collapse

Auteur Topic: Wie Weet Een Oplossing?  (gelezen 17855 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Bruidje2008

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #25 Gepost op: 30 juli 2007, 19:16:54 »
Op deze site staat het volgende:
Klik hier

Omzetting van geregistreerd partnerschap en huwelijk

Een geregistreerd partnerschap kan worden omgezet in een huwelijk. De ambtenaar van de burgerlijke stand moet hiervoor een akte van omzetting opmaken. De akte van omzetting wordt opgenomen in het register van huwelijken. Door de omzetting eindigt het geregistreerd partnerschap en is het huwelijk een feit. Andersom kan een huwelijk op dezelfde wijze worden omgezet in een geregistreerd partnerschap. De akte van omzetting wordt dan opgenomen in het register van geregistreerde partnerschappen. De omzetting kan alleen plaatsvinden in de eigen woonplaats.

De kosten van de omzetting zijn afhankelijk van de te overleggen stukken en de mate waarin de partners aan de omzetting een ceremonieel karakter wensen te geven. Dit kan per gemeente verschillen.

Gevolgen omzetting

Een omzetting heeft in principe geen gevolgen voor de bestaande situatie. Stel, twee mensen hebben een geregistreerd partnerschap, zij voeden samen een kind op én zij hebben samen het gezag over dit kind. Als zij hun partnerschap nu laten omzetten in een huwelijk verandert daar niets aan. Of stel dat zij hun partnerschap zijn aangegaan in gemeenschap van goederen. Ook hier verandert een omzetting dan niets aan. In internationale situaties -buitenlandse partner(s) of partner(s) in het buitenland- kan dit laatste echter anders zijn.

Hier staat dus dat je wel een ceremonieel tintje aan de omzetting kunt geven maar dat de kosten per gemeente verschillen. Wel vreemd dan dat je in jullie gemeente geen ceremonieel tintje aan de omzetting kunt geven

Ruben en Wendy

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #26 Gepost op: 30 juli 2007, 21:11:14 »
[quote name=\'Anke\' post=\'126461\' date=\'30 July 2007, 12:48\']@ Ruben en Wendy
Jullie ook suc6 met alles, maar had het hele verhaal al van m'n schoonzus gehoord; Miranda.
Leuke kaart hebben jullie trouwens  :wink:[/quote]


Hey,

Dank je wel. Na wat speurwerk was ik er inderdaad al achter gekomen dat je de schoonzus van Miranda was..  :rolleyes: Ik had jullie bruiloftsite even bewonderd....
Jullie veel plezier de dag voor ons! :biggrin:

7-9-7

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #27 Gepost op: 31 juli 2007, 10:15:53 »
Wat een toestanden allemaal zeg. Ik hoop echt voor jullie dat je de ceremonie ook krijgt. En idd anders neem je toch een BABS die je kunt inhuren ofzo. Imca Marina ofzo. hihi

suzan1983

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #28 Gepost op: 4 augustus 2007, 12:08:42 »
Nou, de gemeente heeft nog niks van zich laten horen.
Emiel had dus even gebeld of ze al wat wisten. Mijn baas komt maandag weer terug was de reactie.
OK, lekker dan, vooral als je met het plannen bezig bent. We willen nu toch echt wel duidelijkheid.

Als mijn baas terug is van vakantie zal ik haar even bellen, haar man is de burgemeester van Aalsmeer. tenminste, deze augustus gaat ie met pensioen, maar wie weet heeft hij nog wat inspraak.
Ik ken hem ook persoonlijk, dus we kunnen het proberen.

Maar ben wel kwaad dat ze zeggen dat we het deze week zouden horen, en nu moeten ze ineens op hun baas wachten.

Grrrrr

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #29 Gepost op: 4 augustus 2007, 12:55:01 »
Ja fijn is dat he... zit je te wachten op een tel houden zij zich niet echt aan de afspraak.
Gewoon even vermelden als je ze weer spreekt, of ze er iets mee doen is een tweede natuurlijk.
Sterkte.

7-9-7

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #30 Gepost op: 6 augustus 2007, 11:27:27 »
Het lijkt wel of ze een beetje de boot afhouden omdat ze geen Nee durven zeggen. balen hoor

suzan1983

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #31 Gepost op: 8 augustus 2007, 15:23:21 »
Ik heb maar weer even gebeld of ze al iets wisten.

Nou, ze zijn druk bezig. Het staat nog niet helemaal vast, maar voor 80% zeker dacht ie dat het wel zou lukken.

Ik heb dus zeer goede hoop. We horen het heel snel. Nu nog hopen dat de datum ook nog gaat lukken. Anders moeten we weer van alles verzetten.

Donderdag naar mn schoonmoeder. Daar hangt de jurk.
Mag ik hem eindelijk passen!

Hij is van mijn schoonzus. Sinds ik hem gezien had op de foto's en wist dat ie in de kast hing had ik hem gereserveert haha.

Nu heel erg hopen dat ie past. Hij zal zowiezo wel vermaakt moeten worden.
Ik hoop dat ie me staat. Je hoort het zo vaak dat de jurk die mensen oorspronkelijk wilden niet leuk stond.

Wordt vervolgt... :)

Alexia

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #32 Gepost op: 8 augustus 2007, 16:02:36 »
nou gewoon afwachten!

dus je gaat de jurk van je schoonzus dragen? wel leuk! hopelijk past het
« Laatst bewerkt op: 8 augustus 2007, 16:02:46 door Alexia »

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #33 Gepost op: 9 augustus 2007, 03:33:57 »
Wat apart dat je de jurk van je schoonzus aan gaat trekken.
Weet je vriend dit ook al?

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #34 Gepost op: 9 augustus 2007, 08:44:32 »
hopelijk gaat het allemaal lukken. Nog even geduld. En veel plezier met het passen van je jurk

suzan1983

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #35 Gepost op: 9 augustus 2007, 21:56:36 »
hmm  :dry:

schoonmoeder vond het nodig dat mn moeder erbij was (en die is op vakantie).
Ik wist het niet zeker of ik hem vandaag mocht passen, maar hoopte het wel stiekem. Maar ze zei dat ik een keer met mn moeder langs moest komen.
Nou ok dan. Is ook wel leuk met mn moeder erbij, maar wil hem zo graag zien.  :laugh:

Sinds kleins af aan droom ik al van zo een jurk. En toen zag ik op de foto's dat mn schoonzus hem dus droeg. En toen zei mijn schoonmoeder ook nog eens dat ie in de kast hing. Tja.....
Mijn vriend weet het. Eerst vond hij het raar, omdat hij dan wist hoe hij eruit ziet.
Zijn zus is al 12 jaar getrouwd dus ik zei hem dat ie dat helemaal niet meer wist. En op de foto's ziet het er anders uit, en bij mij natuurlijk ook.
Het maakt mij niet uit dat hij van mijn schoonzus is geweest. Anders had ik er 1 op marktplaats gezocht. Ik ben niet zo bijgelovig.
Wel jammer, ik had me er helemaal op verheugd, maar durfde het niet te vragen. Haha. :)

Het is wel jammer dat ze verder over de bruiloft zo haar mening opdringt.
Zowiezo over de hele toestand is ze een soort van kwaad. We hadfden het ook nooit moeten doen dat geregistreerd partnerschap en bla bla bla.   :sad:  Gelukkig zegt mn schoonvader wel steeds dat ze moet diimmen, maar dat werkt niet echt.

En ze vind het maar raar dat we na de ceremonie bij ons thuis koffie met de taart willen doen enz en ze beinvloed van alles. Gelukkig kom ik er niet al te vaak meer. haha. (voorheen aten we er iedere week)

En de gasten, wie wanner enz enz.  :blahblah:
Weten we zeker dat de dj wel wat is?
Ik word gek!  :wacko:
Mijn moeder maakt zich totaal niet druk, die laat het me lekker zelf regelen.
Die zegt steeds, ik hoor het wel. :thumbsup:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #36 Gepost op: 10 augustus 2007, 02:21:30 »
Jammer dat je de jurk niet aan kon.
Maar is het dan nog wel een prettig gevoel om daar de jurk te passen?

En het is jullie dag hoor, als het voor jullie goed voelt zoals je het regelt is het ook goed.
En dan kunnen anderen hoog of laag springen, is het toch jullie dag.

Alexia

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #37 Gepost op: 10 augustus 2007, 09:48:34 »
je moet nog gewoon even wachten tot je de jurk aan kan passen!

jammer dat ze zich er zo mee bemoeit. maar misschien (ik weet niet hoe jullie band is) moet je dat ook gewoon tegen haar zeggen dat je het vervelend is. Het is jullie dag hoor!

nisanlin

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #38 Gepost op: 10 augustus 2007, 10:48:18 »
Dat lijkt me supervervelend, als je schoonmoeder zich er zo mee bemoeit. Net wat Alexia zegt, zeg dan gewoon dat je daar geen behoefte aan zegt. Of laat je vriend het doen, als je dat zelf niet ziet zitten. Ik neem aan dat hij het ook niet echt leuk vind.

suzan1983

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #39 Gepost op: 12 augustus 2007, 19:09:41 »
Toen mijn schoonzus trouwde, woonde zij en haar toekomstige in bij de ouders van mijn vriend. Hij woonde er toen ook nog. Als ik hoor hoe het er toen aan toe is gegaan...
Ze bedoelt het vast wel goed, maar ze brengt het heel dwingend.

We waren dus van plan koffie en taart bij ons thuis te doen.
We kregen gelijk een nare reactie. Dat doe je toch niet!
Mijn schoonzus had veel meer geld uit te geven, omdat haar schoonouders best rijk zijn.
Wij willen het zo goedkoop mogelijk houden.
Met het eten dus alleen ons gezin en opa s en oma s. Ook daar weer commentaar dat we meer mensen moeten doen. Zelfs het boeketje wordt me verteld welke kleur het moet gaan hebben.
En ik moet maar geen sluier doen. En mijn vriend moet een zwart pak enz enz. Ik wil helemaal niet dat hij in een zwart pak gaat. Ik vind een lichtere kleur veel mooier.

Mijn schoonvader zegt het steeds tegen haar dat ze moet ophouden, maar ze luisterd toch niet.

We hebben nu gewoon bedacht dat we er niet meer over praten in hun bijzijn.

Ik ben echt helemaal opgefokt door haar bemoeienis.
Niet dat ze onaardig is hoor, maar ze gaat gewoon veel te ver.

Mijn moeder bemoeid zich nergens mee, als ik hulp nodig heb mag ik het haar vragen. Natuurlijk vraagt ze wel hoe het gaat, maar ze vertelt me niet wat ik wel en niet moet doen.

Ach ja. We zien wel. Doorbijten maar en zoveel mogelijk ontwijken. Haha

Alexia

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #40 Gepost op: 12 augustus 2007, 19:14:51 »
ik kan me heel goed voorstellen dat dit ontzettend vervelend is! Misschien is het inderdaad maar beter om haar wat dit betreft maar even links te laten liggen. Het is 'lullig' maar het is niet anders toch!

heb je eigenlijk al uitslag van de gemeente?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #41 Gepost op: 13 augustus 2007, 11:22:51 »
Oh wat ontzettend irritant zo'n schoonmoeder!
Ik zou me volgens mij ook helemaal opvreten.
Kan je vriend daar niks van zeggen???

suzan1983

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #42 Gepost op: 13 augustus 2007, 17:27:24 »
Gemeentehuis heeft gebeld.

We mogen trouwen!
Zelfs het ja-woord krijgen we.
Nu is het dus eindelijk echt en kunnen we dingen vast gaan zetten.
Alles wat we al hadden uitgezocht kunnen we definitief vastzetten.
De kaartjes kunnen we bestellen. Auto regelen. Eindelijk zijn we van de onzekerheid af.
Nog wel even langs gemeetehuis om te betalen en een trouwboekje uit te zoeken.
En de wensen door te spreken natuurlijk.

Even wat anders:
Ik heb mijn vader gevraagd het boeketje te maken. Vroeger zat hij in de bloemen dus ik dacht ik kan het vragen, en hij zegt dat hij het nog wel kan en wil.
Hier een fotootje van mijn toekomstige boeketje:

Groetjes

Ireen

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #43 Gepost op: 13 augustus 2007, 18:41:17 »
Hehe... wat een opluchting! Zo zie je maar: wie niet waagt die niet wint. Goed dat je doorgezet hebt en nu kun je er iets van gaan maken zoals je zelf graag wilt.

En wat leuk dat je vader het boeket maakt ! Mooi hoor!

nadkid

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #44 Gepost op: 13 augustus 2007, 18:46:49 »
leuk om te horen dat het nog gelukt is... moet en hele opluchting zijn voor je...

En een leuk boeket krijg je!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #45 Gepost op: 13 augustus 2007, 22:21:17 »
Meis, van harte gefeliciteerd met jullie overwinning.
Wordt het nu definitief verandert voor de rest?

nisanlin

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #46 Gepost op: 13 augustus 2007, 23:18:51 »
Joh wat fijn dat jullie kunnen trouwen!

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #47 Gepost op: 14 augustus 2007, 08:48:16 »
Wat een heerlijk neiuws voor jullie zeg! Nu kun je lekker beginnen met alle voorbereidingen. Geniet ervan en laat je niet gekmaken door je schoonmoeder. Het is jullie dag en jullie beplane wat er gebeurd en niet zij

Alexia

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #48 Gepost op: 14 augustus 2007, 18:54:38 »
gefeliciteerd. lekker gevoel dat je toch kunt trouwen !!!

Ruben en Wendy

  • Gast
Wie Weet Een Oplossing?
« Reactie #49 Gepost op: 16 augustus 2007, 23:11:51 »
Dat is zeker goed nieuws!

Maak er een leuke dag van! (Gaan wij ook doen....  :biggrin:  :tongue: )

Groetjes, Ruben en Wendy

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards