collapse

Auteur Topic: Verlovingsring?  (gelezen 287114 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daisy

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #25 Gepost op: 12 juli 2007, 21:07:04 »
Ik heb dus een gedicht voor gedragen en ben op mijn knieen gegaan terwij ik haar ten huwelijk vroeg heb ik het doosje met ringen gepakt. Toen heb ik haar ring uit het doosje gepakt en om haar vinger gedaan en toen heeft zij de ring bij mij omgedaan.

groetjes Daisy

Maaike2902

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #26 Gepost op: 13 juli 2007, 19:58:26 »
[quote name=\'Cees\' post=\'124339\' date=\'12 July 2007, 09:53\'][quote name=\'Maaike2902\' post=\'124304\' date=\'11 July 2007, 19:48\']
Cees, ik begrijp dat je mooie gouden (18k) ringen wil maar ik denk dat je beter zulke ringen kan bewaren voor het huwelijk zelf of wil je je verlovingsring omhouden als trouwring na jullie huwelijk? (beetje onduidelijk of slecht gelezen)
Je hebt hele mooie VRIENDSCHAPSRINGEN ook in goud die vaak een stuk goedkoper zijn (waarschijnlijk ook minder karaat)
Wij hebben onze trouwringen (heb geen verlovingsring) van edelstaal voor een totaal van 175,- (ja serieus) www.martinshof.nl ze hebben ook goud e.d. succ6[/quote]
Het was misschien onduidelijk omdat het voor mezelf ook onduidelijk was :) Ik wilde in ieder geval een ring na de verloving (hoewel ik nu begin te twijfelen), of dat nu de trouwring meteen is of een aparte ring maakte me in mijn vraag niet zoveel uit, maar eigenlijk wil ik de trouwringen samen uitzoeken en twee datums in de ring vind ik ook een beetje teveel van het goede. Met andere woorden, het gaat om een andere ring dan de trouwring.
[/quote]

Dan raad ik je echt vriendschapsringen aan. suc6

sophietje

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #27 Gepost op: 15 juli 2007, 20:54:01 »
Mijn verloofde heeft mij gevraagd met een ring voor mij en een ring voor mij. Het is zowel onze verlovingsring als trouwring.(alleen moeten we nog wel trouwen haha)
Hij heeft mij op zijn knieen gevraagd en opende daarna een doosje met de twee ringen. eerst heeft hij bij mij de ring omgedaan en daarna ik de ring bij hem.

Backspace

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #28 Gepost op: 18 juli 2007, 16:02:36 »
Mijn vriend en ik verslijten heel wat ringen  :tongue:

Nadat we een halfjaar samen waren hebben we vriendschapsringen gekocht {zilveren}.

Nadat we ruim 2 jaar samen waren, hebben we ons verloofd. Van te voren hebben we een datum afgesproken, ik wist dus wel zeker dat hij me op die dag ten huwelijk zou vragen. We hebben samen ringen uitgezocht {gouden met een witgouden streep in het midden}. We dragen dus allebei een ring.
We zijn voornamelijk verloofd omdat we nog niet konden trouwen (te jong), maar wel aan elkaar en de buitenwereld wouden laten zien dat we serieus met elkaar verder wilden. We hebben toen een leuk feestje gegeven voor familie en vrienden.

En volgende week woensdag gaan we op zoek naar onze definitieve trouwringen!


In jouw situatie zou ik kiezen voor vriendschapsringen. Die hoeven niet zo duur te zijn maar je geeft wel aan dat je "verbonden" bent met elkaar. Het zou jammer zijn om een mooie dure ring te geven die ze maar een aantal maanden om heeft. Tenzij het een ring is die ze naast haar trouwring kan blijven dragen..

Cees

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #29 Gepost op: 18 juli 2007, 17:35:14 »
Ik ben driftig op zoek. Ik heb van Martinshof een paar hele mooie ringen gezien, maar die zijn mij net te duur. Nu heb ik bijna net zoiets gezien bij Italo design. Hele mooie ringen, maar inderdaad wat ik al eerder hier gelezen heb: ik heb zoiets van hoe is het mogelijk dat deze minder dan de helft kosten van wat anderen vragen? Je zou er bijna van twijfelen :)

Hoe dan ook, ze kunnen veel doen met kleuren veranderen e.d. dus zodoende kan ik bijna hetzelfde krijgen als wat Martinshof aanbiedt. Alleen jammer dat Heerlen zo'n eind weg is en ik niet gewoon even langs kan gaan voor een kijkje  :rolleyes:

Mandy28-09-2007

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #30 Gepost op: 25 juli 2007, 09:59:17 »
ze zijn een stiuk goedkoper bij italodesign... 2 vrienden van mij hebben daar ook ringen vandaan toen ze gingen trouwen... maar ze waren schitterend hoor en van goede kwaliteit....

Oh, en ze kunnen ook gewoon een vertegenwoordiger bij je langssturen hoor... ze kwamen bij die vrienden van mij ook gewoon bij hun thuis.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2007, 10:00:15 door Mandy28-09-2007 »

Backspace

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #31 Gepost op: 25 juli 2007, 12:18:48 »
[quote name=\'Cees\' post=\'125046\' date=\'18 July 2007, 17:35\']Ik ben driftig op zoek. Ik heb van Martinshof een paar hele mooie ringen gezien, maar die zijn mij net te duur. Nu heb ik bijna net zoiets gezien bij Italo design. Hele mooie ringen, maar inderdaad wat ik al eerder hier gelezen heb: ik heb zoiets van hoe is het mogelijk dat deze minder dan de helft kosten van wat anderen vragen? Je zou er bijna van twijfelen :)

Hoe dan ook, ze kunnen veel doen met kleuren veranderen e.d. dus zodoende kan ik bijna hetzelfde krijgen als wat Martinshof aanbiedt. Alleen jammer dat Heerlen zo'n eind weg is en ik niet gewoon even langs kan gaan voor een kijkje  :rolleyes:[/quote]

Wij hebben ook naar ringen van Martinshof gekeken, op de website stond de prijs van 895 euro.
Toen we bij de juwelier kwamen, bleek dat de goudprijs erg laag is momenteel. Dit scheelde ruim 200 euro (we betalen nu 679 euro). Ik zou niet afgaan op de prijs van de website maar even informeren bij een juwelier.
Misschien dat de ringen die je net te duur vond, nu wat meer richting jouw budget zit!

Cees

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #32 Gepost op: 25 juli 2007, 14:48:30 »
Helaas, de prijs die ik hoorde kwam rechtstreeks van de juwelier. De ringen kwamen samen boven de 1000 euro uit  :blink:

Ik vind de ringen van Italo inderdaad iets meer in de richting, ik ben blij om te lezen dat er zoveel gelukkige klanten zijn. Ik ben hier en daar nog bij andere juweliers geweest en heb eigenlijk maar 1 andere ring gezien die ik ook mooi vond. Mooier dan alle ringen bij Italo, alleen wel een stukkie duurder weer en een stuk minder breed dus in verhouding toch nog weer duur.

Ik heb wel bij bepaalde juweliers gezien dat er acties zijn zoals 2 voor de prijs van 1, misschien kan ik iets van de prijs afbluffen bij onze locale ringenboer :)

Alexia

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #33 Gepost op: 25 juli 2007, 19:04:17 »
hoi Cees, het heeft er ook mee te maken of je goud 14 of 18 karaat is.. vaak als je 'lage prijzen' ziet, is de ring 14 karaat (in elk geval in de brochures die ik heb doorgenomen wel)

je kunt ook nog even kijken bij atlantis trouwringen

Cees

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #34 Gepost op: 13 december 2007, 09:46:31 »
Na lange tijd even een update van mijn kant.


Ik heb heel lang gezocht en ik heb uiteindelijk een zaak in Veenendaal gevonden waar een actie is waarbij je de tweede ring gratis krijgt, twee voor de prijs van 1 dus. Gewoon merkringen die hier overal in de randstad 2x zo duur zijn! Daar heb ik er dus een paar van gekocht en we dragen nu allebei een mooie ring :)

Dit zijn ze:

Alleen bij het graveren is de goudsmid zo vriendelijk geweest om de ringen op te poetsen, het middelste stuk is nu niet meer mat maar glanzend... maar nog steeds erg mooi :)

Het aanzoek was heel romantisch. Mijn vriendin komt uit Sardinië en daar waren we dan ook in oktober. Ik heb al die tijd de ringen stiekum in een vakje van mijn fototoestel bewaard. Aangezien we steeds bij familie waren moest ik een manier vinden om even alleen te zijn. We konden 2 dagen helemaal alleen naar een strandhuisje en daar ben ik voor haar op mijn knieen gegaan! Ze had het nooit verwacht want ik ontweek het onderwerp trouwen altijd een beetje dus ze dacht dat ik nooit wilde. Het was heel mooi, intiem en emotioneel. We hebben echt een paar dagen volkomen in extase rondgelopen! Het was erg leuk om na twee dagen terug bij de familie te komen en het goede nieuws te vertellen!

Nu het hoge woord eruit is komen de echte voorbereidingen: waar gaan we trouwen, wanneer gaan we trouwen en hoe ziet de dag er eigenlijk uit? Spannend maar erg leuk om dat samen allemaal te bepalen. Oh en de ringen vond ze zo mooi dat we ze ook voor de trouwerij gaan gebruiken, dan gaan ze van onze rechterhand naar onze linkerhand.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Verlovingsring?
« Reactie #35 Gepost op: 13 december 2007, 10:04:22 »
Oh wat romantisch!!
Het zijn zeker mooie ringen, goed uitgezocht hoor!!
Vanaf nu dan van harte gefeliciteerd en heel veel plezier met alle voorbereidingen!

Alexia

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #36 Gepost op: 13 december 2007, 10:22:05 »
mooie ringen en het aanzoek klinkt inderdaad romantisch!

hebben jullie al een datum geprikt?

Annemieke

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #37 Gepost op: 14 december 2007, 08:46:09 »
Gefeliciteerd! Je hebt prachtige ringen uitgezocht en ook het aanzoek was mooi, als ik het zo lees. Veel plezier met de voorbereidingen op jullie bruiloft!

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #38 Gepost op: 27 januari 2008, 22:06:50 »
Ja lange onderwerp.

Maar het is toch een vraag die ik maar niet beantwoord kan krijgen.. Dus probeer ik het hier.
Ik ben verlopig nog niet van plan om haar ten huwelijk gaan vragen. Maar tot die tijd wil ik wel al een beetje ingelicht zijn.

Mijn vragen luid:

- Hoeveel mag een verlovings rings kosten

- Als ik haar vraag, is zij dan de enige die de ring gaat dragen? Of geld dat ook voor mij?

Alvast bedankt.

Groetjes,
Johnny
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2008, 22:08:47 door Johnny »

Mara

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #39 Gepost op: 27 januari 2008, 22:18:11 »
Hoeveel de ring mag kosten ligt volgens mij geheel aan jou portemonnee.
volgens mij is het van oorsprong zo dat alleen de vrouw een verlovingsring draagt
een met diamant was het dan,maar tegenwoordig heb je ook trouwringen die eerst dienst doen als verlovingsringen en daarna gebruikt worden om te trouwen.
Wij hebben zelf relatieringen als verlovingsring, we hebben er dus allebei een.
Maar wij gebruiken die niet om te trouwen,die dienen echt als verlovingsring.

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #40 Gepost op: 27 januari 2008, 22:33:17 »
wij hebben wel vriendschaps ringen. Maar dat wil toch niet zeggen dat die dan ook gelijk dienen als verlovings ringen?
Want dan ben ik vergeten om op mijn knieen te gaan ^^

bedankt voor je reactie trouwens mara
« Laatst bewerkt op: 27 januari 2008, 22:35:43 door Johnny »

Mara

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #41 Gepost op: 27 januari 2008, 23:07:18 »
Nee dat wil niet zeggen dat ze gelijk dienen als verlovingsringen.
Maar mijn verloofde is dus wel op zijn knieen gegaan :wink: toen ik mijn ring kreeg.
Dus bij ons dienden ze wel als verlovingsringen.
Het is een beetje wat je zelf wilt.
graag gedaan :cool:

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #42 Gepost op: 28 januari 2008, 00:22:28 »
Zeg,

U weet zeker niet een website waar ja ringen kan vergelijken? Want mijn budget is niet zo hoog en zal het verloopig ook niet worden.

Mijn max is rond de 250 euro en dan praten we over 2 ringen eigenlijk. Aangezien ik ook wel een ring wilt dragen.

Vraag ik me toch af hoe ik dit allemaal gaat doen.

stel ik heb 2 ringen, ik vraag haar ten huwelijk.... ik geef haar die ring.... en dan?

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Re: Verlovingsring?
« Reactie #43 Gepost op: 28 januari 2008, 07:15:50 »
Loop eens bij de lokale juwelier binnen. Liever niet bij een die veel merkringen heeft, want die zijn belachelijk duur.

Ik denk dat het ook heel erg van jullie leefstijl afhangt wat je er aan uit kunt geven. Ik heb bijvoorbeeld een ring gehad toen we één jaar bij elkaar waren. Hij was iets van € 130,- en dat vond ik nogal wat (ik was student), maar mijn (toen nog) vriend vond het aan de goedkope kant :biggrin:

Ik denk ook dat een verlovingsring alleen voor de vrouw is. Weet niet waarom, dat past nou eenmaal...

Nu het aanzoek :biggrin:
Oké, je kunt haar natuurlijk op 1001 verschillende manieren ten huwelijk vragen :biggrin: Jij vraagt haar, zij zegt ja, je schuift de ring om haar vinger en dan.... Dan zijn jullie verloofd! :tongue:

Jullie kunnen dan gaan bedenken wanneer jullie willen trouwen. Dit jaar nog, volgend jaar, of misschien pas over drie jaar. Je kunt een datum prikken, maar dat hoeft nog niet. Waarschijnlijk willen jullie het allemaal aan jullie familie, vrienden en collega's vertellen dat jullie verloofd zijn en die gaan allemaal vragen naar het aanzoek en de datum :biggrin: Maar je hoeft dus nog geen datum het hebben!

Nou, wat doe je dan? Natuurlijk ook even hier komen om ons te vertellen over het aanzoek :biggrin:
Dan zijn er op dit forum en op het internet heel veel lijstjes te vinden over wat je moet doen om je huwelijk voor te bereiden. Dat begint meestal met samen beslissen wat je wel en wat je niet wil. Bijvoorbeeld kerk of geen kerk, trouwauto of geen trouwauto. Misschien willen jullie helemaal geen poespas en willen jullie een keer met een handjevol mensen naar het gemeentehuis en daarmee de kous af...

Maar goed, kijk wat jullie willen en stel een budget vast. En dan zul je waarschijnlijk wel een trouwe bezoeker van dit forum worden, want dan kun je allerlei tips wel gebruiken!

In ieder geval alvast veel succes!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Verlovingsring?
« Reactie #44 Gepost op: 28 januari 2008, 11:26:37 »
Leuk dat je je vriendin ten huwelijk wil gaan vragen.
Je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wil.
Het is maar net wat je er voor uit wil geven, je kan het van 50 euro tot 5000 euro maken als je wil.
Daarbij gaat het toch om het gebaar, je bent uit jezelf op zoek gegaan naar een ring om je vriendin ten huwelijk te vragen.
Of ie nou goud of zilver is, of weet ik wat, het gaat om het idee erachter.
Maar kijk hier eens, hij zat ongeveer met dezelfde vraag:

http://www.trouwforum.nl/forum/index.php?s...st&p=124060

Ik had een verlovingsring gehad, geen idee wat ie kostte, doet er ook niet toe.
Later hebben we voor ons samen trouwringen gekocht.

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #45 Gepost op: 28 januari 2008, 11:30:09 »
Ik heb een zilveren verlovingsring gehad. Hij kostte nog geen tientje - ehm ik kwam het bedrag tegen op het bankafschrift :wink: Het gaat toch ook om het symbool, niet om de waarde in geld? Jouw liefde voor je vriendin is toch ook niet in geld uit te drukken?

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #46 Gepost op: 28 januari 2008, 12:46:17 »
Uh nee... maar een tientje  :biggrin:

Trouwens allemaal bedankt voor jullie reactie waardeer ik heel erg.  :)

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #47 Gepost op: 28 januari 2008, 12:58:14 »
nouja :S :biggrin:?

Bruidje2008

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #48 Gepost op: 28 januari 2008, 13:39:44 »
[quote name=\'Johnny\' post=\'146669\' date=\'28 January 2008, 12:46\']Uh nee... maar een tientje  :biggrin:[/quote]

Het gaat om het gebaar, niet om het geldbedrag.  En trouwens je kan je vriendin ook ten huwelijk vragen ZONDER ring hoor, dat is al speciaal en overweldigend genoeg.

Ik heb een ring gekregen van mijn aanstaande echtgenoot, zou ook niet weten wat ie gekost heeft, vind ik verder ook niet belangrijk.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2008, 13:40:21 door Bruidje2008 »

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #49 Gepost op: 28 januari 2008, 14:47:41 »
zonder ring vind ik er helemaal geen gebaar aan zitten...
Maar goed in dat geval ik toch geen ring gaat dragen denk ik dat ik nog wel even een tijdje wacht. :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards