collapse

Auteur Topic: Hoe breng je het grote nieuws?  (gelezen 114383 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

blonky1986

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 47
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #100 Gepost op: 8 februari 2012, 12:52:07 »
Hoi allemaal.

Wij willen het graag dit weekend tegen onze ouders gaan vertellen en omdat ik dit weekend jarig ben, wil ik het met taart doen.

Ik heb een hartvormige taartvorm gekocht voor de bodem (wordt een cakebodem met opstaand randje), hebben jullie ideetjes voor de aankleding etc, zodat het duidelijk wordt dat wij gaan trouwen. Misschien nog wel lekkere recepten voor de taart?

Groetjes een nerveus bruidje :)

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #101 Gepost op: 8 februari 2012, 12:58:20 »
In het taartentopic kun je al best wat informatie vinden over taarten, wellicht heb je er wat aan?

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #102 Gepost op: 8 februari 2012, 13:01:47 »
Wij hebben onze taart laten maken bij multivlaai. Op de pc een plaatje gemaakt met "wij gaan trouwen" erop en via internet bij multivlaai besteld. De dames van multivlaai hadden de taart extra feestelijk gemaakt omdat deze tekst erop stond.
Onze ouders en mijn zwager reageerden er erg leuk op! !

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #103 Gepost op: 8 februari 2012, 23:05:34 »
Hoi,
wij gaan het dit weekend aan onze kids vertellen. Ik ga ook een taart bekleden en wil gewoon de datum (12-10-12) erop zetten en versieren met hartjes, roosjes en duifjes, lekker romantisch! Heb ook persoonlijke m&m's besteld met onze namen en Ja!! en de datum erop. die ga ik ook gebruiken voor de versiering (als ze op tijd binnen zijn...).

Ik hoop dat het weer het toelaat dan willen we "picknicken" met warme chocomel en de taart in de tuin van onze trouwlocatie! En daar vertellen we het dus!
Veel plezier dit weekend!

kaatje68

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 409
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #104 Gepost op: 9 februari 2012, 12:50:30 »
Nog eventjes, ;-)
je kan de taart vullen met van alles, bijvoorbeeld kersenvlaaivulling en slagroom, misschien eens even neuzen op de site van de leukste taarten.

Verder zijn er op dit moment heel veel taartversiersels in hartvorm te krijgen vanwege valentijnsdag, bijv bij de Xenos. ook bij AH hebben ze normaal al een busje met roze sprinkels en hartjes. Bij de V&D zag ik soort m@m's in hartvorm, wit en rood. Bij de xenos en Jamin kan je ook fondant of marsepein kopen om dectaart te bekleden. Als dat te ingewikkeld is kan je de taart ook afsmeren met aardbeienjam en de randen inspuiten met slagroom (wel handig om er een zakje klopfix door te doen).

Hoop dat je hier iets mee kan!

shuhi

  • Junior
  • **
  • Berichten: 50
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #105 Gepost op: 4 mei 2012, 22:26:11 »
Ik heb mijn as, tenhuwelijk gevraagd, niemand van mijn familie erbij betrokken alleen mijn collegas wisten er van.
Gebeurde ook op mijn werk :-)
1 dag van tevoren heb ik het mijn kinderen verteld die vonden het geweldig!
Voorbereidingen alleen met collegas gedaan, op dag zelf was de verrassing dan ook geweldig groot.
Op terug in auto al gebeld met mijn moeder en zijn moeder die vonden het geweldig.
Vrienden en familie hebben we de volgende dag voorzien van een word document met fotos en het hele verhaal hoe het tot stand is gekomen
Daar hebben we hele leuke reacties op gekregen, en iedereen wist ook gelijk van onze plannen!

geduldig bruidje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1167
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #106 Gepost op: 6 mei 2012, 00:34:21 »
wij hebben na leuke ideeen hier cupcakes gemaakt voor mijn ouders die we zelf hebben versierd. Mijn schoonouders zagen het aan mijn hoofd toen we terugkwamen van de picknick waar hij mij gevraagd heeft en toen wist ook iedereen in de kamer het inclusief zijn oma en zijn zusje. Daarna wouden we het ook met de cupcakes doen bij mijn oma maar toen waren we die vergeten mee te nemen (ben in utrecht gevraagd toen dezelfde dag naar mijn ouders in groningen gegaan om het nieuws te vertellen aan mijn ouders en mijn ene oma s avonds terug naar utrecht en toen de dag erna (afgelopen koningninnendag) door naar mijn andere oma waar we dus de cupcakes zijn vergeten. Verder mijn vriendinnen gebeld en gesmst, en het toen lekker op facebook gezet. Nu volgende week op mijn opleiding vertellen en bij mijn bijbaantjes. kan haast niet wachten om alle verbaasde gezichten te zien van mensen op school!

Keecee

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #107 Gepost op: 17 mei 2012, 18:58:18 »
Mijn schoonvader wist het vooraf, want ik ben langs geweest om toestemming te vragen.
Mijn ouders heb ik het vooraf verteld, kon ik niet om heen, want moest daar de verlovingsring bewaren.
Onze dochter wist dat ik haar ging vragen, niet wanneer, die heeft samen met mij de ring uitgezocht. (en het knap 3 maanden stil gehouden)

destino

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #108 Gepost op: 30 mei 2012, 12:55:40 »
=
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 19:49:36 door destino »

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #109 Gepost op: 30 mei 2012, 13:19:27 »
Klinkt leuk Destino :)

destino

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #110 Gepost op: 4 juni 2012, 13:37:24 »
-
« Laatst bewerkt op: 21 november 2013, 19:51:17 door destino »

Ploefje91

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #111 Gepost op: 12 juli 2012, 15:40:18 »
Mijn vriend heeft me op een dinsdag gevraagd en zaterdag zouden we 's ochtends naar zijn ouders gaan en 's middags langs de mijne. En aangezien de post van mijn zwager en schoonzus bij ons afgeleverd werd (zij woonden eerst in dit huis) konden we dat als smoesje gebruiken om langs te komen. We hadden een foto gemaakt van onze handen op elkaar met de verlovingsring om de mijne en een gedichtje erbij dat we vanaf dan verder samen zouden gaan. We hadden prachtige cupcakes gemaakt met rode/roze botercreme en roosjes. Mijn schoonouders hadden het verwacht maar waren desalniettemin hartstikke blij voor ons, zwager en schoonzus waren wat verbaasder omdat we alleen post zouden brengen en mijn vader en moeder waren ook erg blij.

Was zeker geslaagd!

2juli2013

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #112 Gepost op: 12 juli 2012, 15:47:45 »
Mijn moeder wist het al... Dus tja, na het aanzoek even bij haar geproost.

De rest van de familie hebben we tijdens mijn verjaardag bekend gemaakt.
Iedereen die er was is ook uitgenodigd als daggast.

We hadden een save the date gemaakt van flessenpost.
Niet erg origineel maar past wel bij het feit dat we op Texel trouwen :wink:
Niemand had het zien aankomen. Heerlijk!
Alles opgenomen met de videocamera. Had ik voor mijn verjaardag gekregen van mn AS dus die moest ik wel even laten zien :wink:

misseagle

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #113 Gepost op: 12 juli 2012, 16:09:04 »
Ik heb mijn moeder gewoon gebeld..
Mijn ouders en zijn ouders wisten al dat hij me ging vragen en achteraf bleek ook mijn vrienden.. Alleen wanneer dat wisten ze niet!
Verder hadden we die avond een etentje met de ouders (al maanden vooraf gepland) en viel heel fijn samen! Zo konden we het gelijk vieren...

Leo1986

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #114 Gepost op: 13 juli 2012, 15:29:37 »
Mijn vriend heeft me op onze laatste avond op vakantie gevraagd dus de volgende dag op schiphol hebben we het mijn ouders verteld (die kwamen ons ophalen). 's avonds zijn we naar mijn schoonouders gegaan om onze vakantieverhalen te vertellen en dus ook het grote nieuws verteld.

Ook bij de opa en oma van mijn vriend zijn we langsgegaan. De rest van de familie hebben we opgebeld en mijn vriendinnen heb ik het verteld toen ik ze zag, waren een hoop "zalandomomenten" (zoals een vriendin het zo mooi verwoorde..)

Jazz

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 831
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #115 Gepost op: 5 november 2012, 15:49:51 »
Ook mijn vriend heeft me op vakantie gevraagd. Ik wilde meteen mijn moeder bellen om het grote nieuws te vertellen, maar omdat we op dat moment midden in de woestijn zaten, had ik geen bereik. Achteraf wel goed, want we hebben toen besloten om het pas te vertellen als we weer thuis waren. Mijn vriend heeft zijn aanzoek zelf gefilmd, dus eenmaal thuis hebben we gewoon het filmpje laten zien... was zo leuk om te doen, iedereen in tranen!

Mrs.B.

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 674
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #116 Gepost op: 5 november 2012, 19:42:48 »
Wij vieren onze verjaardagen altijd samen. (AS is 5 Juli jarig en ik de 23e)
Bij de Hema heb ik tompoucen besteld waarop stond dat we gingen trouwen.
Iedereen was heel erg verbaasd en in het begin had niemand het door... hihihi  :biggrin:


annia

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 549
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #117 Gepost op: 7 november 2012, 19:58:24 »
Leuk Moniek!

Tam1987

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 487
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #118 Gepost op: 9 november 2012, 23:10:15 »
Wat een leuke ideetjes hier! Jammer dat ik die niet eerder heb gezien. Wij hebben het uiteindelijk vrij simpel gedaan. Ik ben op de Chinese muur ten huwelijk gevraagd en heb direct naar huis gebeld (nou ja, 1,5 uur later omdat het hier op dat moment 5.00 in de ochtend was en ze niet direct een hartverzakking wilde bezorgen. Kon het echt niet nog 3 weken voor me houden tot we weer thuis waren!

Mijn lief had een sms'je gestuurd naar mijn vader en stiefvader waarin ie vertelde dat ie mij ten huwelijk zou vragen en als ze nog bezwaar hadden, dat ze dat snel moesten laten weten. Maar het was vroeg in de ochtend hier dus geen reactie. Stiefvader had zijn sms'je niet gelezen toen ik belde dus die ging gelijk op zoek naar zijn telefoon  :biggrin:

Mams was helemaal door het dolle en emotioneel. Mijn lief heeft zijn ouders en zussen een berichtje gestuurd met 'Zin in een feestje? Ik heb een vieze knie!' Maar zijn moeder en ene zus begrepen er niks van  :biggrin: Die dachten dat we een ongeluk hadden gehad ofzo. Pas toen het kwartje viel kwamen de blije reacties. Schoonzusje heeft gelijk een leuk kaartje geknutseld wat ze naar ons doorstuurde. Dat hebben we op Facebook gezet (nou ja, zij, onder onze naam, want in China is Facebook geblokkeerd) en via de mail konden we alle reacties volgen. Erg leuk!

Sowieso was het anders lastig geweest. Elke keer als we bij mijn schoonzusjes kwamen of vroegen of we langs mochten komen, dachten ze dat we iets te vertellen hadden. Dan waren we toch wel door de mand gevallen, dus dit was makkelijk! Getuigen en ceremoniemeesters hebben we ook gewoon gevraagd, niks bijzonders van gemaakt.

Ron1975

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #119 Gepost op: 10 november 2012, 07:49:39 »
Wij zijn gewoon langsgegaan bij de hele familie. Mijn vader hebben we het zelf verteld. Bij mijn broers hebben we het 'geheimpje' eerst aan mijn peetkinderen verteld (7 en 9). Zij zijn vervolgens naar de ouders gelopen en gezegd dat ze een nieuwtje hebben en hebben ze dus verteld dat wij gaan trouwen. Erg leuke reacties, iedereen had het wel verwacht. Bij schoonfamilie zijn we bij iedereen langsgegaan en hebben we het nieuws verteld. Leuke reactie, maar bijna iedereen had het wel verwacht :)


Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #120 Gepost op: 10 november 2012, 09:17:59 »
Mijn man had iedereen al ingelicht over het aanstaande aanzoek behalve mij :P Toen wij helemaal hyper bij ouders en schoonouders langsgingen wisten die het dus allemaal al  :sleep:

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #121 Gepost op: 10 november 2012, 10:54:57 »
Ik heb 'Ja, ik wil' op mijn FB gezet :)
Boodschap was voor iedereen duidelijk.

Ouders hebben we natuurlijk gebeld. Maar die wisten al dat mijn AS me ging vragen ;)

Bolien

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 373
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #122 Gepost op: 27 november 2012, 19:41:05 »
Mijn vriend vierde op de dag van het aanzoek zijn verjaardag. Hebben het 'aanzoek' toen aan iedereen laten zien.

jorani

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #123 Gepost op: 6 december 2012, 18:37:51 »
Wij zijn bij onze ouders langs gegaan en hebben het verteld, het nieuws is toch al speciaal genoeg?

Veertje2282

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #124 Gepost op: 13 december 2012, 09:12:06 »
Hallo allemaal.

Ik heb een fotolijst van chocolade laten maken met een foto van het aanzoek erin van marsepein met op de foto "Wij gaan trouwen!!"

De ouders vonden het erg mooi!!

Weet alleen niet hoe ik er een foto van op forum kan zetten

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards