collapse

Auteur Topic: Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen  (gelezen 26944 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ireen

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Gepost op: 25 februari 2007, 13:35:38 »
Wat doe je of ga je doen met de trouwring: links of rechts dragen? En waarom. Heeft dat met geloof te maken? Of met hoe je ouders dat doen? En als je van verschillend geloof bent, hoe doe je het dan? Allebei aan dezelfde hand of kijkt ieder voor zich wat hij/zij het prettigst vindt?

Protestanten zouden de ring rechts dragen en katholieken links, las ik op internet. Ik ben protestant en mijn vriend is katholiek, dat zou betekenen dat we de ring beiden aan een andere hand dragen. Vanmorgen vroeg ik mijn vriend aan welke hand hij de ring zou willen dragen en dat was dus een andere hand dan wat ik zelf zou kiezen (niet vanwege geloof, maar o pbasis van wat het beste voelt). Nu is het niet zo'n punt, maar ik vraag mij wel af hoe het hoort. Is het niet tegen de etikette als je de één de ring links draagt en de ander rechts?

Linnie

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #1 Gepost op: 25 februari 2007, 14:40:05 »
Wij gaan de ring allebei rechts dragen. Ik ben protestants, dus moet 'm rechts dragen. As is katholiek en zou 'm dus links moeten dragen, maar hij wil de ring zelf rechts dragen. Ik vind het prima! Je moet doen waar je je lekker bij voelt, maar ben wel blij dat we 'm allebei aan dezelfde kant gaan dragen.

Seer

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #2 Gepost op: 25 februari 2007, 14:43:29 »
Wij gaan hem rechts dragen, omdat we het mooier vinden eigenlijk. Ben zelf wel katholiek, maar doie er verder niets mee....

Sonnig

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #3 Gepost op: 25 februari 2007, 16:08:40 »
Ik ga 'm rechts dragen, weet niet waarom, voor m'n gevoel "hoort" het zo.. 't slaat nergens op ik weet 't maar voor mij voelt dat beter.. miss omdat ik rechts ben.. Ik denk dat m'n aanstaande 'm ook rechts gaat dragen..weet 't eigenlijk niet eens, zal 't eens aan 'm vragen.

Sandra

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #4 Gepost op: 25 februari 2007, 16:30:31 »
Ik ga hem rechts dragen, mijn lief links. Gewoon omdat dat het prettigst voelt. We gaan er vanuit de ring de rest van ons leven om te hebben, dan heb ik liever dat het lekker zit dan dat ik me aan een protocol moet houden.

Gwen

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #5 Gepost op: 25 februari 2007, 16:44:04 »
Wij gaan hem rechts dragen, dit omdat we het zelf het fijnste vinden. We dragen de vriendschapsringen ook rechts. Dus dalijk de trouwringen.

Heeft verder niks met het geloof te maken.

santos_05

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #6 Gepost op: 25 februari 2007, 16:44:42 »
[quote name=\'Gwen\' post=\'113248\' date=\'25 February 2007, 16:44\']Wij gaan hem rechts dragen, dit omdat we het zelf het fijnste vinden. We dragen de vriendschapsringen ook rechts. Dus dalijk de trouwringen.

Heeft verder niks met het geloof te maken.[/quote]

Precies dezelfde redenen hier! Rechts dus  :biggrin:

rina

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #7 Gepost op: 25 februari 2007, 16:57:38 »
Wij gaan ook de ringen rechts dragen.
Mijn vriend heeft nu de vriendschapsring recht en deze wordt straks vervangen door de trouwring.
Ik heb nu mijn verlovingsring links en wil deze graag blijven dragen en daarom doe ik de trouwring ook rechts.

Kity

  • Held
  • *****
  • Berichten: 5168
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #8 Gepost op: 25 februari 2007, 17:21:30 »
Wij dragen hem rechts...
ik had er voor gekozen omdat mijn verlovingsring alleen links past, rechts valt ie er af...
en mijn man wou hem aan dezelfde kant dragen, bleek later niet zo handig... door het werk is de ring van mijn man vrijwel afgesleten... lijkt net of ie hem al heel erg lang draagt... terwijl we net een half jaar zijn getrouwd... :sad: best wel jammer...

Daisy

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #9 Gepost op: 25 februari 2007, 17:21:59 »
wij dragen de ringen links omdat we allebei rechtshandig zijn en ik nogal risicovol werk doe waarbij ik eigenlijk helemaal geen ring zou moeten dragen maarja met links doe ik toch niet veel en blijven de ringen ook langer mooi want aan de rechterhand zouden ze veel sneller beschadigen


groetjes Daisy

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #10 Gepost op: 25 februari 2007, 17:42:50 »
Ik ga mijn (toekomstige) trouwring aan de rechterkant dragen. Vanwege mijn geloog (NH), maar ook omdat ik aan mijn linkerhand mijn verlovingsring heb zitten. Wij zijn namelijk op 05 - 06 - 2004 verloofd op Curacao. Als we gaan trouwen, willen we allebei een nieuwe ring erbij die we dan bij het kerkelijk huwelijk uitgereikt willen krijgen door de dominee die dan voor gaat in de dienst. We hebben nu schitterende ringen, maar willen dan toch graag een nieuwe erbij. Omdat die dan speciaal voor die dag is gemaakt.

jenny

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #11 Gepost op: 25 februari 2007, 19:15:22 »
Ik (wij) hebben besloten de verlovingsring aan de linker te dragen en de trouwring straks rechts. Dat is volgens het protestantisme, waar we oorspronkelijk bij horen.
Echter nu de rechter ringvinger van Eric gebroken is geweest, kan daar met geen mogelijkheid een ring meer om. Dus moet die of om de middelvinger komen, of toch om de linker ringvinger.
Het is maar een klein probleempje, maar wel vervelend , het is niet meer 'perfect'.
Wat hij wil doen weet hij zelf ook nog niet.

Edit: ik zag inene dat ik dit al eens verteld heb.
« Laatst bewerkt op: 26 februari 2007, 23:16:30 door jenny »

Ylang

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #12 Gepost op: 26 februari 2007, 01:02:43 »
Ik ben protestant, mijn man is katholiek. Maar we zijn beide niet kerkelijk en ook niet voor de kerk getrouwd, dus vind ik het ook onzin dat een rol te laten spelen in waar de ring hoort.

We dragen 'm beide links, waarom; voelde gewoon logisch, en we zijn beide rechtshandig wat werk-technisch gezien wat prettiger is, zeker voor mijn man die met zijn handen werkt. Net zoals bij Kity ziet die van mijn man er ook een stuk ouder dan de mijne,  en dat ondanks het feit dat 'ie 'm links draagt dus :wink:

We waren vandaag een half jaar getrouwd trouwens maar mijn ring ligt sinds 2 weken in het doosje vanwege dikke vingers door de zwangerschap :rolleyes:  :biggrin:

Thora&Neanie

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #13 Gepost op: 26 februari 2007, 22:35:18 »
Wij hebben ze links, dichtst bij het hart :wink:

svdh

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #14 Gepost op: 27 februari 2007, 13:17:50 »
Wij gaan onze ringen links dragen. We zijn ook katholiek.

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #15 Gepost op: 27 februari 2007, 19:37:27 »
Wij dragen onze ringen ook links. Niet vanwege geloof, maar gewoon wat wij het meest praktisch vonden. Ook vanwege beschadiging inderdaad en dat ie daar het dichts bij het hart zit vind ik ook wel een mooie gedacht!

inger

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #16 Gepost op: 27 februari 2007, 22:45:35 »
Wij blijven de ringen links dragen. Gewoon omdat dat het fijnste voelt voor beiden. We hebben hem al bijna een jaar om, komt alleen een datum in.

groetjes
inger

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #17 Gepost op: 5 maart 2007, 14:59:30 »
Wij gaan ze links dragen.
Mijn verlovingsring + een andere ring draag ik al rechts, en het voelt niet lekker om die te verhuizen naar links.
Ruben gaat switchen, hij draagt onze vriendsschapsring rechts en de trouwring gaat bij hem ook naar links.

Lala

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #18 Gepost op: 5 maart 2007, 15:02:39 »
Wij doen de ringen allebei aan onze linker hand.
Ook gewoon omdat het lekker zit, we zijn namelijk allebei niet gelovig.

Ireen

  • Gast
Aan Welke Hand Ga Je Je Trouwring Dragen
« Reactie #19 Gepost op: 5 maart 2007, 15:56:47 »
Nou, wij zijn er ook uit: ik ga 'm rechts dragen en mijn vriend links. We doen gewoon allebei wat het beste voelt en dat is dit. 't Maakt ook eingelijk niks uit. Straks is het gewoon zo dat als we hand in hand lopen de ringen gezellig samen zijn :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards