collapse

Auteur Topic: Mijn Idee...  (gelezen 10792 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jeff

  • Gast
Mijn Idee...
« Gepost op: 31 juli 2007, 14:19:53 »
Hallo iedereen,

ben nieuw op het forum. Kwam het tegen in mijn zoektocht op het internet op mijn geplande huwelijksaanzoek aan mijn schatje te perfectioneren  :wink:

Mijn vriendin en ik zijn ongeveer 2 en een half jaar bij elkaar. We hebben onlangs een huis gekocht (trekken 1 oktober in) en hebben het ook gehad over trouwen. Misschien wel een beetje te veel  :biggrin:  Dus dat ik met een aanzoek binnenkort kom zal dus niet meer als een verrassing komen. Beetje balen, maar de exacte dag, plek en de manier waarop kan natuurlijk nog steeds een big surprise zijn.  

We gaan 22 augustus op vakantie naar haar ouders in China. Voordat we vertrekken ben ik van plan om een treinreis te boeken naar Parijs (city of Love) op 18 augustus met de Thalys. Ik wil haar dan 's ochtends 5 uur wakker maken en aangeven dat we ergens naar toegaan. Op de Eiffeltoren met het uizicht op Parijs wil ik haar ten huwelijk vragen.

Twee maar-tjes:
1. Op de weg erna toe zal zij het waarschijnlijk al weten... wat een beetje afdoet aan de verrassing. Ben er nog niet uit of dit een groot punt is. Kan haar natuurlijk de hele weg een blinddoek om laten houden  :biggrin:  

2. De verlovingsring: ik heb op dit forum al wat topics gelezen over de ringen. Ik wil haar een ring met diamant kopen. Nou ben ik aan't twijfelen tussen zelf 1 kopen en uitkiezen, zodat ik bij het aanzoek haar een ring kan geven, OF na het aanzoek samen ringen uitkiezen.
Het is natuurlijk romantisch om haar bij de vraag een ring te kunnen geven. Aan de andere kant zou ik wel graag willen dat zij het een mooie ring vindt. Haar kennende zal zij het eerste belangrijker vinden dan het tweede, omdat zij mij ook wel vertrouwd in mijn keuze en zij de moeite die ik gedaan heb meer waardeert dan de ring zelf.
Iemand ideeen voor een romantische alternatief mbt het aanzoek zonder ring. Ik had al een bericht op dit forum gelezen over een ring met alluminiumfolie. Iemand mss andere suggesties?
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2007, 14:32:14 door Jeff »

K en P

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #1 Gepost op: 31 juli 2007, 14:24:16 »
Een hangertje voor aan een ketting?
Een schakeltje voor een armband?
Een mooie armband?
Een mooie ketting?
Mooie oorbellen?

En haar de hele reis een blinddoek om doen lijkt me niet geweldig  :tongue:
Dan moet je haar al voordat je het station inloopt blinddoeken, aangezien de reisbestemming beneden altijd al staat aangegeven  :wink:

Veel plezier met je plan uitwerken en natuurlijk met het uitvoeren ervan!

Annemieke

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #2 Gepost op: 31 juli 2007, 14:32:45 »
Leuk idee! Maar dat blinddoeken lijkt me inderdaad niet erg geslaagd.

En over die ringen, dat is altijd een dilemma. Je kunt haar iets anders geven dan een ring, wat Kitty ook aangeeft. Zeker als je daarbij zegt dat je graag samen ringen wilt uitzoeken. Maar ik denk inderdaad dat ze het ook erg kan waarderen dat jij iets voor haar hebt uitgekozen, zoals je zelf al schrijft zal ze dat belangrijker vinden dan de ring zelf. Dus dat is juist weer een argument om toch zelf een mooie ring uit te kiezen...

Succes met de verdere organisatie en veel plezier met de uitvoering!
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2007, 14:34:14 door Annemieke »

Ireen

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #3 Gepost op: 31 juli 2007, 14:33:49 »
Kun je niet een ring utikiezen en aan de juwelier vragen of het geruild mag worden?

Jeff

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #4 Gepost op: 31 juli 2007, 14:46:29 »
Bedankt voor julllie reacties!

Blinddoeken zal dan maar moeten wegworden gestreept. Kwam ook in me op bij het typen van mijn verhaal... Is inderdaad niet echt goed doordacht.

Een mooie armband heb ik haar al gegeven een half jaartje geleden bij onze anniversary. Mocht ik geen ring (kunnen) kiezen voor het aanzoek dan wil ik wel graag iets geven met het huwelijk te maken heeft. De bedoeling of gedachte erachter is belangrijker dan het daadwerkelijk geven van iets. Dus daar ben ik nog niet over uit.

@ Ireen: is dit mogelijk of gebruikelijk? Ik begrijp dat dit per juwelier verschilt, maar heeft iemand al eens gehoord dat dit mogelijk is of misschien uit eigen ervaring meegemaakt?

Linnie

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #5 Gepost op: 31 juli 2007, 14:52:21 »
Leuk idee, Parijs! Blinddoeken lijkt me inderdaad niet echt fijn...

Ik heb bij mijn aanzoek (voor de Sacre Couer!) een mooie ketting met bijpassende oorbellen gehad.
Echt heel lief dat hij dat uitgezocht heeft.
Ik heb het op de bruiloft ook gedragen, vond dat wel mooi.

Succes met de uitwerking van je plan!

K en P

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #6 Gepost op: 31 juli 2007, 15:01:45 »
Ik heb wel gehad dat ik een ring mocht omruilen als de maat niet klopte.
Zolang de ring niet besteld hoeft te worden de eerste keer zal het waarschijnlijk geen probleem zijn hem om te ruilen.
Maar je kan hem dan niet laten graferen he!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Mijn Idee...
« Reactie #7 Gepost op: 31 juli 2007, 15:54:15 »
Ik heb met kerst van Ruben een ring gehad met het groeibriljant systeem.
Eerst 1 steentje en je kan ze met minimaal 2 steentjes laten groeien 1 >>3>>5>>7
Maar ook in grootte

Met elke mooie, bijzondere, speciale gelegenheid kon ik er een steentje bij laten zetten. Idee???
Mijn verlovingsring kon daar mooi achter, deze heb je ook als groei systeem maar groeit ie in grootte (die van mij niet)


En zo ziet het eruit:


Ook heb je hangertjes in dat systeem, dit is die van mij:



Ik vind dit hele bijzondere sieraden omdat elk steentje een herinnering heeft.
Zo heb je ook nog eens een cadeautje (mocht je een keer niet weten wat te geven) en je hebt er de rest van je leven plezier van.

Maar een aanzoek in Parijs is al super romantisch!
Enne... blinddoeken, dat zou ik maar niet doen. Weet niet hoe lang je in de Thalys zit. haha.
Alleen is het niet heel kort dag voor de reis naar China?
« Laatst bewerkt op: 31 juli 2007, 15:55:29 door Anke »

Alexia

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #8 Gepost op: 31 juli 2007, 15:56:56 »
he anke, volgens mij hebben we dezelfde verlovingsring :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Mijn Idee...
« Reactie #9 Gepost op: 31 juli 2007, 15:58:55 »
Hahaha, ja, volgens mij hebben meer vrouwen die.
Tja, het is "de ouderwetse" maar ik vind em wel het allermooist!

Alexia

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #10 Gepost op: 31 juli 2007, 16:01:40 »
ik vind hem ook prachtig :wink:

Jeff

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #11 Gepost op: 31 juli 2007, 18:29:46 »
@ Anke: ik moet zeggen dat het een heel leuk idee is. Ik zal van de week eens kijken wat de mogelijkheden zijn bij verschillende juweliers omtrent dit groeisysteem. Is er trouwens een ruime keus in dit groeisysteem, of hebben maar weinig juweliers dit?

maikaenroy

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #12 Gepost op: 31 juli 2007, 19:52:57 »
Buiten dat ik de sieraden prachtig vind , vind ik ook de gedachten er achter heel mooi !!!!!
ik zou heel blij zijn als ik het zou krijgen !

heel veel succes met je keuze en/of zoektocht !

( heb zelf een princes geslepen verlovingsring )

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Mijn Idee...
« Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2007, 19:53:18 »
Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben de ring laten groeien bij de bijenkorf, Diamant point.
De service daar vind ik erg goed.
Maar denk wel aan de betere juweliers die dit systeem hebben, niet aan een (sorry) Luigi Lucardi of iets dergelijks.
Ringen heb je in alle soorten en maten, dat zou je dan even moeten informeren bij de juwelier.

angelique_20

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
Mijn Idee...
« Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2007, 19:56:27 »
Wat leuk dat je je vriendin ten huwelijk gaat vragen op de eifeltoren :wink:
Weet zeker dat ze het geweldig vind :)

En ik denk dat het niet uitmaakt met wat voor ring je aankomt, het gaat om het gebaar :)
Ze zal hem prachtig vinden.
Veel plezier met het uitwerken van je idee.

nisanlin

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #15 Gepost op: 1 augustus 2007, 12:06:00 »
Leuk plan!

En zo'n ring als Anke noemt lijkt me heel geschikt. Je weet vast wel of je vriendin meer van geelgoud of witgoud houdt, dan kun je daar nog rekening mee houden.

Alexia

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #16 Gepost op: 1 augustus 2007, 20:15:31 »
die van mij is ook een groeisysteem Jeff (al wil ik dat zelf niet want ik wil geen grotere steen) maar wij hadden hem ook bij een goede juwelier (mag ik natuurlijk eigenlijk niet weten :wink: ) ... maar heel veel juweliers hebben deze ring, dus ik ga ervan uit dat het allemaal een groeibriljantje is. Zolang je maar een certificaat krijgt!

Jeff

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #17 Gepost op: 2 augustus 2007, 01:34:16 »
Ik denk dat er dan 2 soorten groeisystemen zijn:
- 1 waarbij de steen zelf groet (Alexia)
- 1 waarbij er meerdere stenen naderhand geplaatst kunnen worden (Anke)

Alexia

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #18 Gepost op: 2 augustus 2007, 11:22:06 »
nee ik heb hetzelfde systeem als Anke hoor jeff... alleen ik wil dat gewoon niet, vind deze gewoon erg mooi!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Mijn Idee...
« Reactie #19 Gepost op: 2 augustus 2007, 14:05:08 »
In principe zijn er 2 systemen.
Maar het ligt aan je ring, heb je een groei systeem en een solitair ring (dat is met dat ene steentje) dan kun je die alleen in grootte laten groeien.

Heb je die andere ring, dus een bredere ring met een rij steentje naast elkaar, dan kun je ze zowel in aantal laten groeien als in de grootte van de steen.
Maar dat betekend natuurlijk wel dat het duurder wordt.

Voorbeeld1:

Je hebt deze ring:


Kost met 1 steen (ik noem maar wat) 100 euro.
Met 3 steentjes kost ie 300 euro, dan betaal je het verschil.
Dus je betaald 200 euro voor een spiksplinternieuwe ring met 3 steentjes.
En zo ga je maar door.

Voorbeeld 2:
Maar wat je ook kan doen, je hebt een ring met 7 steentjes.
Elk briljantje bestaat uit een aantal puntjes, hoe minder puntjes hoe kleiner de steen.
Je hebt bijvoorbeeld nu een ring met 7 steentjes van 1 puntje.
Je wil je ring wel inleveren, maar je wil er geen steentjes bij.
Dan lever je de ring in en laat je elk steenje met de hoeveelheid puntjes vergroten zoals jij em mooi vindt.
Eindresultaat je hebt een ring met 7 grotere briljantjes, daar betaal je uiteraard voor.

Voorbeeld 3:
Je hebt een ring met een x aantal steentjes, maar je wil minder steentjes en de ring moet hetzelfde waard blijven.
Dan lever je de ring in en komt er 1 grote steen in ter waarde van al die kleintjes.
Of misschien wel 2 of 3, afhankelijk van de waarde natuurlijk en het moet wel passen in de ring.

De solitair ring: (tevens mijn verlovingsring)



Deze ring kan alleen groeien in de grootte van de steen.
Als je naar het model ring kijkt zie je wel waarom.


Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is, want je kan er heel veel kanten mee op!

Jeff

  • Gast
Mijn Idee...
« Reactie #20 Gepost op: 3 augustus 2007, 09:41:59 »
Anke, bedankt voor de opheldering. Mag ik vragen bij welke juwelier je de ring gekocht hebt, of waar je de ring "laat vergrooten"?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Mijn Idee...
« Reactie #21 Gepost op: 3 augustus 2007, 12:21:10 »
Ja, had het volgens mij al ergens in het begin neergezet, maar maakt niet uit.
Ik weet niet waar je woont, maar wij hebben het laten doen bij de Bijenkorf >>> Diamant Point.
En alle betere / luxere juweliers.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards