collapse

Auteur Topic: Lunch Daggasten  (gelezen 4469 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Lunch Daggasten
« Gepost op: 24 mei 2007, 15:25:41 »
Dag dames,

wij hebben onze daggasten al redelijk vroeg uitgenodigd omdat we het leuk vinden dat ze erbij zijn wanneer mijn aanstaande me op komt halen. Daarna gaan wij met een paar mensen weg om foto's te maken en blijft de rest achter in ons huis. Nu zorgen we natuurlijk voor een lunch en zat te denken aan gewoon iets simpels met broodjes en lekker beleg. hebben jullie nog andere suggesties om het net iets luxer te maken dan normaal. Soep willen we niet serveren ivm eventuele knoeierijen en dat wil ik de gasten niet aandoen :wink:

marjolein

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #1 Gepost op: 24 mei 2007, 16:36:41 »
Onze daggasten komen ook vlak voor de lunch. Ik heb met mijn moeder afgesproken dat wij (euhm zij) broodjes maakt die ochtend. Als je harde broodjes doet (van die afbakdingen) en je doet er zalmsalade, brie e.d. op dan maak je de lunch meteen een stuk luxer dan dat je zachte bollen met kaas doet.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Lunch Daggasten
« Reactie #2 Gepost op: 24 mei 2007, 17:31:05 »
Daar sluit ik me helemaal bij aan!!

bgirl

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #3 Gepost op: 24 mei 2007, 19:39:12 »
Hoi Fammie,

Wij doen ook een "gewone" lunch voor daggasten. Dus gewoon bolletjes met ham of kaas o.i.d. Ze krijgen ook al uitgebreid een diner. Het is maar dat ze iets in de maag hebben.

Groetjes

MariekeC

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #4 Gepost op: 24 mei 2007, 19:58:06 »
Hoi,

Bij ons komen de daggasten ook lekker een lunchje eten.
Mijn moeder en mijn zusje gaan 's morgens lekkere broodjes maken een beetje op de delifrance manier, dus iets luxer aangekleed met een beetje sla/tomaat enzo. Dus even afkijken bij broodjeszaken, hihi!
Ik denk dat we vers stokbrood nemen en deze in stukken snijden, staat wel gezellig.
Succes ermee!

Marieke

Ireen

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2007, 21:38:18 »
Wij doen ook iets voor de daggasten, maar dan alleen voor de VIPpers. Ouders, kinderen, broers en zussen met de gezinnen en mijn vriendin die getuige is (andere getuigen zijn zus en broers).

Deze VIPpers wordt een heerlijke lunch aangeboden van broodje ham en broodje kaas! Met een kop koffie of thee. Zoals ik hierboven ook al las, het gaat erom dat ze iets in de maag hebben.

En ik denk dat ik zelf alleen maar water drink... moet er niet aan denken een vlek te krijgen op mijn jurk, nog voor de dag goed en wel gestart is.

Niebie

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2007, 21:46:11 »
Wij hebben ook een lunch om de dag mee te beginnen (voor de daggasten dan, wij gaan eerst foto's maken). Ik heb daarvoor mijn broertje aangesteld, die gaat broodjes en beleg regelen, wel iets luxer dan normaal. Dus ook rosbief, wat duurdere ham en vis e.d. En voor de kinderen zetten we miniverpakkingen zoet beleg neer (hagelslag e.d.).
« Laatst bewerkt op: 24 mei 2007, 21:46:55 door Niebie »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Lunch Daggasten
« Reactie #7 Gepost op: 25 mei 2007, 10:08:09 »
[quote name=\'Ireen\' post=\'118934\' date=\'24 May 2007, 21:38\']En ik denk dat ik zelf alleen maar water drink... moet er niet aan denken een vlek te krijgen op mijn jurk, nog voor de dag goed en wel gestart is.[/quote]
Broodje met kaas vlekt ook niet hoor  :tongue:  :chew:

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Lunch Daggasten
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2007, 11:25:21 »
[quote name=\'Anke\' post=\'118952\' date=\'25 May 2007, 10:08\'][quote name=\'Ireen\' post=\'118934\' date=\'24 May 2007, 21:38\']
En ik denk dat ik zelf alleen maar water drink... moet er niet aan denken een vlek te krijgen op mijn jurk, nog voor de dag goed en wel gestart is.[/quote]
Broodje met kaas vlekt ook niet hoor  :tongue:  :chew:
[/quote]

wel wanneer je er boter op smeert :tongue:

Alexia

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #9 Gepost op: 25 mei 2007, 17:05:43 »
niet doen dus! :wink:
« Laatst bewerkt op: 25 mei 2007, 17:05:53 door Alexia »

Sandra

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #10 Gepost op: 25 mei 2007, 22:22:16 »
Ik vrees dat ik morgen niet veel weg krijg. Heb voor de zekerheid ook maar gewoon liga's met melk en kant-en-klare kruidkoekrepen gekocht. Het idee van een broodje kaas... brrr!

Maar goed, de daggasten krijgen witte bolletjes met ham, kaas of gebraden gehakt. Verder hebben we zoet beleg gehaald (hagelslag, pindakaas en chocopasta) en krentenbollen.
De keuken ziet er uit alsof ik een weeshuis verwacht  :laugh:

marjolein

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #11 Gepost op: 26 mei 2007, 08:19:26 »
Met dat knoeien op mijn jurk zit ik ook wel mee. Ik ga waarschijnlijk kiezen voor een lichte jurk, maar ik ben echt een ramp wat knoeien betreft.
Bij de lunch neem ik inderdaad gewoon een broodje met makkelijk beleg waar ik niet mee kan knoeien, maar wat met het diner.

Soep, sauzen e.d. hoe lossen jullie dit op? Met een schort voor aan het diner plaatsnemen???

Gwen

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #12 Gepost op: 26 mei 2007, 09:59:12 »
Wij hadden voor de gasten die al bij ons thuis waren gewoon harde broodjes die ik 's ochtens bij de bakker heb gehaald. En daar hadden we kaas, ham en smeerworst bij. Gewoon lekker makkelijk. En iedereen heeft er lekker van gegeten. Ik ook trouwens.
En niet geknooit, gewoon een boordje onder je kin houden, dan kan het bijna niet fout gaan!

Ireen

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #13 Gepost op: 26 mei 2007, 20:06:11 »
[quote name=\'Anke\' post=\'118952\' date=\'25 May 2007, 10:08\'][quote name=\'Ireen\' post=\'118934\' date=\'24 May 2007, 21:38\']
En ik denk dat ik zelf alleen maar water drink... moet er niet aan denken een vlek te krijgen op mijn jurk, nog voor de dag goed en wel gestart is.[/quote]
Broodje met kaas vlekt ook niet hoor  :tongue:  :chew:
[/quote]


[quote name=\'Fammie\' post=\'118958\' date=\'25 May 2007, 11:25\'][quote name=\'Anke\' post=\'118952\' date=\'25 May 2007, 10:08\']
[quote name=\'Ireen\' post=\'118934\' date=\'24 May 2007, 21:38\']
En ik denk dat ik zelf alleen maar water drink... moet er niet aan denken een vlek te krijgen op mijn jurk, nog voor de dag goed en wel gestart is.[/quote]
Broodje met kaas vlekt ook niet hoor  :tongue:  :chew:
[/quote]

wel wanneer je er boter op smeert :tongue:
[/quote]

Of als het er niet goed tussen ligt en de kaas floept er tussenuit hahaha... zal wel meevallen allemaal. En bordje onder de kin is een goed idee :)

happygirl

  • Gast
Lunch Daggasten
« Reactie #14 Gepost op: 27 mei 2007, 00:28:44 »
Onze daggasten gingen eten bij de plaatselijke croissanterie. broodjes met brie, kaas, ham, rosbief en fricandeau met tomaatje ed ertussen, incl drankjes wraen we slechgt 180 euro kwijt voor 25 pers en 4 kinderen dat viel ons erg mee

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards