collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 487870 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Tigru

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #125 Gepost op: 5 mei 2009, 22:21:16 »
Onze tekst aan de rechter binnenkant

Man & Vrouw

Gaan trouwen op 15 juli 2009 om 11.00 uur in het
gemeentehuis van Oosterhout.
Een bijzondere dag vraagt om bijzondere gasten, wij willen jullie dan ook vragen om deze dag
met ons te vieren.
Graag nodigen wij jullie om 10.15 uit op het gemeentehuis. Na de huwelijksvoltrekking zullen wij naar Restaurant het Koetshuys, Ridderstraat 86 in Oosterhout gaan, waar wij de rest van de dag zullen doorbrengen.
Helaas komt aan al het goede een einde, zo ook aan ons feestje. Om 01.00 is het feest dan ook voorbij en gaan wij lekker genieten van onze korte huwelijksdagen.


En dan natuurlijk aan de linkerbinnenkant

Ceremoniemeesters:
Oudste broertje: telefoonnummer
email@email.com
Jongste broertje: telefoonnummer
email@email.com


Indien jullie vragen hebben of niet kunnen komen, kunnen jullie hiervoor bij één van onze ceremoniemeesters terecht.


As & Ikke
Straat
Postcode Oosterhout


En voorop echt een tekst die op ons slaat

   Vaak aan gedacht
   Maar nu nog niet verwacht


Vond het ook een drama hoor, we hebben ook nog een tekst voor de avondgasten, lijkt er wat op... Nu nog voor het peloton van mijn As en voor wat oud-tante's. Gewoon een kennisgeving zeg maar...

Leuke van alles zelf maken, we hebben gepersonaliseerd in je en jullie :happy:


Cadeautip: 

CCBloom

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #126 Gepost op: 5 mei 2009, 22:22:48 »
nope, sorry, ben zelf niet zo'n grote fan van gedichtjes...en nog sorry-er, al helemaal niet die vanuit de kinderen zijn geschreven zeg maar... (heb en wil zelf geen kinderen dus misschien heb ik er daardoor wat minder voeling mee...) Maar ik zie het zo: als je kinderen hebt staat als het goed is je hele leven al in het teken van hen en om ze dan zo'n prominente rol te geven met het trouwen (is toch iets van 2 mensen samen waar de kinderen even niks (nou ja, bijna niks want voor hen verandert er niks)mee te maken hebben) dan is het net of je de kids meeneemt op een romantische get away for two ;-)

lune

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #127 Gepost op: 5 mei 2009, 23:05:11 »
Daar ben ik het helemaal mee eens. Wij hebben wel al kinderen maar het wordt toch echt onze dag, dat gezin, dat is er al, het huwelijk, dat komt nu en staat nu even in de spotlights zeg maar.

Wij hebben het heel simpel gehouden;

Met veel plezier laten we jullie weten dat we gaan trouwen!

                         29 mei 2009
               om 11.30u in het stadhuis te bla

Aansluitend eten we *plaats* een stukje taart  en drinken we wat,
we zouden het erg leuk vinden als jullie er ook bij zijn.

Voor de daggasten was die tekst dus net wat anders.

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #128 Gepost op: 6 mei 2009, 00:09:34 »
Ohh, wij hebben hier zo lang over gedaan! Terwijl we allebei goed zijn met tekst en taal. We hebben het heel simpel gehouden. Een kaart die je openvouwt, op de voorkant een foto van ons en daarop 6 maart 2009.  Binnenin links het programma (trouwen, receptie, feest). Rechts:
Wij gaan trouwen
op 6 maart 2009

W... achternaam & W... achternaam

We nodigen je van harte uit om dit met ons te komen vieren!

klein: Wil je laten weten of je komt?

adres & andere info

Achterkant: 'Hello, I've waited here for you. Everlong'.

We hebben een brief bijgevoegd met mere info maar wilden de kaart graag simpel en elegant houden.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #129 Gepost op: 6 mei 2009, 00:26:16 »
[quote name=\'Anna Livia\' post=\'228296\' date=\'06 May 2009, 00:09\']Ohh, wij hebben hier zo lang over gedaan! Terwijl we allebei goed zijn met tekst en taal.[/quote]

Misschien wel juist doordat jullie allebei goed zijn met tekst en taal... Ik ben zelf een aardige tekst- en taalfreak en zit echt al een tijdje met onze tekst te worstelen. Ik vind het moeilijk en houd dit topic dus lekker in de gaten. :wink:

Ons adres zet ik wel op de kaart. De meeste mensen zullen het wel hebben, maar wij nodigen ook al onze neven en nichten uit en die hebben het misschien niet allemaal. Als iemand dan niet kan en bijvoorbeeld een kaartje wil sturen, dan kan dat. Kaartjes krijgen vind ik leuk, dus dan moet ik mensen er natuurlijk ook wel de kans voor geven!

Op het kaartje voor de daggasten (dat wordt gewoon een los kaartje dat is toegevoegd) komt te staan:
"Een bijzondere dag vraagt om bijzondere gasten. Daarom willen we je/ jullie (weten we nog niet, maar ik neig toch naar 'je') uitnodigen om deze dag van begin tot eind met ons te vieren. Je wordt om 11.30 verwacht op (adres van mijn ouders) waar de koffie en broodjes klaar zullen staan."

Mappie

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #130 Gepost op: 16 mei 2009, 11:17:43 »
Hoi,

Wij hadden het heel simpel (want kleine ruimte, vierkante kaart):

WIJ GAAN TROUWEN!

-Onze namen-

geven elkaar op -datum- het ja-woord om -tijd- in het gemeentehuis van -plaats-.

Wij zouden het fijn vinden als je/jullie hierbij aanwezig bent/zijn en ook de rest van de dag met ons wilt vieren.


en dan hadden we in de linkerbenedenhoek met kleine letters wie de ceremonie meester was (naam, tel nr, email) en in de rechter benedenhoek "rsvp voor -datum-" en cadeautip: (enveloppe)
(en de ceremonie meester had een brief bijgevoegd met extra info)

Overigens hebben wij overdag een kleine groep mensen, en 's avonds komen er mensen op het feest bij. Die hadden een andere tekst op de kaart, nl:

WIJ GAAN TROUWEN!
-onze namen-

geven elkaar op - datum- het jawoord.

Wij zouden het fijn vinden om dit met je/jullie te vieren vanaf -tijd- -adres lokatie-

(en beneden op de kaart dan dezelfde info, en bijgevoegd aangepaste brief van ceremonie meester)

Wij hebben de kaart zelf gemaakt, en hadden een standaard lay-out maar inlegvellen van perkamentpapier met de tekst dus dat kon zo makkelijk aangepast worden. (als je de kaart bij de drukker laat maken, kan dat misschien ook wel)
« Laatst bewerkt op: 16 mei 2009, 11:23:28 door Mappie »

Bouncy

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #131 Gepost op: 17 mei 2009, 13:47:00 »
[quote name=\'Tigru\' post=\'228277\' date=\'05 May 2009, 22:21\']Om 01.00 is het feest dan ook voorbij en gaan wij lekker genieten van onze korte huwelijksdagen.[/quote]

Waarom korte huwelijksdagen?

jeanette

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #132 Gepost op: 17 mei 2009, 18:46:52 »
[quote name=\'Tigru\' post=\'228277\' date=\'05 May 2009, 22:21\']Onze tekst aan de rechter binnenkant

Man & Vrouw

Gaan trouwen op 15 juli 2009 om 11.00 uur in het
gemeentehuis van Oosterhout.
Een bijzondere dag vraagt om bijzondere gasten, wij willen jullie dan ook vragen om deze dag
met ons te vieren.
Graag nodigen wij jullie om 10.15 uit op het gemeentehuis. Na de huwelijksvoltrekking zullen wij naar Restaurant het Koetshuys, Ridderstraat 86 in Oosterhout gaan, waar wij de rest van de dag zullen doorbrengen.
Helaas komt aan al het goede een einde, zo ook aan ons feestje. Om 01.00 is het feest dan ook voorbij en gaan wij lekker genieten van onze korte huwelijksdagen.


En dan natuurlijk aan de linkerbinnenkant

Ceremoniemeesters:
Oudste broertje: telefoonnummer
email@email.com
Jongste broertje: telefoonnummer
email@email.com


Indien jullie vragen hebben of niet kunnen komen, kunnen jullie hiervoor bij één van onze ceremoniemeesters terecht.


As & Ikke
Straat
Postcode Oosterhout


En voorop echt een tekst die op ons slaat

   Vaak aan gedacht
   Maar nu nog niet verwacht


Vond het ook een drama hoor, we hebben ook nog een tekst voor de avondgasten, lijkt er wat op... Nu nog voor het peloton van mijn As en voor wat oud-tante's. Gewoon een kennisgeving zeg maar...

Leuke van alles zelf maken, we hebben gepersonaliseerd in je en jullie :happy:


Cadeautip: [/quote]


super leuk die zin van bijzondere dag, bijzondere gasten, moet ik zeker onthouden

maar je gasten uitnodigen OP het gemeente huis , lijkt me taalkundig niet zo handig volgens mij moet het bij of in het gemeentehuis zijn!!!!

Esmé

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #133 Gepost op: 20 juli 2009, 10:48:52 »
Het gaat om dit stukje;

geven elkaar om 20.00 uur het ja-woord
bij Beachclub Friends, Savornin Lohmanpad te Kijkduin.

Tevens zien wij u graag op ons feest aansluitend aan de ceremonie.

Wij nodigen u uit deze dag met ons te vieren en verwachten u
om 13.00 uur aan de ............... te .................

Staat dit goed? Of moet de laatste tekst ergens anders naar toe?

Of anders losse kaartjes?? Maar is dat wel leuk??

cherry25

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #134 Gepost op: 20 juli 2009, 13:13:29 »
Het is best lastig omdat je 'savonds pas trouwt. Wel een heerlijke tijd voor iedereen om erbij te zijn.

Ik zou het zo doen:
               Bruid en Bruidegom
geven elkaar om 20.00 uur het ja-woord
bij Beachclub Friends, Savornin Lohmanpad te Kijkduin.

Na de ceremonie geven we een feest waar we U graag ontvangen.

Graag willen we deze dag met U samen beleven, u wordt daarom om
13:00 uur verwacht bij ..... (adres)

---------------
Neem aan dat je niet iedereen vanaf 1 uur wil uitnodigen , voor die kan je het onderste stukje weglaten.
Wij hebben 2 aparte kaarten laten drukken voor een kleine meerprijs, 1 voor daggasten en 1 voor receptiegasten.

hoop dat je er iets aan hebt.
groetjes Wilma

cherry25

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #135 Gepost op: 20 juli 2009, 13:14:53 »
misschien iets teveel graag.

Je kan ook zeggen:

We zouden het fijn vinden deze dag met jullie te beleven ... etcetc

Esmé

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #136 Gepost op: 20 juli 2009, 13:26:00 »
de tekst die we hebben is wel goed. Alleen hoe je de daggasten voor de hele dag uitnodigd vinden we wel lastig.
Ik denk zo hoe het hierboven staat en mijn vriend dacht dat de laatste 2 teksten andersom zouden moeten.

Ingedepinge

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #137 Gepost op: 20 juli 2009, 17:05:45 »
geven elkaar om 20.00 uur het ja-woord
bij Beachclub Friends, Savornin Lohmanpad te Kijkduin.

Graag zijn wij u op ons feest voorafgaand aan de ceremonie.

Wij nodigen u uit deze dag met ons te vieren en verwachten u
om 13.00 uur aan de ............... te .................




Vind je het trouwens niet mooier staan om het in de jullie vorm te schrijven?

Robine82

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #138 Gepost op: 20 juli 2009, 18:35:01 »
Hmz .. ik zou toch een apart briefje/velletje erbij doen voor de daggasten, of twee verschillende kaarten laten drukken.
20.00 uur trouwen en direct een feestje klinkt helemaal top!! ik vraag me af (gaat me niks aan, maar die vraagt komt toch boven) wat je van 13.00 tot 20.00 in petto hebt voor je gasten .. Wij hebben de daggasten een los velletje gedaan, waarbij ook het dagprogramma wordt omschreven, dat vond ik wel fijn, zodat het een beetje duidelijk was .. maar miss heb je dat elders beschreven, of is het een verassing. Op zich kan de tekst wel, hoor!

mel73

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #139 Gepost op: 20 juli 2009, 20:11:32 »
Ook wij hebben voor een inlegvelletje gekozen voor de daggasten. Dan kan er ook geen misverstand ontstaan wie wel en niet zijn uitgenodigd overdag.
Ook was een tekstwissel mogelijk, maar dat was iets duurder.
Daarnaast konden we op het inlegvel kort het dagprogramma kwijt, waar we onze avondgasten niet mee wilden vermoeien Ook hadden we tekst erop in de trant van: deze speciale dag willen we vieren met speciale mensen. We nodigen jullie uit om de hele dag onze gast te zijn etc.

Persoonlijk zou ik kiezen voor een chronologische volgorde. Om samen met ons deze speciale dag te vieren nodigen we u uit om 13.00 uur te..... voor een.............(kun je tip van de sluier van dagprogramma oplichten).
Daarna geven we elkaar het jawoord om 20.00 te........


Is dit iets, of maak ik het nu erg ingewikkeld? Succes met je keuze

renatamamavanyessin

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #140 Gepost op: 20 juli 2009, 20:57:55 »
ik zou t ook zoals hierboven doen...

ik vind t warrend over komen als je eerst 20.00 uur noemt en dan 13.00 uur

Esmé

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #141 Gepost op: 21 juli 2009, 07:50:56 »
Ik ga vandaag even bellen over dat chronologische, klinkt ook wel mooi.
We hebben uiteraard 2 teksten, de tekst voor de avondgasten is al klaar.
We zaten alleen nog even over de dagkaart met de tekst.

Esmé

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #142 Gepost op: 22 juli 2009, 19:54:54 »
Uiteindelijk hebben we de tekst voor de daggasten zo;

geven elkaar om 20.00 uur het ja-woord
bij Beachclub Friends, Savornin Lohmanpad te Kijkduin.


Wij nodigen u uit deze dag met ons te vieren en verwachten u
om 13.00 uur aan de ............... te .................


Dus dat feest er helemaal niet tussen. De vrouw van de winkel zei dat de daggasten weten dat we een feest geven en dat ze zoiezo de hele dag worden uitgenodigd en dus dat dit genoeg is. Vond het ook wel mooi idd. En iedereen weet idd dat we een feest geven en waar dus dat is wel makkelijk..

mel73

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #143 Gepost op: 22 juli 2009, 20:13:13 »
[quote name=\'Esmé\' post=\'248090\' date=\'22 July 2009, 19:54\']Uiteindelijk hebben we de tekst voor de daggasten zo;

geven elkaar om 20.00 uur het ja-woord
bij Beachclub Friends, Savornin Lohmanpad te Kijkduin.


Wij nodigen u uit deze dag met ons te vieren en verwachten u
om 13.00 uur aan de ............... te .................


Dus dat feest er helemaal niet tussen. De vrouw van de winkel zei dat de daggasten weten dat we een feest geven en dat ze zoiezo de hele dag worden uitgenodigd en dus dat dit genoeg is. Vond het ook wel mooi idd. En iedereen weet idd dat we een feest geven en waar dus dat is wel makkelijk..[/quote]

Fijn dat je eruit bent. Scheelt ook een hoop tekst op je kaart. Veel beter leesbaar zo :biggrin:

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #144 Gepost op: 7 september 2009, 13:43:05 »
wat vinden jullie van onderstaande tekst voor de daggasten?

Op vrijdag 18 december 2009 geven wij elkaar om 15:00 uur het ja-woord in het
Oude Stadhuis van X.

Na de huwelijksvoltrekking zullen wij van 16:00 uur tot 17:30 uur het glas heffen in
Restaurant X, om aansluitend te dineren in
Restaurant X te X.

Deze dag sluiten wij af met een feest vanaf 20:30 uur in
Restaurant X te X.

Wij hopen samen met u dit tot een onvergetelijke dag te maken en nodigen u uit om
de gehele dag met ons mee te vieren.

Wij verwachten u om 13:30 uur bij het ouderlijk huis van Suzanne,
X te X.

melis

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #145 Gepost op: 11 januari 2010, 13:50:06 »
Help heb even jullie nodig kom er niet meer uit met de teksen van de kaarten.

Dit voor de avond gasten

Bij deze kondig ik aan,
dat mijn papa en mama trouwen gaan.
Op 30 juli 2010 staan zij hand in hand,
in het gemeentehuis van Arnhem voor de
ambtenaar van de burgelijkestand.
Waar ik ze de ringen mag geven,
voor de rest van hun hele leven.

U bent van harte welkom om 20.00 op hun bruilofsfeest, deze word gehouden in
Manuel Melissa Esmeralda

Dit voor de dag gasten

Bij deze kondig ik aan,
dat mijn papa en mama trouwen gaan.
Op 30 juli 2010 staan zij hand in hand,
in het gemeentehuis van Arnhem voor de
ambtenaar van de burgelijkestand.
Waar ik ze de ringen mag geven,
voor de rest van hun hele leven.

Zij zouden graag willen dat u de gehele dag aanwezig zouden zijn, u word verwacht om 11.00 bij papa thuis.
naar de plechtigheid word u verwacht in zaal , waarwij een receptie en later ook de bruilofs feest gaan geven.

Ik vind die van de dag gasten niet kloppen jullie?
Hoe zouden jullie dit neer zetten?
« Laatst bewerkt op: 12 januari 2010, 21:29:24 door melis »

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #146 Gepost op: 11 januari 2010, 13:57:43 »
Ik neem aan dat je de laatste zinnen bedoelt...

Ik zou zetten "Zij willen heel graag dat u de hele dag aanwezig bent. U wordt verwacht om 11:00 uur bij papa thuis.
De plechtigheid is om ..:.. uur in de zaal Willeman Westervoort aan de Dorpstraat 11 te Westervoort waar de receptie en later ook het feest zal plaatsvinden.

melis

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #147 Gepost op: 11 januari 2010, 14:21:20 »
[quote name=\'Nogevengeduld\' post=\'296452\' date=\'11 January 2010, 13:57\']Ik neem aan dat je de laatste zinnen bedoelt...

Ik zou zetten "Zij willen heel graag dat u de hele dag aanwezig bent. U wordt verwacht om 11:00 uur bij papa thuis.
De plechtigheid is om ..:.. uur in de zaal Willeman Westervoort aan de Dorpstraat 11 te Westervoort waar de receptie en later ook het feest zal plaatsvinden.[/quote]


Ja de laatste zinnen bedoel ik, alleen de plechtigheid is in het gemeente huis zie tekst boven.
Na de plechtigheid gaan hun naar willeman voor de receptie en feest.

maar hier kan ik al wat mee bedank

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #148 Gepost op: 11 januari 2010, 14:23:44 »
Sorry, verkeerd begrepen  :biggrin:

Dan zou het eventueel dit kunnen zijn
Zij willen heel graag dat u de hele dag aanwezig bent. U wordt verwacht om 11:00 uur bij papa thuis.
Na de plechtigheid wordt u om .....uur verwacht in de zaal Willeman Westervoort aan de Dorpstraat 11 te Westervoort waar de receptie en later ook het feest zal plaatsvinden.

melis

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #149 Gepost op: 11 januari 2010, 14:27:46 »
[quote name=\'Nogevengeduld\' post=\'296481\' date=\'11 January 2010, 14:23\']Sorry, verkeerd begrepen  :biggrin:

Dan zou het eventueel dit kunnen zijn
Zij willen heel graag dat u de hele dag aanwezig bent. U wordt verwacht om 11:00 uur bij papa thuis.
Na de plechtigheid wordt u om .....uur verwacht in de zaal Willeman Westervoort aan de Dorpstraat 11 te Westervoort waar de receptie en later ook het feest zal plaatsvinden.[/quote]

Ja zo dag ik het ook net, alleen een tijd kan ik er niet bij zetten omdat ik niet weet hoe alles verloop, maar na de plechtigheid wordt u verwacht in zaal.......
Deze is vanaf 14 uur tot ons beschikking en wij trouwen om 13.15.

Maar zetten jullie trouwens de tijd in dat jullie trouwen voor de mensen die als  nog een kijkje willen nemen?

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards