safe the date kaartjes mee te sturen met de kestkaarten. Dan weten de mensen dat ze die dag vrij moeten houden. En kan je de kaarten ook wat later versturen.[/quote]
Is op zich een idee.. als je kerstkaartjes verstuurd hahahaha! en daar doe ik niet aan :wink:
Nee hoor, gewoon begin februari kaarten versturen en als de kaarten dan nog niet klaar zijn, nou ja.. dan weer wat later!
 :biggrin:

santos_05

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #21 Gepost op: 11 december 2006, 16:38:59 »
Er is een vaste tijd voor (zie deze poll) en er zijn ook die het eerder sturen, dat is ieder voor zich  :dry:


Kom je er een beetje uit met de teksten? Maken jullie trouwens zelf de kaart of laten jullie hem drukken?

emmetje

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #22 Gepost op: 13 december 2006, 18:44:29 »
Het maakt toch helemaal niets uit wanneer je de kaarten verstuurd en bovendien "wat is een vaste tijd"? Ik denk dat bij de meeste stellen de meeste mensen in de omgeving toch al wel weten dat ze gaan trouwen. Ik merkte zelf dat sommige mensen in mijn omgeving ook telkens begon over 6-8 weken, maar ik vind het grote onzin. Alleen dáárom zou ik de kaarten al expres vroeger of later sturen hehehe....

Ik:-)

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #23 Gepost op: 13 december 2006, 20:59:54 »
hihi, ik zou ook alleen daarom ook al de kaarten later of eerder sturen!! :biggrin:

Ik hoorde dat je pas in ondertrouw hoort te gaan als je de kaarten verstuurd (dus ongeveer 6 weken van tevoren) ...nou wij hebben dat lekker al (ruim half jaar van tevoren) gedaan omdat we op die manier dit jaar nog een extra vrije dag hadden hihi...men was zowaar compleet in shock omdat dat niet zo hoorde...hahaha, dan vind ik het extra leuk  :biggrin:

Tamus

  • Gast
Tekst Trouwkaart
« Reactie #24 Gepost op: 13 december 2006, 22:08:07 »
hahaha nou ik merk dat mensen nu al van ons verwachten dat we de kaarten nu al versturen...
Ze willen het liefst alle details weten.. en hoe moeilijk het ook is.. ik hou mn mond stevig op elkaar hihi!

De tekst is bijna klaar.. alleen het ontwerp voor de kaart hebben we zoveel ideeen over.
Dus ik ben nu steeds kleine dingen aan het maken om te zien wat ons echt aanspreekt!
Wel heel leuk om te doen :biggrin:
Ohh en om je vraag te beantwoorden :wink: we laten ze wel drukken, is toch mooier!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards