collapse

Auteur Topic: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.  (gelezen 64936 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

mrs-to-be

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #25 Gepost op: 26 september 2012, 21:46:43 »
Ik draag normaliter eigenlijk geen sieraden, op een simpel knopje in mijn oren na (ja en tegenwoordig dus ook mijn trouwring! ;)) Dus ik wilde het voor de bruiloft ook simpel houden, wel iets meer/extra's dan normaal maar niet té. Ditto voor mijn make-up overigens. Draag normaal hooguit wat mascara of een lichte oogschaduw, en heb het op de bruiloft ook heel natuurlijk gehouden. Het is tenslotte wel de bedoeling dat je familie&vrienden je nog een beetje herkennen enzo hehehe, ookal is het een bijzondere dag.

Aangezien mijn jurk een vrij "drukke"/opvallende halter had, dacht ik in de eerste instantie aan een mooi armbandje in plaatst van een ketting. Ik vreesde dat een ketting te druk zou worden. Maar uiteindelijk vond ik het toch net te kaal zonder iets om mijn nek en heb ik een mooi parelmoeren hangertje wat van mijn oma geweest is gedragen. Waar ik stiekum heel blij mee was;heel bijzonder om juist dit hangertje te dragen op mijn trouwerij, aangezien ik het super jammer vond dat mijn oma er in persoon niet meer bij kon zijn. Het was wel even zoeken naar een kettinkje van de juiste lengte, zodat het hangertje op een mooie lengte zou hangen. Een mooi armbandje had ik evengoed nog wel leuk gevonden maar ik kon er eigenlijk geen vinden die ik vond passen/naar mijn smaak was. Heb het eerlijk gezegd ook niet gemist uiteindelijk :)

Qua oorbellen had ik een klein bengelend oorbelletje in gedachten, mss een pareltje of iets met een zirkoniaatje erin (aangezien ik ook een paar kleine glinsterdingetjes in mijn haar had). Ik vind van die subtiele kleine hangertjes namelijk altijd zo mooi en vrouwelijk staan. Maar uiteindelijk zijn het toch parelknopjes geworden, in het heel licht grijs wat mooi terugkwam in het hangertje van mijn ketting. Wel een nét iets groter dan ik normaliter droeg, voor net dat beetje extra op de trouwdag.

Heb er ff een fotootje bijgezocht!



Cahira

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #26 Gepost op: 26 september 2012, 21:59:29 »
Wat zag je er prachtig uit Mrs-to-be. En je halter staat vrij wijd, dus het hangertje van je oma komt mooi uit.

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #27 Gepost op: 27 september 2012, 11:07:07 »


Ik droeg zoetwaterparels. Geen armband, geen oorbellen (heb niet eens gaatjes ;) ), geen extra ring. Mijn jurk vond ik al bijzonder genoeg, met een paar bloemen op de voorkant. Geen drukke jurk, maar wel gekleurd. Verder droeg ik een sluier met een glitterrandje eraan. Mooi subtiel :)

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #28 Gepost op: 27 september 2012, 11:49:34 »
Heel mooi, JM

ikkuh

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #29 Gepost op: 27 september 2012, 11:53:24 »
ik vind die zoetwaterparels erg mooi. En jouw jurk had inderdaad niet veel nodig. Het is echt een plaatje!!

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #30 Gepost op: 27 september 2012, 12:11:33 »
Dank! Ik ben ook nog steeds blij met mijn keuzes qua jurk en sieraden ;)

Cahira

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #31 Gepost op: 27 september 2012, 12:37:02 »
Hoi JM,

Je roze jurk blijft prachtig en de zoetwaterparels staan er prachtig bij.

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #32 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:10:11 »
Hoi!! Ik ben op zoek naar de goede sieraden bij mijn jurk en dat blijkt nog erg lastig te zijn! Nu vraag ik me af: wie heeft er meerdere gaatjes in de oren en wat doe je met je oorbellen? Ik heb 3 gaatjes in elk oor... Misschien is het een beetje gek om maar 1 oorbel in te doen en de rest open te laten?  Wat denken jullie?

Jorien26

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #33 Gepost op: 8 oktober 2012, 10:17:55 »
ik heb 2 gaatjes per oor, maar draag al jaren niks meer in het tweede gaatje. ik vind het ook niet storend dat er niks in zit. Ik zou het denk ik wel rustig houden, want vaak is de jurk al een eyecatcher genoeg en met 3 oorbellen wordt het misschien een beetje te druk?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #34 Gepost op: 8 oktober 2012, 11:43:41 »
wat heb je normaal gesproken in je oren?
Ik zou dicht blijven bij wat je normaal gesproken doet..
Ik heb ook twee gaatjes in beide oren..Vroeger deed ik dan vaak dezelfde oorbellen in beide gaatjes, alleen die in het buitenste gaatje net een formaat kleiner.. snappen jullie het nog.
Misschien is het wel mooi als je drie subtiele oorbelletjes op rij doet, en naar buiten toe, steeds een formaatje kleiner..
De rest van de sieraden zou ik dan rustig houden..Het hangt ook wel af van de jurk (strapless, halter, kraagje??) wat je met een ketting dan zou doen.heb je bijv. een kraagje, dan zou ik een ketting achterwege laten.
Bij strapless hoort (vind ik) een ketting om te voorkomen dat het "kaal" wordt. Maar als je drie oorbellen in ieder oor doet, zou ik een heel subtiel kettinkje doen..

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #35 Gepost op: 8 oktober 2012, 13:33:05 »
Normaal gesproken heb ik 3 ringetjes in mn oor. Ik heb namelijk het idee, als je niks doet met die andere gaatjes, dat je dat duidelijk te zien krijgt op de foto's...dat zou niet heel charmant zijn.
Ik heb een strapless jurk... en ook al een diadeem in m'n haren ( tenminste, heb ik bij het passen op gehad, moet alleen nog ergens een leuke vinden) dus het moet niet te druk worden.   Gaan jullie naar een juwelier??

Risje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1832
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #36 Gepost op: 8 oktober 2012, 14:16:08 »
Ik heb ook 3 gaatjes in beide oren, maar had op mn trouwdag alleen maar het 1e gaatje gevuld. Verder vond ik niet mooi. Op de vorige pagina staat een foto van mijn sierraden. Ik heb wel opgelet dat ik niet met zonnen witte vlekjes zou hebben en een week voor de bruiloft heb ik mijn andere oorbellen uit de gaatjes gehaald, om te voorkomen dat het echt 'gaten' waren. Volgens mij zie je er vrij weinig van op de foto's

Kastanjaa

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #37 Gepost op: 8 oktober 2012, 14:20:43 »
Ik heb 3 gaatjes in elk oor... Misschien is het een beetje gek om maar 1 oorbel in te doen en de rest open te laten?  Wat denken jullie?

Ik heb 2 gaatjes in elk oor en had op de trouwdag mooie oorbellen in de voorste en normale in de achterste (pasten wel bij elkaar), maar achteraf heb ik hier spijt van. Ik had liever alleen mijn "trouw" oorbellen in gehad. Sinds de bruiloft draag ik alleen die nog maar en heb ik de achterste gaatjes dicht laten groeien.

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #38 Gepost op: 8 oktober 2012, 19:00:39 »
Dat is ook een goed idee... In die paar dagen groeien ze vast niet dicht...
Ik heb een rustige strapless jurk... Dan de sieraden ook rustig houden of juist opvallend?  (diadeem/tiara,  oorbellen, ketting en sluier)

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #39 Gepost op: 8 oktober 2012, 19:33:02 »
Ik had de orchidserie die je veel op etsy ziet (zoek maar eens onder orchid) heb voor de rustige variant gekozen met pareltje aan de oorbellen en ketting.
In mijn 2e gaatje had ik een klein zilveren knopje van 2 mm. Blij dat ik dat gedaan heb want anders zie je op alle foto's een klein gaatje in je oor waar niks in zit (mijn gaatjes zijn leeg duidelijk zichtbaar) Vond het prima zo!
Had een vrij drukke jurk maar dit paste er in mijn ogen perfect bij!
Sta niet heel charmant op de foto maar dit is wel de gene waar je het het beste op kunt zien!

loez23

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #40 Gepost op: 9 oktober 2012, 22:38:10 »
Ik heb ook 2 gaatjes per oor, en draag normaal simpele ringetjes. Voor de bruiloft heb ik in het onderste gaatje een zilveren hangertje, en voor het bovenste gaatje een subtiel knopje in een kleur die bij de accenten in mijn jurk past, dus ongeveer wat Lies ook had.

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #41 Gepost op: 10 oktober 2012, 19:14:02 »
Oke, goede tips, bedankt! Ik ga verder zoeken. Uiteindelijk is het toch een gok denk ik.

Destino

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #42 Gepost op: 15 oktober 2012, 11:44:41 »
.
« Laatst bewerkt op: 22 november 2013, 12:04:57 door destino »

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #43 Gepost op: 27 oktober 2012, 22:01:18 »
Ik heb twee gaatjes in elk oor, maar heb al een tijd niks in het tweede gaatje dus laat die gewoon leeg. In mijn rechter oor heb ik een gouden ringetje bovenin. Nou zit ik te twijfelen of ik die erin laat zitten. De rest van mijn sieraden zijn wit goud of zilver. Heeft iemand ook een ringetje bovenin in 1 oor? Wat doen jullie?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #44 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:24:56 »
heeft iemand sieraden gehad van Abrazi? Ik vraag me af hoeveel die ongeveer kosten.. Op de site staan geen prijzen, dus iemand enig idee>?Is het enkele tientjes, of moet ik aan prijzen denken boven de 100 euro. ?

Jassou

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #45 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:34:12 »
 Hier http://www.honeymoonwebshop.nl/shop/Kettingen-c-294.html staan ze vanaf net boven de 100 euro.

MayBride

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #46 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:37:31 »
Ik had een echte diamant ketting (cadeautje van mijn ouders toen ik 21 word) een neppe grote 'diamant' oorbellen. Mijn moeder heeft een super mooie vintage diamant armband maar wij waren zo druk op die dag dat ik heb gewoon geen tijd om dat aan te doen huhu:(



heeft iemand sieraden gehad van Abrazi? Ik vraag me af hoeveel die ongeveer kosten.. Op de site staan geen prijzen, dus iemand enig idee>?Is het enkele tientjes, of moet ik aan prijzen denken boven de 100 euro. ?

Abrazi zit net boven de 100 euro.

Link: http://www.honeymoonwebshop.nl/shop/Kettingen-c-294.html
« Laatst bewerkt op: 29 oktober 2012, 10:43:42 door Bruid_Arnhem »

MayBride

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #47 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:38:12 »
Oops, Jassou was sneller haha

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #48 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:45:06 »
haha,bedankt dames..
Bruid-arnhem..supermooi!!de ketting is niet heel goed te zien,maar volgens mij heel subtiel en elegant. Is het een druppel?

MayBride

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #49 Gepost op: 29 oktober 2012, 10:52:08 »
Ja, is een klein diamantje van 0.13 carat en is omring bij meerdere kleine diamantjes.

Ik draag de ketting elke dag (because I'm too lazy to take it off tbh!) en ik dacht, goh waarom zou ik een neppe ketting dragen op mijn bruiloft when I wear a real one on normal days hahaha. Dus heb gewoon gegaan voor 'impact' oorbellen (fake, of course:D).

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards