collapse

Auteur Topic: Do It Yourself -Projectjes  (gelezen 496289 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #150 Gepost op: 27 juni 2012, 12:16:48 »
Ik wil er een aantal ophangen boven de tafels van de feestzaal en een aantal zonder lint op een glazen standaard zetten op de staantafels. Ik heb het van weddinggawker.com. Is ook echt een geweldige site met leuke DIY-ideetjes!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #151 Gepost op: 27 juni 2012, 13:40:34 »
mooi geworden LatinBride :)

Harmky

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #152 Gepost op: 27 juni 2012, 15:54:04 »
Wauw. Erg mooi LatinBride. Wat een werk zal dat geweest zijn.

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #153 Gepost op: 27 juni 2012, 17:35:27 »
LB: Dan heb je wel een grote bloemenpons ofniet? Of lijkt de bloemenbol op de foto groter dan hij werkelijk is?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #154 Gepost op: 27 juni 2012, 21:37:57 »
Het is een bol van 80 mm en de pons is denk ik rond de 2 cm. Het is echt een heel karwei, maar het is zo leuk om te doen en ben zeer happy met het resultaat.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #155 Gepost op: 28 juni 2012, 00:37:28 »
Leuk, die bloemenbal! Ik had dat als bruidsboeket! Ook zelf gemaakt :biggrin:

svlok

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 283
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #156 Gepost op: 28 juni 2012, 08:28:59 »
Wauw echt een mooie bloemenbol JM2012!

Waar heb je de bloemen vandaan? Neem aan dat het neppe zijn :tongue:?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #157 Gepost op: 28 juni 2012, 09:18:38 »
Super gaaf JM2012!!!!! Zit er ook aan te denken om zelf de corsages te maken.
Mijn CM en ik gaan 1 keer in de 2 weken een gezamelijke knutselavond houden om de spulletjes voor de bruiloft te maken :biggrin:

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #158 Gepost op: 29 juni 2012, 11:25:00 »
hoi,

ik had nog beloofd wat foto's te posten van mijn kleine projectjes..




op deze roosjes ben ik best een beetje trots, omdat ik ze zelf heb uitgevogeld..zonder tutorial..hihi..



De flesjes/vaasjes gebruik ik in mijn tafelstukken. zijn gewoon lege flesjes van olie en dressing.. Wat kant vintage gemaakt en erop gelijmd.. Best leuk resultaat en kost geen drol..
Ik zet twee van die flesjes, een mooi bierflesje (die ik ook nog ga beplakken met kant of lint) een potje waar een kaarsje inkomt en een schildersezeltjes (van de xenos) met een foto van ons, op een dienblaadje. In de vaasjes/flesjes komen enkele bloemen (pioenrozen/ chrysant etc)

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #159 Gepost op: 29 juni 2012, 13:58:05 »
Wauw zeg! Wat super gaaf, vooral die flesjes! Wat een idee zeg, misschien ga ik die ook wel maken met potten om een kaarsje in te doen. Je hebt zeer inspirerende ideeĆ«n Marlie! Wat ben ik toch blij met dit topic  :biggrin:

misseagle

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #160 Gepost op: 29 juni 2012, 15:51:31 »
Gaaf idee Marly, had zelf ook al aan zoiets zitten te denken.
Had al "lege" kaarsglazen sowieso gevraagd aan vriendinnen.
Moet de rest ook maar vragen aan vrienden/familie om die te bewaren.
Kun je veel mee!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #161 Gepost op: 29 juni 2012, 21:19:28 »
Wauw echt een mooie bloemenbol JM2012!

Waar heb je de bloemen vandaan? Neem aan dat het neppe zijn :tongue:?

Hihi ja zijn neppe :)

Ik heb ze besteld bij pompoenzaden-decoshop.nl . Het zijn foamrozen!

Erg leuk om te maken en zo maar klaar ( kostte me nog geen 15 min :tongue: ). Je kan daar ook oase bollen kopen, dus je zou ze ook met echte bloemen kunnen maken..

@Marlie: Mooie bloemen en vaasjes! Leuk met dat kant! Ben ook erg blij met de bloem die ik heb gekregen via de post :wink: Erg leuk !

misseagle

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #162 Gepost op: 30 juni 2012, 07:07:33 »
Dus jij hebt ook zo'n grote piepschuimbol gebruikt  en daar die bloempjes ingestoken?

Erg mooi hoor!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #163 Gepost op: 30 juni 2012, 11:44:59 »
Nee het was geen piepschuim, maar oase. Van dat groene spul dat als je het in water legt, het zich helemaal volzuigt zonder water af te geven. Daarom zou je er ook echte bloemen in kunnen steken..

Het was trouwens een oase bal met een plastic netje eromheen, zodat je aan het uiteinde van de netje goed een lint kon bevestigen.



Zo dus :)Heb trouwens nog zo'n kleintje over, dus als iemand interesse heeft :tongue: mag je m hebben. Ik doe er toch niets meer mee !

misseagle

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #164 Gepost op: 30 juni 2012, 11:46:22 »
Ah oke, ja aan echte bloemen ga ik dan niet beginnen als ik zoiets zelf zou maken.
Dan met neppe.. Maar moet nog even op die ene site gaan rondneuzen of er iets tussenzit wat ik mooi vind.
Vind in ieder geval het idee wel echt top, is echt iets voor mij want ik wilde eigenlijk geen boeket omdat ik geen zin heb dat ding telkens vast te houden en deze kun je laten hangen aan je pols!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #165 Gepost op: 30 juni 2012, 11:48:13 »
Klopt, en het weegt bijna niks. :) Vond het ook wel handig eigenlijk! En hij hangt nog steeds hier in de kamer ^^

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #166 Gepost op: 6 juli 2012, 17:05:46 »
zoooo, ik ben weer flink bezig geweest de afgelopen dagen..
Ik was ziek dus dat kwam helemaal goed, lekker gefreubelt weer.
Ik heb mijn corsages bijna af. 24 stuks...
Heb ervoor gekozen om ze allemaal in de basis hetzelfde te maken,(van ivoorkleurig satijn) maar dan met kleine detailverschillen. (de ene met kant, anderen met jute, anderen met organza)
Van mijn moeder kon ik een hele hoop kledingmagneetjes lenen (deze hadden ze op haar werk over..) Echt ideaal..
Ik zal dit weekend wat foto's posten. Ik moet ze alleen nog op de magneetjes lijmen en iets verzinnen voor de "kern"van de bloem...(knoopje, parel, strasssteen, broches....ik weet het nog niet zo)

Wblond

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 255
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #167 Gepost op: 7 juli 2012, 13:17:55 »
Jeetje wat mooi allemaal zeg! ik ben ook al met het een en ander begonnen en zal als ik thuis ben ook even foto erop zetten!
Leuk dit allemaal!

Ga zo door dames :)

Oh een foto toevoegen kan dus wel met mijn telefoon !
Dit is dus het begin van mijn bruidsboeket :)
Ook van de site ppompoenzaden deco :)

De corsages ga ik ook zelf maken.
Onze thema kleur is roze trouwens

Anneli

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #168 Gepost op: 7 juli 2012, 13:40:11 »
Wat een leuk topic is dit!

Ik heb sinds gisteren vakantie - 6 weken vrij tot aan de bruiloft! - en wil ook wat dingen zelf gaan maken.
De kaarten zijn trouwens al in de maak (vanmorgen zulk leuk transparant roze papier gekocht voor de inlegvellen!), maar ik wil nog meer doen.
In elk geval de strooimandjes voor de bruidsmeisjes maken, met de tule die uit mijn jurk is getrokken, haha.
Nu ik hier zo wat voorbeelden heb gezien, lijkt het me ook wel wat om mijn eigen haarbloem (en die van de bruidsmeisjes) te gaan maken.
Ik denk er ook over om een sieradensetje te maken om die dag te dragen, maar het alternatief daarvoor is een prachtige ketting lenen die mijn moeder van mijn vader heeft gekregen toen ik geboren werd.
En ik aarzel erover of ik zelf de bruidstaart al regelen. Ik ben erg dol op koken en heb de laatste tijd al wat geƫxperimenteerd met baksels, die erg lekker waren. Maar ik vraag me af of ik de dagen vlak voor de bruiloft wel tijd en zin zal hebben om dat te gaan regelen, want ik ken mezelf: ben dan misschien wel heel erg zenuwachtig... Dan kan leuk bakken wel afleiding bieden, natuurlijk, maar juist deze baksels moeten dan wel weer perfect worden en dat is weer niet goed voor de zenuwen. Ik kijk nog wel eens even... :rolleyes:

Boefke79

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #169 Gepost op: 7 juli 2012, 14:30:29 »
@Anneli, een taart kun je ook invriezen als wilt. Ligt natuurlijk aan de vullingen en de ruimte in je vriezer. Maar ik heb ze langer van te voren gemaakt (weekend, terwijl wij op woensdag trouwden) en daarna ingevroren. Dag van te voren naar locatie gebracht, zodat hij daar in koelcel kon ontdooien. Zag er perfect uit en smaakte goed! Dus zeker een aanrader!

twijfeltje

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #170 Gepost op: 7 juli 2012, 23:24:30 »
Ik heb onze taartjes ook zelf gemaakt.
Twee dagen voor onze trouwdag gebakken en de dag ervoor bekleed en afgemaakt en gelijk naar de locatie gebracht.
De aansnsijtaart heb ik eerder gemaakt en ingevroren.
Ging allemaal prima.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #171 Gepost op: 9 juli 2012, 11:08:00 »
Hoi,

zoals beloofd,, wat foto's van mijn corsages..
Ik moet alleen nog iets vinden om in het midden van de bloem te maken, ik denk oud knopen ofzo, en op de magneetjes lijmen..





De taart ga ik trouwens ook zelf maken, en ik laat hem versieren door mijn bruidsmeisjes..
Blijft voor ons een verrassing hoe hij eruit komt te zien!
Kan je iedere soort vulling invriezen?
Of kan je alleen de biscuit invriezen en op het laatste moment (dag van tevoren ofzo) ng vullen?
« Laatst bewerkt op: 9 juli 2012, 11:09:42 door Marlie »

twijfeltje

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #172 Gepost op: 9 juli 2012, 11:11:50 »
Iedere soort vulling weet ik niet, maar de meeste wel.
Weet je al wat voor vulling je wilt?

Gave corsages!
Zien er echt mooi uit.

Jorien26

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #173 Gepost op: 13 juli 2012, 15:59:00 »
Hoi dames,

Ben niet echt actief in dit topic maar lees wel graag mee elke keer :) maar nu heb ik mijn eerste eigen bruiloft-DIY projectje in de planning! ik wil het volgende gasten"boek"  (het is meer een schilderijtje) gaan maken: http://www.etsy.com/listing/101783223/unique-wedding-guest-book-alternative

vind hem helemaal geweldig maar wel erg duur, en toen dacht ik, met wat mooi papier, een leuke lijst en een hartjes pons kom ik zelf ook een heel eind :wink:

Volgend weekend ga ik het proberen te maken dus als het gelukt is zal ik een fotootje posten!

blondbruidje

  • Gast
Re: Do It Yourself -Projectjes
« Reactie #174 Gepost op: 13 juli 2012, 16:08:41 »
Wat toevallig zeg! Precies dat "gastenboek" staat ook in mijn favorieten. Wil em ook zelf maken, maar moet AS nog ff overhalen. We krijgen een gastenboek van de feestlocatie, dus hij ziet er het nut niet van in. Ben heel benieuwd hoe die van jullie wordt!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards