collapse

Auteur Topic: Hoe breng je het grote nieuws?  (gelezen 114437 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Inkie85

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #75 Gepost op: 21 september 2010, 14:11:45 »
@anietje: wat n super gaaf idee!!! :) :) :) :)

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #76 Gepost op: 21 september 2010, 14:55:20 »
Wij vieren altijd met de hele familie (van mijn kant) Sinterklaas.
We hebben toen mijn 5 maanden oude neefje een zwart longsleeve shirtje aangetrokken daar stond op de voorkant: Ja echt...... op de achterkant: Mijn tante gaat eindelijk trouwen!
Doordat niet iedereen het gelijk zag en waren ik, mijn as. en zusje al aan het giechelen totdat mijn oma schreeuwde! Hhahaha iedereen helemaal blij en enthousiast. Mijn favo oom was zelfs een beetje geëmotioneerd. Daar gaat mijn kleine lieve nichtje... Zo lief vond ik dat.

Jolanda

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #77 Gepost op: 21 september 2010, 20:00:31 »
Anientje: Wat een leuk en origineel idee!  :biggrin: Geweldig!!!

bonfire

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #78 Gepost op: 25 september 2010, 09:01:10 »
Wij hadden het oma als eerste verteld (met kerst) en haar gevraagd niets te vertellen. Heeft ze ook niet gedaan maar het was mijn schoonouders al direct opgevallen dat ze heel erg vrolijk was (normaal niet zo met kerst). Daar hadden we natuurlijk een mooie verklaring voor...
Overigens bij mijn eigen ouders anderhalve dag met verlovingsring rondgelopen. Mijn broer zag het als eerste.... kennelijk had niemand het echt verwacht. Overigens wel zeer positieve reacties!

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #79 Gepost op: 15 oktober 2010, 16:01:42 »
@anientje:
echt een hele orginiele manier.

Ik heb naar veel nadenken uiteindelijk gewoon een simpel kaartje gekocht die ik wel toepasselijk vond. Helaas was het nieuws dat we gingen trouwen voor mijn moeder en vader een schok, een positieve dat wel. Maar door veel wat er gebeurt is de afgelopen 2 jaar sloeg mijn meoder dicht en heeft met haar handen over elkaar gezeten op de stoel. ik had haar reactie verkeerd geintepreteerd en dus viel ik ook stil. We hebben uiteindelijk de getuigen vrij plomp verloren gevraagd verder op in de avond en ben het kaartje vergeten :$.

Mijn opa (ook mijn oma trouwens) hadden gelijk tranen in de ogen. zijn het hele verdere weekend vrij stil geweest, of dat nu echt positief is ben ik ook nog niet uit :wink:)

Lauya

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #80 Gepost op: 11 januari 2011, 16:43:21 »
Haha, wat geinig van die Vacature!
Ik ben op 31 maart gevraagd, 's avonds in Spanje. Nouja... de volgende dat mijn ouders gebeld, en die geloofden er helemaal niets van. Dachten dat het een 1 april-grap was.
Hahaha, nooit bij stilgestaan.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #81 Gepost op: 11 januari 2011, 19:17:49 »
@ anietje: was helemaal vergeten je te laten weten dat ik je vacature idee gebruikt heb voor het vragen van onze CM.
Vind het echt een super idee! Helaas snapte ze de vacature niet ... ze dacht dat we het gewoon naar een hele groep mensen gestuurd hadden, dus had niet gereageerd.
Erg jammer, het effect was dus behoorlijk weg, vervolgens heeft ze ook nog eens nee gezegd. Maar blijf het gewoon een hele leuke manier vinden !
« Laatst bewerkt op: 11 januari 2011, 19:18:13 door Jof »

suzanned

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #82 Gepost op: 28 maart 2011, 17:51:02 »
Bij onze innercirkel hebben we het verteld door na een gezellige diner aan te komen met het toetje. Een appertaart met daarop twee ringen van het deeg, in plaats van de deegrepen.

In een paar weken tijd dus heel wat taarten gebakken en gegeten :)

Mijn schoonmoeder zag het direct. Mijn vader en mijn broertje zagen er gewoon echt niets in ("Tja dat zou toch echt van alles kunnen zijn, een pretzel?")

Achteraf vond iedereen het heel orgineel en erg lekker

ansjedansje

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #83 Gepost op: 26 april 2011, 20:14:32 »
Ik heb altijd tegen mijn vriend gezegd dat ik graag wilde dat mijn en zijn ouders bij het aanzoek zouden zijn, omdat het mij inderdaad ook lastig leek om het ze naderhand te vertellen op een leuke en originele manier. Alleen heeft mijn as mij ten huwelijk gevraagd in het bos (in de sneeuw) na een speurtocht en hebben mijn ouders, schoonouders, zus en beste vriend van as 30 minuten achter een boom verstopt gezeten hahaha. Maar op het moment zelf was het erg leuk, omdat zij ineens van achter mij kwamen aangelopen en alles gefilmd en gefotografeerd hadden. Ze hadden zelfs champagne bij. De dag erna was ik jarig, dus hebben we het de rest van de familie en vrienden meteen persoonlijk verteld...

twijfeltje

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #84 Gepost op: 26 april 2011, 22:15:31 »
Wat een feest, leuk!

Carmen

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #85 Gepost op: 27 april 2011, 08:23:40 »
onze ouders (zijn ouders & mijn moeder) hebben we gelijk de volgende ochtend gebeld, we zaten in California, dus toen was het in NL avond...hij heeft me nl in en gondeltje van de Skyfari in de San Diego Zoo gevraagd...

de rest van de familie hebben we het pas met de kerst verteld (gevraagd op 1 december) omdat toen iedereen bij elkaar was...

Sophie Lang

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #86 Gepost op: 26 mei 2011, 15:27:01 »
Wij hebben een fles Prosecco meegenomen naar mijn ouders en champagneglazen laten graveren met onze namen erop en de datum. Viel goed in de smaak.

Kay

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #87 Gepost op: 15 juni 2011, 00:57:23 »
Wij hebben het mijn moeder verteld door bij haar op de koffie te gaan met een  kleine bruidstaart met daarop de datum waarop we gingen trouwen (11-6-'11).
Ze was blij verrrast.

De rest van de daggasten was op een verjaardag bij ons en kregen op het einde van de avond een "knoop in je zakdoek-aankondiging" en de andere daggasten kregen die save-the-date-aankondiging een dag later per post. Helemaal leuk (idee van knoop in je zakdoek kwam van het forum hier ;-))

Eertje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2201
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #88 Gepost op: 15 juni 2011, 14:13:22 »
Bij me moeder zus en zwafer hebben we met oud en nieuw bedrukte m&m's op tafel gezet met de datum er op. Me schoonouders hebben we het gewoon verteld. De rest aan het eind van me verjaardag toen iedereen nog bij elkaar was.

Fee

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #89 Gepost op: 16 juni 2011, 09:43:50 »
Mijn a.s. heeft eerst mijn vader om mijn hand gevraagd en dat ook aan zijn ouders verteld. Die wisten dus dat er iets spannends ging gebeuren tijdens onze vakantie. De avond na het aanzoek hebben we de ouders dus gewoon even opgebeld.
De ouders hebben het natuurlijk wel rondgebeld in de familie. Maar onze "officiele" aankondiging naar familie en vrienden was per post, de uitnodiging voor ons verlovingsfeest.

deniesje

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #90 Gepost op: 13 juli 2011, 22:18:01 »
Ik had een foto gemaakt van het moment supreme (niet erg romantisch, in de ziekenhuiskamer van ons zoontje :tongue: ) en die op FB en hyves gezet... Toen wist zo'n beetje iedereen het!


« Laatst bewerkt op: 13 juli 2011, 22:21:39 door deniesje »

ellaalaa

  • Nieuweling
  • *
  • Berichten: 33
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #91 Gepost op: 24 november 2011, 23:16:53 »
Wij hebben het de directe familie verteld met kerst (ouders, broer, zus en aanhang).

Ik had eiwitschuimpjes gemaakt en die in de letters "JA! TROUWEN" gemaakt (dus 10 "koekjes") per gezin (1x voor zijn familie en 1x voor mijn familie). Op een feestelijk bord heb ik toen de letters neergelegd zodat de tekst klopt en daarna quasi nonchalant rondgegaan bij de koffie "Iemand een zelfgemaakt koekje erbij?"
De eerste twee familieleden die het zagen werden stil en durfden niets te pakken, de rest kwam er toen omheen staan.... allemaal checkten ze bij elkaar of iedereen het doorhad en toen ineens begonnen ze allemaal door elkaar te gillen, juichen en roepen, geweldig!

De getuigen waren ook onze broer en zus, dus die hebben we toen gevraagd. Bij een andere goede vriend zijn we langsgegaan met een fles (gekoelde!) champagne.... even achter de rug gehouden en na een paar minuutjes "we hebben nog wat lekker meegenomen voor vanavond" maar ipv een wijntje was het champagne! Dus gelijk reden om te vertellen waarom :wink:

Die vacature voor getuige is trouwens wel echt een supergrappig idee!

DNE

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2015
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #92 Gepost op: 25 november 2011, 11:22:38 »
@Ellaalaa; wat een leuk idee!

Ik had voor mijn zoontje een shirtje gemaakt met op de voorkant de datum met 2 ringen en op de achterkant Pst... Mijn pappa en mamma gaan trouwen! Dat shirtje had ik hem aangetrokken, maar niet iedereen heeft het even snel door gehad... Heb bij vrienden wel een uur met hem op de bank gezeten, voordat het kwartje viel :)

Heb er ook een foto van, maar op de één of andere manier lukt het mij niet om die te uploaden...
« Laatst bewerkt op: 25 november 2011, 11:23:46 door Duurtnogeven »

Faye

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #93 Gepost op: 7 december 2011, 17:38:35 »
Wij hadden niet echt een aanzoek maar meer al eens over trouwen gehad en toen samen besloten om in 2012 te trouwen.
Maar het aan iedereen vertellen was wel grappig.
Diezelfde avond had ik een afsrpaak met 1 van mijn beste vriendinnen en mijn zusje in onze favoriete bar.
Dus ik zeg zo ooh wist je het al Roy en ik gaan trouwen.
Maar mijn zusje lette niet op.
Dus mijn vriendin zo echt wat leuk zegt tegen mijn zusje, wist jij daar al van.
Mijn zusje dood serieus jah jah tuurlijk wist jij het nog niet (zij dacht dat het een grap was)
Dus ik draai me om dus ik zeg uuuuh hoe weet jij dat nou we hebben het pas vanavond besloten.
Dus zei echt met ogen zo groot als schoteltjes, echt echt, serieus. Dus ik vet lache.
Vervolgens kwam mijn broertje de vriend van mijn zusje langs en de barman had ook wat mee gekregen dus toen veel felicitaties.
Maar mijn zusje vond dat ik het direct aan mijn ouders moest vertellen dus ik bij haar achterop de scooter naar mijn ouders.
die vonden het ook heel leuk.
Toen een paar dagen later verteld tegen mijn schoonmoeder en broertje, zei zo voor ons de rest van de broers en aanhang uitnodigen om het te vertellen later in de week.
Dus iedereen verzameld voor het eten later maar blijkbaar had ze gezegd dat het belangrijk was maar niet wat.
Dus wij zaten ons echt op te vreten daar maar wisten niet zo goed hoe we het moesten vertellen.
Dus op een gegeven moment mijn schoonmoeder jah Roy en Feline moete wat vertellen en toen wij zo jah we gaan trouwen.
En hun allemaal oooh wat leuk ooh we waren allemaal vet bang dat iets ergs was ofzo al helemaal aan het speculeren wat het kon zijn.
Verder heb ik het toen me oma nog verteld en mijn andere beste vriendin per sms omdat ze niet te bereiken was.
En vervolgens hebben we onze status op facebook gewijzigd in verloofd en ja toen wist bijna iedereen het wel.

Esprit

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 288
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #94 Gepost op: 8 december 2011, 11:01:49 »
Nadat ik was gevraagd in Rome hebben we, terug in de hotelkamer, onze ouders en broers/zus opgebeld!

Daarna een foto van de ring gemaakt en met de titel 'ja ik wil' op Facebook gezet.
« Laatst bewerkt op: 8 december 2011, 11:02:19 door Esprit »

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #95 Gepost op: 8 december 2011, 11:29:30 »
Wij moeten het nog gaan vertellen, met kerst.
Hier al wel een leuke manier voor gevonden. (al eerder hier overgeschreven)
Vriendlief gaat met pa over me onderhandelen, hoeveel koeien ben ik waard.
Als ze eruit zijn krijg ik een mooie ring van hem.
De moeders krijgen een bruidstijdschrift met onderstaand gedichtje:

 Kant, tule of zijde,
Misschien wel een combinatie van beide.
Wit, rood, champagne
Gebroken wit, groen met een vleugje oranje.
Trouwjurken zijn er in alle soorten en kleuren,
'datum' is de dag dat het moet gebeuren.
In 'stad' bij 'winkel' om 'tijd' uur
Het wordt vast een flink avontuur!
Ik wil dan ook vragen of je met me mee wilt gaan.
Op pad voor de jurk die me het mooist zal staan!

 Nu bezig voor opa die ik als getuige ga vragen.

MarieLouise

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #96 Gepost op: 3 januari 2012, 14:15:30 »
wij hebben 1 neefje, een geweldig ventje van 5 maand oud
heb net een Slabbertje besteld met de tekst erop:

Oom ..
  &
tante ..

GAAN TROUWEN !!


Wij gaan met het oppassen hem die omdoen
en dan maken we een mooie foto daarvan,
die printen we en krijgen de ouders het eerste
daarna onze broers & zussen.

in maart is Oma 80 dan komt de rest van de familie
en gaan we het iedereen vertellen verder :biggrin: ZIN IN !!

chantal80

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #97 Gepost op: 4 januari 2012, 15:31:56 »
Wij hebben het met de pasen verteld (op goed vrijdag gevraagd), we hadden in de tuin eieren verstopt, chocolade en echte en op 1 geschreven wij gaan trouwen. Ons nichtje heeft met enige hulp het juiste ei gevonden, nadat de chocolade eieren op waren :-). Toe was het gillen geblazen

Marianne121012

  • Volwaardig lid
  • ***
  • Berichten: 303
  • Geslacht: Vrouw
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #98 Gepost op: 22 januari 2012, 08:36:17 »
Wij hebben het voor bijna iedereen anders gedaan:

De ouders van mijn vriend hebben kopjes gekregen met de datum en dat delfs blauweplaatje van de jongen en het meisje die elkaar kussen.

Mijn ouders hebben we een brief geschreven over hoe leuk kleinkinderen zijn en dat ze die nog niet krijgen, maar wel wat anders wat ze nog niet hebben. Hierbij kregen ze een foto van mijn vriend (tada een schoonzoon).

Mijn zussen hebben we een brief gestuurd met een trouwkaart erbij die ze alleen nog hoeven te onder tekenen. Een van mijn zussen had dit ook een paar weken van te voren gedaan voor de uitnodiging van ons tuinfeest als dankjewel voor alle hulp met zandkruien, want die had ze niet gekregen (ze had die dag ook niet geholpen). Hiermee heb ik mijn beide zussen ook tegelijk als getuige gevraagd.

Lieve xxx en xxx ,

Wij snappen het wel hoor. Jullie hebben het veel te druk met werken, het kopen van nieuwe kleren, jullie opleidingen, het regelen van cadeaus, het organiseren van leuke activiteiten voor de welpen, de vergaderingen van toneel, het sporten, het organiseren leuke feestjes/barbeques, het helpen in onze tuin en al die andere dingen waar jullie je mee bezig houden. Maar wij willen jullie eigenlijk nog iets vragen. Kunnen jullie alvast jullie handtekening gaan oefenen?? Enne Marianne vindt een leuke workshop en een gezamenlijke afsluitende BBQ/Gourmet wel gezellig.

Dus wij hebben dit kaartje naar vast voor jullie geschreven want daar hebben jullie dan vast geen tijd meer voor. Jullie hoeven het natuurlijk alleen nog maar te ondertekenen en op de post te doen.

Groetjes Jeroen en Marianne


Voor ons neefje (zontje van de broer van Jeroen) hebben we een shirtje gemaakt met een beer en de tekst ik draag de ringen op 12-10-12. Die hebben we cadeau gedaan.

Voor mijn ooms heb ik een puzzel gemaakt met de tekst: Het is tijd voor een pak 12-10-12. Ik heb namelijk altijd geroepen dat als ik trouw al mijn ooms in pak komen.

Voor mijn oma hebben we een powerpoint gemaakt met allemaal foto's van ons samen. Voor de oma van Jeroen hebben we een fotolijstje gemaakt met de vraag of ze nog plek had voor onze trouwfoto (de tv kast staat inmiddels behoorlijk vol).
« Laatst bewerkt op: 22 januari 2012, 08:36:44 door Marianne121012 »

Carlijn

  • Gast
Re: Hoe breng je het grote nieuws?
« Reactie #99 Gepost op: 22 januari 2012, 11:24:47 »
Bij ons was iedereen bij het aanzoek aanwezig dus we hoefde niets te vertellen

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards