collapse

Auteur Topic: Bruidslingerie  (gelezen 190815 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

ellentjuh

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #175 Gepost op: 28 februari 2012, 21:37:35 »
ja ja ja ja ja!!! tenminste, dat is mijn huidige theorie.
Ik twijfel op het moment of ik alvast een torselet laat maken en daarna op jurkenjacht ga... of dat ik eerst jurken ga proberen met corrigerend broekje en gewone bh!

Ik ben zooooo benieuwd hoe een strapless jurk mij staat... oooh er zijn zo veel mooie jurken!! ik ben alleen bang dat een strapless jurk al snel de nadruk legt op mijn boezem en dat wil ik juist niet, trekt van zichzelf al aandacht genoeg! :tongue:
er zijn ook supermooie halterjurken... maar daaronder is ook een strapless bh / torselet het mooist...
en voor off-shoulder bandjes is strapless natuurlijk ook perfect!

...dilemma dilemma. eerst torselet laten maken of eerst jurkenjacht... wordt vervolgd :wink:

gympie

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #176 Gepost op: 28 februari 2012, 21:49:44 »
Dat is inderdaad een dilemma, ik ga eerst maar even wachten en afvallen want het schijnt dat je jurk dan
toch weer anders staat. En ik ben ook bang dat mijn boezem teveel in het zicht komt haha en ja hoor die trekken al genoeg aandacht :biggrin:.

Een halter gaat m voor mij niet worden denk ik want als eerst hou ik er niet zo van (denk ik, nog niet aangezien) en ze zeggen dat als je wat bredere schouders heb dat je dan juist geen halter moet nemen
juist omdat dat nadruk op je schouders legt en die zijn bij mij ook niet smal.

Maar dit vrolijkt mij al wel op. hoop straks toch op maat 42 te zitten (40 mag natuurlijk ook :wink: )
Maar ik heb nog maar een jaartje na morgen :tongue:Nu ik er toch zo nog even over nadenk zou je toch niet eerst voor je jurk gaan. Straks heb je echt een geweldige jurk en piept je torselet er boven uit kun je m weer laten vermaken of een nieuwe dat is ook zo wat.
Ga anders eerst eens kijken wat je goed staat

ellentjuh

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #177 Gepost op: 28 februari 2012, 21:56:12 »
Ja, ik denk dat een pas sessie met gewoon ondergoed om erachter te komen wat voor model het beste staat een goed plan is. Dan kan daar ook rekening mee gehouden worden bij het maken van de torselet.

welke omvang heb je gympie? dat maakt natuurlijk ook veel uit voor het opvallen van je boezem, even plat gezegd bij een 70H is het relatief meer opvallend dan bij een 100H...

*edit* qua maat zit ik meestal rond de 42 geloof ik. Ik doe niet meer aan maten hihihi ik let er niet zo op het moet lekker zitten en als ik me druk ga maken om maten word ik helemaal onzeker.
Mijn wens qua afvallen is dat ik die grotere maten weer puur moet hebben vanwege mijn boezem, helaas op het moment is het de combi boezem + vetbuikje.
Gelukkig heb ik nog een ruim een jaar om er wat af te krijgen :)
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2012, 21:58:35 door ellentjuh »

gympie

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #178 Gepost op: 28 februari 2012, 22:06:24 »
Mijn omvang is 80. Verder moet ik wel zeggen dat het bij mijn lichaam past. Ik ben gewoon een stevige meid
maar in een jurk is het toch weer anders. Ben ook benieuwd wat ze zeggen in de bruidswinkel. Natuurlijk hoop ik nog te zakken naar een cup G maar goed we gaan het straks beleven :wink:

Maar ik vind het heel fijn dat er een torselet op maat gemaakt kan worden.  :biggrin:  :biggrin:

ellentjuh

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #179 Gepost op: 28 februari 2012, 22:17:43 »
Ja het is echt heerlijk te weten dat er sowieso mooi ondergoed mogelijk is.
Ik was echt zo goed als in tranen toen ik helemaal niks kon vinden online waar ik ook zocht... gefrustreerd bericht op m'n facebook gezet en prompt een prachtberichtje van m'n moeder die wel contact kon zoeken met Syl en dat mijn zusje (creatieve opleiding) vast ook contacten had dus dat het helemaal goed ging komen!

Ik vind ook dat mijn boezem bij mijn lichaam past, hoe erg de modebladen ook willen beweren dat het niet klopt, 75L is uit proportie!
Ik zeg ook altijd dat mocht ik ooit een borstverkleining doen (niet dat helpt; schijnt dat ze net zo hard weer teruggroeien) dat ik niet kleiner wil dan een flinke E of F, absoluut niet kleiner want een gevulde boezem hoort bij mij!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #180 Gepost op: 29 februari 2012, 06:52:23 »
Ik zeg ook altijd dat mocht ik ooit een borstverkleining doen (niet dat helpt; schijnt dat ze net zo hard weer teruggroeien) dat ik niet kleiner wil dan een flinke E of F, absoluut niet kleiner want een gevulde boezem hoort bij mij!

Dat is grotendeels onzin hoor. Tenzij je van plan was flink zwaarder te worden. Mijn schoonzus is behoorlijk wat cupmaten naar beneden gegaan meende 4 cupmaten na 2 operaties. En die heeft nu naar 8 jaar nog steeds dezelfde cup als toen ze net geopereerd was.
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2012, 06:52:59 door Jof »

ellentjuh

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #181 Gepost op: 29 februari 2012, 08:43:57 »
ah, ik hoorde ook van mensen die binnen een jaar of 2 weer op hun oude cup zaten... meh, ik was toch niet van plan een borstverkleining te doen. :)

Snoes

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #182 Gepost op: 29 februari 2012, 11:55:18 »
Ik heb eerst mijn jurk gekocht, daarna torselet. Aangezien die op maat gemaakt wordt, wordt ie niet in één keer klaar gemaakt. Torselet gaat mee naar het passen van de jurk, daarna terug naar de winkel van de torselet met opmerkingen, zodat ie aangepast kan worden. Hij was wel aardig af, maar zoals de bovenkant, zat nog niet definitief vastgemaakt. Dus je kan gewoon eerst een jurk uitzoeken. Je krijgt daar wel een (te klein) torselet aan, voor het idee.

Ook even off topic; hoop mensen vragen dat ook gewoon, wil je je borsten niet laten verkleinen? Nee dus, het hoort bij mij en ik heb er geen last van. Een vriendin van mij heeft ze wel laten verkleinen, maar kwam daarna weer zoveel kilo's aan, dat ze 'terug' zijn gegroeid...Anders denk ik niet dat ze weer groter worden.

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Bruidslingerie
« Reactie #183 Gepost op: 29 februari 2012, 15:49:42 »
Hey meiden,

Hier een heel ander verhaal. Ik ben in twee bruidszaken geweest, beide keren een poirier torselet aangehad, maar vond het echt compleet helemaal niks. Het bedekte mijn borsten wel, maar daar hield het wel mee op. Gaf totaal geen stevigheid of ondersteuning.
Ik kwam er al snel achter dat strapless of off shoulder mij niet stond. Dus mijn droomjurk is er eentje met een V-hals en waar je dus gewoon een normale beha onder kunt dragen. Ik had bij de lingeriespeciaalzaak al een mooi stevig setje gekocht en toen mijn jurk nog een keer gepast met een gewone beha i.p.v. torselet eronder. Wat bleek: mijn jurk stond echt veeeeel mooier met een mooie, stevige beha eronder. Dus mijn tip: kijk eerst wat voor jurk mooi staat en kijk ook of zo'n torselet nou echt die stevigheid geeft die je wilt/verwacht.

Ik ben trouwens helemaal weg van het lingeriemerk Prima Donna. Als ik me goed heb laten voorlichten richten zij zich speciaal op grotere cupmaten. Superduur, maar ook zo mooi en fijn. Laatst mijn slag geslagen toen ze 50% korting hadden, want anders is het echt niet te betalen...

Carlijn

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #184 Gepost op: 29 februari 2012, 18:19:09 »
Ik heb een tijd geleden van Sh@ron een prachtig torselet van Di Lorenzo in maat 75F gekocht.
Helemaal compleet met bandjes en geen beschadigingen.

Nu blijkt dat ik onder mijn jurk geen torselet nodig heb, dus gaat deze weer in de verkoop.
Als er iemand mee geholpen is, geef maar een gil!



@ Sh@ron, toch bedankt!  :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 29 februari 2012, 18:19:25 door Carlijn »

ellentjuh

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #185 Gepost op: 29 februari 2012, 20:08:52 »
Prima Donna is inderdaad een fijn merk, Elgee! Had er zelf ook een paar van totdat ik eruit groeide... ze gaan tot aan I.

Eigenlijk enige merken die ik ken die hoger dan I gaan zijn Freya (maar die schijnen minder goed te zijn in de echt hoge cups vanwege geen dubbele laag elastiek in de omvang) en Ulla dessous.

Ulla is ook flink aan de prijs, €100+ maar het geld waard.

Soraaytje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #186 Gepost op: 17 maart 2012, 12:55:04 »
Om dit topic even wat leven in te blazen...

Ik ben ook opzoek naar een ivoorkleurig torselet, omgeving Zoetermeer/Den Haag/Delft

Ben al bij Bonnie B geweest, maar die heeft maar een soort torselet. Wel mooi, maar niet helemaal mijn smaak voor die prijs 122,-

Vind het niet erg om er wat aan uit te moeten geven, maar dan moet ie wel mooi zijn :biggrin:

Heb m'n jurk niet bij een bruidswinkel gekocht, dus weet ook niet goed hoe zij er mee omgaan als je alleen voor een torselet en hoepel komt kijken bij ze, iemand daar ervaring mee?

twijfeltje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #187 Gepost op: 18 maart 2012, 11:41:29 »
Gewoon vragen of ze een torselet voor je hebben.
Ik heb ook bij andere zaken gekeken waar mijn jurk niet vandaan kwam.
Vond niemand raar (of ze zeiden er in ieder geval niets van)

Carlijn

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #188 Gepost op: 18 maart 2012, 12:06:29 »
Ik heb een tijd geleden van Sh@ron een prachtig torselet van Di Lorenzo in maat 75F gekocht.
Helemaal compleet met bandjes en geen beschadigingen.

Nu blijkt dat ik onder mijn jurk geen torselet nodig heb, dus gaat deze weer in de verkoop.
Als er iemand mee geholpen is, geef maar een gil!

Mikey

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #189 Gepost op: 18 maart 2012, 15:21:08 »
Als je naar de Zardonni wil, kun je beter eerst naar die in Delft gaan want dat is de outlet.
Ze hebben daar dan wel niet alles, maar het is wel veel goedkoper (meerendeel min. 40% korting).

Als je een torselet van Poirier past in de bruidswinkel en je je maat weet kun je hem daarna via freshpair.com kopen.
Meerdere bruidjes van het 2012-topic hebben daar ervaring mee en is goed gegaan.
Poirier heet daar Carnival (dat is de serie-naam), en is daar maar 40/50 euro.

Soraaytje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #190 Gepost op: 20 maart 2012, 10:26:45 »
Heb ondertussen m'n torselet besteld bij Trouwlingeriewinkel
Ben voor een mooie van Di Lorenzo gegaan. Tot nu toe erg goede service, ik sprak m'n twijfel uit over de cupmaat.
Kreeg direct een mail of ik m'n maten nog eens door wilde geven, zodat ze zou checken welke maat er bij zou horen.
Ook vroeg ze naar model van m'n jurk, om na te kijken of ik het goede model torselet had uitgekozen (niet dus)
Dus dat is ook meteen aangepast in de bestelling.
Ben benieuwd hoe hij in het echt is, kan niet wachten :biggrin:

Lizzz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1262
Re: Bruidslingerie
« Reactie #191 Gepost op: 2 april 2012, 10:00:20 »
Ik heb mijn torselet via een beetje zoeken bij marktplaats gekocht. ( Een van Di Lorenzo ) Daar adverteren bruidsmode zaken welke er mee stoppen of welke van collectie gaan wisselen.
Ik heb het hele set voor 80 euro inc verzendkosten gekocht. Mocht het ruilen als het niet goed was dus thuis gepast en het zat goed!
Scheelt weer aardig wat geld! als je ziet wat het normaal kost!
« Laatst bewerkt op: 2 april 2012, 10:03:06 door lizan »

deniesje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #192 Gepost op: 2 april 2012, 12:55:32 »
Freshpair.com!!!

De serie van carnival heet hier porier. Wel vallen de omtrekmaten anders dan in NL.
Cups is ook even passen en meten. Ik was uiteindelijk 8,- kwijt voor een string die in NL 30,- kost en 45,- voor torselet. Verzebdkosten en douanekosten waren 30,- dus voor iets meer als 80,- had ik een set van porier, waar je hier in NL 180,- voor betaald :wink:

mb83

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #193 Gepost op: 3 april 2012, 19:02:24 »
En nu krijg je 25% korting!!! :biggrin:

roossje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #194 Gepost op: 7 april 2012, 12:25:54 »
Beste mensen,

Zoals julie misschien weten,  trouw ik in juni. Nu zat ik het achteraf topic te lezen en bedacht me wat. Wat draag je onder je jurk! Ik hoor iedereen over hold ups ofzo, maar ik ben iemand die best nog wel wil zweten dan en mijn bovenbenen gaan dan schuren. :s dus... een dacht ik zijn die hold ups dan wel zo handig icm een string ofzo? Ik kom er niet uit, dus dacht wat zijn de tips die jullie hebben of hebben ervaren?

Muisje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1169
  • Geslacht: Vrouw
  • Inactief op het forum.
Re: Bruidslingerie
« Reactie #195 Gepost op: 7 april 2012, 12:32:12 »
Hoi Roossje!!

Het was herkenbaar voor heeeeeeeeeeeel veel forummeiden! Hier is een topic over gemaakt, en ik heb het even voor je nagezocht:

http://www.trouwforum.nl/forum/index.php/topic/13621-hoe-doen-jullie-dat-metschurende-bovenbeentjes/page__hl__Sloggi

Misschien heb je hier wat aan? :)

liefs

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #196 Gepost op: 7 april 2012, 12:42:07 »
Ik doe er een witte legging onder en een gewone ruime normale onderbroek. Tis al lastig genoeg met zo'n jurk dus een beetje comfort is wel fijn xD

roossje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #197 Gepost op: 7 april 2012, 19:45:36 »
@ muisje, aw perfect heb het net ff doorgelezen, was al bang dat ik de enigste was die er last van zou hebben!
Maar denk dat ik toch maar eens een bezoekje ga brengen aan livera, tenminste als ze die nog hebben!

@ melia, precies! Beter ff oncharmant dan eind van de avond rode schalen benen!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #198 Gepost op: 9 april 2012, 21:54:33 »
Ik had gewoon een witte hipster met een kanten randje aan, blote benen eronder ! En het was een koude dag, maar mijn benen hebben het niet koud gehad hoor :wink:. Mara ik heb een hekel aan pantykousen / panty's etc, ik heb liever blote voeten in schoentjes!

Dus als jij denktd at het te warm is, gewoon lekker dat spul er niet onder doen.. :wink:

Anneli

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #199 Gepost op: 9 april 2012, 23:32:02 »
Hahaha, ik maak me hier al weken druk over! En nu blijkt er gewoon een heel topic over te zijn hier! Het scheelt al zo dat je niet de enige bent met zo'n probleem. Ik was ook al van plan voor het broekje met pijpjes c.q. de legging te gaan en die snel uit te trekken als we eenmaal in de suite zijn gearriveerd. Gelegenheid genoeg, zelf in de badkamer of als J.in de badkamer is - die is daar ook altijd vrij langdurig, haha. Hoe dan ook, zelfs als hij het wel zou zien... alles beter dan die kapotte benen!  :blink:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards