collapse

Auteur Topic: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.  (gelezen 64935 keer)

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #50 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:00:48 »
omdat ze allebei dezelfde vorm hebben, zijn ze heel mooi samen. snap dat je de ketting iedere dag draagt, hij is kei mooi!

MayBride

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #51 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:21:34 »
Dit is een website met leuke goede kwaliteit sieraden:) Ik vind het wat mooier dan Abrazi (en is ook goedkoper). Weet niet wat je smaak is maar you did mention that you were thinking of a vintage wedding so this might fit!

http://www.kateketzal.com/category-jewelry/jewelry/

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #52 Gepost op: 29 oktober 2012, 11:31:49 »
wat een goede tip..lijkt me alleen zo eng om dit vanuit Amerika te bestellen.. als het niet staat bij de rest, is het lastig terugsturen.. Maar ik neus eens even rond..

Mirthe

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #53 Gepost op: 30 oktober 2012, 14:19:32 »
Ik draag nooit sieraden en heb ook geen gaatjes (nu wel mn trouwring natuurlijk). Dus ook voor mn bruiloft was ik gegaan voor vrij onopvallende sieraden. Heb er misschien 30 euro aan uitgegeven, het is verguld (dus er zit alleen een klein laagje goud omheen). Als ik ook normaal gezien sieraden zou dragen had ik er misschien wel in geinvesteerd, en als ik er de tijd voor had gehad dan had ik een ander kettinkje (iets minder grof) gezocht voor bij het hangertje.

Ketting:



Armband:



Haarband:


marjolein1987

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #54 Gepost op: 31 oktober 2012, 17:22:46 »
Ik vind sieraden nogsteeds moeilijk te vinden. Ik ben er wel achter dat ik wat 'rustigs' zoek maar vind maar eens een rustige ketting en tiara die ook nog eens bij elkaar passen :blink:

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #55 Gepost op: 31 oktober 2012, 17:24:30 »
Kijk ook eens bij tweedehands sieraden winkeltjes en kleine boetiekjes. Daar vind je vaak ook leuke dingetjes.

Jorien26

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #56 Gepost op: 31 oktober 2012, 17:30:15 »
ow wauw mirthe, vind het setje van jou echt prachtig! zoiets zoek ik ook! Maar neem aan dat je het niet in NL hebt gekocht...?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #57 Gepost op: 31 oktober 2012, 18:45:45 »
Ik vind het ook lastig hoor. Toen ik mn jurk kocht had ik een paar vierkanten oorbellen in, gewoon diamanten nepsteentjes. Toen heb ik niet duidelijk gezegd dat ik deze wilde, dus stonden ook niet op de bon. Vanmiddag mocht ik mn jurk weer aan :biggrin: en waren die oorbellen er niet meer. Nu heb ik dus soortgelijke in gehad en ook een steentje met een pareltje eraan hangend. Dit stond veel mooier, deze heb ik nu genomen. Heb ook nog een ketting van die set om gehad, maar ik ben niet zo van de kettingen en vond het ook geen gezicht bij mezelf. Maar nu ben ik dus opzoek naar een armbandje met parels en zilveren steentjes. Het liefst met elastiek, dat lijkt me lekkerder zitten en dat verschuift het niet telkens..iemand tips??

heleen0410

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 479
  • Geslacht: Vrouw
  • 04-10-2013 was a perfect day!
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #58 Gepost op: 31 oktober 2012, 19:12:03 »
Sjaantje, misschien zelf rijgen? Bij hobbywinkels hebben ze vaak leuke en mooie zilver kleurige steentjes en bedeltjes en pareltjes. Is ook leuk om met vriendinnen te doen.

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #59 Gepost op: 31 oktober 2012, 21:07:17 »
Sjaantje, kijk eens bij Bijou Brigitte, daar heb ik ook prachtige oorbellen gevonden die perfect bij mijn ketting en jurk passen. Er zijn heel veel leuke armbandjes, ook met elastiek erin.

Mirthe

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #60 Gepost op: 31 oktober 2012, 21:35:25 »
Nog even reageren op een paar berichten geleden:

Ik heb het inderdaad niet in Nederland gekocht. Maar ik denk dat best veel winkels wel een simpel gouden setje hebben zonder blingbling.

dees87

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1273
  • Geslacht: Vrouw
  • Home is where you are!
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #61 Gepost op: 8 november 2012, 13:46:16 »
Eerst zou ik een mooie antieke ketting dragen van mijn oma, maar toen ik eenmaal mijn jurk aanhad heb ik besloten om daar geen ketting bij te dragen, Ik heb een one-shoulder jurk, en de band is bezet met steentjes enz, en dat is druk zat, Om arm komt een armbandje en dan nog oorbellen in de stijl van mijn jurk en dan is het perfect!

misseagle

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #62 Gepost op: 8 november 2012, 14:50:55 »
Mijn ouders kopen mijn sieraden en die krijg ik dan op de dag van de bruiloft.. Heel schattig.. papa is er echt zo mee bezig.. Stuurt plaatjes door en vraagt me in de bijenkorf wat ik mooi vind..

Vertrouw er helemaal op dat mama en hij samen iets moois uitkiezen.
Wil ook een tiara alleen die zoek ik wel mee uit..

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #63 Gepost op: 8 november 2012, 19:34:47 »
Wat leuk misse eagle..
Hoop dat mijn ouders dit ook willen doen, haha..
Ik heb een hele mooie ketting gezien, maar die is 120 euro.. Dat  is dan weer te duur..

Maar goed.. ik speur nog even verder..
Moet het niet te druk hebben.. Heb wel een strapless jurk, maar wel een drukke kanten sluier,,
En 's morgens een bolerootje, birdcage en corsage...
Best lastig hoor om geschikte sieraden te vinden

misseagle

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #64 Gepost op: 8 november 2012, 19:55:18 »
Zo dat is wel heel veel haha!

Waarom dat bolerootje als ik vragen mag?
En een corsage..?

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #65 Gepost op: 8 november 2012, 20:17:46 »
's Morgens draag ik een korte jurk (die ik 's avonds ook weer draag) Ik vind het wel leuk om 's morgens toch wat meer "gekleed"te zijn..
Bij die korte jurk hoort ook een bolero van kant, en die vind ik er wel heel leuk bij, dus vandaar.
Daarnaast heb ik bij dit jurkje zwarte accessoires (ceintuur, schoenen, tasje, fascinator bij birdcage)
En corsage is misschien niet het goede woord, ik bedoel een bloem op de bolero (dezelfde stijl als in mijn haar)

Voor de ceremonie trek ik mijn lange trouwjurk aan, en hierbij heb ik alleen een lange kanten sluier, maar dat wordt ook al snel druk denk ik. Dus houd mijn sieraden rustig..
Maar ja zoals ik zei, ik vind het lastig

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #66 Gepost op: 8 november 2012, 21:49:49 »
Bedankt voor de tips! Aan bijoux brigitte had ik zelf ook gedacht, daarvoor moet ik dan een keer naar de stad want die hebben we in mn woonplaats niet. Zelf rijgen ga ik niet aan beginnen, ik denk niet dat het me gaat lukken en dat ik het precies krijg hoe ik graag wil :biggrin:

@Marlie: ik heb ook een vrij druk lijfje en een lange sluier met kant langs de rand. Omdat ik mn haar half opsteek met krullen doe ik geen ketting om, dat vind ik dan ook te druk. Wel dus oorbellen, en ik wil daar nog graag een mooi armbandje bij. En ik mn verlovingsring staat mooi bij mn jurk, dus die houd ik ook gewoon lekker om :-) Je kunt misschien een paar mooie oorbellen doen of een heel simpele, rustige ketting zoals BruidArnhem

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #67 Gepost op: 16 november 2012, 16:34:55 »
Ik droeg in mijn haar speldjes van bloemen, van diamantjes (nep natuurlijk) en dan een ketting en armband beide gekregen van mijn man en oorbellen die ik zelf mooi vond. Geen setje, maar vond het wel bij elkaar kunnen. Niet te opzichtig, wel feestelijk zo en de ketting draag ik eigenlijk altijd.

marjolein1987

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #68 Gepost op: 17 november 2012, 12:05:01 »
Hoe lang van te voren hebben jullie eigenlijk je sieraden gekocht? I

Herfststorm

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 660
  • Geslacht: Vrouw
  • 19-4-2013
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #69 Gepost op: 17 november 2012, 12:07:25 »
Maartje, ik heb mijn ketting tegelijk met mijn jurk gekocht. Op mijn jurk zitten kleine pareltjes en die zitten ook in de ketting.
De oorbellen kocht ik later bij Byou Brigitte.

Melia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2548
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #70 Gepost op: 17 november 2012, 12:50:22 »
Te kort vantevoren haha. De diadeem had ik 3 maanden vantevoren maar de ketting en oorbellen kwamen 5 dagen voor de bruiloft binnen... man wat had ik een stress  :blush:

Aardbei

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #71 Gepost op: 17 november 2012, 14:49:15 »
Dat is stressen geweest Melia!

Dank voor je foto en daardoor inspiratie voor mij, Junibride. Volgens mij heb ik eenzelfde soort ketting die ik ook op onze trouwdag graag aan houd. Fijn om te zien hoe ik de ketting zou kunnen combineren met jurk en overige sieraden.

junebride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1355
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #72 Gepost op: 17 november 2012, 19:31:42 »
Heel handig om het meeste al in huis te hebben. Heb getwijfeld om een set te kopen, maar toch gekozen voor iets van mezelf. Had het meest moeite uiteindelijk met leuke haarspeldjes vinden.

Melia...dat was idd stress als je oorbellen pas 5 dagen van te voren binnen kwamen.

Voor de dames die nog mogen heel veel plezier en succes met uitzoeken wat je wil.

Ingepinge87

  • Junior
  • **
  • Berichten: 158
  • Geslacht: Vrouw
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #73 Gepost op: 17 november 2012, 23:21:33 »
Ik had overdag een sluier, pareloorbellen en een ketting met een parelhangertje. 's Avonds had ik ipv de sluier curlies in.
Ik vond het ook ontzettend lastig om de juiste sieraden te vinden, omdat ik normaal bijna geen sieraden draag. Maar als ik de foto's terug zie ben ik nog steeds heel tevreden. De ketting en de oorbellen draag ik soms met een feestje nog wel eens.

misseagle

  • Gast
Re: Wat voor trouwsieraden draag/droeg je.
« Reactie #74 Gepost op: 18 november 2012, 08:47:39 »
Ik wil een tiara sowieso en die zoek ik dus wel zelf uit... samen met mn beste vriendin denk ik..
Maar eerst t kapsel, daarna kunnen we kijken wat erbij past!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards