collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???  (gelezen 25623 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Gepost op: 27 december 2006, 16:52:53 »
Mijn vriend en ik zijn aan het dubben over de huwelijksreis. Eén van de vele opties is IJsland. Is iemand daar geweest en hoe is het daar? Gezien onze trouwdatum zal de huwelijksreis zijn in augustus/september.

Tina NN

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2006, 22:34:03 »
Hoi,

Ik heb geen persoonlijke ervaringen van IJsland, maar ook wij hebben er aan zitten te denken. Het lijkt mij een erg mooi land om heen te gaan voor huwelijksreis; erg apart en anders-dan-anders. Sowieso; lekker romantisch naar de Blue Lagoon en daarna met een 4W drive de rimboe in (ahum... vinden jullie misschien wel niets aan...).

Leuk, ben benieuwd wat het wordt !!
Succes, Tina

Nienke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #2 Gepost op: 28 december 2006, 15:12:45 »
IJsland is echt geweldig :biggrin: Ik ben er niet op huwelijksreis geweest, maar op een gewone vakantie. Het is echt héél erg mooi daar! De mensen vond ik ook heel erg aardig. Je moet er natuurlijk wel rekening mee houden dat het waarschijnlijk niet warm is (maar warme chocolademelk met een scheutje brennivin helpt goed hoor :tongue:)
Verder zit je nog niet in de echt donkere tijd dus dat is geen probleem (alhoewel het mij wel heel bijzonder lijkt, maar 3 uur licht per dag :biggrin:). Toen ik er was, in juni/juli, werd het helemaal niet donker, dat was helemaal gaaf!

Ehh om een lang verhaal kort te maken: ik zou het doen! Er valt ook een hoop te doen/bekijken dus jullie zullen je zeker niet vervelen.









« Laatst bewerkt op: 28 december 2006, 15:18:18 door Nienke »

Gwen

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #3 Gepost op: 28 december 2006, 15:22:08 »
Het ziet er in iedergeval prachtig uit zeg!
Moet een geweldige reis geweest zijn!

Ireen

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #4 Gepost op: 28 december 2006, 16:40:25 »
Hi Nienke!
Prachtige foto's zeg. IJsland blijft op de lijst van opties staan. Net als nog een paar andere bestemmingen. We duiken er eens goed in en dan kiezen we een mooie honeymoon. Mocht het IJsland niet worden, dan is elke andere vakantie daar ook geschikt voor. Ik wil dit zeker zien!!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #5 Gepost op: 28 december 2006, 17:01:14 »
Zucht zwijmel, wat een super foto's!!!
Lord of the Rings is toch ook opgenomen in IJsland, echt prachtig!

Nienke

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #6 Gepost op: 28 december 2006, 17:02:52 »
[quote name=\'Anke\' post=\'108547\' date=\'28 December 2006, 17:01\']Zucht zwijmel, wat een super foto's!!!
Lord of the Rings is toch ook opgenomen in IJsland, echt prachtig![/quote]
Volgens mij was dat nieuw zeeland :biggrin: Wil ik ook nog een keer heen!! Hmm en mijn man heeft daar familie zitten, komt dat even goed uit  :laugh:

Zijn trouwens niet mijn foto's hoor hierboven  :wink:
« Laatst bewerkt op: 28 december 2006, 17:03:10 door Nienke »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #7 Gepost op: 29 december 2006, 11:18:25 »
Oja klopt ja, we hebben laatst deel 1 weer even gezien op tv.
Je zou em alleen al bekijken voor de natuur.

lente82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #8 Gepost op: 30 oktober 2007, 16:53:14 »
Wij willen graag naar een land waar sneeuw is en waar we onderandere lekker kunnen snowboarden.
eerst leek ijsland ons een goed idee, maar we hebben dit beter bekeken en dit valt op snowboard gebied tegen volgens mij. we gaan trouwens in oktober en volgens mij is er dan ook niet genoeg sneeuw daar.

Nu lijkt Lapland ons super! Wel veel sneeuw en heel veel mogelijkheden om te boarden, hete bronnen en andere sneeuw dingen te doen.

wie is hier ooit geweest? niet per definitie op huwelijksreis natuurlijk. maar is het goed daar in oktober? Of valt het allemaal tegen? ook de dingen die je daar kunt doen, hoe zijn die?
« Laatst bewerkt op: 30 oktober 2007, 16:54:03 door lente82 »

Debruidje

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #9 Gepost op: 30 oktober 2007, 17:28:55 »
Ik ben in Juni in Ijsland geweest, en er ligt genoeg sneeuw het hele jaar door, let wel als de winter tijd daar aan is gebroken het daar hel donker zal zijn grotendeels van de dag, en in de zomer juist heel de nacht licht.

Alleen moet ik wel zeggen als er veel mist is, zie je geen hand voor ogen op de bergen en wordt je ook geadviseerd niet de berg op te gaan. Dus zou idd voor een ander land kiezen  :biggrin:

Alexia

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #10 Gepost op: 30 oktober 2007, 19:14:43 »
mijn zus is er vorig jaar geweest (gewoon voor vakantie) en die vond het daar fantastisch

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #11 Gepost op: 31 oktober 2007, 00:41:05 »
Kennissen zijn er in febr geweest, ook erg positieve verhalen gehoord!

lente82

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #12 Gepost op: 2 november 2007, 08:06:54 »
Ok dat klinkt allemaal goed! Dank je. Nu kunnen we het verder gaan bekijken :)

Naiobi

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #13 Gepost op: 10 juni 2009, 10:14:07 »
Wij denken er over om naar IJsland te gaan op honeymoon.
Is er iemand al in IJsland geweest,
heb je tips voor locaties en hotels en reisorganisaties ??

oh ja wij gaan in September.

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #14 Gepost op: 10 juni 2009, 14:42:12 »
staat ook hoog op mijn lijstje. Beste reistijd is wel de zomer, dus september zit op t randje. Ik zou een hotel doen in Raykjavik en dan excursies doen of een auto huren. Schijnt wel echt prachtig te zijn! (en goed te combineren als tussenstop op weg naar NY!)

femkemarije

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #15 Gepost op: 10 juni 2009, 19:42:56 »
[quote name=\'Elina\' post=\'237085\' date=\'10 June 2009, 15:10\']geen tips, wil alleen maar zeggen: gaaaaaaaaaaaaaaaaaf!

Nonni en Manni[/quote]

komt zij weer aan met dr nonni en manni...  :tongue:

Palle

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #16 Gepost op: 15 juni 2009, 16:43:25 »
Vorige jaar in Ijslans geweest, PRACHTIG!!!!!
Omdat ik zwanger was hebben we deze reis gemaakt, wetende dat we dit niet snel weer zouden doen.

Mijn advies is ga op rondreis, Reykjavik viel me tegen, erg klein en niet bijzonder. Je moet toch al gaan reizen als je geisers wil zien en naar de bleu lagoon wil. Wij hebben via Askja onze reis geboekt. Alles was heel erg netjes verzorgd. Echt heel het land is mooi, noord oost zuid west. Ik zou zeggen allemaal gaan zien.

lune

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #17 Gepost op: 17 juni 2009, 09:40:50 »
Wij hebben erg getwijfeld over Ijsland, toch niet gedaan omdat we zonder onze kindjes niet te lang weg wilden.
Nu willen we sparen voor een reis daarheen maar dan met de kinderen, dus Palle, ik ben heeeel benieuwd, is dat wat om met kinderen te doen? De jongste zal dan 5 zijn ong. Ze hebben wel een grote interesse in natuurschoon/mooie gebouwen enzo. Liggen de dingen op een beetje redelijke rij-afstand van elkaar of zit je echt halve dagen in de auto?

Palle

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #18 Gepost op: 17 juni 2009, 10:35:20 »
De afstanden vallen best mee, we reden ongeveer 200 km per dag. We zijn in 2 weken tijd heel het land rond gegaan. Maar bedenk wel dat je niet harder dan 80 km per uur rijd. Voor mij was het ideaal want ik had bekkenpijn en kon niet zo veel lopen. Alle grote natuurverschijnselen liggen langs de rond weg. Dus je hoeft niet ver te lopen maar je kan er wel mooie wandelingen maken. De verste die ik heb gemaakt was 3 uur langs de gletsjer.

Met kinderen zou ik waarschijnlijk niet heel het eiland rond gaan want in het noorden liggen veel dingen verder uit elkaar, ook zijn er minder dingen binnen te doen als het slecht weer is. Het is daar nog al eens slecht weer maar dan kan je wel papegaaiduiker zien want die zijn met slecht weer op land. De zwembaden zijn daar heerlijk trouwens, met slecht weer zijn wij buiten gaan zwemmen, elk zwembad is daar ongeveer 32 graden.
Ook kan je beter met kinderen langer overnachten op 1 plek, we hebben bijna overal maar 1 nacht geslapen. Veel delen van Ijsland zijn niet erg om langer te genieten van het natuurlijk schoon. Ijslanders zijn helemaal ingesteld op toeristen het zijn hele vriendelijke mensen en willen je altijd helpen als het nodig is.

lune

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #19 Gepost op: 17 juni 2009, 10:54:26 »
Dankjewel!
Klinkt wel goed te doen dus, maar is idd 1 nacht per plaats niet elke keer te doen, af en toe wel, maar 2 is toch beter. Goh valt me goed mee, in twee weken heel het land rond! Dan moet het voor ons idd ook wel haalbaal zijn, dan misschien niet alles en iets langer er over doen.

Kevin & Valesca

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #20 Gepost op: 9 september 2009, 23:59:18 »
Nadat Valesca een fotoboek van een klasgenootje gezien had van IJsland (al weer paar jaar geleden) werder we allebei enthausiast over IJsland. Alleen zijn wij normaal meer van de Zon vakanties zoals Cran Canaria enzo.
Dus toen besloten dat we deze voor ons ook heel speciale reis zouden koppelen aan een heel bijzonder moment.... Onze huwelijksreis dus!

Aangezien wij 3 sept 2010 gaan trouwen zullen we ergens in de dagen erop richting IJsland vertrekken.
Hebben al veel reisgidsen hier liggen maar hoe of wat verder moeten we natuurlijk ook allemaal nog uitzoeken. Als we meer weten zullen we hier ook wel een topic openen maar wel heel leuk dat er dus meer mensen naar IJsland gaan als huwelijksreis!

Wat wij al wel zeker weten is dat we daar een 4x4 gaan huren, dan kan je de mooiste routes rijden en ook rivieren oversteken enzo lijkt ons echt een mega ervaring!

Palle

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #21 Gepost op: 11 september 2009, 23:43:03 »
als je een 4x4 huurt doe het dan goed niet zo'n kleine japanner ofzo maar iets waar echte IJslanders in rijden



Wij hebben een gewone auto gehuurd en zijn bijna overal gekomen, waar we niet mochten komen met de auto die wegen waren in juni/juli toch nog afgesloten voor al het verkeer ivm beschadigingen aan de weg. Dus let erop als je het binnen land echt in wil dat het of op eigen risico is (doen allen mensen met eigen auto als de wegen dicht zijn) of je wat later in het seizoen moet gaan maar dan is weer de kans op slecht weer groot.
Er is een leuke site om de wegen in de gaten te houden http://www3.vegag.is/faerd/island1e.html
« Laatst bewerkt op: 11 september 2009, 23:54:07 door Palle »

sydnew

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #22 Gepost op: 12 september 2009, 00:47:42 »
IJsland is zooo gaaf. Ben er 4 jaar geleden geweest, ik zou zeggen idd Reykjavik kort bezoeken maar niet heel bijzonder.
Noord, Zuid en West zijn heel mooi. Oost valt erg tegen!!!!
Wij hebben dus een auto gehuurd en het hele eiland rond gereden en dus verschillende huisjes onderweg gehuurd. Sleutels daarvan lagen klaar op het vliegveld, was goed geregeld, weet alleen de organisatie even niet meer.

Is in ieder geval echt een aanrader!!!

Kevin & Valesca

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #23 Gepost op: 13 september 2009, 22:58:59 »
Wat wij tot nog toe gelezen hebben is dat je met een (ook kleine japanse) 4x4 wel meer en mooiere stukjes van het eiland kan zien dan met een gewone auto.
Maar verhalen met eigen ervaringen zijn natuurlijk van harte welkom! Gelukkig hebben we nog alle tijd om ons voor te bereiden en te bedenken wat we allemaal wel en niet willen (zowel voor reis als de dag zelf)

Dus als er mensen zijn met reisverslagen of websites weten waar reisverslagen opstaan dan graag!

Palle

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #24 Gepost op: 14 september 2009, 10:40:11 »
Ik ben er persoonlijk niet over eens dat je mooiere stukken kan zien als je een 4x4 hebt. Ik weet niet wat voor vakantie jullie willen. Als je echt van het avontuur bent moet je zeker een stevige 4x4 huren met slaapcabine want als je het binnen and in gaat dan heb je niet de tijd om op en neer te rijden voor een slaapplek of je slaapt in hutten.
Met een gewone auto mag je van de geasfalteerde weg af want soms heb je helemaal geen asfalt liggen, onze auto had aardig wat beschadigingen na onze reis van 2 weken maar we kregen hier geen rekening voor. Wasbord wegen zijn soms heel normaal en dan is misschien iets meer vering prettig maar als je 80 km per uur rijd dan voel je het wasbord al minder :biggrin:
We hebben denk ik 1 weg gehad waar ze wel wouden rijden maar niet mocht. Ook hebben we een weg gehad die we wel mochten rijden maar niet durfde.
Maar als het geld niets uitmaakt huur een dikke 4x4 en cross heerlijk rond want de natuur is er prachtig en neem wandelschoenen mee want het is prachtig om langs de gletsjer te wandelen. Maar ga je alleen voor de watervallen, geisers, meren en gletsjers heb je echt geen 4x4 nodig want ijsland weet hoe ze met toeristen om moeten gaan, overal loopt een goed begaanbare weg langs.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards