collapse

Auteur Topic: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven  (gelezen 41514 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Gepost op: 27 december 2006, 17:11:34 »
Wij hebben twee superromantische locaties gekozen voor ons trouwen... we waren meteen verkocht toen we ze zagen. Beide liggen in Oirschot, omgeving Eindhoven, vlakbij onze woonplaats.

Het burgerlijk huwelijk vindt plaats in het oude raadhuis. Daarna gaan we met de daggasten naar het Hof van Solms. We hebben daar de beschikking over wat kleinere sfeervolle ruimtes beneden, een tuin en over een grotere zaal boven, ook met warme uitstraling. Waarschijnlijk gaan we in een kleinere zaal proosten en brengen we daar de middag door. Het diner vindt plaats in de grote ruimte en voor het feest doen we een combi van de kleinere zalen beneden. Wie wil dansen kan dansen. Wie wil kletsen, hoeft zich niet schor te schreeuwen boven de muziek uit.

Ik voeg plaatjes bij! Eerst het raadhuis, daarna het Hof van Solms.



« Laatst bewerkt op: 9 januari 2007, 15:26:43 door Ireen »

Gwen

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #1 Gepost op: 27 december 2006, 17:47:34 »
Zo dat zijn zeker prachtige locaties. Heel romantisch ziet het er uit!

Annemieke

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #2 Gepost op: 29 december 2006, 09:45:20 »
Ziet er goed uit, aan de locaties zal het in ieder geval niet liggen op jullie trouwdag! En wat een mooie website heeft de locatie, ik kon er helaas alleen geen plaatjes vinden van de feestzalen zelf.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #3 Gepost op: 29 december 2006, 11:16:25 »
Wauw echt superromantisch!!

Linnie

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #4 Gepost op: 29 december 2006, 13:22:31 »
Ik kan me goed voorstellen dat je meteen verkocht was! Ziet er erg mooi uit!

mikkel

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2007, 17:57:28 »
Mooie locaties !!

Ik ken ze allebei redelijk goed omdat ze maar 1 dorp verder liggen.. Oirschot is een prachtig dorp met veel oude huizen.. het marktplein is ook al zo mooi..

je kan er zeker mooie fotoos maken!
Heel veel plezier in oirschot

maaike

twotje

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #6 Gepost op: 13 mei 2008, 10:27:46 »
Hallo,

Wij gaan 12 september 2008 trouwen en zijn nog opzoek naar een aparte fotolocatie. We dachten zelf aan iets moderns. Misschien iets met kunst.

Hebben jullie misschien suggesties?

Alvast Bedankt.

Groetjes
Odette

iris&sander

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1994
  • Geslacht: Vrouw
    • http://pluizebeesjes.bruiloftsite.nl/
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #7 Gepost op: 13 mei 2008, 10:38:31 »
[color=\"#6600CC\"]Het Kruller Muller Museum in Otterlo (dasz niet omgeving Eindhoven, maar wel het allermooiste beeldentuin van Nederland)

Verder heb ik even gegoogled, en misschien is deze nog iets wat je zoekt :)?
http://www.vvveindhoven.nl/nl/groepen/stad...gen/beeldentuin
http://www.eindhoven.nl/web/show/id=431486

veel succes![/color]

lachmar

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #8 Gepost op: 13 mei 2008, 16:26:23 »
Het kasteel in st. oedenrode schijnt ook heel mooi te zijn.

twotje

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #9 Gepost op: 13 mei 2008, 17:35:11 »
Dank je wel voor jullie reacties.

St. Oedenrode is te ver weg op de dag zelf om foto's te maken en een kasteel is niet iets wat we zoeken.

We denken eraan om naar het van abbe museum te gaan schijnt erg mooi te zijn dus dat staat op ons programma om donderdag eens te gaan bekijken.

Suggesties zijn nog steeds welkom :biggrin:

Sbrekel

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #10 Gepost op: 8 juni 2008, 22:15:11 »
Wij gaan ook in september trouwen in de omgeving van Eindhoven. Wij hebben nog niet doorgesproken met de fotograaf waar we de foto's gaan nemen, maar hebben al wel het een en ander gehoord over strijp s. Dat zijn de oude philips gebouwen die ze gaan slopen en de berenkuil met al die graffiti schijnt ook heel gaaf te zijn om foto's te maken.
Misschien heb je hier iets aan.

Groetjes Sanne

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #11 Gepost op: 10 juni 2008, 12:08:09 »
Berenkuil is zeker gaaf!!
Op dit moment hebben ze wel weer mooie afbeeldingen.

Of de kegels vlakbij de stad?

Misschien kun je ook wel wat leuks doen met de sterrenwacht, die zit volgens mij in de buurt van de schouwburg.

bambi

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #12 Gepost op: 5 maart 2009, 21:03:18 »
Hallo Allemaal,

Wie kan ons helpen???????????????? Ik heb de andere topics over dit onderwerp al doorgelezen en helaas zit er voor ons niets bij dus vandaar dat ik het toch nog een keertje wil vragen: WIE WEET ER EEN LEUKE FOTOLOCATIE OMG EINDHOVEN????? We willen geen standaard park- of museumfoto's.
Wie heeft er nog leuke tips of ideetjes?????? Ben ook erg benieuwd of iemand al foto's heeft gemaakt op strijp-s

 :biggrin:  :rolleyes:

Juudjeuh

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #13 Gepost op: 5 maart 2009, 22:48:07 »
Hmm hier ben ik benieuwd naar :)

Wij zoeken ook nog een leuke lokatie.. anders dan de kasteeltuinen in geldrop :tongue:

Marretje

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2011, 16:49:26 »
Hallo allemaal,


Ik ben op zoek naar een locatie rond Eindhoven voor onze bruidsreportage.
Liefst een locatie waar leuke binnenfoto, s te maken zijn en een buitenlocatie..
We trouwen 15 april 2011.
De tijd die we kunnen besteden is maximaal 2 uur voor de reportage s, middags.

Park waar veel narcissen bloeien , musea... hier heb ik al aan gedacht, maar wie weet hebben jullie meer ideeen ,tips.         Ik lees ze graag !     Denken jullie eens met me mee.. TNX

Fee

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #15 Gepost op: 27 januari 2011, 10:56:11 »
Ik ben erg gek op de volmolen in Riethoven. Zowel buiten als binnen erg mooi!
Voor een wat modernere stijl blijft de graffitti van de berenkuil in Eindhoven natuurlijk top!
Sommige gebouwen op het TU terrein hebben ook mooie lichte entrees.

Marretje

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2011, 08:44:07 »
Hallo Fee,


Dankjewel voor het meedenken..
De Volmolen iligt net 2 kilometer van ons huis vandaan...
We hadden zelf ook al aan de Genneperparken gedacht en de Gennepermolen..
Maar de Volmolen is dan veel dichterbij hahaha.

Stadswandelpark in Eindhoven is ook altijd wel mooi rond april, maar de Berenkuil  lijkt me wel apart..
Niet zo standaard..
Misschien dat er nog wat tips van jullie komen....
Eind maart gaan we met de fotograaf eventuele locaties bezoeken..
Dus ik heb nog even..


Groetjes Marina.

Ingrid

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2011, 10:58:08 »
Hier ook een bruidje uit Eindhoven :).
wij zaten te denken aan het Stadswandelpark en bij regen in het Parktheater wat daarnaast ligt.

Omdat we daarna receptie hebben in Geldrop, gaan we nu ook eens kijken of er misschien leuke foto locaties zijn in Geldrop.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2011, 14:10:54 »
Het openluchtmuseum misschien?

Kortnekje

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 2
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #19 Gepost op: 31 januari 2011, 10:57:48 »
Wij hebben foto's gemaakt in de Kennispoort (Kamer van Koophandel in Eindhoven). Hier kun je ook buiten aan de dommel foto's maken bij mooi weer. Binnen is het een heel modern gebouw met hout en metaal.
Omdat het erg waaide op onze trouwdag hebben wij vooral binnen foto's gemaakt.

Marretje

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #20 Gepost op: 31 januari 2011, 17:28:38 »
Ha meiden,
Ik neem aan dat als je bijvoorbeeld in Parktheater /Openluchtmuseum/ Kennispoort je fotoshoot wil doen, dat je hiervoor toestemming nodig hebt.
En eventueel entreegelden moet betalen..
Iemand hier ervaring mee??
Of gewoon kwestie van bellen en vragen hoe die locatie met fotoshoots bekend zijn.

En iemand ervaring met het van Abbe en DAF museum ?


Fee

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #21 Gepost op: 1 februari 2011, 11:25:09 »
Onze fotograaf heeft vorig jaar een fotoshoot in de Kennispoort gedaan.
Ze haden wel van te voren gebeld en toestemming gekregen. Toen ze er waren, kwam er iemand aan, die vertelde dat ze er niet mochten zijn. Toen zeiden ze dat ze toestemming hadden. Die man is dat gaan uitzoeken en ze zijn gewoon doorgegaan met foto's nemen. Nou ja, tegen de tijd dat hij wist wie hij moest bereiken enzo waren ze allang klaar.

Ik ben zelf nog op zoek naar een binnenlocatie tussen Son en Veghel in, iemand ideeen?

Marretje

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #22 Gepost op: 4 februari 2011, 17:34:39 »
Fee,

Is de Sonnerie een optie..

Wij zijn er ook nog steeds niet uit hoor..vind het best moeilijk..
19 maart hebben we de pre shoot met onze fotograaf en dan hoop ik echt al een leuke locatie op het oog te hebben..

Adniloc

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #23 Gepost op: 6 februari 2011, 15:53:56 »
Hoi!

Wij trouwen 1 april dit jaar en gaan zeer waarschijnlijk de foto's maken bij Dippie doe in best. Voor ons wel een half uurtje rijden, maar hebben dat er graag voor over! Het liefst waren we naar toverland in sevenum gereden, maar dat is voor ons bijna een uur rijden en dat redden we niet in tijd!
Maar omg. Eindhoven zou ik verder zo niet weten, de berenkuil lijkt me idd ook wel heel gaaf!

Adniloc

  • Gast
Re: Fotolocaties (binnen&buiten) omgeving Eindhoven
« Reactie #24 Gepost op: 24 februari 2011, 14:27:55 »
Hoi allemaal!

Ver voordat ik en mijn vriend überhaupt over trouwen spraken heb ik de trouwfoto's van vrienden van ons gezien (zijn getrouwd voordat wij hun kenden). Zij hebben hun foto's laten maken in het billybirdpark in hemelrijk (in het plaatsje volkel is dat geloof ik). Dit is een overdekte speeltuin en dat vond ik zo gaaf, dat ik meteen riep; als ik ooit trouw wil ik ook de foto's laten maken in een speeltuin/pretpark.
En nu is het zover. Mijn vriend en ik gaan trouwen op 1 april van dit jaar en gelukkig vond mijn vriend het idee van foto's maken ook erg leuk. Wij zijn niet van die mensen die serieus bij een boompje kunnen poseren. Inderdaad niet kunnen, daar zijn we gewoon niet serieus genoeg voor. Haha.
Nu is onze keuze gevallen om de foto's te maken bij Dippiedoe in Best. Dit al besproken en het voordeel is dat ze een binnen en buitenlocatie hebben, dus we kunnen alle kanten op wanneer het weer niet mee werkt.
Ik zie onszelf al in het ballenbad liggen!

Maar nu vroeg ik me af of er mensen ervaring hebben met foto's op zo'n locatie. Onze fotografe is een hobbyfotograaf en maakt mooie foto's, maar heeft dit nog niet eerder gedaan. Nu hebben wij er alle vertrouwen in dat het goed komt, maar zouden toch wel wat tips willen hebben.
Misschien zelfs wat voorbeelsfoto's? Ik heb gegoogled en rondgesnuffeld op dit forum, maar kan er helaas niets/zeer weinig over vinden.

Alvast bedankt!!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards