collapse

Auteur Topic: Verlovingsring?  (gelezen 287153 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Johnny

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #75 Gepost op: 9 mei 2008, 18:28:49 »
zoiets had ik dus ook wel in planning hoor :tongue:

King of the World

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #76 Gepost op: 24 mei 2008, 15:15:14 »
Ik heb gister de verlovingsring gehaald voor mijn (nu nog vriendin). Niks voor mezelf. Ik doe het dus "American Style".

Uiteindelijk wil ik samen met haar onze trouwringen samen gaan ontwerpen waarbij het de bedoeling is dat onze vriendschapsringen (die we al 6 jaar dragen) omgesmolten worden en in de trouwringen verwerkt worden.

De verlovingsring heeft ook niet de standaard ronde vorm, en ik wil haar trouwring passend in haar verlovingsring zodat ze die als 1 kan dragen.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Re: Verlovingsring?
« Reactie #77 Gepost op: 24 mei 2008, 21:55:21 »
Zo, jij hebt er over nagedacht!!
Wat bijzonder.

King of the World

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #78 Gepost op: 25 mei 2008, 16:16:11 »
Gelukkig heb ik daarin wel hulp gehad van een edelsmid-juwelier. Onze vriendschapsringen omsmelten had ik zelf al wel verzonnen. Ik zal ´t resultaat tzt wel posten  :biggrin:

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Verlovingsring?
« Reactie #79 Gepost op: 22 augustus 2008, 18:13:30 »
Als het goed is mag ik me vanaf dit weekend officieel verloofd noemen!

We zijn van het "kijken wat het kost" automatisch naar "regelen en trouwen" gegaan..

Toch wilde ik graag een verlovingsring.. en hier zijn ze!



Als mijn as er is mag ik hem om ^^ en hij ook!  :laugh:

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #80 Gepost op: 23 augustus 2008, 14:42:59 »
Ik kan ze niet zo heel goed zien op de foto, maar wat ik zie vind ik zeker mooi.
Alvast gefeliciteerd!

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Verlovingsring?
« Reactie #81 Gepost op: 23 augustus 2008, 15:09:18 »
Dankje! Het zijn 2 simpele zilveren ringen met 2 dunne lijntjes erin gegraveerd... er staat nog niks in de binnenkant, maar misschien komt dat nog!

xbruidjex

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #82 Gepost op: 23 augustus 2008, 17:45:13 »
gebruiken jullie ze later als trouwringen? want dan is het leuk om dan er wat in te laten graveren.

de ringen zien er mooi uit!
wat een grappig doosje trouwens! leuk met dat hartje

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Verlovingsring?
« Reactie #83 Gepost op: 23 augustus 2008, 19:18:58 »
Was niet de bedoeling ze als trouwringen te gebruiken, maar wie weet...

Zie mijn handtekening; het is nu officieel! Toen ik ze liet zien (het was een verrassing voor hem) vroeg hij me spontaan ten huwelijk  :wub:

jack

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #84 Gepost op: 20 september 2008, 12:08:34 »
Ring kopen is meestal sparen voor de meeste. Zo heb ik wat moeten sparen.
Ik heb vorige week een verlovingsring gekocht voor 4500 euro.
Natuurlijk gaat het niet om geld, maar ik vind het zelf ook mooi. En mijn meid is het waard natuurlijk.
Succes Johnny

Ik ben trouwens nieuw hier zo. Heel leuk om jullie verhalen te lezen.
Ik ben zelf heel nerveus, want ik ga het mijn vriendin in oktober vragen  :)

bruidpatty

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #85 Gepost op: 20 september 2008, 12:14:27 »
[quote name=\'jack\' post=\'180193\' date=\'20 September 2008, 12:08\']Ring kopen is meestal sparen voor de meeste. Zo heb ik wat moeten sparen.
Ik heb vorige week een verlovingsring gekocht voor 4500 euro.
Natuurlijk gaat het niet om geld, maar ik vind het zelf ook mooi. En mijn meid is het waard natuurlijk.
Succes Johnny

Ik ben trouwens nieuw hier zo. Heel leuk om jullie verhalen te lezen.
Ik ben zelf heel nerveus, want ik ga het mijn vriendin in oktober vragen  :)[/quote]

Spannend! Weet je al hoe je haar gaat vragen??

roxanne29-08

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #86 Gepost op: 23 september 2008, 12:58:32 »
ohh wat spannend... hoe ga je het doen?

ik heb in jan dit jaar een mooie ring gekocht.. maar die is best opvallend (lijkt op een trouwring kwam ik pas later achter)
ik heb gezegd als je me vraagt hoef je geen ring te kopen want die gaat dan toch maar de kast in.. als je me vraagd laat ik hem dan graveren, de datu ofzo..
inmiddels staat er 7-8-9 in en is hij iets aangepast zodat hij aan mijn rechter ringvinger past, naast de ring die ik van mijn ouders heb gekregen, de trouwring dragen we links..

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #87 Gepost op: 23 september 2008, 13:38:01 »
Ik heb een zilveren verlovingsring met zijn vingerafdruk erin en deze wordt ook de trouw ring.
De ring is prachtig en ik zou geen andere willen dragen.

Pindakaas

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #88 Gepost op: 23 september 2008, 15:19:26 »
Ik heb van mijn vriend een peperdure ring (witgoud met diamant) gekregen toen hij me ten huwelijk vroeg.  Geen idee wat ie echt in gekost heeft, wel veel, maar hij is peperduur omdat mijn mannetje de ring speciaal heeft uitgezocht en er veel tijd in heeft gestoken.  Hij heeft voor onze verloving geen ring of ietsdergelijks gehad (plaagt hij me wel af en toe mee). Dit is wel de "ouderwetse" manier. Man geeft vrouw een diamant tijdens aanzoek.

Mijn as. heeft nog nooit een ring gedragen, wij hebben dus ook nooit vriendschapsringen gehad oid. Hebben we ook nooit mooi gevonden (smaken verschillen nou eenmaal).

Vorige week hebben we samen prachtige trouwringen gekocht, mijn trouwring ga ik tegen mijn verlovingsring dragen. Helemaal blij mee.

Maar ja, het is maar net wat bij je past!

lachmar

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #89 Gepost op: 25 september 2008, 20:21:26 »
Mijn vriend heeft iets te veel films gekeken hihi wat in een super mooi aanzoek uitte.
Voor de nieuwschierige onder ons verhaal is te lezen op onze site.

Ik heb een (vind ik zelf) super mooie verlovingsring gekregen.
Bestaat uit twee ringen.
1 dunne met een grote diamant echt een beetje wat je in films ziet met daar nog een ring bij die een beetje gebogen is en 5 kleine diamantjes erin.
M'n aanstaande wou perse zo'n ring met zo'n grote diamant, maar alleen zo'n ring vond ie weer te kaal.
volgens mij staan er foto's van de ring op onze trouwsite.
M'n aanstaande heeft geen verlovingsring.

Hypnotic

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #90 Gepost op: 26 september 2008, 06:55:35 »
Oei, ik ben blij dat vriendlief geen ring bij zich had toen hij mij ten huwelijk vroeg ( 6 jaar geleden :tongue:  ), we zijn er zo erg niet mee bezig geweest (trouwen dus) dat we er pas achter zijn gekomen dat we eigenlijk 6 jaar verloofd zijn geweest  :laugh:
ik vind eigenlijk alle diamant/verlovings/trouwringen lelijk (diamant vind ik een hele kille steen, jakkes!), en helemaal niet bij mij/ons passend  :unsure:
We hebben pas de eerste schreden tot een zoektocht naar de ringen gezet.... he le maal niets gezien,
Gelukkig hebben we nog een jaar,
denk dat we het hiervoor echt nodig zijn

Wulf

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #91 Gepost op: 11 november 2008, 10:22:44 »
Ik heb ook lange tijd erover zitten denken of ik nu één of twee stuks wil nemen. Ik heb uiteindelijk voor mijzelf besloten dat ZIJ alleen het zonnetje mag zijn (m.b.t. de verlovingsring) en alleen een ring heeft. Ik vind rond de 130,- voor een ring wel reeel. Het gaat me meer om het gebaar en heb het aanzoek al een jaar in mijn hoofd zitten en gaat in december uitgevoerd worden :)! Ik ben ontzettend zenuwachtig :ph34r: . We hebben het sinds vorige maand over trouwen en zo maar probeer mijn emotie te onderdrukken en het onderwerp trouwen globaal te houden en het liefst af te wimpelen. Zij wil heel graag en laat dat blijken maar heb toch zoiets van hoe gaat ze reageren. Zij vindt zichzelf vrij nuchter en dus verwacht ik niet al te veel emotie bij het daadwerkelijke aanzoek. Het aanzoek is als een sprookje :)!

Het is gewoon ontzettend spannend voor mij omdat ik altijd heb gezegd dat ik het éénmaal doe en dan nooit meer (heb mijn ware liefde gevonden).
« Laatst bewerkt op: 11 november 2008, 10:23:16 door Wulf »

CCBloom

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #92 Gepost op: 2 december 2008, 15:06:53 »
Hoi hoi,
Mijn aanstaande heeft het ook American Style gedaan, dus alleen een ring voor mij! (Hij vindt dit totaal niet erg, is echt geen persoon voor ringen en vindt al dat ie ouwe handen krijgt van een trouwring haha) Mijn verlovingsring is van witgoud met diamantjes helemaal rondom, ook waar je ze niet kan zien ;-) (vind ik wel luxe, juist omdat ze dan in je hand zitten, maar er wel zijn) Een ring die 'doorloopt  zoals die van mij is eigenlijk een trouwring, voor het aanzoek is het gebruikelijk om een ring met een 'onderbreking' te nemen zoals een steen of wat dan ook.

De symboliek hierachter vind ik wel mooi: Een trouwring loopt eindeloos door, net als het huwelijk. De verlovingsring slaat terug op 1 moment (vandaar 1 steen oid).... (Dit is wat ik in Amerika erover heb gehoord)

Nick

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #93 Gepost op: 28 maart 2009, 17:26:28 »
Heyhey!

Ik zit momenteel voor een aantal maanden in het buitenland en ben hierdoor in gaan zien dat ik toch wel de rest van mijn leven met mijn vriendin samen wil zijn. Ik ga haar dan ook ten huwelijk vragen op het vliegveld als ik terug kom. Ik ben er inmiddels via vrienden achter wat haar ring maat is, nu alleen de ring nog. Ik wil de ring het liefste in Nederland halen, ivm garantie etc., maar het probleem is dat ik de ring zelf niet kan bekijken voordat ik hem koop. Verder vind ik het erg moeilijk om een goede en betrouwbare juwelier te vinden via het internet.

Mijn budget voor de verloofingsring is ongeveer 500 euro (ik wil er niet meer aan uitgeven, dat doe ik liever aan de trouwringen) en weet inmiddels wel wat voor ring ik wil. Het moet een strak vormgegeven ring zijn van witgoud, met een kleine diamand in de ring verwerkt, in plaat van er op. Ik vind de volgende ring bijvoorbeeld erg mooi: http://www.ampalian.com/jewellery/product/...ngagement-ring/ .

Is er iemand die eventueel een betrouwbare juwelier weet die iets vergelijkbaars verkoopt in deze prijsklasse? En hebben jullie nog tips over hoe ik het kopen van de ring het beste aan kan pakken vanuit het buitenland? (Ik denk dat ik mijn ouders de ring wil laten kopen)

Alvast bedankt voor de moeite!

Nick

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #94 Gepost op: 28 maart 2009, 18:13:21 »
Gefeliciteerd met je voorgenomen aanzoek.
Ik zou een goede vriend/vriendin of je ouders er op uit sturen.
Als jij een mooie ring hebt gezien op de website bij een juwelier dan die persoon het laten halen zorgen dat die de ring gauw in je hand drukt op het vliegveld.

Super romantisch trouwens hoor als je elkaar zo'n tijd niet gezien hebt op één knie.

vangarderen

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3175
  • Geslacht: Vrouw
Re: Verlovingsring?
« Reactie #95 Gepost op: 28 maart 2009, 19:01:06 »
Wat een superromantisch idee! Ik denk dat je inderdaad het makkelijkst een bekende in kunt schakelen. Als die persoon je ook opwacht op het vliegveld, kan hij/ zij de ring snel in je handen drukken, zodat je die ook meteen hebt. :) Dan hier in Nederland misschien gewoon bij een goede juwelier in je eigen woonplaats informeren?

Cella

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #96 Gepost op: 28 maart 2009, 19:29:11 »
Hey Nick,
Als ik het plaatje zo zie kan je iets wat erop lijkt bij veel juweliers krijgen.

En hoelang moet je nog in het buitenland zitten voordat je je vriendin ten huwelijk vraagt.

Groetjes,
Marcella

spin

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #97 Gepost op: 27 mei 2009, 18:28:05 »
Nou wil ik graag mn vriend ten huwelijk vragen. Ik ben al een tijdje op zoek naar een ring maar kan echt niets vinden dat ook een beetje in mn prijsklasse past (zilver dus :rolleyes: ). Hoe hebben jullie dit gedaan? er zijn zoveel variaties voor vrouwen, maar ringen voor mannen zijn er gewoon niet. Heb je 1 ring gekocht, of ook 1 voor jezelf? het lijkt me raar als ik geen verlovingsring heb, want dat hoort toch wel een beetje. Dan heb ik wel ook nog het probleem dat ik al een ring heb en die ook daarbij moet passen.

Ik kan natuurlijk ook zonder ring vragen, maaruhm, ik durf niet. Dat was juist de rede om een ring te gaan kopen, want dan kon ik dat gewoon onder zn neus duwen, zonder iets te zeggen (en dan misschien heel hard wegrennen, oh, ik ben zo;n kip). Niet dat ik me zorgen maak dat hij niet wil, ben eerder bang dat hij me voor gaat zijn. Ik vind het gewoon eng. Ik heb het ook nog met niemand besproken ofzo. Mn situatie is zo dat ik vriendinnen nauwelijks spreek  en sowieso geen echte hartsvrienden heb ofzo (ben iets te vaak verhuis/geemigreerd). Dat helpt niet, ik ben bang dat ik iets raars doe ofzo.

Wie kan me oppeppen? en wie heeft advies over de ringen?

gr.

SPin

Annemiek1975

  • Gast
Re: Verlovingsring?
« Reactie #98 Gepost op: 27 mei 2009, 18:32:25 »
Ha Spin,

Ik ben zelf ook voor mijn vent op de knieen gegaan. Ik heb dit gewoon met een enorme bos rozen gedaan.
Ik geef dat geld voor een verlovings ring liever dadelijk uit aan trouwringen. En daar komt bij dat mijn vriend niet echt een sieraden drager is dus dan hoeft hij ook niet moeilijk te doen over wel of niet dragen van de verlovingsring.

Succes!

Liefs Annemiek

Divecouple

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1366
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Verlovingsring?
« Reactie #99 Gepost op: 27 mei 2009, 18:50:12 »
Wij hebben stalen trouwringen. Allebei dezelfde alleen de mijne heeft er een steentje in. We waren, incl graveren 48 euro kwijt.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards