collapse

Auteur Topic: Bruidslingerie  (gelezen 190708 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Soraaytje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #200 Gepost op: 10 april 2012, 15:21:28 »
Ik heb een Sloggi besteld..maar heb vandaag ook bij de Action een broekje gekocht om te testen.

Ik ben nu nog geen 4 euro kwijt voor een heel goed zittend "shape up" broekje. Dus buiten dat het schuren wordt voorkomen,
trekt ie ook nog wat kwabjes hier en daar strak ;-)

Anneli

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #201 Gepost op: 10 april 2012, 23:08:25 »
Ik ben nu ook op onderzoek uit... Heb je een Sloggi Basic Long besteld of zo'n Shape Cotton Long? Ik ga er ook een bestellen, maar aarzel nog welke. Maar ik draag sowieso veel jurkjes 's zomers, dus ik denk dat ze in elk geval wel van pas komen. Dat is dan tenminste één aankoop die je later nog aan kunt. :wink:

Soraaytje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #202 Gepost op: 11 april 2012, 07:08:39 »
De shape cotton long, als ie binnen is laat ik je weten hoe hij zit!

lauraatjeh

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #203 Gepost op: 11 april 2012, 09:38:08 »
Hmm dat is een goede! Ik heb er zomers ook weleens last van, dus onder een bruidsjurk natuurlijk ook! Ben benieuwd naar je ervaringen Soraya

Lien78

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #204 Gepost op: 11 april 2012, 12:47:44 »
@Soraaytje: ik heb van die hemdjes van de Action, en ben daar heel tevreden over. Is wel kunststof materiaal. Waar is dat broekje van gemaakt? Iets katoen erin zou wel fijner zitten, denk ik.

Soraaytje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #205 Gepost op: 12 april 2012, 09:10:21 »
Nou mijn ervaringen :) :

Broekje van de action, zit lekker, "shaped" een beetje, zit niet mega strak ofzo, gewoon stretch. materiaal: 88% Polyamide, 11% Elastaan en 1% Katoen.
Gevoelsmatig in vergelijking met de Sloggi, zal die van de Action wat meer een 'zweetstofje' zijn.

Sloggi Shape Cotton Long: Ontzettend moeilijke aan te trekken, "shaped" dan ook vrij goed! (Volgens het doosje, is er nog een die nóg meer shaped). Eenmaal aan zit ie wel lekker, zit strak, maar niet benauwend ofzo. Materiaal: 86% Katoen, 14% Elastaan. Voelt prettig aan, lijkt me geen zweetstof.

Prijzen,
Action: 3,70
Sloggi: 25,- (ongeveer)

Conclusie: Voor de prijs van de Action, is het een goed broekje. Kwalitatief gezien erg goed, zeker in verhouding tot de prijs. Nadeel: zweetstof. Sloggi betaal je wel voor, maar je merkt wel degelijk verschil in verhouding met de Action. Shaped beter, zit lekkerder.
Ik persoonlijk zou denk ik het Action broekje aanraden voor dagelijks gebruik onder een jurkje, maar wil je een goed zittend iets voor de hele dag op je bruiloft, dan zou ik wat meer uitgeven en voor de Sloggi gaan. De jurk zelf is natuurlijk al vrij warm vaak, door de vele stoffen en om dan zo'n zweetbroekje aan te hebben zal denk ik niet prettig zijn.
« Laatst bewerkt op: 12 april 2012, 09:10:41 door Soraaytje »

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Bruidslingerie
« Reactie #206 Gepost op: 12 april 2012, 11:56:27 »
Sloggi Shape Cotton Long: Ontzettend moeilijke aan te trekken

Is dat dan niet heel lastig tijdens je trouwdag? Naar 't toilet gaan met een jurk lijkt me al een opgave op zich en dan ook nog hijsen en sjorren aan je shape-broek terwijl je je jurk omhoog moet houden... Of valt dat dan toch wel mee als je 'em eenmaal aan hebt?

Ik voor de sloggi long basic gekozen, omdat ik katoen het lekkerste vind zitten en omdat ik bang was voor het lastig aantrekken van een shapend broekje. Kostte 14 euro geloof ik, en zit heel lekker.

Soraaytje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #207 Gepost op: 12 april 2012, 18:14:09 »
Daar heb je misschien wel een punt in Elgee, ik kreeg m na eventjes flink sjorren wel aan.. maar durf niet te zeggen hoe dat gaat met een zware hoepeljurk aan. Als ie eenmaal over je dijen heen is, dan is het wel goed te doen. Ik zou zeggen, probeer het uit als je je jurk gaat passen.

Bibi0406

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #208 Gepost op: 4 juni 2012, 21:37:14 »
Ik heb bij de zaak waar mijn jurk vandaan komt ook de lingerie gekocht.

Eerst keer passen gewoon een torselet aan gehad van daar zeg maar, 2e keer wel 'mijn torselet'.
Had specifiek gevraagd om een torselet dat doorlopend is en of ze dat had omdat ik toch wel wat zwangerschapsvetjes heb nog.

Nu had ik dat torselet toen dus aan en zag dat er toch behoorlijk wat onderuit piepte, net of hij met een ronding naar boven loopt.
Baalde er enorm van, want dat is gewoon niet mooi dat wil je niet! Ik dacht ja ze heeft me een verlengd torselet gegeven, dus langer en alles verbergen zal dan wel niet kunnen.

Maar na wat surfen en rondkijken ga ik toch twijfelen en wilde ik eens weten of iemand van jullie hier ervaring mee heeft.

Het gaat om torselet van Di Lorenzo met artikel nr 30354, serie 457 (misschien dat er meerdere series zijn??)
Ik heb maat 90 c en een klein zwangerschapsbuikje overgehouden na mijn zwangerschap, dus zo niet passend moet het toch niet zijn?
Kan me voorstellen dat er forsere dames zijn of even fors bij wie het torselet wel prima past!

Hebben jullie tips? Denk er zelf nu over om naar een bruidsmode zaak te gaan dichter in de buurt die ook Di Lorenzo heeft en me daar gewoon iets goeds te laten passen tot ik doorlopend heb en niet anders! Teruggaan naar deze zaak waar het vandaan komt is te ver rijden en de klok begint aardig te tikken, wil eigenlijk nu wel gewoon iets goeds mee naar huis.

Bovendien is de lingerie gedeeltelijk 'gratis' gegeven omdat er een foutje was gemaakt met mijn jurk en ik daarvoor terugmoest, als compensatie zeg maar. Als de lingerie terug zou gaan ben ik die compensatie dus kwijt en draai ik er alsnog zelf voor op. Mijn idee is nu dus een ander setje kopen evt. en dan dit zien te verkopen.

lauraatjeh

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #209 Gepost op: 4 juni 2012, 21:41:35 »
In principe is de 30354 wel een doorlopend torselet. Miscchien heb je de verkeerde meegekregen?

Bibi0406

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #210 Gepost op: 5 juni 2012, 12:46:00 »
Ja als ik hem vergelijk met de foto lijkt hij wel. Het kaartje zat er los bij dus zou natuurlijk kunnen.
Maar ja ik heb haar 2 keer gevraagd of het de verlengde was, wanneer ik er nu op terug reageer zal ik hem (als dit mogelijk is) per post verzonden krijgen want de afstand is vrij ver. (ben al eens terug gemoeten vanwege een misverstand over de jurk.)

Maar weet niet of er ook een verkort model bestaat? En of het zo is dat verlengd/doorlopend bij ieder postuur aansluitend op de slip/string/hipster betekent?


Maar dit lijkt meer op bustier op dit moment moet ik eerlijk zeggen.

Bibi0406

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #211 Gepost op: 8 juni 2012, 22:29:10 »
Na heel lang tobben, nadenken, twijfelen. Stel ik toch hier mijn vraag.

Ik heb bij mijn bruidsjurk de lingerie van Di Lorenzo bijgekocht.

Nu blijkt bij de eerste doorpas thuis (eerste keer met eigen aangekochte lingerie, voorheen met pasmodel in de bruidszaak) dat het torselet niet naar mijn zin zit. Dat wil zeggen, hij sluit niet aan op de hipster maar valt dus eerder als een bustier! Buik & love handles flubberen eronder uit.

Kijk slank ben ik niet, dat weet ik zelf ook. Maar het lijkt me toch heel sterk dat iedere vrouw met maatje meer genoegen neemt met een torselet waarbij een groot gedeelte eronderuit flubbert. Dit hoort toch niet?

Ik heb Torselet 30354 van Di Lorenzo.
normale BH maat is 95 B of C (cupmaat verschilt soms nogal eens sinds mijn zwangerschap/bevalling van onze kleine).
Torseletmaat die ik heb aangemeten gekregen is 90 C.

Voor de zekerheid ook even een foto bijgevoegd van het torselet. Er werd mij ook gezegd dat het om een verlengd model ging. Nader inzien lijkt me dat niet echt zo.
Ik ga er sowieso achteraan bellen na het weekend maar wil wel weten van wat zijn de mogelijkheden (maw wat bestaat er).

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #212 Gepost op: 8 juni 2012, 23:08:12 »
Ik had niet hetzelfde torselet maar het lijkt er wel op. (Carnival van Porier) Maar dat kwam wel tot onder mijn navel.
Misschien nog eens langsgaan met het torselet en vragen wat ze er bij de bruidsmodezaak van vinden.

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #213 Gepost op: 8 juni 2012, 23:11:01 »
Ik had wel hetzelfde torselet en dat kwam mooi lang tot op m'n heupen zegmaar, net als bij het model. Ik ben slank, maar dat moet voor de lengte toch niks uitmaken? Raar dat het bij jou als een bustier valt. Ik zou 'm in dat geval zeker niet kopen! Een torselet moet je lijn mooier maken, niet hobbels en bobbels creeëren die er normaal niet zijn!

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #214 Gepost op: 8 juni 2012, 23:58:52 »
Slank ben ik ook niet mijn torselet kwam niet op me heupen zoals op het plaatje hij kwam net over me buik net over me navel heen.

Bibi0406

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #215 Gepost op: 9 juni 2012, 09:09:19 »
@ Nogevengeduld; Ermee terug gaan is helaas geen optie. Het is een behoorlijke afstand en ik ben al eens teruggemoeten terwijl het met de jurk al afgehandeld was. Daarnaast is het zo dat de eigenaresse met zwangerschapsverlof is op dit moment. Zal dus wel telefonisch contact zoeken en in ieder geval vragen om mij passende kleuren toe te sturen. Ik heb nu namelijk off white-geelachtige hipster en torselet maar créme kousen.. Staat ook een heel ander kleurnummer op de verpakking.

Heb dus zelf besloten sowieso te gaan bellen, maar het zit me niet lekker om dit op mijn huwelijksdag te moeten dragen, laat staan huwelijksnacht. Maar ja ik dacht ik zal eens navragen hoe het bij andere dames staat/valt voordat ik ga zoeken naar een wél passend torselet.

@ Ink; datzelfde dacht ik inderdaad ook, de lengte van het torselet zou niks uit moeten maken voor een maatje meer. Tenminste dat neem ik aan. Hij is toch gemaakt om in te snoeren als het ware, dus moet die ook vetjes of vel insnoeren en niet resulteren in 'dat past niet'. Moet zeggen dat ik van mezelf vind dat ik ook niet huge ben, heb helaas gewoon wat vel over van de zwangerschap.

 @ eertje; Flubberde er bij jou dan ook een stukje buik onderuit??
Ga nu echt denken dat het torselet dus bij 'ons' dames met maatje meer zo hoort te vallen! Vind het toch nog steeds vreemd.

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #216 Gepost op: 9 juni 2012, 10:39:26 »
Hij viel goed over me bovenbuik zeg maar. Me onderbuik bedekte die niet goed maar daar komt je hipster denk ik overheen. Dus bij mij viel de flubber wel mee. Maar vervelend dat je er niet prettig in voelt dat moet je zeker wel hebben op je trouwdag

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #217 Gepost op: 9 juni 2012, 12:20:08 »
Ook hier een wat korter torselet. Heb de carnival van poirier gehad, lijkt daar wel wat op en die kwam net als bij eertje net over mijn navel heen. ( En ik ben ook niet moeders slankste :wink: ) en inderdaad een klein beetje flubber eronder, verder was de lijn van mijn heupen / taille niet verstoord.

Mijn jurk had een vrij stevig lijfje met balijnen erin, en de rok liep vanaf mn taille uit dus er was niets te zien van het flubje eronder. Jurk zat strak genoeg om de rest nog te corrigeren ( heb de torselet dan ook alleen gedragen ter voorkoming van schuren en voor de verdeling van het gewicht van mn jurk).

Heeft jouw jurk dat ook? En bij twijfel: andere kopen, is zonde om hier spijt van te krijgen..

ikke89

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #218 Gepost op: 9 juni 2012, 13:01:42 »
mijn torselet is wat langer ivm met mijn buikje... Geen idee wat voor merk is. Die vrouw zei toen wel dat er verschillende modellen in zijn...

twijfeltje

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #219 Gepost op: 9 juni 2012, 15:21:30 »
Heb je toevallig zelf een lang bovenlijf dat hij voor jou zo kort valt?
Ik heb geen torselet aangehad, maar bij de torselets die ik heb gepast viel het bij mij in ieder geval wel lang genoeg.
Als het niet goed staat of voelt, zou ik hem niet kopen / gebruiken.

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Bruidslingerie
« Reactie #220 Gepost op: 9 juni 2012, 17:20:34 »
Als langsgaan geen optie is dan zou ik wel bellen inderdaad.

O en mijn torselet en hipster waren ook een beetje gelig. Vond ik wel jammer maar volgens de winkel was het die kleur omdat het niet doorschijnt.

Ik was/ben ook niet slank. Had maat 48 op de trouwdag maar mijn torselet zat dus wel tot over mijn navel.
« Laatst bewerkt op: 9 juni 2012, 17:22:08 door Nogevengeduld »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #221 Gepost op: 13 juni 2012, 12:23:05 »
O en mijn torselet en hipster waren ook een beetje gelig. Vond ik wel jammer maar volgens de winkel was het die kleur omdat het niet doorschijnt.


Dat vond ik ook zo vreemd, er staat op de doos ( carnival, poirier ) dat het ivoor kleurig is en dan heb je een soort verkleurd geel ensemble. Heel apart.
Dat vond ik jammer aan de kleur ivoor, het ene is het andere niet.. Ik had een bovenlijfje van de jurk, tasje, schoentjes, sluier en torselet en hipster in de kleur ivoor en niks matchte exact :ohmy:. Vloekte verder ook niet , gelukkig..

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #222 Gepost op: 30 juli 2012, 13:20:02 »
ik heb met het passen een corrigerend broekje aangehad van dit merk... en denk je dat ik nog op de merknaam kan komen.
Het is best duur dus ik wilde even op marktplaats gaan kijken.....

Elgee

  • Junior
  • **
  • Berichten: 83
Re: Bruidslingerie
« Reactie #223 Gepost op: 30 juli 2012, 13:25:17 »
Poirier is een bekend merk als het gaat om bruidslingerie en begint met een P.

tol81

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1351
  • Geslacht: Vrouw
Re: Bruidslingerie
« Reactie #224 Gepost op: 30 juli 2012, 14:24:56 »
Poirier is een bekend merk als het gaat om bruidslingerie en begint met een P.

JAAAAAA! dank je wel!! die bedoelde ik.... ik kwam niet verder dan Poivier.... bijna goed...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards