collapse

Auteur Topic: Trouwkaart Teksten Topic  (gelezen 487776 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

nienketjuh

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3300
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #750 Gepost op: 5 september 2013, 15:49:17 »
Latin Bride heb je bewust voor "u" gekozen?

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #751 Gepost op: 5 september 2013, 16:14:17 »
Persoonlijk zou ik de eindtijd er wel bijzetten, maar dat is vooral omdat ik totaal geen nachtbraker ben en ik dan wel op tijd naar huis wil, haha. (onze bruiloft duurde dus ook niet tot middernacht;-)

De zin 'diner, in de vorm van een bbq', zou ik anders doen. Een diner en bbq is in mijn ogen niet hetzelfde. Je kunt er dan ook iets van maken als 'Hier zal ook de barbecue plaatsvinden, waarna om 20.30u het feest losbarst' oid.

De zin 'we hopen dit samen...' klopt in mijn ogen niet helemaal. Die zou ik in dezelfde vorm doen als bij je avondgasten, dus bijv 'We hopen er samen met u een onvergetelijke dag van te maken'.

Ik bedoel het niet overdreven kritisch hoor, maar wellicht heb je er wat aan. kVind het verder namelijk wel een goede tekst, die ook vriendelijk overkomt.

Dank je wel voor je reactie. Hier kan ik zeker wat mee! Ik zal de tekst veranderen en er nog even kritisch naar kijken. Nogmaals bedankt!

@puss_in_boots: ja we hebben bewust voor u gekozen, omdat ik dat mooier vind staan dan jij/jullie.

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #752 Gepost op: 5 september 2013, 16:57:19 »
Slim om voor beide 'soorten gasten' een aparte tekst te maken! Zo kan er ook geen verwarring ontstaan (want gek genoeg is die verwarring er regelmatig in mijn omgeving)

Ik vind het voorstel van Roze wel goed klinken: Hier zal ook de barbecue plaatsvinden, waarna om 20.30 uur het feest losbarst

Persoonlijk vind ik een straatnaam in een lopende tekst niet heel erg mooi staan. Maar het is wel duidelijk.
Zelf zou ik het denk ik houden op locatie + plaatsnaam en de rest in het briefje van de ceremoniemeesters,
of volledige adressen los vermelden.
Dit zijn maar mijn eerste gedachten, heb zelf nog niet over een tekst nagedacht  O:-)

Benieuwd naar wat het wordt!




Frenchbull85

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
  • Geslacht: Vrouw
  • Na 10 jaar eindelijk getrouwd!
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #753 Gepost op: 5 september 2013, 19:20:07 »
Met de aanpassingen die hierboven zijn genoemd vind ik het hele goede teksten. Vind het heel duidelijk en netjes staan zo.

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #754 Gepost op: 6 september 2013, 08:14:03 »
Dank jullie wel! Ik heb de aanpassingen gedaan en het staat inderdaad een stuk beter zo.
De drukker van de kaarten is de oom van AS en die vond het ook een goede tekst en ik moest er niks meer aan veranderen.
Thanks voor jullie input!!!

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #755 Gepost op: 6 september 2013, 17:42:01 »
Wij zijn ook aan het stoeien met de tekst voor onze uitnodiging. Ik vind het echt lastig, vooral ook omdat we alles op één locatie vieren.
We vragen de gasten om 12.00 uur aanwezig te zijn. We starten met een high tea, aansluitend de ceremonies en daarna snijden we de bruidstaart aan. We vieren het met een klein groepje die de hele dag aanwezig zijn. 's Avonds geen feest, maar een avondvullend diner.

Vooralsnog heb ik dit:

Voor altijd samen, nooit meer alleen,
dit is voor eeuwig, dat wisten we meteen.     
Zo van elkaar houden, elkaar zo aanvoelen,         
dat is wat ze met echte liefde bedoelen.


NAAM
&
NAAM

Wij zijn heel blij jullie te kunnen vertellen dat wij op woensdag 11 december 2013 gaan trouwen!

De huwelijksvoltrekking zal plaatsvinden om 14.00 uur op kasteel .... te ......  (adres van het kasteel staat aan de linkerkant op de kaart, kan dit of zouden jullie het in de tekst vermelden?)
Aansluitend zal ds. bladiebla ons huwelijk inzegenen.

Jullie zijn van harte welkom om onze mooiste dag met ons mee te vieren. Daarom vragen wij jullie om 12.00 uur aanwezig te zijn op het kasteel.


Ik vind het zo kaal, bijna onpersoonlijk, maar ik weet niet goed hoe ik het 'op kan leuken'.

Shoot!  :biggrin:





« Laatst bewerkt op: 6 september 2013, 17:44:14 door ~Judith~ »

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #756 Gepost op: 6 september 2013, 19:54:35 »
Hmm, ik vind het helemaal niet kaal of onpersoonlijk. Het gedichtje vind ik juist wel persoonlijk en ook de laatste zin.
Ik zou het mooi zo houden!
Als het adres van het kasteel al aan de zijkant staat, kun je in de tekst inderdaad volstaan met alleen de plaatsnaam of naam van het kasteel. Ik vind dat ook mooier, dat het adres apart staat, ipv in de tekst.

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #757 Gepost op: 6 september 2013, 22:16:03 »
Ik vind je tekst ook niet kaal of onpersoonlijk. Juist het tegenovergestelde. Een vrolijke tekst! Wij zetten het gedichtje aan de linkerkant. Ik zeg een prima tekst, zou het zo houden.

April2014

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #758 Gepost op: 6 september 2013, 23:59:44 »
Ik heb gister onze teksten voor de trouwkaart gemaakt en ik was heel erg benieuwd naar jullie mening en eventuele op/ of aanmerkingen :)

Daggasten:

Two hearts, one soul, true love….

Op 14 februari 2014 is het eindelijk zo ver.
Wij gaan trouwen!

Wij nodigen u graag uit om deze speciale dag met ons te vieren.
De ceremonie zal om 11.30 uur plaats vinden in (locatie), (adres). Wij willen u vragen om rond 11.00 uur bij (locatie) te verzamelen.
Na de ceremonie gaan we proosten in (feestlocatie),
(adres). Hier zal ook het diner plaatsvinden, in de vorm van een BBQ.
Na de BBQ zal het feest losbarsten dat tot 01.30 uur zal duren.
Wij hopen dit samen met u tot een onvergetelijke dag te maken.

Ons adres:
XXXXXXXXXX

Mocht u nog vragen hebben of verhinderd zijn, neemt u dan contact op met onze ceremoniemeester:

Naam en telefoonnummer

Avondgasten:

Two hearts, one soul, true love….

Op 14 februari 2014 is het eindelijk zo ver.
Wij gaan trouwen!

Wij nodigen u graag uit om deze speciale gebeurtenis met ons te vieren.
U bent vanaf 20.30 uur van harte welkom
in (locatie), (adres).
We hopen er samen met u een knalfeest van te maken.

Ons adres:
XXXXXXXXXX

Mocht u nog vragen hebben of verhinderd zijn, neemt u dan contact op met onze ceremoniemeester:
Naam en telefoonnummer

Even heel kort vanaf mn telefoon: het viel mij op dat je de ene keer plaats vinden schrijft, en daarna weer aan elkaar. Het hoort aan elkaar, maar ik zou het in ieder geval hetzelfde schrijven.  Niet rot bedoeld maar met foon niet heel makkelijk om een lange reactie te plaatsen.

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #759 Gepost op: 7 september 2013, 08:18:12 »
Judith, goede tekst! Sluit me bij de anderen aan: juist helemaal niet onpersoonlijk.
Persoonlijk vind ik het idd mooier om het adres niet in de lopende tekst te vermelden, dus zou het ook doen zoals jij

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #760 Gepost op: 7 september 2013, 11:31:56 »
Hmm, ik vind het helemaal niet kaal of onpersoonlijk. Het gedichtje vind ik juist wel persoonlijk en ook de laatste zin.
Ik zou het mooi zo houden!
Als het adres van het kasteel al aan de zijkant staat, kun je in de tekst inderdaad volstaan met alleen de plaatsnaam of naam van het kasteel. Ik vind dat ook mooier, dat het adres apart staat, ipv in de tekst.
Ik vind je tekst ook niet kaal of onpersoonlijk. Juist het tegenovergestelde. Een vrolijke tekst! Wij zetten het gedichtje aan de linkerkant. Ik zeg een prima tekst, zou het zo houden.

Thanks meiden! Dan laat ik hem denk ik zo. Ben alleen nog niet uit over op, bij of in het kasteel. Ik zie echt voor me hoe de gasten bovenop het kasteel zitten :biggrin: Maar ik weet niet helemaal zeker wat grammaticaal juist is...

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #761 Gepost op: 7 september 2013, 11:32:19 »
Judith, goede tekst! Sluit me bij de anderen aan: juist helemaal niet onpersoonlijk.
Persoonlijk vind ik het idd mooier om het adres niet in de lopende tekst te vermelden, dus zou het ook doen zoals jij

Dank je wel Aens!

LatinBride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1659
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #762 Gepost op: 9 september 2013, 09:05:23 »
Ik heb gister onze teksten voor de trouwkaart gemaakt en ik was heel erg benieuwd naar jullie mening en eventuele op/ of aanmerkingen :)

Daggasten:

Two hearts, one soul, true love….

Op 14 februari 2014 is het eindelijk zo ver.
Wij gaan trouwen!

Wij nodigen u graag uit om deze speciale dag met ons te vieren.
De ceremonie zal om 11.30 uur plaats vinden in (locatie), (adres). Wij willen u vragen om rond 11.00 uur bij (locatie) te verzamelen.
Na de ceremonie gaan we proosten in (feestlocatie),
(adres). Hier zal ook het diner plaatsvinden, in de vorm van een BBQ.
Na de BBQ zal het feest losbarsten dat tot 01.30 uur zal duren.
Wij hopen dit samen met u tot een onvergetelijke dag te maken.

Ons adres:
XXXXXXXXXX

Mocht u nog vragen hebben of verhinderd zijn, neemt u dan contact op met onze ceremoniemeester:

Naam en telefoonnummer

Avondgasten:

Two hearts, one soul, true love….

Op 14 februari 2014 is het eindelijk zo ver.
Wij gaan trouwen!

Wij nodigen u graag uit om deze speciale gebeurtenis met ons te vieren.
U bent vanaf 20.30 uur van harte welkom
in (locatie), (adres).
We hopen er samen met u een knalfeest van te maken.

Ons adres:
XXXXXXXXXX

Mocht u nog vragen hebben of verhinderd zijn, neemt u dan contact op met onze ceremoniemeester:
Naam en telefoonnummer

Even heel kort vanaf mn telefoon: het viel mij op dat je de ene keer plaats vinden schrijft, en daarna weer aan elkaar. Het hoort aan elkaar, maar ik zou het in ieder geval hetzelfde schrijven.  Niet rot bedoeld maar met foon niet heel makkelijk om een lange reactie te plaatsen.

Dat was een typfoutje haha, maar dank je wel voor je reactie :)

tutje123

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #763 Gepost op: 13 september 2013, 11:01:27 »
Kan iemand me vertellen of het op, bij of in het kasteel is? Ik kan er op internet niks over vinden. Neig overigens naar in...

HELP?!

wedding2013

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #764 Gepost op: 13 september 2013, 11:23:29 »
ik dacht wij trouwen op kasteel...

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #765 Gepost op: 13 september 2013, 21:25:05 »
Ik denk "trouwen in kasteel"

Dat was mijn eerste gedachte, en zie nu dat op websites van Kasteel Woerden, Hooge Vuursche, en Kasteel Wijenburg dat ook staat

(maar moet eerlijk zeggen dat ik ook een website zie die heet trouwenopkasteelkeukenhof)

Toinette

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #766 Gepost op: 14 september 2013, 09:14:18 »
O, wij trouwen ook in een kasteel, maar ik heb er nog nooit zo over nagedacht. Ik zou niet zeggen "bij", want dan is het net alsof je op het grasveldje naast het kasteel gaat trouwen. Ik denk "in", maar "op" klinkt ook niet onlogisch. Ik hou dit even in de gaten.

An041013

  • Gast
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #767 Gepost op: 14 september 2013, 12:08:00 »
Ik zou zeggen in kasteel...
Op het kasteel klinkt me heeel bijzonder in de oren, alsof jullie op het dak zouden gaan zitten.  :blush:

sperzieboon

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 729
  • Geslacht: Vrouw
  • happiness is not a destination, it's a way of life
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #768 Gepost op: 16 september 2013, 19:01:38 »
Op de website van Kasteel Wijenburg (beste trouwlocatie 2012) staat: trouwen in een kasteel.. Misschien is het trouwen 'op' een kasteel, als het kasteel verwijst naar een landgoed?
Hihi lastige hoor!

Mupke80

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1109
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #769 Gepost op: 20 september 2013, 15:44:51 »
Ik zou ook zeggen 'in kasteel'!

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #770 Gepost op: 26 september 2013, 18:23:18 »
Heb een proefkaart laten drukken, maar weet niet of ik de tekst nou goed vind. Misschien beetje saai. Iemand nog tips of aanmerkingen?

Bolien en E
gaan trouwen!
Op 16 mei 2014 geven wij elkaar het jawoord in Kasteel ....

We willen ons huwelijk graag feestelijk met je inluiden.
Vanaf 20.30 uur ben je welkom bij .....
Adres locatie......
Dresscode: Something Blue

Heel graag tot dan!


Eronder nog ons adres en aan andere kant van kaart ideeen voor cadeau en informatie ceremoniemeesters en afmelden.

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #771 Gepost op: 26 september 2013, 18:33:48 »
Het zinnetje 'heel graag tot dan' vind ik niet zo geschikt voor een officiele uitnodiging. Alleen kan ik even niet zo goed bedenken, hoe je dat anders kunt doen...

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #772 Gepost op: 26 september 2013, 18:36:00 »
Mja nu ik het zo een paar keer lees vind ik het ook apart  :blush:
Even over nadenken.

Ans

  • Junior
  • **
  • Berichten: 135
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #773 Gepost op: 26 september 2013, 19:26:36 »
Is dit de uitnodiging voor daggasten, avondgasten of beiden?
En wil je de avondgasten ook bij de ceremonie?

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Trouwkaart Teksten Topic
« Reactie #774 Gepost op: 26 september 2013, 22:07:58 »
Dit is voor avondgasten, daggasten krijgen ander kaartje erbij.
Avondgasten mogen wat ons betreft maar ceremonie komen.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards