collapse

Auteur Topic: Waar Slapen Jullie?  (gelezen 25223 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Waar Slapen Jullie?
« Gepost op: 12 januari 2007, 01:05:04 »
Ik was benieuwd waar alle bruidjes (bruidegommen mag ook natuurlijk) slapen voor het huwelijk.
Of hebben geslapen.
Normaal slaapt de bruid in het ouderlijk huis, maar aangezien die van mij meer dan 100 km van mijn huis vandaan is slaap ik thuis.
Ruben gaat naar zijn ouders, wonen een paar straten verderop.

Nou had ik in gedachten dat mijn ouders en mijn zusje in ieder geval bij mij zouden slapen.
A zodat ik niet zenuwachtig alleen in een leeg huis zou moeten slapen.
B zodat ik iemand heb die me in m'n jurk helpt.
C gewoon gezellig, Ruben is ook niet alleen.

Nou vond Ruben het raar dat er al mensen waren als ie me op zou halen, vond het niet echt leuk.
Ik wel, maar daar hebben we het nog wel eens over.
Zo raar is het toch niet?

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #1 Gepost op: 12 januari 2007, 02:30:51 »
:tongue: ow, op de verkeerde gestemd..

het idee was om thuis te gaan slapen zonder vriend...
Zelfde situatie als bij jou Anke...
helaas kwam er van slapen niks van...

mijn antwoord moet dus eigenlijk zijn, niet thuis slapen zonder vriend... :tongue:

Mijn hele familie was bij ons thuis toen mijn man me kwam ophalen...
mijn ouders en grootouders, twee tantes plus aanhang en sommigen van mijn neefjes en nichtjes sliepen bij mij...

A. omdat ik niet alleen wou zijn
B. omdat het dan toch leek alsof ik uit mijn ouderlijk huis "vertrok"
C. mijn nichtje moest me helpen met mijn make-up
D. omdat ze zo ver weg wonen waren ze anders te laat geweest
E. het is gewoon gezellig...

waarom is het trouwens raar dat er mensen in jullie huis zijn als Ruben je op komt halen?
Volgens traditie had hij je bij je ouders op moeten halen, die kun je toch ook moeilijk de deur uit schoppen?

Ylang

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #2 Gepost op: 12 januari 2007, 03:35:40 »
Onderin 2 tegen elkaar geschoven stapelbedden op de kampeerboerderij. Met boven ons m'n kleine nichtjes, naast me mijn vriendin/getuige, aan de andere kant mijn vader en op dezelfde kamer lagen ook mijn zus en haar man nog in een stapelbed :biggrin: De nacht ná het trouwen hadden we wél een hotelletje hoor :tongue:

mlein

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1163
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.marjoleinensteve.nl
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #3 Gepost op: 12 januari 2007, 07:25:07 »
wij hebben bij de locatie ook een aantal slaapplekken waaronder een bruidssuite. Hier slapen we de nacht voor het huwelijk ook in, dan zijn we ten minste bij onze familie en vrienden.

marjolein

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #4 Gepost op: 12 januari 2007, 08:18:39 »
Wij hebben een locatie in de buurt van mijn ouders (ongeveer 80 km bij ons vandaan). Ik slaap dus bij mijn ouders en mijn lief die slaapt in ons eigen huis. Die moet die dag dus nog een uur rijden om mij op te halen.

Ik geloof dat mijn mams het helemaal ziet zitten dat ik daar slaap. Mijn broer(tje) heeft nu mijn oude slaapkamer, maar ik geloof dat hij eruit gebonjourd wordt die nacht  :biggrin: zodat ik daar weer kan slapen

Nienke

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #5 Gepost op: 12 januari 2007, 08:24:23 »
Wij hebben allebei apart bij onze ouders geslapen. Vonden we leuk én het kwam het beste uit, thuis slapen zou juist onhandig zijn geweest.

Maar eh, wat is precies de reden dat hij niet wil dat er al mensen aanwezig zijn? Wil hij je als eerste zien die dag ofzo? Want dat kan eigenlijk gewoon niet, hoe moet het dan met je jurk, je haar, je make-up...toch dingen waar je wel wat hulp bij kan gebruiken! Hmm, je overtuigt hem vast nog wel  :tongue:

sst

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #6 Gepost op: 12 januari 2007, 08:46:30 »
Omdat wij in Tsjechie trouwen, slapen we de nacht voor ons huwelijk denk ik gewoon met ons tweetjes samen in het hotel.

Linnie

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #7 Gepost op: 12 januari 2007, 09:04:38 »
Ik slaap bij mijn ouders en mijn zusjes zijn er dan ook. M'n moeder verheugt zich er nu al op!  :tongue:
Mijn mannetje slaapt waarschijnlijk bij z'n moeder, maar hij twijfelt nog.

@Anke: je zult toch hulp moeten hebben bij je jurk! Maar misschien dat iedereen wel even weg kan (naar buiten of zo) als jullie elkaar voor het eerst zien? Misschien heeft Ruben daar meer 'problemen' mee, dat jullie dan niet even samen zijn?

Gwen

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2007, 09:51:24 »
Wij slapen lekker thuis met z'n tweeen.
Ik kan niet naar mijn ouders omdat die 100 km verder wonen. En Boris heeft geen zin om of bij zijn moeder of bij zijn vander te gaan slapen.
Die zijn net vorig jaar gescheiden. Dus wonen ook alle twee klein.

Dus lekker samen slapen en dan samen ontbijten en dan gaat hij naar zijn moeder. Mijn moeder komt de dag van te voren en komt bij ons slapen.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2007, 11:50:37 »
[quote name=\'Nienke\' post=\'109562\' date=\'12 January 2007, 08:24\']Hmm, je overtuigt hem vast nog wel  :tongue:[/quote]
Oja hoor, dat gaat wel lukken.
Hij heeft geen keuze!

[quote name=\'Linnie\' post=\'109565\' date=\'12 January 2007, 09:04\']@Anke: je zult toch hulp moeten hebben bij je jurk! Maar misschien dat iedereen wel even weg kan (naar buiten of zo) als jullie elkaar voor het eerst zien? Misschien heeft Ruben daar meer 'problemen' mee, dat jullie dan niet even samen zijn?[/quote]
Ja, dat heb ik ook al gezegd.
En ja, ik denk dat hij het speciaal wil maken even samen alleen, maar ik ga niemand de deur uitzetten.
Haha, staat ook zo stom.
Misschien dat ze wel even boven blijven, nadat ik m'n jurk ben geholpen enz.
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2007, 11:49:07 door Anke »

Linnie

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #10 Gepost op: 12 januari 2007, 12:25:43 »
Zo had ik het ook niet bedoeld natuurlijk  :tongue:
Ze kunnen idd even boven blijven, of Ruben buiten opwachten en dat hij dan eerst alleen naar binnen gaat en de rest nog even buiten wacht. Is ook afhankelijk van het weer natuurlijk!  :wink:

wendy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4498
  • Geslacht: Vrouw
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #11 Gepost op: 12 januari 2007, 12:45:35 »
Wij hebben er eigenlijk niet eens echt over nagedacht. 't Was meer logisch dat we thuis zouden slapen omdat er bij beide ouders niet echt een handige gelegenheid was om te slapen en de dag voor je bruiloft wil je toch zoveel mogelijk slapen.

's Ochtends hebben we samen koffie gedronken, en is mijn man opgehaald door de cm, en ik ben naar mijn ouders gegaan.

santos_05

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #12 Gepost op: 12 januari 2007, 14:44:26 »
Eigenlijk wel apart dat Ruben het niet leuk vind, anders was je toch ook niet alleen geweest  :wink:

Wij slapen in een hotel op Bali, dus 'anders"  :biggrin:

Engeltje

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #13 Gepost op: 12 januari 2007, 20:09:52 »
wij slapen gewoon lekker bij elkaar zoals altijd. Ik weet zeker dat ik niet slaap ales ik alleen in ons bed zou liggen die nacht.

Smorgens gaat mijn aanstaande met de kinderen naar zijn ouders en vandaar uit komen mijn "mannen" mij bij ons huis weer ophalen.

gr engeltje

Alexia

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #14 Gepost op: 12 januari 2007, 20:17:10 »
ik ga lekker naar mijn ouders ... Ik wil niet dat hij mijn jurk van tevoren al ziet, dus dan zou ik toch naar mijn ouders moeten en ik vind het eigenlijk veel 'specialer' dat hij me bij mijn ouders op moet komen halen, ik daar de trap af kom lopen enzovoorts :wink:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #15 Gepost op: 12 januari 2007, 22:07:17 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'109623\' date=\'12 January 2007, 20:17\']ik ga lekker naar mijn ouders ... Ik wil niet dat hij mijn jurk van tevoren al ziet, dus dan zou ik toch naar mijn ouders moeten en ik vind het eigenlijk veel 'specialer' dat hij me bij mijn ouders op moet komen halen, ik daar de trap af kom lopen enzovoorts :wink:[/quote]

Ja, dat lijkt me zo speciaal, zucht
:wub:

petra3

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2007, 00:46:29 »
Ook wij hebbenbeiden bij onze ouders geslapen, apart... Noem me ouderwets, maar ik vond het heel speciaal, dat hij 's morgens voor de deur stond en me de voor de eerste keer in mijn jurk zag. Was echt een "magical moment"  :wub: !

Gwen

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2007, 06:13:48 »
Die van mij krijgt mijn jurk en mij ook pas te zien als ik helemaal klaar ben hoor. Hij moet gewoon optijd het huis uit!
Ik wil hem ook pas zien als hij helemaal klaar is. Ben nu al benieuwd wat hij uit gaat zoeken. Maar wil het echt niet eerder weten!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2007, 09:21:37 »
Haha, Ruben wilde zelf naar zijn ouders gaan, kon ie uitslapen  :biggrin:
Anders zou ie idd ook het huis uit worden gezet, maar nu gaat ie vrijwillig, helemaal toen ie hoorde dat de kapper en visagist al om 7.00 op de stoep zouden staan.

friend

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2007, 17:33:28 »
ik slaap samen met mijn 2 beste vriendinnen bij mn ouders thuis en rene slaapt in ons eigen huis, waarschijnlijk alleen

Mags

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2007, 18:07:29 »
Ik heb bij mijn ouders geslapen, en voor de gezelligheid lag mijn moeder haar jongste zusje lekker bij mij op de kamer. (Was ook komen slapen).
Zijn wel erg laat naar bed gegaan, want waren de hele nacht met mijn haar bezig geweest.

Mijn partner zou in eerste instantie ook bij zijn vader gaan slapen. Maar bedacht zich. Er zit namelijk een kat in zijn ouderlijk huis, en daar was hij in de loop van de jaren allergisch voor geworden. Om een allergieaanval te voorkomen, heeft hij uiteindelijk alleen thuis geslapen.
De volgende dag werd hij dus opgehaald door de chauffeur, zijn vader en broertje en hun aanhang, en zijn ze mij gaan ophalen. De eerste keer dat we elkaar in onze kleding zagen was dus in de deuropening.
(Helaas geen mooie trap waar je zo mysterieus af kan lopen, want mijn ouders wonen op de begane grond).
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2007, 18:10:17 door Mags »

Moppie

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #21 Gepost op: 14 januari 2007, 21:53:41 »
Ik slaap bij mijn ouders samen met een van mijn beste vriendinnen ( zij doet ook mijn make-up ). Ik weet nog niet precies in welk huis het wordt, mijn ouders zijn nu namelijk bezig met het verkopen van hun huis, en tegen de tijd dat wij gaan trouwen is hun nieuwe huis waarschijnlijk nog in aanbouw en zitten ze ter overbrugging waarschijnlijk in een piepklein huisje op een bungalowpark haha! Dat wordt dus misschien nog wel een beetje passen en meten!
Ik vind het erg leuk om ergens anders te slapen dan mijn vriend, dat maakt het denk ik nóg spannender!!

calenzia

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #22 Gepost op: 14 januari 2007, 22:27:39 »
We kunnen elkaar niet zo lang missen. Blijven dus gewoon gezellig saampjes thuis slapen. Mijn jurk blijft overigens wel geheim zolang.

tina228

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #23 Gepost op: 2 februari 2007, 14:37:50 »
Ik slaap bij mijn ouders thuis en Wiebren vind
het allemaal maar onzin en blijft in ons eigen
huis slapen.

Tamus

  • Gast
Waar Slapen Jullie?
« Reactie #24 Gepost op: 2 februari 2007, 16:22:12 »
We willen absoluut de hele dag met elkaar beleven dus wij slapen heerlijk samen in ons eigen bed!
Lekker ontbijtje op bed en kalm aan!

Ik zou niet anders willen :wink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards