collapse

Auteur Topic: Kosten Vrijgezellenfeest?  (gelezen 258431 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #150 Gepost op: 7 maart 2013, 18:45:42 »
Vandaag alle laatste dingetjes geregeld voor het VGF van mijn zusje. We komen uit op € 50,- p.p. Dit budget was ook aangegeven door de aanwezigen (vooral studenten). We hebben hier dus rekening mee gehouden met het uitzoeken van de activiteiten.

Ik zou zelf een hoger bedrag oké vinden, maar hoger dan 70 euro p.p. vind ik niet nodig.

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #151 Gepost op: 7 maart 2013, 21:48:55 »
@ joyce, wat hebben jullie voor dat budget allemaal geregeld?

Mij maakt t niet uit of het €50 of €100 euro is, als het maar t geld waard is!

misseagle

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #152 Gepost op: 8 maart 2013, 06:31:24 »
Heb pas geleden gehoord over vgf van mn AS.
Vond het nogal duur voor datgene wat ze gaan doen...
Is ook niet veel, beginnen pas om 15.30... best laat of niet?
En de organisator had in de mail gezet zo van 'en wat we na t eten gaan doen is nog niet bekend, misschien stappen maar dat zien we dan wel'.... uuuhhhhh ik WEET dat minimaal de helft sowieso mn AS mee wil nemen op stap... hij omschrijft t allemaal zo open en vaag in die mail.

Maar goed, zal wel loslopen ;)

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #153 Gepost op: 8 maart 2013, 10:58:14 »
Ja, dat heb ik ook. Als het geld t maar waard is. € 70 voor 'n middag-avond vind ik wel voldoende (evt bijlappen in de kroeg), maar voor een hele dag wil ik gerust wat meer betalen.

@ Vilickylucky; Wat we gaan doen zet ik vooralsnog hier niet neer. Ik heb haar wel eens over dit forum verteld. Misschien neust ze hier ook rond. Het is vanaf het eind van de ochtend tot de afsluiting in de kroeg (kroeg is wel beperkt, eventueel nog bijlappen). Na datum zal ik het nog komen vermelden :)

Vilickylucky

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 349
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #154 Gepost op: 8 maart 2013, 16:21:24 »
@ misseagle, bij mannen is t budget vaak al wat hoger en maken hier vaak ook geen probleem van.. Toch bijzonder di verschillen tussen mannen en vrouwen. En vanaf half 4 is in t algemeen wel wat laat maar misschien komt t beter uit met alle gasten die zijn uitgenodigd? En t voordeel van niet zo vroeg beginnen is dat je in de avond wat langer door kan.. E mannen zijn wat minder van t plannen dus denk dat t wel goed zal komen met t stappen na het eten

@joyce, ben benieuwd wat t dan is, maar goed te begrijpen dat je niet wilt  dat ze t misschien al weet..

misseagle

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #155 Gepost op: 8 maart 2013, 18:53:12 »
Tsjah maar dan moet ik wel mn AS een halve dag moeten vermaken zonder echt iets te doen..
Lijkt me best moeilijk om een halve dag te doen alsof er niets is ;)
En ik hoorde juist van een aantal mannen die dus komen dat ze t raar vinden dat er niets over t stappen besloten is.. vandaar

marian1313

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #156 Gepost op: 8 maart 2013, 19:58:10 »
Jammer dat ze jou er in betrekken misseagle vind ik, jij hoort je niet druk te maken om jouw vgf of dat van je partner.

Voor het vgf van mijn schoonzusje zullen de kosten ook hoger zijn dan ik prettig vind, maar mijn man heeft liever niet dat ik er wat van zeg, want dat vindt hij zeuren. Het is 120 euro voor een middagactiviteit en een themadiner. Ik vind dat als je zo'n duur themadiner doet dat je niet zo nodig 's middags ook een workshop ofzo hoeft te doen, maar ook een quiz of spelletje kunt doen, onder het genot van een zelfverzorgde hightea ofzo, maar vindt het ook zo lastig om me niet te veel bij de organisatie op te dringen.

misseagle

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #157 Gepost op: 8 maart 2013, 20:03:48 »
@marian, ik zou er wel wat van zeggen.. neem aan dat jij dat bedrag ook gewoon moet betalen?
Toen er een vgf was van een vriendin van me hebben ze ook gewoon aan ons gevraagd wat ons budget was en of we ideeën hadden.
Heb ook aangegeven voor mn eigen vgf dat ik dat graag heb.. dat het in samenspraak gaat!

marian1313

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #158 Gepost op: 8 maart 2013, 20:18:38 »
Het budget is niet gevraagd, ook niet of we ideeën hadden. En ik wil ook dat ze een leuke dag heeft, want dat verdient ze echt, maar of het leuker is door een dure workshop weet ik niet goed.

misseagle

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #159 Gepost op: 8 maart 2013, 20:20:47 »
Ik zou het als bruid erg zonde vinden als er zoveel geld wordt besteed aan mijn vgf. Vooral omdat je zoveel leuke dingen kunt bedenken zonder dat het duur hoeft te zijn.

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #160 Gepost op: 9 maart 2013, 10:45:55 »
Ik zou het als bruid erg zonde vinden als er zoveel geld wordt besteed aan mijn vgf. Vooral omdat je zoveel leuke dingen kunt bedenken zonder dat het duur hoeft te zijn.
+1

Ik zou er ook wat van zeggen. Iedereen heeft een ander budget. Daar kan toch ook rekening mee gehouden worden? Bij het organiseren van de VGF van zusje en haar AS hebben we dat ook gedaan. We willen graag dat iedereen kan.

@ Mannen duurder dan vrouwen; Op de een of andere manier lopen wij daar ook tegen aan.  :dry:

Jassou

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #161 Gepost op: 9 maart 2013, 10:52:48 »
@ Mannen duurder dan vrouwen; Op de een of andere manier lopen wij daar ook tegen aan.  :dry:
Misschien stereotiep gedacht, maar in mijn ervaring geven mannen gewoon makkelijker geld uit. Ach, zolang de financien gescheiden zijn moeten ze zelf weten wat ze met hun geld doen.

misseagle

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #162 Gepost op: 9 maart 2013, 11:04:47 »
Ik geef ook wel 80 uit aan een vgf voor een vriendin..
Alleen zou dat idd niet snel doen voor alleen een etentje en 1 workshop.. Je kunt zoveel leuks bedenken..

Daarin verschillen mannen en vrouwen idd

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #163 Gepost op: 20 maart 2013, 15:40:22 »
Ik zou het als bruid erg zonde vinden als er zoveel geld wordt besteed aan mijn vgf. Vooral omdat je zoveel leuke dingen kunt bedenken zonder dat het duur hoeft te zijn.


+1! Ik ben daar ook redelijk duidelijk in geweest naar mijn VGF planners...ik vind (bijna) alles prima maar de kosten moeten wel voor iedereen leuk blijven! Kom zeg...het hoeft toch geen Eur. 100,- te kosten zo'n "leuke" dag, als er mensen zijn die dat geld moeten betalen maar het eigenlijk niet kunnen missen is de dag voor hun een stuk minder leuk kan ik me zo voorstellen. Persoonlijk zou ik Eur. 100,- voor een hele dag wel betalen, maar dan moet wel het echt een hele dag zijn en echt iets leuks zijn..daar ga ik echt geen kralen voor rijgen of zo!

marian1313

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #164 Gepost op: 3 april 2013, 08:34:36 »
Inmiddels is het plan voor het vgf bekend, ik vind het echt verschrikkelijk wat we gaan doen, hopelijk vindt schoonzus het wel leuk. Ik denk dat ik de enige ben die aangegeven heeft het erg duur te vinden, in elk geval is met mijn opmerking niks gedaan. Ach, wie weet ben ik dan al lang en breed bevallen en kan ik toch niet mee!

heleen27

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #165 Gepost op: 3 april 2013, 10:07:41 »
Kan je niet aangeven om een deel mee te gaan? Jammer is dat als het zo'n hoop geld is, maar je het eigenlijk niet leuk vind.
Ik heb het vf van mijn vriendin georganiseerd, maar krijg amper reactie van de mensen die mee gaan, ook een beetje jammer. Maar aan de andere kant, als m'n vriendin het maar leuk vind!

marian1313

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #166 Gepost op: 3 april 2013, 11:03:09 »
Gezien het feit dat ik dan 37 weken zwanger ben denk ik dat een hele dag mee toch te veel gevraagd is. De creatieve activiteit duurt 3,5 uur en is zittend op een hoge barkruk zonder leuning, dus ik denk dat ik die wel zal skippen!

heleen27

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #167 Gepost op: 3 april 2013, 11:26:21 »
Nou, lijkt mij ook niet echt ideaal nee.

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #168 Gepost op: 4 april 2013, 21:56:28 »
Twee jaar geleden heb ik het vrijgezellenfeest van mijn zus georganiseerd. We waren met zijn achten waarbij we met zijn zevenen hebben betaald omdat mijn zus natuurlijk niet hoefde te betalen. Haar feestje kostte rond de 50 Euro. We hebben een bootje gehuurd waar we zelf in moesten varen, zelf eten en drinken meegenomen en 's avonds zijn we gezellig uit eten geweest. Was echt heel leuk en goed te betalen.

Nu ik zelf ga trouwen en ik al namen voor mijn feestje door heb moeten geven heb ik gelijk aangegeven dat ik het prettig zou vinden als het niet heel duur is. Zodat wel iedereen de mogelijkheid heeft om mee te gaan.
Ik weet dat ze er mee bezig zijn maar meer ook niet. Ben zo nieuwsgierig wat we gaan doen en wanneer hihi!  Vind het ook spannend want ik heb zelf het liefst de touwtjes in handen maar dat kan met dit niet.

Mijn zwager wil graag voor het vrijgezellenfeest voor mijn vriend een weekend weg met een groepje (centerparcs of landal huisje). Een weekendje weg is hartstikke leuk en gezellig maar ook wel duur.
Het vriendengroepje bestaat uit 6 personen maar mijn vriend hoeft niet te betalen, dus de kosten gan door 5. Beetje jammer vind ik hierin dat we 2 vrienden hebben die niet veel geld hebben en die daardoor ook echt niet mee zouden kunnen omdat ze dat niet kunnen betalen. En juist die 2 vrienden zijn belangrijk voor mijn vriend. Voor mijn gevoel sluit je die mensen dan toch een beetje buiten als je een heel weekend weg wil gaan.
Ik heb mijn zwager erover gemaild maar niks nog van hem gehoord. Aan een kant baal ik ook dat ik dit nu weet want nu maak ik me er best druk om terwijl dat juist niet nodig moet zijn.

Ook voor mezelf vind ik het best lastig als hij er 2 nachtjes niet is.. ik vermaak me wel zo is het niet maar ik vind het best wel lang (ben daar best een doos in hihi).

Jassou

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #169 Gepost op: 4 april 2013, 22:08:43 »
Die vrijgezellenfeestjes met nachten weg ben ik ook redelijk beu. Nu zijn het altijd wel erg leuke avonden, en heb het enorm graag over voor mijn vriendinnen, maar het geeft altijd zo veel gedoe, en de kosten liggen -altijd- hoog. Ik heb over een paar weken weer eentje, voor een hele lieve vriendin, en we gaan weer weg. Kosten 170 euro. 150 is echt de max voor mij. Nu heeft de CM alle kosten (incl benzine ed) meegerekend, dus er komen ook geen periferere kosten bij, maar toch.

Ik vind het moeilijk, ik wil mee, en ik ga dus ook, maar er zit zo'n verplichting ook omheen dat nee zeggen moeilijk is. Wat is er mis met een leuke dag in de omgeving, zodat je 's avonds naar je eigen bed kan? Dat was in ieder geval de enige voorwaarde ik gaf voor mijn eigen vgf.

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #170 Gepost op: 4 april 2013, 22:16:26 »
Dat heb ik zelf ook hoor. Ik wil liever geen nachtje weg met mijn eigen vgf, maar ook niet met een vgf van iemand anders.
Ik vind 170 euro ook al veel geld. Geloof dat ik dan niet mee had gegaan, maar moet zeggen dat nee zeggen ook moeilijk is hoor maar zo zie ik het nu. Het weekendje voor mijn vriend zal nog duurder worden want er zitten nogal drinkers bij en dus moet er veel drank mee, eten mee en zaterdag overdag zal er nog een activiteit zijn. En hoe minder mensen er mee gaan hoe duurder het voor de anderen zal worden. Ik hoop dat mijn zwager nog gaat reageren op mijn mailtje, vind het zo sneu voor die andere 2 vrienden anders ook. Een dagje moet ook prima zijn lijkt me eerlijk gezegd.

Jassou

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #171 Gepost op: 4 april 2013, 22:25:12 »
Ach, als hij niet reageert op het mailtje weet hij in ieder geval er van, en dan is het aan de jongens zelf.

vlinder75

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 465
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #172 Gepost op: 5 april 2013, 14:33:56 »
Nu ik hem gemaild heb merk ik wel dat ik het beter los kan laten. Ze moeten verder zelf maar kijken hoe of wat.

MS69

  • Gast
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #173 Gepost op: 13 april 2013, 10:40:39 »
Bij het vrijgezellenfeest van mn broer hadden we 60 euro p.p gerekend omdat we niet zeker wisten hoe het uit kwam met het drinken maar uiteindelijk kreeg iedereen 10 euro terug en dat werd gewoon op prijs gesteld gelukkig! (beter zo dan andersom)
Voor de 50 euro hadden ze eerst koffie met (foto)gebak en daarna paintballen in een enorme ruimte waar ze meerdere keren van teams zijn gewisseld in verschillende velden, met pauzes tussendoor met drinken en een hapje en savonds uiteten met onbeperkt drinken en toetjes. Voor de hele groep een geslaagde middag/avond!

Bij mijn schoonzus was het juist andersom.. Daar moesten we achteraf 10 euro p.p bijbetalen omdat ze teveel dingetjes gekocht hadden (rare knutseldingen) en wij daarvoor moesten opdraaien... Daar was ik zelf niet zo heel blij mee. Die dag gingen we bowlen, lasergamen en uiteten (op 1 locatie) en foto's maken in een kinderspeeltuin...... Nouja goed, best grappig maar meer dan de helft van de groep kon niet mee lasergamen om bepaalde redenen en dat wisten ze van te voren, dus dat was niet zo slim bedacht!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kosten Vrijgezellenfeest?
« Reactie #174 Gepost op: 13 april 2013, 11:02:58 »
Ik ben nu bezig met organiseren voor het vrijgezellenfeest van mijn nichtje, we willen een 50 tinten workshop gaan doen met zelfgemaakte high tea en s avonds uit eten, daarna nog karaoke dus dat word wel grappig...heeft iemand hier ooit zon 50 tinten workshop gedaan? De website is er een beetje vaag over...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards