collapse

Auteur Topic: Wanneer Fotograaf Erbij?  (gelezen 2745 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Gepost op: 19 februari 2007, 14:30:50 »
Morgenavond heben we een afspraak bij de fotografe waar we een optie hebben. We kijken naar haar fotografeerstijl en nemen een paar A-viertjes mee met foto's die ik zelf heel mooi vind en die ik van internet heb gehaald. Als het klikt, en de foto's spreken wederzijds aan, dan zetten we de optie om in een definitieve boeking.

Ben er alleen nog niet uit wanneer ik de fotografe erbij wil hebben…. Ons dagprogramma is ongeveer als volgt:
 
onbekend   Kapper aan huis     
10:30   Aankleden     
11:30   Bruidegom haalt bruid op     
12:00   Fotoreportage     
13:30   Ontavngst naaste familie     
14:50   Naar Raadhuis     
14:00   Huwelijk raadhuis     
14:30   Naar kerk     
14:45   Kerk of bezinning     
15:30   Naar feestlocatie     
15:45   Receptie/aperitief     
17:00   Receptie afgelopen, nog een half uurtje met daggasten     
17:30   Diner     
19:30   Bruidstaart en koffie     
20:00   Relaxen     
20:30   Ontvangst gasten feest (half uurtje)     
21:00   Openingsdans, gevolgd door feest tot ????   

Als we de fotografe erbij hebben vanaf (einde) kapper tot en met openingsdans, dan betekent dat 11 uur fotografie, staat alles erop en blijft de fotografe ook eten (is een vriendin van een vriendin). Vind ik best veel uur en ook veel geld, maar aan de andere kant… dan is wel echt àlles vastgelegd. Op het feest zelf zijn er vast gasten die een kiekje maken. Hoe lang hebben jullie de fotograag erbij?

Femke

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #1 Gepost op: 19 februari 2007, 14:54:19 »
Wij trouwen om 14.15 uur.
Maar ons fotograaf komt best vroeg.

Hebben er 2, een man en vrouw, zijn samen een stel.

De man gaat naar Remco, mijn aanstaande  :biggrin:
De vrouw naar mij.

Dus foto's maken maar, begint smorgens rond een uur of 10.00 uur.
Gaan naar een locatie, foto's maken.
Weer ff terug naar huis, wat drinken, sommige mensen komen dan ook.
Dan gemeente... daarna weer locatie, ook foto's.

Ze gaan zover ik weet voor het avondeten naar huis.

Het is voor mij goed zo, natuurlijk is het savonds ook nog leuk, maar dan zijn er genoeg mensen en daarbij kan ik altijd wel iemand vragen of degene foto's wilt maken van ons.

Gwen

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #2 Gepost op: 19 februari 2007, 15:29:27 »
Bij ons heb ik het zo gedaan!


12.00   Fotografe komt bij Gwendolyn
12.00   Foto’s van omkleden Gwendolyn
12.15   Boris komt naar Gwendolyn
13.30    Vertrek naar locatie
14.00    Foto rapportage op locatie: Janine gaat mee
15.30    Aankomst gasten
15.40    Aankomst Boris en Gwendolyn
16.00   Huwelijksplechtigheid
16.45   Groepsfoto’s
17.00   Taart aansnijden
18.00   Fotografe gaat weg?

Het was eerst een uur vroeger, maar we trouwen nu een uur later, dus heb ik het een half uur verschoven. Nu hebben we gewoon ruim de tijd.
De fotografe maakt geen foto's van het eten, want dat vind ze niet mooi! En daar heeft ze natuurlijk wel gelijk in!

Ireen

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #3 Gepost op: 19 februari 2007, 15:32:20 »
O ja, we kunnen haar ook even naar huis sturen, als wij gaan eten. Dat had ze zelf ook nog aangeboden. Zal nog eens gaan rekenen met de uren! Wil haar er eigenlijk wel bij hebben met de bruidstaart.

Ik zit alleen nog te denken om iets van kindervermaak te doen tijdens het eten. Dus... kinderen eten wat anders en sneller en dan worden ze vermaakt door iemand en kunnen de ouders rustig eten. Het is waarschijnlijk wel leuk als de kinderen op de foto staan als ze bezig zijn.

Linnie

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #4 Gepost op: 19 februari 2007, 16:56:10 »
Bij ons is de fotograaf er vanaf 9 uur, tot en met het aansnijden van de bruidstaart (rond een uurtje of vier). Voor de uren daarna hebben we 2 familieleden gevraagd om foto's te maken. Zij hebben allebei een goed fototoestel, en vonden het alleen maar leuk om te doen! Ik hoef de fotograaf er ook niet bij te hebben tijdens diner/feest.

Femke

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #5 Gepost op: 19 februari 2007, 17:07:08 »
Ohhhhhhhhh ja, nu je het over de bruidstaart hebt.
Mijn fotograven komen dan terug.
Rond een uur of 20.30 wordt de bruidstaart aangesneden en dan komen ze daarvoor nog wel even...

Is bij de prijs inbegrepen, je kan dus gewoon je wensen overleggen !

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #6 Gepost op: 20 februari 2007, 03:22:39 »
Wij willen de fotograaf in de ochtend bij ons thuis, tijdens het klaarmaken.
Hoeft niet vanaf het moment dat ik slaapdronken uit m'n bed stap.

De fotograaf heeft bij ons 6 uur gerekend, meer uren kost ook meer.
Hij vertrekt dan net na het aansnijden van de taart.
Als tip gaf hij mee om familie foto's van het feest te laten maken, die wil hij dan wel in het album toevoegen.
Dus dat zou je ook kunnen bespreken.

Niek

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #7 Gepost op: 20 februari 2007, 17:48:48 »
Wij trouwen om 15 u.
En mijn vriend komt om 11 uur naar mij (ik slaap die nacht daarvoor bij mijn moeder  :tongue: )
dan gaan we wat eten en drinken met onze ouders getuigen en de ceremoniemeesters...
foto's maken met eidereen (de gezinnen) en daarna met ze 2e op locatie en dan door naar de trouw locatie.

En onze fotograaf is al om 10 uur bij mij.
Hij zou blijven tot 21,30 u (start feest) maar voor 100 euro blijft hij tot 1 uur nou dan mag hij wel blijven  :biggrin:

Ireen

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #8 Gepost op: 21 februari 2007, 09:03:14 »
We zijn gisteren bij de fotografe geweest. We hebben foto's van haar gezien en ze is echt supergoed! Ze weet precies het jusite moment te pakken... mensen staan er heel ontspannen en spontaan op. We hebben dan ook besloten haar vanaf de ochtend te vragen tot na de openingsdans 's avonds. Kan ons het schelen... dan hebben we tenminste goede foto's  :biggrin: . Darnaast is ze een mooi mens. Het klikte. Ook belangrijk!

Nu nog even iets bedenken waardoor we niet zo stijfjes op de foto staan tijdens de reportage... we gaan iets bedenken om "spontaan" te kunnen doen haha :tongue:
Suggesties zijn welkom!
« Laatst bewerkt op: 21 februari 2007, 09:03:53 door Ireen »

Alexia

  • Gast
Wanneer Fotograaf Erbij?
« Reactie #9 Gepost op: 22 februari 2007, 12:14:37 »
bij ons is de fotografe er de hele dag bij! het is een goede vriendin van mijn vriend dus dat kwam mooi uit... ze werd toch al uitgenodigd!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards