collapse

Auteur Topic: Decoratie Feestzaal.  (gelezen 43450 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

tjiekie

  • Gast
Decoratie Feestzaal.
« Reactie #25 Gepost op: 25 juni 2007, 14:05:28 »
hoi,

we hebben voor in de kerk, smalle pvc buisjes bekleed met een lint, zodat ze snel en makkelijk aan de banken gebonden kunnen worden, hierin gaan dan, 3 pauweneren en een rode roos.  ook staan er voor de preekstoel heel veel kaarsen in de kleur van mijn jurk. Na de kerk halen mijn vrienden ze eraf en hangen ze aan de bar in de feest zaal.  Verder hangt er in de kerk een grote kroonluchter waar we linten hangen in de kleur van mijn jurk,, weer gecombineerd met de veer. We hebben ook een grote bos(veerstuk, een bloemstuk maar dan anders :tongue: ) dit zijn tevens de bedankjes  met veren die we zetten bij binnenkomst in de feestzaal. verder hebben we wat ballonnen en wat linten.

het lijkt misschien wel of we een veren feest hebben, maar omdat mijn as man paauw heet met zijn achternaam is het thema pauw ontstaan, van trouwkaart tot corsage zeg maar!

nisanlin

  • Gast
Decoratie Feestzaal.
« Reactie #26 Gepost op: 25 juni 2007, 14:08:55 »
Wat grappig tjiekie! Pauw :)

tjiekie

  • Gast
Decoratie Feestzaal.
« Reactie #27 Gepost op: 25 juni 2007, 14:26:16 »
tja, het begon als een grapje tussen mij en mijn as, maar ondertussen kom ik thuis om in de pauwenveren :tongue:  als het lukt zal ik binnenkort eens wat foto's erbij gooien van mijn ge-veer geknutsel

Alexia

  • Gast
Decoratie Feestzaal.
« Reactie #28 Gepost op: 25 juni 2007, 18:55:47 »
wat grappig... ik ben benieuwd :biggrin:

Abt

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10873
  • Geslacht: Vrouw
Decoratie Feestzaal.
« Reactie #29 Gepost op: 24 oktober 2009, 17:08:13 »
Wij trouwen 30 Januari en hebben als thema een beetje wit/zilver/winter. Nu heb ik met goedkope nepbloemen van de Xenos, wat "berijpte" takken van de Intratuin (die waren wel wat duurder) en een hoop goedkope meuk van de Action dit tafelstuk in elkaar gedraaid. Die komt 's avonds bij het diner op tafel te staan.





Verder hebben we, ook bij de Action, 5 van deze onderstaande kandelaars gekocht, heel leuk, hoge kandelaartjes met een geribbeld deel en een maxi-theelicht erin. 1 euro 30 per stuk. Die komen op de statafels.



Voor de rest heb ik nog wat losse winterdecoratiedingetjes gekocht, en, ook bij de Action, dit doosje met een hele rij kleine windlichtjes in grijstinten.


trouwenaug2011

  • Gast
Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #30 Gepost op: 19 februari 2011, 20:55:15 »
Wij huren voor onze bruiloft een heel weekend een kasteel af en moeten zelf de decoratie regelen. Nu ben ik hard aan het bedenken hoe we dit op een leuke manier, maar betaalbare manier kunnen doen.

Ik wil bijvoorbeeld ongeveer 60 stoelen met witte bekleding hebben voor de ceremonie. Maar waar ga ik dit betaalbaar vinden?

Wij willen in iedergeval alles in witte tint houden, iemand nog leuke ideeën voor de versiering van de locatie? het gaat om de ceremonie, eten buiten aan lange tafels en de feestzaal...

Heeft iemand leuke ideeën??

Groetjes, Miranda

misstiara

  • Gast
Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #31 Gepost op: 19 februari 2011, 21:39:03 »
Poeh, ik had laatst ook gekeken. Ik kwam volgens mij op 3,50 uit voor stoelhoezen. Maar op zhen.nl zag ik wel dat ze van die stoelstrikken verkopen voor 1 euro.
Verder zou ik gewoon zelf heeeel veeeeel tule kopen op de markt en daar leuke strikken van maken. Of goedkope bloemen halen bij de action, xenos.
En ik zou eens op YouTube gaan snuffelen. Tik eens in diy making à bow of zoiets. Succes!

Fee

  • Gast
Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #32 Gepost op: 21 februari 2011, 08:21:38 »
Wat vind jij betaalbaar Miranda? Ik heb voor onze lunch thuis de volgende zaken als decoratie gekocht:
- balonnen
- vlag: "leve het bruidspaar"
- loper voor over het voordeurpad
- servetjes "leve het bruidspaar"
- mooie lopers voor op de eettafel

Op die websites heb ik ook oa stoelhoezen gezien, 30 euro voor 10 stuks.

Als je interesse hebt, kan ik je wel even de URLs PMen.

trouwenaug2011

  • Gast
Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #33 Gepost op: 22 februari 2011, 14:56:19 »
Tja, wat vind ik betaalbaar? het moet geen €1000 gaan kosten...rond de 200 a 300 euro oid? Ik heb inmiddels bij de digros van die witte rieten hartjes gekocht (20 stuks a 1 euro per stuk) die wil ik in een of twee bomen gaan hangen. Verder 14 fakkels gekocht bij de action (2 stuks €1.59), deze heb ik inmiddels wit geverfd. Ik zat inderdaad ook aan balonnen te denken...een loper is ook leuk! en lopers over de eettafel...als je daar de links van hebt; graag!

Ik struikel onder andere nog over het punt hoe ik de ceremonie leuk aan ga kleden, bij mooi weer willen we buiten trouwen...er zijn wel stoelen maar hele lelijke...dus die moeten nog opgefleurd worden. En het zou leuk zijn als het hele tafereel er mooi uitziet. Maar goed, het heeft al een prachtig uitzicht..dus misschien heeft het niet veel nodig...maar die loper is ook een super idee.

Bij slecht weer is de ceremonie in bijhorend kapelletje op het landgoed, dan kan ik de rieten hartjes bv aan de kerkbanken bevestigen, veel kaarsen...

Zijn er meer mensen die zelf alles versieren? ben benieuwd wat jullie doen!

Maewyn

  • Gast
Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #34 Gepost op: 22 februari 2011, 15:26:46 »
Via Ebay.com kun je van die strikken (bows) voor om de stoelen goedkoop aanschaffen, stoelhoezen zijn denk ik duurder.

Wij hebben een hele zwik ballonnen weg bij ballonnenconcuurent.nl, ben er erg tevreden over. Een loper is prachtig voor je ceremonie, als je op Marktplaats kijkt kun je die in verschillende kleuren krijgen bij een bepaald bedrijf in het oosten van het land. Je kunt tijdens de ceremonie ook heliumballonnen aan de buitenste stoelen binden, ziet er ook fraai uit. De IKEA heeft op dit moment nep-gerbera's en kleine vaasjes voor niet te veel geld, in verschillende kleuren, die zijn ook leuk voor aankleding!

Kaarsen zou ik even controleren of dat toegestaan is, dat mag niet overal :biggrin:

Diamond

  • Junior
  • **
  • Berichten: 122
  • Geslacht: Vrouw
Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #35 Gepost op: 24 februari 2011, 23:18:58 »
Wij zijn ook bezig met de decoratie voor in de feesttent (daar is ook de ceremonie).
Inmiddels hebben we, 30 donkerrode metalic ballonnen en 20 ivoor metalic, (totaal €12,25). M'n dochter heeft een klein dochtertje en ik heb haar gevraagd de voedingspotjes te sparen, ik heb er ong. 40 stuks, daar komen een paar roosjes in en een gedeelte vullen met een laagje decoratiezout/zand en een waxinelichtje. Vervolgens kwam mn schoonzus met decoratie wat ze nog op zolder had liggen, een mega-lange strook donkerrode voeringstof wat we mooi kunnen draperen en een aantal muziekinstrumenten (gemaakt van schuimrummer en metalic geverfd), dat past goed bij ons, muziek is wel een thema omdat we beiden muzikanten zijn.
Al met al zijn we al een heel eind, maar iets voor de stoelen lijkt me nog wel heel leuk.

Marlayne

  • Gast
Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #36 Gepost op: 16 maart 2011, 22:07:27 »
Naar een stoffenwinkeltje gaan en VEEL tule kopen en organza stof is ook heel mooi. Verder heb ik zelf bij de action mooie kunstbloemen gekocht...

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
DIY zaalversieren
« Reactie #37 Gepost op: 13 december 2012, 10:43:36 »
Hallo dames,

Wij hebben nu een locatie op het oog waar je met  heel veel vrij gelaten wordt.
Maar de zaal moet echt helemaal aangekleed worden je hebt wel stoelen en tafels maar daar houdt het op.
(tja ze hebben tafelkleden maar die zijn niet echt mijn/ons ding)
De zaal is ook wat hoger dan gemiddeld (deed voorheen dienst als gymzaal)
Zijn er mensen die een zaal zelf helemaal hebben aangekleed?
Zoja dan zie ik heel graag foto's langskomen en ben ook erg benieuwd wat voor budget ik dan moet reserveren.En hoelang ben je met hoeveel personen bezig geweest.
Is een zaal voor 60 man als je de schijdingswand verwijderd kunnen er 140/150 man in.
Als de aankleding beetje budget kan dan zou dan helemaal geweldig zijn.
Alvast bedankt!Groeten, LittleLady
(ps is niet de bedoeling dat we allemaal spijkers oid in de muren gaan slaan/boren)

jorani

  • Gast
Re: DIY zaalversieren
« Reactie #38 Gepost op: 13 december 2012, 10:51:10 »
Je kan met tule van die boogjes langs de muren maken.

Of ballonnen

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: DIY zaalversieren
« Reactie #39 Gepost op: 13 december 2012, 12:36:42 »
Voor de statafels kun je misschien hoezen huren of kopen. Als je op google statafelhoes intypt, komen er al veel links te staan. Om het verder aan te kleden zou je iets op de tafels kunnen zetten.
Voor de zaal zelf kun je een heel eind komen met ballonnen denk ik.

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: DIY zaalversieren
« Reactie #40 Gepost op: 13 december 2012, 15:07:53 »
Ballonnen als decoratie brengen veel sfeer!
Wij hadden verplaatsbare ballonnen tafel decoraties die ook op de grond konden staan.
Zo hadden we heel de dag door overal wel wat vrolijks staan!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: DIY zaalversieren
« Reactie #41 Gepost op: 13 december 2012, 16:37:19 »
Van linten of papieren achtergrondjes maken, decoratiestof kopen (markt / xenos) om achterwandjes te creeeren, gordijnstof goedkoop kopen en daar tafelkleden van naaien of laten doen als je moeder dat bijvoorbeeld kan. Balonnen of van die papieren lampionnen aan het plafond hangen met visdraadjes, vooral niet het licht van de zaal aanzetten maar veel kerstlichtjes ophangen, veel kaarsen, creeert veel meer sfeer. Voor verschillende formaten vaasjes en potjes goed kijken bij de kringloopwinkels en gewoon veel aan andere mensen vragen! Zo heb ik al 5 vuurkorfen voor onze bruiloft in ruil voor 2 flessen wijn gekregen!

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: DIY zaalversieren
« Reactie #42 Gepost op: 13 december 2012, 17:18:00 »
Wij hebben onze zaal ook zelf versierd.

Wij hebben gekozen voor:
- parelmoerwitte en paarse ballonnen in trossen.
- paarse toptafelkleden
- glazen waxinelichtjes met paars decozand onderin
- kleine vaasjes met paars/witte bloemen en een paars + lila lintje er omheen

Onze ouders hadden daarnaast nog een slinger met onze namen geregeld.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #43 Gepost op: 31 december 2012, 14:48:07 »
Ik ben zelf helemaal verslaafd geraakt in pinterest en doe daar heel veel ideeën op voor de aankleding. Misschien een tip om eens op rond te neuzen.

wedding2013

  • Gast
Re: Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #44 Gepost op: 8 januari 2013, 12:18:57 »
Ik heb het idee om plafond draperieën te gebruiken, maar het mag niet te glamour worden want de locatie wordt gewoon gezellig gedecoreerd met lampionnen en linten.

Iemand een idee of je die stof dan beter kan kopen of huren? Las dat 1 draperie al 12 meter lang is...en ik heb natuurlijk geen idee hoe het er uiteindelijk uitziet!

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #45 Gepost op: 8 januari 2013, 22:55:34 »
@ wedding, ik heb voor het plafond tule gekocht. Op internet 2 euro p.m en de stof is 1,40 breed dus knip ik door de helft. We hebben het met een groot feest thuis ook al eens gedaan en ziet er heel gezellig uit.

Kikker

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 223
Re: Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #46 Gepost op: 9 januari 2013, 07:29:56 »
Leuk idee! Hoe kun je het aan het plafond bevestigen?

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #47 Gepost op: 9 januari 2013, 10:36:07 »
Wij hebben het toen volgens mij met heel stevig dubbelzijdig plakbang gedaan. Op onze feestlocatie doen we het met punaises, dat mag gewoon.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #48 Gepost op: 9 januari 2013, 10:40:03 »
Ik heb het idee om plafond draperieën te gebruiken, maar het mag niet te glamour worden want de locatie wordt gewoon gezellig gedecoreerd met lampionnen en linten.

Iemand een idee of je die stof dan beter kan kopen of huren? Las dat 1 draperie al 12 meter lang is...en ik heb natuurlijk geen idee hoe het er uiteindelijk uitziet!

Stof kun je op zich wel goedkoop kopen, als je goed zoekt. Volgens mij gaat het vooral om de sfeer die je ermee creeert, en niet om de kwaliteit van de stof ofzo.
Ik denk dat het handig is om op te meten wat de afmetingen van de zaal zijn. En dan de lengte (of breedte, net hoe je de draperien wil hangen) te verdubbelen qua stof. Volgens mij heb je dan wel genoeg.

kirriemirrie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1909
  • Geslacht: Vrouw
Re: Zelf De Locatie Decoreren
« Reactie #49 Gepost op: 9 januari 2013, 13:35:19 »
Hou trouwens bij het zelf ophangen van draperieën wel even rekening met de brandveiligheid! Als je zware lampen aan het plafond hebt hangen moet je hier wel serieus even naar laten kijken of dat wel kan! Je wilt natuurlijk niet dat je locatie halverwege de avond in de fik staat door je mooie plafond decoratie!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards