collapse

Auteur Topic: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft  (gelezen 246741 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ivy

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #50 Gepost op: 7 maart 2008, 14:32:57 »
tja mijn broer vroeg bij mijn schoonzus om dingetjes en verhalen uit het verleden van mn vriend.. Ze heeft dat niet gegeven omdat ze wist dat we geen stukjes wilden (wilde ze zelf op haar bruiloft ook niet). En zij heeft en aan de CM doorgespeeld en die weer aan ons..

Maar ik kan me ok niet voorstellen dat iemand dat wil doen? Andersom zou ik er nooit aan denken om zoiets te verzinnen! Ik heb noodgedwongen twee keer bij collega's mompelend meegezongen.. aaargh..
Van mij mogen mensen er een boekje van maken dat we het gezellig na de bruiloft kunnen bekijken..

Maaike81

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #51 Gepost op: 30 november 2008, 14:21:52 »
Hoi!

Wij hebben een groep daggasten (die bij de ceremonie zijn en mee eten), zo'n 50 man, en 's avonds komt er nog zo'n 80 man bij.

We hebben nog niet echt een CM aangewezen, maar is dit dan de persoon die alles verzamelt en dan een tijdschema maakt?
En dan een deel 's middags en deel 's avonds? Of alles 's avonds?

Of wordt dit helemaal niet ingepland bij jullie?

Want wilde eerst geen CM, maar met dit is dat wel lastig, of niet?

Ben benieuwd hoe jullie dit regelen.

Groetjes, Maaike

Juudjeuh

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #52 Gepost op: 30 november 2008, 14:26:49 »
Bij ons regelt de CM alles. Zij stuurt ook nog een brief naar alle genodigden met daarikn de uitwerking van het dag programma, en ze zet er ook in dat als ze iets willen doen ze contact op kunnen nemen met haar :)

mods

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #53 Gepost op: 30 november 2008, 16:51:14 »
wij maakte zelf de planning van de hele dag
(stukjes tussen 22:00 en 23:00 en maximaal 3, niet langer dan een 10 minuten, tja ben nogal veeleisend...)
en hebben dit aan onze cm's doorgegeven
hun hebben ervoor gezorg dat iedereen die een stukje wilde doen, ingepland werden en 'nagekeken'

cru gezegt voerde hun onze eisen uit

Within

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1473
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #54 Gepost op: 30 november 2008, 16:52:04 »
Wij willen eigenlijk geen stukjes maar als er mensen zijn die iets willen doen, moeten ze bij onze CM zijn, denk wel dat we even een half uurtje inplannen ervoor :)

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #55 Gepost op: 1 december 2008, 08:59:26 »
Bij ons zijn de stukjes overdag gedaan. Wij wilden geen tijd kwijt zijn aan dit soort dingen en gewoon lekker feesten 's avonds.
Daarbij is er overdag veel meer aandacht voor en ben je met een selecter gezelschap dat de inside jokes e.d. beter begrijpt.

's avonds hebben onze voetbalteams samen (dus dames en heren 1) een liedje gezongen. Dat duurde 5 minuten en was alles wat er aan stukjes werd gedaan 's avonds.

Ik vond dit de beste oplossing en zou er meteen weer voor kiezen...

Tos

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #56 Gepost op: 4 december 2008, 20:17:02 »
Geen stukjes voor ons. Een mooie speech vind ik veel persoonlijker en dan 's avonds lekker feesten zonder onderbrekingen.
En onze CM'ers weten dit en zullen dit ook netjes opvolgen en iedereen vriendelijk vertellen dat er geen ruimte is voor stukjes.
Iedereen weet ook dat wij dit niet willen, dus zal ook geen problemen opleveren.

Violet

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9269
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #57 Gepost op: 4 december 2008, 23:13:09 »
wij willen ook geen stukjes. Ik vind dat toch wel zo vreselijk. We hebben dit ook aan de cm's doorgegeven, dus ik vertrouw erop dat het niet gebeurd. Hoe dan ook, ik zou deze taak bij de cm neerleggen

Alexia

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #58 Gepost op: 5 december 2008, 13:57:43 »
wij hebben dat niet ingepland hoor! ze wisten dat ze het tijdens het feest mochten doen en ze hebben zelf met de DJ en de fotograaf (omdat ze wel wilden dat die er nog bij was (die was er toto 22:00 bij)) geregeld wanneer ze het deden.

je kunt wel alles gaan regelen maar ook wel een beetje het gezond verstand van de mensen verwachten hoor!

dolfinlove

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #59 Gepost op: 6 december 2008, 12:57:07 »
Ook wij willen eigenlijk geen stukjes (vaak te veel en te lang terwijl wij willen feesten), nu komen we er onder een aantal echt niet uit, we zitten bij in totaal 4 muziekverenigingen die allemaal even een stukje willen spelen. Nu hebben wij met de CM heel duidelijk afgesproken wie we wanneer willen en hoe lang en dat we zelf niet mee willen spelen. Hij regelt het nu verder, zijn de verenigingen het niet eens met de tijden, spelen ze niet maar zijn de genodigden gewoon welkom om samen feest te vieren.

Ik zou dus sowiso een CM nemen want zelf vinden wij het heel erg makkelijk want het neemt veel zorgen weg.

_.Emmy._

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #60 Gepost op: 10 december 2008, 03:20:50 »
Hai Maaike,

Ik wilde in eerste instantie geen CM, maar werd r door verschillende mensen op gewezen dat dit toch handig is.
't is natuurlijk eigen keus. En je bespreekt samen waarvoor de CM verantwoordelijk is.
Al is t maar dat een ander ervoor zorgt dat r n emmer water is voor de bloemen die je krijgt of dat r geregeld wordt dat kadootjes bij je thuis gebracht worden. Of dat t draaiboek n beetje in de gaten gehouden wordt. En ook fijn als mensen jullie willen verassen en een aanspreekpunt hebben, zodat t ook een verassing blijft...
Je kunt dan ook aan de CM dingen aangeven die je absoluut niet wilt...

groetjes!

pyoen

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #61 Gepost op: 25 december 2008, 12:58:33 »
Hallo allemaal,
Misschien een hele stomme vraag maar ik heb geen flauw idee of ze bij ons een stukje gaan doen ja of nee?
Ik vind een stukje wel leuk maar niet zo lang en geen 4 of 5 stukjes dat haald (vind ik) de sfeer uit het feest.
Maar hoe hebben jullie dit geregeld hebben jullie  in de uitnodiging gezet dat  ze alles moeten doorgeven aan de CM of zo?
Help ik weet het niet.
Ik hoor het graag van jullie.
Greetz Simone
« Laatst bewerkt op: 25 december 2008, 13:00:07 door pyoen »

kusmarie

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #62 Gepost op: 25 december 2008, 13:46:47 »
Wij hebben ook (nog) geen ceremoniemeester, willen we ook niet.
Regelen alles voor de dag lekker samen en op de dag zelf zijn een goede vriend en vriendin aanpspreekpunt...

Wij hebben tegen iedereen gezegd dat we géén stukjes/liedjes of wat dan ook wensen. We vinden het zonde, betalen fors voor de band en de feestlocatie en wij vinden dat het de sfeer niet ten goede komt. We willen lekker feesten zonder onderbrekingen!
De mensen die eventueel stukjes zouden willen doen weten dit ook.

Brigit

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #63 Gepost op: 13 januari 2009, 16:28:56 »
Ik laat dit lekker helemaal aan de gasten en ceremoniemeesters over. Wij hebben van 21.00 tot 01.00 uur feest en we zien wel wat er gebeurt. Als we tussen door nog maar even lekker kunnen dansen.
Ik vind niet dat de ceremoniemeesters alles moeten regelen, zij zijn er voor de dag zelf.
Buiten dat is het erg leuk om van alles te regelen, hih tenminste dat vind ik.

Monique_1983

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #64 Gepost op: 13 januari 2009, 16:57:12 »
Ik regel ook alles zelf (wil niets uit handen geven) en mijn zusjes regelen alles op de dag zelf... De kleine dingen zoals cadeaus aanpakken, bedankjes uitdelen... enz... enz...

dolfinlove

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #65 Gepost op: 13 januari 2009, 22:10:39 »
Wij bespreken wel alles met de CM zodat die ook weet wat we precies willen en dergelijke. Voor de rest regelen we alles zelf maar soms is het erg fijn om iemand te hebben die met je meedenkt.
Ook kleine dingetjes die al geregeld zijn maar even verder uitgedacht moeten worden kunnen op die manier makkelijker samen. Voor de rest laten we de dag zelf gewoon komen en gaan en vertrouwen wij erop dat als er iets is dat de CM dit regelt/opknapt zodat wij dat er niet bij hoeven te doen, het is tenslotte onze dag.

Ik heb het gemerkt bij mijn zusjes bruiloft, die hadden geen CM en al bij het stadhuis ging het fout, ik heb toen geregeld dat uiteindelijk toch nog alles goedkwam. Vervolgens op de feestlocatie was er weer iets en werd ik aangesproken (weet nog steeds niet waarom ik) en heb toen ook daar maar wat dingen opgelost. Later zei mijn zusje, zou je vanaf nu even voor CM willen spelen. Ik heb het met liefde gedaan en alles is vervolgens ook allemaal goed verlopen (wat jammer genoeg heel anders had kunnen zijn) maar ik had liever van te voren dingen doorgesproken over tijdsschema en dergelijke als dat ik het op een feestavond zelf hoor terwijl ik daar op dat moment ben als gast.

Ik zou zelf altijd een CM nemen, want een CM houdt absoluut niet in dat je niets meer zelf mag/kan regelen (het is tenslotte geen weddingplanner) de CM helpt je alleen op de dag zelf, maar wel handig als die dingen besproken zijn (zoals stukjes)

jmarloes

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #66 Gepost op: 8 juli 2009, 21:31:05 »
[font=\"Lucida Sans Unicode\"][color=\"#0000FF\"]Help!!

Er zijn nu al mensen die stukjes voor onze dag aan het bedenken zijn!!!!!( Het duurt nog 8 maand!! )
Ik heb al uitdrukkelijk laten weten dat ik dat echt NIET wil.
Dat krijg ik over het algemeen de reactie "Meid, dat hoort er nou eenmaal bij" , "Doe niet zo flauw ", etc.

Wat moet ik hier nu mee.. Ik wil het echt niet! Heeft iemand van jullie een soort gelijk probleem gehad en hoe is dat opgelost?? [/color][/font]

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #67 Gepost op: 8 juli 2009, 21:32:36 »
Heb je een CM? Brief laten sturen dat stukjes niet gewenst zijn, en op de avond/dag zelf de CM dat uitdrukkelijk laten zeggen en controleren. Jullie dag hoor!

jmarloes

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #68 Gepost op: 8 juli 2009, 21:37:48 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'244799\' date=\'08 July 2009, 21:32\']Heb je een CM? Brief laten sturen dat stukjes niet gewenst zijn, en op de avond/dag zelf de CM dat uitdrukkelijk laten zeggen en controleren. Jullie dag hoor![/quote]


[color=\"#0000FF\"][font=\"Lucida Sans Unicode\"]Nee heb ik niet.. Maar misschien wordt het er wel eens tijd voor! :) [/font][/color]

Saskia1983

  • Ti sposerò perchè
    mi sai comprendere e nessuno
    lo sa fare come te
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1762
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #69 Gepost op: 8 juli 2009, 21:45:28 »
Wij willen ook geen stukjes op ons feest. Ik kom uit Brabant en daar 'hoort dat er eigenlijk wel bij', maar toch hebben we aangegeven dat we het niet willen. Soms lijkt het me wel leuk en lachen, maar ik vind dat een feest altijd zo op z'n gat komt te liggen door stukjes die nét te lang duren en veel leuker waren toen ze geoefend werden dan wanneer ze daadwerkelijk opgevoerd worden.

Sommige vrienden proberen ons op de kast te jagen door constant als er iets leuks gebeurt of verteld wordt te roepen: "oh, dit kunnen we ook mooi gebruiken!". Dat is wel lachen, maar niet aan ons besteed hoor! Mijn beste vriendinnetje zei vorige week nog dat ik me er niets van aan moet trekken omdat ze ons alleen maar proberen te stangen. Ben dus wel gerustgesteld  :wink:

Probeer gewoon serieus aan mensen die toch wat 'leuks' willen ondernemen uit te leggen waarom jullie het niet willen. Benadruk dat het júllie dag is, en dat je met liefde en plezier allerlei sketches, liedjes en ABC-tjes wilt doen wanneer zíj gaan trouwen... :tongue:

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #70 Gepost op: 8 juli 2009, 21:50:19 »
het is JULLIE dag en pech als ze dit flauw of jammer vinden, jullie willen dit niet, dus daarmee klaar! En ik zou bij de kaart ook nog een begeleidende brief laten doen waarop nadrukkelijk wordt vermeld dat jullie geen stukjes willen.

Puma in love

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #71 Gepost op: 8 juli 2009, 22:01:45 »
Je moet het echt heel erg duidelijk aangeven! Maar dan ook super duidelijk! Misschien zelfs zo van "als jullie het doen dan ruinneren jullie mij droomdag".
Want ik heb het ook heel vaak gezegd tegen mijn CM, maar ja, zij dacht dat zij het toch beter wist en heeft ons "verrast".  :mad:  Meervoudig.  :mad:  Niet alleen overdag maar ook 's avonds, wat ik nog het allerergst vond!
Als mijn CM niet mijn enige vriendin in Nederland was zou ik misschien achteraf ruzie met haar gehad kunnen hebben, zo erg vond ik het.... Maar ja, als ze boos zou worden dan zou ik straks helemaal zo alleen zijn!  :rolleyes:
« Laatst bewerkt op: 8 juli 2009, 23:15:17 door Puma in love »

Trouwring

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #72 Gepost op: 8 juli 2009, 22:30:59 »
Inderdaad heel erg duidelijk zijn! Of zelf, of je CM laten aangeven dat stukjes absoluut NIET gewenst zijn! Desnoods zet je het in de brief voor de daggasten/feestgasten. En dan niet in de vorm van een rijmpje ofzo, want dan denken ze misschien dat je het niet meent. Maar gewoon even iets duidelijks zoals: We willen geen stukjes op de bruiloft.

Tigru

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #73 Gepost op: 8 juli 2009, 23:13:20 »
Vraag ze simpel: Willen jullie een leuk ABC-tje als jullie trouwen, zo lekker halverwege de feestavond? Antwoorden ze ja, zeg je gewoon dat jij dat niet leuk vind. Antwoorden ze nee, antwoord je dat ze dus ook het antwoord voor jullie feest geven.

Wij hebben tegen onze CM's gezegd dat als er mensen met stukjes kwamen zij die extreem kritisch moesten beoordelen. Want ABC-tjes, levenslopen, liedjes (die leuk moeten zijn) zijn namelijk niet welkom. Wat wij leuk zouden vinden is rond het eten een leuk woordje. That's it en dan ben ik toch een Brabander, maar ik walg ervan!

Swiffer

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #74 Gepost op: 9 juli 2009, 08:42:33 »
Ik wil ook gen stukjes, als er iets voorgedragen word is dat met de daggasten onder elkaar, niet waar 100 man bij staat :)

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards