collapse

Auteur Topic: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???  (gelezen 25622 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

miranda79

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2009, 14:56:33 »
Ben afgelopen zomer met SNP op groepswandel-landrovertocht geweest. Reykjavik is inderdaad niet echt bijzonder. Stel je van de accommodatie niet altijd even veel voor. Wij zijn geheel richting het oosten geweest en ook de binnenlanden in, waar je met een gewone auto niet kan komen. Het was in een woord geweldig, alleen met kleine kinderen zou ik je dit niet aanraden.

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #26 Gepost op: 11 oktober 2012, 13:44:39 »
Ik zie eigenlijk alleen maar warme bestemmingen voorbij komen.. Ik zag deze week een reclame op tv over Noorwegen... Het Noorderlicht, sleeën met honden... Wauw wat mooi allemaal!! Nu gaan wij begin juni op huwelijksreis en zal het dan in Noorwegen wel niet zo zijn... Maar zijn er bruidjes die koudere indrukwekkende bestemmingen opzoeken voor de huwelijksreis?? Ik denk nog aan Canada, Ijsland...
Wat zijn de mogelijkheden?

Jassou

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #27 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:04:05 »
Ja ik! Ik kan niet zo goed tegen hitte (en dan gingen trouwen met 37 graden... :dry: ) en mijn man, die in charge van de huwelijksreis was, heeft daar heel erg rekening mee gehouden. Heel lief, want hij vindt hitte prima, heeft graag zon-zee-strand, en wil nog altijd terug naar de benauwdheid van Hong Kong (mij niet gezien).

Hij had een cruise van Azamara geboekt: we vlogen naar Kopenhagen, dat was op zich al fijn; een lekker korte vlucht. Daar vertrokt de boot via de Noorse fjorden, langs de Shetland eilanden een rondje om Ijsland, terug via de Faro eilanden en de Orkneys weer naar Kopenhagen. Daar zijn we nog twee extra dagen gebleven. Gemiddelde temperatuur: 20 graden (het was toch zomer), uitschieters van 28 in Reykjavik naar 12 in regenachtig Lerwick. Het was echt een superreis, en een mooi compromis tussen onze wensen: ik wilde koelte, hij wilde luxe en rust.

Het noorderlicht zou ik ook graag zien, maar is wel erg moeilijk te plannen. En je moet geluk hebben, natuurlijk. :)

marijewouterse

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #28 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:07:49 »
Weet je waar het ook goed toeven is in juni? Bij mount kilimanjaro, Moshi en omstreken. heerlijk weer 20 -25 graden, net na het regenseizoen. Als je de berg opgaat ook sneeuw en ijs. heel gaaf. je kan wat national parken bekijken zoals ngorongoro krater en Taranigne NP.

Noorderlicht zie je toch alleen maar in de wintermaanden? in de zomermaanden gaat de zon bijna niet onder in het noorden.

Kylie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #29 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:11:15 »
Wij zijn dus in september naar Ijsland geweest. Omdat we maar een week gingen zijn we in Reijkjavik gebleven en hebben daarvandaan veel excursies ondernomen. Zo zijn we in een lavagrot geweest en hebben we op een gletsjer gestaan, watervallen bekeken, lekker ontspannen in de blue lagoon, te veel dingen om op te noemen. Ook weet ik nu hoe je Eyafjallajokull uitspreekt (die vulkaan die twee jaargeleden uitbarstte ;)) Geweldige natuur, we hebben het reuze naar ons zin gehad. (we willen ooit nog eens terug, met onze kinderen) Noorderlicht hebben we helaas niet gezien.




Jassou

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #30 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:18:43 »
Zijn dat de Godafoss watervallen? Ik vond IJsland ook erg mooi (groenland is ijs, ijsland is groen).

Het klopt dat het noorderlicht alleen te zien is in de winter, maar dan zijn er nog tal van andere dingen die 'just right' moeten zijn. Heldere hemel en zo meer. Bill Bryson schreef er over in Neither here not there: hij verveelde zich wekenlang rond kerst in Hammerfest wachtend op het noorderlicht. Uiteindelijk zag hij het, en haastte zich meteen naar de bus naar de bewoonde wereld, die eens in de week vertrok ofzo. Heb me rot gelachen, maar twijfel dus no wel of dat ik dat ook nog eens geregeld krijg. Een vriendin heeft ze wel gezien, in lapland.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #31 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:26:41 »
Wij zijn 3 jaar geleden 4 weken door Noorwegen getrokken met een camper en het jaar daarop bijna 5 weken door Zweden. Ik kan me geen mooiere vakantie voorstellen! Past gewoon bij ons. Je hebt wel gletsjers, wij hebben er 1 gezien (niet op geweest, kon niet van die kant), maar er zijn zat plekken waar dat wel kan.

Kylie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #32 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:32:49 »
Het zijn de Barnafoss Hraunfossar watervallen, het water stroomt tussen basaltlagen, dus een ondergrondse rivier. (Barnafoss ligt op een kleine loopafstand ervandaan)

Ik heb trouwens ook nog gekeken naar een bootreis of cruise, maar gezien ik echt niet langer dan een week zonder mijn kinderen wilde zijn (P was nog geen 3,5), vond ik dat geen optie.
« Laatst bewerkt op: 11 oktober 2012, 14:35:14 door Kylie »

Jassou

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #33 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:34:42 »
Oh, dat lijkt me ook heel gaaf, Ctje. M, kun je dat soort dingen doen (berg op enzo) ook als je niet-zo'n-fantastische conditie hebt? Heel erg actieve vakanties schrikken me wel een beetje af. Ik ben nogal lui ;)

Kylie: heb je die uitspraak ook geleerd door dat t-shirt? zo heb ik het geleerd, heeft het toen een tijdje erg goed op feestjes gedaan lol

Kylie

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #34 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:36:15 »
Ja, hahaha, wij hebben ook zeld de as verzameld van die vulkaan overigens :biggrin:

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #35 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:50:35 »
Ik kan ook niet heel goed tegen de warmte. Ik wil graag indrukwekkende natuur zien en dan kom je al snel uit aan een tropische bestemming als Costa Rica, Sri Lanka, Maleisië... Met de daarbij horende temperaturen... Vandaar de vraag.

Bedankt voor jullie tips, ik ga ze zeker eens bekijken! En de foto's zien er goed uit Kylie! Ik ben benieuwd naar nog meer tips!

marijewouterse

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #36 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:55:02 »
Ik kan ook niet heel goed tegen de warmte. Ik wil graag indrukwekkende natuur zien en dan kom je al snel uit aan een tropische bestemming als Costa Rica, Sri Lanka, Maleisië... Met de daarbij horende temperaturen... Vandaar de vraag.

Dan moet je zeker naar Tanzania! echt als je bij lake natron wegblijft (dat ligt lager, dus heter) dan heb je heerlijk weer, geen hoge luchtvochtigheid, een zonnetje maar niet heet, gewoon lekker.
ik moet erbij zeggen dat ik ook echt niet tegen die vieze drukkende hitte kan. maar die droge 20-25 graden, heerlijk!

Bij mount Kilimanjaro, ben je op 2000 meter hoogte, dat helpt natuurlijk ook mee met de temperatuur.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #37 Gepost op: 11 oktober 2012, 14:58:38 »
Mo, anders al aan de Azoren gedacht? Liggen ergens in de Atlantische Oceaan en horen bij Portugal. De temperatuur in de zomer is er gemiddeld 22-23 graden. We hebben er heerlijk gewandeld en de natuur is echt mooi. Elk eiland is weer anders. Als je niet van wandelen houdt (minimaal 3-4 uur), dan is de bestemming wat minder geschikt. Juni is wel de perfecte maand. De hortensia's staan dan overal in bloei, alsmede andere bloemen.

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #38 Gepost op: 11 oktober 2012, 17:19:23 »
Oh, dat lijkt me ook heel gaaf, Ctje. M, kun je dat soort dingen doen (berg op enzo) ook als je niet-zo'n-fantastische conditie hebt? Heel erg actieve vakanties schrikken me wel een beetje af. Ik ben nogal lui ;)

Haha.. ja hoor.. want ik ben ook niet zo'n actieveling. Ik denk dat het langst 3-4 uur is wat wij hebben gewandeld, maar meestal was het echt minder. In Zweden hebben we ook meer gefietst, vooral beneden aan de kust. Heerlijk rustig en prachtig mooi :-).

marijewouterse

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #39 Gepost op: 11 oktober 2012, 17:46:14 »
@Jassou, t fijne van de mount klimanjaro is dat het een geleidelijk oplopende berg is. Maar als je niet zo'n hele geweldige conditie hebt dan zou ik het niet doen. Wij hebben een stuk aan de voet gewandeld, door de dorpjes heen en dat is ook erg leuk. Safari zelf is zitten en genieten. Zo tof.

loez23

  • Gast
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #40 Gepost op: 11 oktober 2012, 22:13:56 »
Wij gaan de dag na onze bruiloft ook naar Ijsland, en hopen dan ook het Noorderlicht te kunnen zien.

Overigens is Noorwegen net als Zweden ook in de zomer erg mooi qua natuur. Hoe hoger je komt, hoe kouder het is. Ik heb ergens gelezen dat oktober tot maart de beste periode is voor het noorderlicht, dus in juni is de kans denk ik nihil...

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #41 Gepost op: 12 oktober 2012, 19:20:18 »
Wij gaan de dag na onze bruiloft ook naar Ijsland, en hopen dan ook het Noorderlicht te kunnen zien.

Overigens is Noorwegen net als Zweden ook in de zomer erg mooi qua natuur. Hoe hoger je komt, hoe kouder het is. Ik heb ergens gelezen dat oktober tot maart de beste periode is voor het noorderlicht, dus in juni is de kans denk ik nihil...

Volgens mij zie je het in de zomer niet, omdat het heel de dag licht is. In de zomer zie je bij een heldere dag de zon naar beneden gaan en voor hij ondergaat komt hij al weer op.

Ow.. hier een site waar het staat. http://www.visitsweden.com/zweden/Over-Zweden/Wetenswaardig-over-Zweden/Middernachtzon-en-Noorderlicht/

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #42 Gepost op: 12 oktober 2012, 21:06:58 »
IJsland en noorwegen lijken me helemaal geweldig!

Mo_23

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1365
  • Geslacht: Vrouw
Re: Huwelijksreis naar een koudere bestemming???
« Reactie #43 Gepost op: 15 oktober 2012, 10:45:12 »
Hihi dat zou wat zijn October Bride... en dezelfde ringen en dezelfde huwelijksreis??  :biggrin:
Ijsland is wel een van mijn favorieten denk ik, al moet ik zeggen dat de opties als de kilimanjaro met 20-25 graden ook wel heeeeel erg leuk klinken.. alle opties staan nog open, ik denk dat we binnenkort naar het reisbureau gaan om gewoon eens informatie in te winnen..

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards