collapse

Auteur Topic: Verlovingsring?  (gelezen 287183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorien26

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #375 Gepost op: 31 oktober 2012, 16:20:29 »
@2juli2013

uhhh ik wissel mijn verlovingsring echt niet in voor mn trouwring hoor... ik ga gewoon beide dragen, want daar is mn verlovingsring echt te mooi en te duur voor dus vind het zonde om hem volgend jaar weer af te doen!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #376 Gepost op: 31 oktober 2012, 16:26:08 »
Hier is wel de verlovingsring omgewisseld voor de trouwring. Verlovingsring paste niet om mijn linker ringvinger ;) is volgens mij best gebruikelijk, maar ook niet ongewoon om beide te blijven dragen.

daphne89

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 929
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #377 Gepost op: 31 oktober 2012, 16:31:32 »
Ik heb geen echte verlovingsring. Na het aanzoek hebben we samen een setje ringen uitgezocht die we nu beiden dragen als verlovingsring (hiervoor droegen we al een zilveren "relatiering") en als we gaan trouwen laten we de datum erin zetten en worden ze opgepoetst en zijn ze klaar voor de ceremonie.
Wij hebben dit gedaan vanuit financieel oogpunt. Zo konden we wat meer besteden aan de trouwringen.

MayBride

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #378 Gepost op: 31 oktober 2012, 16:53:27 »
Ik wissel mijn verlovingsring ook niet. Ik draag allebei (verlovingsring op mijn linker hand en trouwring op mijn recht). Eerlijke zeggen, ik vind mijn verlovingsring veeeelll mooier dan mijn trouwring;)

Kastanjaa

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #379 Gepost op: 1 november 2012, 20:32:42 »
Wanneer je denkt dat je vriendin de ring gaat inwisselen kun je er over nadenken om iets anders te geven. Ik heb een bedel voor aan mijn pandora armband gekocht (zelf uitgezocht, wij besloten om te trouwen, dus geen aanzoek)

2juli2013

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #380 Gepost op: 2 november 2012, 15:09:43 »

Niet om het aanzoek en de ring af te zwakken, maar uiteindelijk gaat het om de meeste vrouwen toch om het gebaar. En die verlovingsring wordt ingewisseld uiteindelijk voor een trouwring ;)

Doen wat je hart je ingeeft!

Correctie: Er zijn vrouwen die de verlovingsring inruilen voor de trouwring ;)

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Verlovingsring?
« Reactie #381 Gepost op: 9 november 2012, 23:15:35 »
Ik zou gaan voor de mooiste :) Het is sowieso al fantastisch dat je haar ten huwelijk gaat vragen en je best doet voor een ring, dan maakt de zaak waar ie vandaan komt, toch weinig meer uit? Mijn ring komt van de Lucardi, maar hij is fantastisch, precies wat ik mooi vind en mijn lief heeft hem heel bewust uitgezocht, zat een heel verhaal achter. Dat is belangrijker, dat je er moeite voor hebt gedaan, althans voor mij persoonlijk. En kan me niet voorstellen dat dat voor je vriendin anders zou zijn. Dus volg je gevoel!

mei2014

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #382 Gepost op: 17 juli 2013, 13:07:43 »
Wij wisten eigenlijk wel dat we ooit wilden trouwen en rond december werd duidelijk dat we heel graag in 2014 wilde trouwen. We hadden de financien even op een rijtje gezet en dan zou het kunnen haha. Heel praktisch, want qua liefde zou ik gisteren al met hem zijn getrouwd, maar we willen beide een hele bijzondere dag.
Toen kwamen we in december een advertentie tegen van de herenring gratis. We wisten al dat we in 2013 bekend wilden maken en hij wilde me nog steeds echt vragen, ondanks dat hij het antwoord allang wist. Toen hebben we besloten, praktisch, dat we toen al de ringen gingen kopen en hij me gewoon ten huwelijk vroeg met mijn trouwring.
Een extra reden hiervoor is, dat ik een verlovingsring anders wel wilde gaan dragen, maar ik heb al een speciaal ontworpen ring van mijn ouders die ik links draag. Hierdoor wilde ik ook enkel een trouwring. Zo hebben we bespaard wat ook weleens fijn is bij al die grote uitgaven die nog komen haha

EarlGrey86

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #383 Gepost op: 27 juli 2013, 11:08:49 »
Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd met twee legoblokjes waar onze namen in gegraveerd staan  :wub: :wub:

littlelady

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 756
Re: Verlovingsring?
« Reactie #384 Gepost op: 27 juli 2013, 11:15:52 »
Wow earlgrey wat een lieve manier!

Melnikova

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2415
Re: Verlovingsring?
« Reactie #385 Gepost op: 27 juli 2013, 17:50:54 »
Mijn vriend heeft mij ten huwelijk gevraagd met twee legoblokjes waar onze namen in gegraveerd staan  :wub: :wub:

Dat moet een geweldig aanzoek zijn geweest!
Wij hebben kettingen met legoblokjes, en als je die op elkaar klikt is het een hartje :D

Stephanie.B

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 176
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #386 Gepost op: 4 augustus 2013, 14:54:38 »
Ik heb een prachtige verlovingsring! Die wil ik letterlijk voor geen goud inwisselen, haha. Ik ben dan ook van plan om een trouwring uit te zoeken (we willen allebei een simpele gouden ring) die ik bovenop mijn verlovingsring kan dragen, niet echt eróp maar dat ik eigenlijk twee ringen aan 1 vinger heb. Tenminste, dat is het idee, of het mooi is weet ik niet. Maar mijn verlovingsring is zo mooi dat ik die echt om wil houden!

Bruidslin

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #387 Gepost op: 17 augustus 2013, 09:23:14 »
Mijn verlovingsring vind ik ook heel mooi en bijzonder. Mijn AS heeft hem zelf uitgezocht, ik ben nergens bij betrokken geweest en het was een grote verrassing. Ik wil daarom ook mijn verlovingsring als trouwring gebruiken, geen tweede ring voor mij :)

Geenaccountmeer

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 613
Re: Verlovingsring?
« Reactie #388 Gepost op: 17 augustus 2013, 19:15:54 »
Ik wist dat mijn AS het moeilijk vond om een ring uit te zoeken maar ik ben super trots op hem! Vind mijn ring echt prachtig!

Demellie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #389 Gepost op: 27 augustus 2013, 11:00:24 »
Wij hebben vriendschapsringen (rechts) en ik heb een verlovingsring (links). Tot mijn verdriet moet ik mijn verlovingsring dalijk afdoen voor mijn trouwring. Hij zal zijn vriendschapsring nog blijven dragen en dat kan ik hem natuurlijk niet af doen! BOEHOEEEEEE, mijn mooie ring. Hoe snel raak je gehecht aan een object?! Hahaha. Heb al geprobeerd om te een manier te vinden, maar het gaat niet gebeuren. Dacht eerst om hem dan samen met mijn vriendschapsring te dragen, maar dat staat stom en de ringen beschadigen zo erger. Heb heel erg gebaald, maar uiteindelijk blijft het een (VERDOMD MOOIE!) object. zucht, misschien geloof ik het zelf nog een keer, als ik het genoeg blijf herhalen :D

Mijn lief is de een van de zeldzame die wel zijn vriendschapsring zal blijven dragen, hihi. Deze laten wij opknappen voor de trouwdag, zodat deze ook weer mooi zijn. Dus een zilvere ring rechts en dalijk een goude/keramieke ring links. :D

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #390 Gepost op: 27 augustus 2013, 11:05:28 »
@ demelie en om een andere vinger dragen, door hem kleiner of groter te laten maken? Anders doe je de vriendschapsring toch af en doe je daar je verlovingsring?

Demellie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #391 Gepost op: 27 augustus 2013, 11:10:08 »
Hoi Jof,

Mijn vriend blijft de vriendschapsring ook nog dragen, dan kan ik het gewoon niet maken om hem af te doen. Hahaha. Beiden is een voor mij geen oplossing, maar toch. Als ik een ring af moet doen, 'dan maar' de verlovingsring.

Ik kan hem ook niet kleiner maken, want het is een Swarovski ring, die kunnen niet aangepast worden, dan gaat de gehele ring kapot. Tenminste, dat heb ik begrepen van de Swarovski winkel in Wenen. En als ik hem wel zou kunnen vergroten, zou hij heel de dag tegen mijn andere ring aantikken en vallen de steentjes er misschien uit. Ik heb dat namelijk eerder gehad, steentjes bleven eruit vallen, was dan wel een productiefout, maar zo'n gevoel wil je nooit meer meemaken, kan ik je melden!
Dus dan maar liever in een doosje op het nachtkastje, waar ik hem toch kan bewonderen.

Demellie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #392 Gepost op: 27 augustus 2013, 11:14:11 »
Ik heb mijn vriend vriendelijk bedankt voor de technische fuck up, hahaha. Wel lachend, toch een beetje huilend, maar voornamelijk om hem even te pesten, omdat de verloving totaal niet gepland was van zijn kant.

Hij wilde eigenlijk ook helemaal geen ring geven. Hij wilde eerst een Ipod kopen en het laten graveren op de achterkant. Maar ja, toen verloor ik mijn baan, daarna had ik weer een baan, daarna verloor ik weer mijn baan.... jullie snappen het wel. Dus het moment drong zich aan en hij pakte het met beiden handen vast.
Hij is iemand die 'verloren' raakt als zijn planning in de war geschopt wordt.

Bruidslin

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #393 Gepost op: 27 augustus 2013, 12:11:05 »
Hai Demellie,

Kun je de ring niet afwisselen: de ene week vriendschap, de andere week verloving? Je hebt een luxeprobleem hoor ;-)


Demellie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #394 Gepost op: 27 augustus 2013, 12:13:18 »
het is zeker een luxeprobleem, dat even voorop! Hahaha.

Ach, ik zie het wel. Ik heb vorige weekend mijn trouwring omgehad (passen) en ik was helemaal niet bezig met mijn verlovingsring, hahaha! Wat klinkt dat slecht, maar zo bedoel ik het niet!

mamamikado

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #395 Gepost op: 8 september 2013, 08:30:50 »
Hier gaat mijn vriendschapsring (gekregen van vriend) vervangen worden hoor door de trouwring. Mijn verlovingsring zit aan de andere hand. Die heb je toch ook van je AS gekregen, die trouwring krijg je van je man. Al;lemaal een en dezelfde persoon. Moet wel toegeven dat mijn AS zijn vriendschapsring niet meer past, maar goed die dragen we ook alweer 13 jaar ;)

Franz0r

  • Junior
  • **
  • Berichten: 82
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #396 Gepost op: 9 oktober 2013, 14:50:07 »
Grappig dat iedereen het toch weer anders doet!

Mijn verlovingsring vind ik echt waanzinnig mooi en veel te mooi om niet/nooit meer te dragen. Er zit een mooie herinnering aan vast.
De juwelier gaf bij mijn vriend (toen hij ervoor ging kijken) al aan dat deze ring omgesmolten kon worden tot trouwring, of dat er een (bijpassende) trouwring aan vast gemaakt kon worden.

Nu vind ik het omsmelten veel te zonde, dus ga ik voor de laatste optie.
Ik vind het tevens een mooi symbool voor groei. Van verloving naar trouwen. :)

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #397 Gepost op: 13 oktober 2013, 19:55:24 »
Ik zie niet in waarom je je vriendschapsring beslist moet blijven dragen als je vriend dat ook doet.

Toen mijn man me ten huwelijk vroeg, kwam hij een week later met vriendschapsringen. Ik was compleet verrast en blij. Die ring heb ik vervolgens élke dag gedragen, termijn mijn man hem al snel niet meer omdeed, omdat hij er allergisch op reageerde.
Nu bij de trouwring is het ook zo dat ik hem elke dag draag, terwijl mijn man hem alleen in het weekend of 'voor netjes' om doet, omdat het niet handig is op zijn werk.
Ik maak me daar niet druk om. De vriendschapsring heb ik af en toe nog om, dat is maar net hoe het uitkomt.

Demellie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #398 Gepost op: 13 oktober 2013, 20:27:11 »
Het is meer om de reden hoe mijn vriend erop reageert. Was hem een keer vergeten om te doen na douchen. Hij deed zijn ring af en legde (naja half gooiend) deze op tafel. 'Je hebt je ring niet om!'

Maar ja paar dagen geleden, voor slapen gaan, zegt hij ineens dat hij denkt dat hij zijn ring zal afdoen, hij denkt dat zich 'verwijfd' zal voelen met twee ringen om.  :blink:

En waarom ik het belangrijk vind: nadat we getrouwd zijn we niet ineens geen 'vrienden' meer, om het woordje aan te houden. Deze ring was toen ook een belofte, net als wat onze trouwring zal hebben.

Dege

  • Junior
  • **
  • Berichten: 105
Re: Verlovingsring?
« Reactie #399 Gepost op: 16 oktober 2013, 16:53:23 »
Wij hebben ook vriendschapsringen gehad, mijn man draagt deze overigens nog steeds en zijn trouwring draagt hij rechts.
Ik draag 3 ringen;
Links mijn verlovingsring en een ring van mijn ouders en rechts mijn trouwring. Dus kon mijn vriendschapsring ook niet omhouden.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards