collapse

Auteur Topic: Verlovingsring?  (gelezen 286526 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

debby*

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3041
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #50 Gepost op: 28 januari 2008, 14:50:20 »
Ik heb  van te voren gezegd dat ik geen dure ring wou, die van mij kost 2 tientjes.

Mara

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #51 Gepost op: 28 januari 2008, 15:36:56 »
Je kan ook zilveren verlovingsringen nemen die zijn meestal niet duur.
Onze verlovingsringen waren nog geen 150,- en zijn 14 kt goud.
Gewoon goed surfen hahahaha

Noukie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #52 Gepost op: 28 januari 2008, 16:00:39 »
Voor een tientje kun je vast wel op de kermis terecht  :biggrin: .. maarrre, als je bijna geen geld hebt, hoef je toch geen ring te kopen? je kan het toch op een romantische plek/tijdstip aan haar vragen? een ring is tegenwoordig echt niet meer zo standaard.
Maarre, niet vervelend bedoeld.. als je al bijna geen geld voor een ring hebt, hoe wil je je huwelijk dan gaan bekostigen?

Bruidje2008

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #53 Gepost op: 28 januari 2008, 16:11:30 »
[quote name=\'Johnny\' post=\'146716\' date=\'28 January 2008, 14:47\']zonder ring vind ik er helemaal geen gebaar aan zitten...[/quote]

 :blink:  Geen gebaar?? Volgensmij is een huwelijksaanzoek het grootste gebaar van liefde dat je kan maken aan je partner   :wink:

Bondgirl

  • Held
  • *****
  • Berichten: 10653
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #54 Gepost op: 28 januari 2008, 17:24:15 »
Mijn ring (die van minder dan een tientje ja) is gewoon van zilver. Hubbielief had hem gekocht om mij mee ten huwelijk te vragen en heeft meteen aangegeven dat we samen nog wel een 'echte ring' (lees: een duurdere, met steentje ofzo en van goud) zouden kunnen gaan kopen. Ik heb toen zelf gezegd dat dat van mij niet hoeft. Het gaat om het symbool, en hubbie had deze ring gekocht omdat hij niet zeker wist of het de goede maat was (hij had hem zelfs in twee maten.. ik heb dus eigenlijk twee ringen, waarvan er één te groot is :wink:) en tja, gewoon als symbool dus.
Ben het eens met Bruidje2008: het huwelijksaanzoek is het gebaar, de ring niet!
Voor wie was de opmerking over 'als je geen ring kunt betalen hoe denk je dan je huwelijk te gaan betalen' eigenlijk bedoeld?

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #55 Gepost op: 28 januari 2008, 17:27:04 »
In de toekomst gaat alles er weer iets beter uitzien...
Zit nu een beetje in moeilijke tijden...
en er is natuurlijk ook nog onze spaar rekening de al genoeg bevat :)

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #56 Gepost op: 28 januari 2008, 19:38:07 »
Ik heb mijn vriend ten huwelijk gevraagd, en heb dat zonder ring gedaan. Een verlovingsring wordt gedragen door de dame van het stel was mijn gevoel en om nou een ring voor mezelf te kopen :biggrin:  ... vond ik wat ver gaan hahaha.

Dus, wij zijn lekker verloofd zonder ringen! Vrienden van mij ook, hij heeft haar onder de Eiffeltoren gevraagd volgens mij en ik geloof niet dat hij een ring voor haar heeft gekocht. Maakt toch ook niet uit?

De vraag en het moment zijn van belang. De rest is bijzaak.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Verlovingsring?
« Reactie #57 Gepost op: 29 januari 2008, 11:37:57 »
Dat vind ik ook.

en daarbij, als je je vriendin hebt gevraagd hoef je echt niet de maand daarop al te trouwen hoor!!!
Dat kan ook een jaar of 2 of 3 later.
Sommige mensen zijn al 10 jaar verloofd, nou so be it.

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #58 Gepost op: 29 januari 2008, 12:33:08 »
Bedankt mensen voor al die reacties :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Verlovingsring?
« Reactie #59 Gepost op: 30 januari 2008, 10:39:14 »
Graag gedaan!!
Maar wat ga je doen?

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #60 Gepost op: 30 januari 2008, 20:00:55 »
voorlopig wacht ik even. :)

Noukie

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #61 Gepost op: 1 februari 2008, 10:11:36 »
[quote name=\'Mar1981\' post=\'146764\' date=\'28 January 2008, 17:24\']Voor wie was de opmerking over 'als je geen ring kunt betalen hoe denk je dan je huwelijk te gaan betalen' eigenlijk bedoeld?[/quote]
voor de topicstarter

hey.jey

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #62 Gepost op: 31 maart 2008, 16:11:01 »
Mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd met een ring die ik ooit in de stad had aangewezen als errug gaaf!!! Die kostte zo ongeveer €100,-. Ik denk dat het niet uitmaakt wat ie kost, meer dat het iets is wat ze mooi vindt... Hoeft niet allemaal zo standaard te zijn, toch?! Oh ja, alleen ik had dus zo'n "verlovingsring".

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #63 Gepost op: 31 maart 2008, 16:48:57 »
[quote name=\'hey.jey\' post=\'156325\' date=\'31 March 2008, 16:11\']Mijn man heeft mij ten huwelijk gevraagd met een ring die ik ooit in de stad had aangewezen als errug gaaf!!! Die kostte zo ongeveer €100,-. Ik denk dat het niet uitmaakt wat ie kost, meer dat het iets is wat ze mooi vindt... Hoeft niet allemaal zo standaard te zijn, toch?! Oh ja, alleen ik had dus zo'n "verlovingsring".[/quote]
Dit is wel een goeie tip vind ik :biggrin: ik zal scherp blijven... valt me toch wel op dat vrouwen je altijd mee trekken naar een juwelier... zowiezo naar de etalage :tongue:

Alexia

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #64 Gepost op: 31 maart 2008, 20:44:27 »
ehhh alleen ik heb bij ons een ring. Geen idee hoeveel hij gekost heeft, dat wil ik ook niet weten. Ligt helemaal aan wat jij kunt en wilt uitgeven.

Nog even wachten

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #65 Gepost op: 2 april 2008, 09:42:10 »
mijn lief heeft mij ook met ring gevraagd (dat was mijn "eis'' hahaha, ik wilde alleen een aanzoek met ring haahhahaaha!) hij heeft zelf ook geen ring. hij zegt altijd dat de enige ring die hij gaat dragen zijn trouwring is!
ik heb geen idee wat de ring gekost heeft, heb het bewuste afschrift niet opengemaakt en ik heb het hem ook laten opruimen. ik wil het niet weten. het aanzoek had een voor mij veel grotere waarde.
het feit dat er iemand met je wil trouwen vond ik echt  :wub:

lune

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #66 Gepost op: 2 april 2008, 10:05:15 »
Waarom dan als eis zelfs met ring? Ik vind dat echt heeel vreemd.
Ik heb mn vriend ten huwelijk gevraagd en wij hebben geen verlovingsringen.
Hij wilde er wel heel graag alsnog een voor me kopen en we zijn ook wel gaan kijken, maar ik heb beetje dure smaak geloof ik, de paar die ik mooi vond was de goedkoopste 250 euro haha. Toen heb ik gezegd dat ik dat geld dan liever uitgeef aan de trouwringen.

superwoman

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #67 Gepost op: 2 april 2008, 10:21:25 »
Ik ben ook erg blij dat mijn a.s me heeft gevraagd met een mooie ring.  Wij zijn best traditioneel. Mijn vader heeft hij nog net niet gevraagd om mijn hand, daar hadden we het een jaar (of misschien 2) eerder al over gehad, dat mijn vader het wel goed zou vinden  :tongue:
Ik vind het erg romantisch dat traditionele, zoals trouwen, de verloving-> met ring en de witte jurk.
Het princessen-gevoel  :wink:

Je kunt het zo duur maken als je zelf wil.

moet wel zeggen dat een collega van m'n a.s  met en plastic ring aankwam(uit en automaat) -> hij vond een verlovingsring te duur en met die gedachte kan ik dat dus totaal niet waarderen (hij heeft genoeg geld) Als er niet veel geld is, dan vind ik dat weer wel heel lief.
Het gaat dus zeker wel om de moeite en de gedachte er achter,die het speciaal maakt.

oh ja, wij kopen dus ook weer trouwringen en hebben ook al relatie-ringen.
« Laatst bewerkt op: 2 april 2008, 10:23:24 door superwoman »

Nog even wachten

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #68 Gepost op: 2 april 2008, 11:55:45 »
[quote name=\'lune\' post=\'156546\' date=\'02 April 2008, 10:05\']Waarom dan als eis zelfs met ring? Ik vind dat echt heeel vreemd.[/quote]

zoals je ziet staat het woord eis tussen haakjes. het was altijd een grapje tussen ons. op het moment dat ik op tv een extreem dure ring voorbij zag komen riep ik altijd: kijk schat, zo moet het!  :biggrin:  
we hebben het geen van 2en ooit serieus genomen. en toen hij met het idee speelde om me ten huwelijk te vragen heeft hij zelf de ring erbij bedacht omdat hij vond dat het hoorde!

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #69 Gepost op: 2 april 2008, 16:58:03 »
[quote name=\'superwoman\' post=\'156549\' date=\'02 April 2008, 10:21\']Ik ben ook erg blij dat mijn a.s me heeft gevraagd met een mooie ring.  Wij zijn best traditioneel. Mijn vader heeft hij nog net niet gevraagd om mijn hand, daar hadden we het een jaar (of misschien 2) eerder al over gehad, dat mijn vader het wel goed zou vinden  :tongue:
Ik vind het erg romantisch dat traditionele, zoals trouwen, de verloving-> met ring en de witte jurk.
Het princessen-gevoel  :wink:

Je kunt het zo duur maken als je zelf wil.

moet wel zeggen dat een collega van m'n a.s  met en plastic ring aankwam(uit en automaat) -> hij vond een verlovingsring te duur en met die gedachte kan ik dat dus totaal niet waarderen (hij heeft genoeg geld) Als er niet veel geld is, dan vind ik dat weer wel heel lief.
Het gaat dus zeker wel om de moeite en de gedachte er achter,die het speciaal maakt.

oh ja, wij kopen dus ook weer trouwringen en hebben ook al relatie-ringen.[/quote]
Nou je het hier toch over hebt. een paar maanden terug heb ik mijn vriendin een vriendschap ring gegeven. Dat is toch iets heel anders dan relatie/verlovings ringen?

superwoman

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #70 Gepost op: 2 april 2008, 21:53:01 »
vriendschapsringen kunnen ook relatie-ringen zijn   :wink:
Neem aan dat ieder er 1 heeft?
 Dat is 1 stapje onder het trouwen vind ik, toch en binding doormiddel van een ring.
Voor de verloving vind ik 1 ring voor de aanstaande bruid gepast.

Hakkie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2411
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #71 Gepost op: 8 mei 2008, 13:10:26 »
Wij hebben in onze verkeringstijd nooit ringen gedragen. Nu we verloofd zijn hebben we samen ringen uitgezocht. Mijn vriend had dus bij zijn aanzoek geen ring. Vond ik helemaal niet erg, want het moment was toch al fantastisch genoeg, en daarbij wil ik heel graag zélf mijn ring uitzoeken :wink: We zijn dus een paar dagen na het aanzoek samen de stad ingegaan en hebben zilveren ringen gekocht (50 euro per paar!) die echt erg mooi zijn! Ik ben niet zo van de tradities, ik wist niet eens dat volgens de traditie alleen de vrouw een verlovingsring draagt. :wink: Wij dragen dus allebei een ring nu :biggrin: Over 1,5 jaar gaan we trouwen en dan kopen we duurdere, duurzamere ringen die we de rest van ons leven willen blijven dragen :)
« Laatst bewerkt op: 8 mei 2008, 13:11:04 door Hakkie »

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #72 Gepost op: 8 mei 2008, 14:11:21 »
Ik ben enigzins van gedachte verandert... het trouwen gaat verlopig niet gebeuren...
me vriendin wilt trouwen in gemeenschap van goederen...
Ik voel me daar nog niet echt lekker bij om dat te gaan doen.
heb trouwen altijd iets symbolisch gevonden....

één ding weet ik wel
als het gaat gebeuren dan ga ik het op een manier doen zoals niemand die nog bedacht heeft :)
Ik ben nou eenmaal een man van originaliteit :biggrin:
« Laatst bewerkt op: 8 mei 2008, 14:15:06 door Johnny »

Carolina

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #73 Gepost op: 8 mei 2008, 18:10:50 »
[quote name=\'Johnny\' post=\'156624\' date=\'02 April 2008, 16:58\']een paar maanden terug heb ik mijn vriendin een vriendschap ring gegeven. Dat is toch iets heel anders dan relatie/verlovings ringen?[/quote]

dat gaan dan wel heel veel ringen worden hoor! ik neem aan dat ze natuurlijk wel 10 vingers heeft maar meestal draag je je ring aan je ringvinger en als ik het zo begrijp moet er nog een verlovingsring bij en een trouwring. Drie in totaal dus!
« Laatst bewerkt op: 4 januari 2010, 20:28:51 door Carolina »

miepie1984

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1745
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #74 Gepost op: 8 mei 2008, 20:58:13 »
hoi,

wij hebben vriendschapsringen die we al 5 jaar hebben.. (nouja ik draag hem altijd vriendlief als ik aandring mag hem ook niet om op het werk) en ik ben nie ten huwelijk gevraagd maar hebben dit samen besloten. ik had rond kerst een gouden ring laten maken met een blauw diamantje erin. ( diamantje staat symbool voor me overleden zus) maar over een jaar gaat dit mijn trouwring worden. me vriend krijgt de ring van hullie pap want die is net gescheiden. dus het is maar net wat je zelf belangrijk vind. ik zou dan wel na het trouwen me vriendschapsring af doen..

grs marijke

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards