collapse

Auteur Topic: Kosten Vrijgezellenfeest?  (gelezen 258766 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nanna

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #125 Gepost op: 25 maart 2011, 13:18:52 »
Even een update over het dure vrijgezellenfeestje van die vriendin. Kosten waren €115 en we mochten eigenlijk niet weten wat we gingen doen. Dat weet ik inmiddels wel!
Wel gaan naar een soort evenementenbedrijf waar je voor 40 euro uit een heleboel dingen 3 activiteiten mag kiezen. De organisatoren hadden gekozen voor: mission possible (in een donkere kamer met rook en laserstralen een kluis zien te kraken), paintballen en verkleed een groepsfoto maken. Nou ga ik persoonlijk niet paintballen omdat ik niet graag een oorlog na speel en ik arthrose heb ik mijn heup. Maar ik heb gezegd dat ze dat vooral wel moeten doen, ik maak wel foto's. Een vriendin van mij die ook mee gaat heeft het aan haar knie en kan dus ook niet meedoen. Toen hadden ze het idee om ipv paintballen de rodeostier te kiezen! Goed over smaak valt niet te twisten, maar persoonlijk vind ik dit niet echt een vrijgezellenfeest voor vrouwen, maar ja.
De rest van het geld (75 euro) hebben ze begroot voor het drinken s'middags en het uit eten gaan s'avonds (ze weten nog niet waar). Persoonlijk vind ik dat echt heeeel veel! Er was nog iemand die daarover geklaagd heeft dus waarschijnlijk wordt dat nog wel iets minder.

Nu kreeg mijn man deze week een mailtje met een uitnodiging om met het VF van de bruidegom mee te gaan. Kosten: tussen de 100 en de 150 euro!!!!! In het ergste geval zijn we dus samen 265 euro kwijt, alleen aan de VF!!!!!! Niet normaal toch?
Overigens gaan de mannen eerst naar een 'pikante sauna'(???), daarna raften en tuben (geen idee wat dat is) en dan uiteten. Het gevoel dat me bekruipt is waarom moet het allemaal én én? Waarom niet 1 activiteit en lekker eten? Mijn man heeft er eigenlijk al geen zin  meer in.

Zelf ben ik ook een VF voor een vriendin aan het organiseren en ik wil het niet duurder maken dan 70 euro, liever nog 50. We gaan een fotoshoot doen in jaren 60 stijl. Ons haar en make-up wordt gedaan en er is een professionele fotograaf. We hebben ook een hele gave locatie voor de foto's. Tijdens het wachten zijn er lekker hapjes (in high tea stijl) en kunnen ze een vragenlijst over de bruid invullen voor een herinneringsboek. Na afloop van de shoot gaan we uiteten. Achteraf krijgt de bruid alle foto's en de mooiste op canvas gedrukt.

Ik moest even mijn frustraties kwijt. Ik vind het zó duur! Het kan ook heel anders met een beetje creativiteit.

twijfeltje

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #126 Gepost op: 25 maart 2011, 14:15:56 »
Hoi Nanna
Fijn dat je nu weet wat de plannen zijn.
Lijkt mij dat je voor 75 euro flink kunt eten en drinken.
Misschien wilde ze het ruim begroten en liever achteraf geld terug geven, dan halverwege het diner nog een collecte te moeten doen.
Een rodeostier lijkt me niet echt een handige vervanging voor paintballen als je het over fysieke belasting hebt, lijkt me net zo moeilijk, maar dat ter zijde.

raften en tuben is in rubber bootje van een stroomversnelling.
Soort wildwatervaren.
Als je man geen zin heeft kan hij misschien een activiteit meedoen ipv alles?

Probeer de pret niet te laten drukken hierdoor.
Zoek samen naar een goede oplossing.

Femke

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #127 Gepost op: 5 november 2011, 23:35:45 »
Y har vorige week een vrijgezellendag en nacht van 160 euro!!! Belachelijk toch??
Ze deden ook wel heel veel: schieten, skiën, eten, stripper :wink:

twijfeltje

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #128 Gepost op: 6 november 2011, 09:52:33 »
Das heel veel geld voor een vrijgezellenfeest.
Wisten ze dat vooraf?
Blijkbaar had iedereen het er voor over.
« Laatst bewerkt op: 6 november 2011, 09:52:49 door twijfeltje »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #129 Gepost op: 6 november 2011, 19:10:26 »
Zoveel geld zou ik er ook niet voor over hebben.. Ben voor mijn eigen VF meer tevreden met lekker uit eten en dan bij iemand thuis een meidenavondje met mijn vriendinnen dat zoveel activiteiten.. Het gaat mij om het gezeldschap, de gezelligheid etc. Dat is ook de reden dat de organisatoren van mijn VF als opdracht hebben gekregen: Niet meer dan 40/50 pp en het liefst minder!

SGV

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #130 Gepost op: 4 december 2011, 18:46:07 »
150 euro voor hele dag

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #131 Gepost op: 22 december 2011, 16:32:26 »
Goh, wat een lage bedragen worden hier genoemd zeg. Ik begrijp dat je niet een vermogen neer wilt leggen voor een vrijgezellenfeest, maar 100euro is toch een mooi bedrag voor een hele dag genieten en feesten?

Misschien heb ik een andere kijk op de wereld, dat kan, maar de vrijgezellenfeesten die ik mee ben geweest (laatste was in 2004, dus wel enige tijd geleden) kosten 150euro inclusief eten,stappen en overnachting.

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #132 Gepost op: 22 december 2011, 21:34:09 »
Ik vind 100 euro ook een mooi bedrag, maar dat komt ook omdat ik weet dat ik daar het geld voor heb. Je kunt nu eenmaal niet bij een ander in de portemonnee kijken en 100 euro blijft veel geld, waar je ook 2 weken boodschappen van kunt doen. Ieder moet voor zich kunnen bepalen hoeveel je kunt besteden aan het vrijgezellefeestje. Je kunt het budget toch onderling overleggen en samen tot een budget komen waarin iedereen zich kan vinden?

Citaat
Dat is ook de reden dat de organisatoren van mijn VF als opdracht hebben gekregen: Niet meer dan 40/50 pp en het liefst minder!

Dit vind ik eerlijk gezegd ook wel een beetje vreemd, ook al is het goed bedoeld natuurlijk. Je geeft toch niet iemand de opdracht om jou vrijgezellefeestje te organiseren? en dan geef je ze ook nog eens een budget met wat ze mogen besteden! Als dit voor je gedaan wordt, is dat natuurlijk super. Maar het blijft toch een soort van cadeautje. Is net zoiets als voor je verjaardag tegen je vriendengroep zeggen dat ze 10 euro pp aan een cadeautje voor jou mogen besteden. Ik weet niet, de verassing is er dan toch helemaal vanaf? Al begrijp ik natuurlijk ook wel dat je dit doet om te voorkomen dat er mensen ongewild veel geld moeten gaan betalen voor een feestje voor jou, waarvan jij weet dat ze het eigenlijk niet kunnen missen. Maar ja, ik weet niet, die mensen zouden dat denk ik dan zelf maar moeten zeggen.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #133 Gepost op: 23 december 2011, 09:30:52 »
Het is ook zo dat je niet bij iedereen in zijn/haar portemonnee kan kijken. Het ligt er ook een beetje aan hoe oud degene is die gaat trouwen en zijn/haar vrienden. Studenten/jongeren hebben over het algemeen toch minder te besteden dan werkenden.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #134 Gepost op: 23 december 2011, 12:42:11 »
Ik heb het natuurlijk niet zo letterlijk gezegd nee, maar de boodschap was wel duidelijk. Als ze wat willen organiseren, moet het wel een leuke en betaalbaar uitje blijven.
En waarom ik het aan iemand gevraagd heb te organiseren? Omdat er wel vijf meiden zijn die graag wat willen organiseren, maar die kennen elkaar totaal niet en zouden dat dus nooit coordineren. Zo blijft het duidelijk voor iedereen ( deze dame bood het trouwens als eerste aan, en heb gevraagd of zij dit dan samen met mijn zus wil doen, omdat mijn zus het nooit zou vragen maar wel heel erg leuk vindt)

Ik vind het best wel vervelend dat er zo wordt gereageerd. Iedereen doet het toch anders, en zoals esprit al zegt. Ik kan niet bij mijn vrienden in de portemonnee kijken. Wat ik wél weet: Ik ben 20 jaar, studeer nog. De vriendinnen die komen op mijn VF zijn ook van die leeftijd en studeren, waarvan de meesten dezelfde sport doen als ik: stijldansen. En wij doen dat op een vrij hoog niveau, kortom: al je geld gaat op aan nieuwe schoenen, privelessen en trainingen.
De enige die komt die niet meer studeert is mijn schoonzusje, maar di eheeft net een kind gekregen en haar as is niet zeker van zijn baan, dus die moeten ook zuinig aandoen.

Als ik dit dan gewoon zou laten gebeuren en er wordt voor 100 euro besteed aan iets, zou ik daar mee in mijn maag zitten. Deze mensen hebben dat geld niet over en kunnen het hard voor andere dingen gebruiken. Dan heb ik liever het leuk op een creatievere, goedkopere manier dan dat we de leukste dingen gaan doen en ik achteraf moet horen dat mensen moeite hebben gehad om het op te kunnen brengen.

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #135 Gepost op: 23 december 2011, 14:17:36 »
Ik vind het best wel vervelend dat er zo wordt gereageerd.
Geen idee of je mijn post bedoelde hoor, maar het was helemaal niet vervelend bedoeld! Zoals ik al zei je kunt inderdaad niet bij iedereen in de portemonnee kijken. Ik zet alleen mijn vraagtekens bij het feit dat de bruid eigenlijk heel veel inspraak heeft over haar eigen cadeau, ook al weet ik dat je het goed bedoeld. Het was zeker niet mijn bedoeling om je aan te vallen natuurlijk. Het is jou bruiloft en jij moet je er prettig bij voelen. En als jij extra geniet van je vrijgezellefeestje wanneer je zeker weet dat er niet onnodig hoge kosten zijn gemaakt, dan moet je dat zeker doen. Dat ik er anders over denk wil niet zeggen dat jou manier verkeerd is. Als dat wel zo is overgekomen, dan: Sorry!

Sel

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 423
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #136 Gepost op: 24 december 2011, 15:10:49 »
Ik vind het ook wel lastig met vrijgezellenfeestjes!
Ik zelf, heb het neit zo op van die georganiseerde lasergame, fietrstocht weet ik t wat uitjes, daar heb ik zelf dus niet zoveel geld voor over. Zelf vind ik 50 a 70 eruro een prima bedrag. Geef de rest liever aan het bruidspaar zelf om te besteden! uitjes hoeven toch niet duur te zijn om leuk te zijn?

Ik heb mijn ceremoniemeeseter (die aangaf het feestje te willen georganiseren) wel aangegeven dat ik een aantal vrienden heb in mijn vriendenkring die het nou eenmaal niet zo breed hebben. En daarna komen ze er onderling wel uit ga ik van uit.
Ben wel erg benieuwd :)

Bruid_Arnhem

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #137 Gepost op: 1 april 2012, 21:39:16 »
Ik studie nog. De helft van mijn vrienden zijn ook student.

Ik heb mijn 'maid of honour' verteld dat mijn vrijgezellenfeest moet niet meer dan 100 euro kosten.
Ik vind 50-100 euro een redelijke bedrag voor mijn leeftijd maar ben bereid om meer te betalen voor goede vrienden.
« Laatst bewerkt op: 1 april 2012, 21:42:40 door Bruid_Arnhem »

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #138 Gepost op: 5 april 2012, 18:52:31 »
Het vrijgezellenfeest dat wij nu organiseren proberen we onder de 50 euro te houden... Incl. bbq bij de ouders van de bruid thuis, dat haalt de kosten ook lekker naar beneden omdat we niet in een duur restaurant hoeven te eten :)

bloem84

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 49
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #139 Gepost op: 6 april 2012, 11:20:45 »
[color="#FF00FF"][size="3"][font="Georgia"]We hebben wel gehoord van ons vrienden/familie. Het betaalt rond 150 euro per persoon!
Maar we waren wel erg gezellig van ons vrijgezellenfeest.. [/font][/size][/color]

Femke

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #140 Gepost op: 9 mei 2012, 18:14:01 »
Y heeft dit weekend Een vrijgezellenweekend dat 200 euro kost!!! Hij gaat hierdoor maar 1 dag want dat was wat goedkoper. Niet normaal toch, 200 euro!!

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #141 Gepost op: 9 mei 2012, 19:43:28 »
:blink:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #142 Gepost op: 9 mei 2012, 20:17:57 »
Wat krijgen ze daarvoor? Kaviaar met bladgoud? Goodiebags met diamanten? Allemaal een nieuwe iPad?

Femke

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #143 Gepost op: 9 mei 2012, 20:21:46 »
ja vreselijk he?! dat is echt een heel groot bedrag!!! kan je een uitgebreid weekend samen voor weg, of een midweek centerparcs!

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #144 Gepost op: 9 mei 2012, 21:27:26 »
Belachelijk! Ik vraag me echt af waarom het een weekend moet zijn, een dag is toch al super tof?

zusje

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #145 Gepost op: 9 mei 2012, 22:03:10 »
J had laatst een vrijgezellenfeest, 100 euro pp...gingen 4x4 rijden, naar het terras en eten...voor degen die alleen savonds meegingen was het 45. J kon 's avonds niet. Ik had hem weggebracht (was hier in de buurt) maar vervolgens kon ik hem ook weer ophalen omdat ze een busje hadden gehuurd waar hij niet in paste. Vervolgens kon hij nog 30 euro extra betalen voor het eten. 45 euro niet terug gehad dus 130 euro betaald voor 1 rondje 4x4, wat biertjes en eten. Echt belachelijk!!

Mijn vf was trouwens ook met een nachtje weg, maar geloof dat het niet meer dan 80 euro heeft gekost en het was echt super!!

misseagle

  • Gast
Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #146 Gepost op: 23 juli 2012, 17:27:47 »
Ik heb 4 aug een vrijgezellenfeest en de mensen die het organiseren kennen eigenlijk de bruid niet eens zo goed. Maar goed, de bruid heeft hen zelf gevraagd omdat zij in het 'organisatie wereldje' zitten.
Zij hadden ons heel netjes een mail gestuurd met daarin voorkeursdata en ideeen voor activiteiten..

Toen kregen we een mailtje en daarin stond dan hun planning en met een aantal extra opties. Bijv als we nog extra een stripper wilden (dat wil de bruid graag) dan kostte het zoveel extra.
Heel netjes opgesteld alleen de workshop die we zouden gaan doen is paaldansen en een aantal mensen konden daar al niet aan mee doen, we weten ook dat onze bruid dit niet leuk gaat vinden dus hebben we een mailtje gestuurd naar de organisatie met een andere suggestie ivm gezondheidsproblemen enzovoort.

Lang geen antwoord op gehoord totdat we een mailtje kregen met daarin de kosten en erbij vermeld dat ze onze suggestie had aangehoord en dat we nu 2 activiteiten hebben maar dat het voor iedereen een verrassing blijft.

Heel vreemd allemaal! Met de prijs ben ik wel content want ik ben werkeloos dus heb het niet zo breed en het zou eerst rond de 100 euro zijn excl stappen en nu is het 75 euro excl stappen. Scheelt toch wat.. al ben ik nog wel huiverig om het stappen want de bruid staat bekend om de dure drankjes en shotjes en hopelijk ben ik daar ook niet nog eens 50 euro aan kwijt terwijl ik zelf niet drink :wink:

wedding2013

  • Gast
Re: Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #147 Gepost op: 18 november 2012, 16:37:55 »
Als mensen serieus meer dan 70 euro moeten betalen voor mijn vrijgezellenfeest voor een suffe hightea of 1 of andere kansloze workshop, dan vraag ik ze om alsjeblieft niks te organiseren.

Het valt me op, dat de mannen meestal hele leuke dingen gaan doen (soms hele weekenden weg) en over geld wordt bijna niet moeilijk gedaan.
Bij bachelorette parties komt iedereen wel, maar ondertussen loopt iedereen te zeuren over de kosten en dat het eigenlijk niet leuk was!
Wel goed, dat ik hier ook al over moet gaan nadenken...

misseagle

  • Gast
Re: Wat Zijn Redelijke Kosten Voor Vrijgezellenfeest P.P.
« Reactie #148 Gepost op: 18 november 2012, 17:00:26 »
Uiteindelijk was het vrijgezellenfeest super leuk!
De 2 workshops waren een armband maken (had van mij niet gehoeven want ik ben daar niet zo van, maar zo had de bruid wel iets tastbaars na de dag.. was ook wel leuk) en cocktails maken.. Dat was super gezellig, de sfeer zat er goed in.. voelde niet echt als een workshop.. meer als lekker lol met de meiden en ondertussen cocktails maken en drinken :P

Tijdens het stappen waren we niet veel kwijt want onze vrijgezel kreeg veel gratis in de barren en ze moest snoep verkopen (hmm niet zo zeer mijn keus, maar was uiteindelijk wel handig).

al met al een leuke dag dus!

misseagle

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #149 Gepost op: 6 februari 2013, 09:00:29 »
Ja alleen zei de vrijgezel telkens: "willen jullie snoep kopen van me want zij willen niet voor me betalen"..
Dus dat was niet leuk om te horen, want dat wilden we uiteraard wel.. degene die t organiseerden hadden dit bedacht.

T was nu alsnog 75 euro + 25 euro wat ik die dag kwijt was hoor.. dus ;)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards