collapse

Auteur Topic: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft  (gelezen 247200 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Birdy

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7501
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #75 Gepost op: 9 juli 2009, 10:18:36 »
Wij hebben in de begeleidende brief gezet dat we geen stukjes willen, omdat we onze feestavond niet willen onderbreken. Geen gast die zich eraan durft te wagen om zich met de planning van je bruiloft te gaan bemoeien. Als je zegt dat je een hekel hebt aan stukjes, dan zijn er genoeg mensen die denken dat het wél leuk is. Dus dat argument niet geven.

Naiobi

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #76 Gepost op: 9 juli 2009, 11:15:11 »
wij hebben op de uitnodiging vermeld dat stukjes niet welkom zijn.
Tevens hebben wij de band ingelicht dat wij dat dus niet willen en gevraagd of ze geen pauzes willen inlassen hiervoor, en de mensen door te sturen naar de CM.
de CM heeft duidelijke instructies gekregen dat wij geen stukjes willen.

Wij hebben het ook iedereen verteld die het maar horen wilde.

Dit is dan voor 's avonds. Als de daggasten iets willen doen vind ik dat prima. Is wel tijd voor 's middags.

Tja en nu idd maar hopen dat iedereen zich er aan houdt, meer kan ik niet doen denk ik.

CCBloom

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #77 Gepost op: 9 juli 2009, 11:36:32 »
zo...net 9getriggerd door dit topic) even mijn zus gebeldom te vragen hoe het met de stukjes staat...gelukkig zei ze al dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het enorm meevalt

MaFo

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #78 Gepost op: 9 juli 2009, 12:21:09 »
Wat me nu hier zo opvalt dat 100% zegt het niet te willen, waarom gebeurt het dan toch zo vaak.... :blink: . Geregeld krijg ik dan de stille hint "hier hoeven we echt geen foto's van hoor......".
Ik begrijp het overigens wel, je ziet af en toe echt genante vertoningen... :huh:

Puma in love

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #79 Gepost op: 9 juli 2009, 12:25:53 »
[quote name=\'CCBloom\' post=\'244936\' date=\'09 July 2009, 11:36\']zo...net 9getriggerd door dit topic) even mijn zus gebeldom te vragen hoe het met de stukjes staat...gelukkig zei ze al dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het enorm meevalt[/quote]
Oh CC,  dat "enorm meevallen" zou ik dus nader onderzoeken!!!! Het klinkt een beetje als "Alleen maar een ABC-tje, een liedje en een paar foto's van jou op de pot toen je 2 was, meer niet! echt niet!'.
 :laugh:

Anna Livia

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3706
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #80 Gepost op: 9 juli 2009, 12:57:32 »
Ha, ik ben denk ik de uitzondering. Ik vind stukjes superleuk (zowel op mijn eigen feest als bij iemand anders). Ik heb dan ook met volle teugen genoten van de liedjes op ons feest. Dus dankzij mensen zoals ik denken bruiloftsgasten dat het bruidspaar het stiekem toch leuk vindt, sorry mensen. :wink:

jmarloes

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #81 Gepost op: 9 juli 2009, 13:21:42 »
[quote name=\'Puma in love\' post=\'244956\' date=\'09 July 2009, 12:25\'][quote name=\'CCBloom\' post=\'244936\' date=\'09 July 2009, 11:36\']zo...net 9getriggerd door dit topic) even mijn zus gebeldom te vragen hoe het met de stukjes staat...gelukkig zei ze al dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het enorm meevalt[/quote]
Oh CC,  dat "enorm meevallen" zou ik dus nader onderzoeken!!!! Het klinkt een beetje als "Alleen maar een ABC-tje, een liedje en een paar foto's van jou op de pot toen je 2 was, meer niet! echt niet!'.
 :laugh:
[/quote]


Nou idd.. Mijn vriendinnen hebben dus al laten vallen dat ze alle "leuke" foto's van  mij willen laten zien en waarschijnlijk wat willen zeggen over exen van mij etc. Ik zie dat echt niet zitten! Elke andere dag is prima maar niet DIE dag:) En ik wordt ook helemaal panisch van ABC en liedjes.. Het duurt ook altijd een eeuwigheid voordat zoiets is afgelopen... Nee, ik wil het niet... Ze zijn nu met vakantie, maar na de vakantie zullen we het er nog maar eens stevig over hebben! :wink:

lalalalala

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2232
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #82 Gepost op: 9 juli 2009, 14:30:31 »
ik vind een stukje wel leuk, maar niet teveel. Mijn jaarclub mag een stukje doen, dat is bij ons ook een beetje traditie, maar meer niet. Niet omdat ik het niet leuk vind, maar heb geen zin dat het feest om de haverklap moet worden stilgelegd. Overigens gaat dat stukje van mijn jaarclub eerst door de selectie van onze CM, mijn zus, dus daar vertrouw ik wel op. Moet een beetje binnen de perken blijven ( mijn schoonfamilie is namelijk aanwezig, hahaha) en met mijn afstuderen kreeg ik een superleuk lied, maar wel met erg genante stukken ( met vervolgens een dikke vibrator als kado), was erg leuk, maar dat hoef ik niet op mijn bruiloft :wink:

CCBloom

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #83 Gepost op: 9 juli 2009, 15:10:57 »
[quote name=\'jmarloes\' post=\'244973\' date=\'09 July 2009, 13:21\'][quote name=\'Puma in love\' post=\'244956\' date=\'09 July 2009, 12:25\'][quote name=\'CCBloom\' post=\'244936\' date=\'09 July 2009, 11:36\']zo...net 9getriggerd door dit topic) even mijn zus gebeldom te vragen hoe het met de stukjes staat...gelukkig zei ze al dat ik me geen zorgen hoefde te maken en dat het enorm meevalt[/quote]
Oh CC,  dat "enorm meevallen" zou ik dus nader onderzoeken!!!! Het klinkt een beetje als "Alleen maar een ABC-tje, een liedje en een paar foto's van jou op de pot toen je 2 was, meer niet! echt niet!'.
 :laugh:
[/quote]


Nou idd.. Mijn vriendinnen hebben dus al laten vallen dat ze alle "leuke" foto's van  mij willen laten zien en waarschijnlijk wat willen zeggen over exen van mij etc. Ik zie dat echt niet zitten! Elke andere dag is prima maar niet DIE dag:) En ik wordt ook helemaal panisch van ABC en liedjes.. Het duurt ook altijd een eeuwigheid voordat zoiets is afgelopen... Nee, ik wil het niet... Ze zijn nu met vakantie, maar na de vakantie zullen we het er nog maar eens stevig over hebben! :wink:
[/quote]

Mijn zus had op haar eigen trouwerij 3 toespraken, van een vriendin, van een vriend en een heeeeeeeeeelllllleeeeeeeeeeee lange van de vader van haar man (leek net of die vent in zijn eentje ging trouwen...wat vinden sommige families de eigen familie toch leuk en wat kunnen ze er lang over lullen....hallo hou er rekening mee dat er mensen zijn die dat allemaal geen bal interesseert!!!!) en daarnaast nog een stom stukje van haar toenmalige collega's en dat vond ze NIET meevallen.... dus dat scheelt weer haha
Ik vind van die foto's ook altij heel stom of van die dingen die alleen het clubje ópvoerders'snapt...ik bedoel de bruid weet alles al en andere mensen zijn toch helemaal niet geinteresseerd in een foto van een poepend kind? (godzijdank werden die foto's bij ons thuis niet gemaakt haha)

14/8/2009

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3068
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #84 Gepost op: 9 juli 2009, 15:20:16 »
Citaat
Ik vind van die foto's ook altij heel stom of van die dingen die alleen het clubje ópvoerders'snapt...

Precies!! Dat vind ik ook echt suf aan de stukjes die op bruiloftsfeesten worden opgevoerd. Alleen het bruidspaar en de uitvoerders hebben door waar het over gaat, de andere aanwezigen staan maar een beetje schaapachtig te lachen. Daarom bij ons ook via het bruidspaar, de CMs en in de brief van de CMs aan alle gasten heel duidelijk de boodschap: GEEN stukjes tijdens het feest!
Tijdens/net na het diner met alleen de daggasten zullen onze vrienden (inclusief CMs) hoogstwaarschijnlijk wel een lied zingen inclusief powerpoint met foto's van ons (al dan niet bewerkt, hihi) maar dat kan ik denk ik wel waarderen. Dan zijn er verder weinig mensen aanwezig die geen idee hebben waar het over gaat, de paar ooms en tantes die erbij zijn moeten maar even door de zure appel heen bijten, wij beleven dat stukje dan samen met de insiders die het hebben gemaakt, dat vind ik dan wel weer leuk.
Toch even die oude koeien uit de sloot halen en refereren aan onze genante en grappige momenten, maar dan wel met een select gezelschap waarvan de overgrote meerderheid ook begrijpt waar het over gaat omdat zij er zelf bij waren...

Maar tijdens het feest wil ik dat er een lekkere sfeer ontstaat door de band en de DJ, en dan moeten mensen de volgende boodschap heeeeel goed in hun oren knopen: wij. willen. geen. stukjes!!! Voor zover ik weet is deze boodschap ook luid en duidelijk overgekomen tot nu toe!

lionleonien

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #85 Gepost op: 9 juli 2009, 18:48:32 »
Ook bij ons zijn stukjes niet welkom.Juist omdat ik vind dat de sfeer vaak anders wordt en de helft van je gaste geen idee heeft waarover het gaat.
Wat wij hebben gedaan is zeggen als mensen echt een stukje willen doen, Denk het niet, dat ze een week van te voren mogen langs komen.Ik zorg voor wat happerij en drinkerij en zo kunnen ze alsnog hun stukje doen.
Is het ook een gezellige avond en onze bruiloft komt niet dood te liggen.
Ook sla ik niemand tegen zijn ko door te zeggen dat het niet mag,
Denk alleen niet dat er iemand bij ons stukjes gaat doen.Heb nog niks vernomen.

CCBloom

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #86 Gepost op: 9 juli 2009, 19:28:38 »
wanneer had je die avond in gedachten lionleonien? En welke hapjes ga je maken? Voor een bak chips kom ik mezelf niet voor paal zetten hoor! ;-)

Lynnz

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2710
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #87 Gepost op: 15 juli 2009, 12:48:03 »
Wat dacht je van zo'n bruiloftzuil neerzetten voor de ingang met een bord erboven:

Laat uw stukjes, liedjes etc hier achter: in de zaal zijn ze NIET welkom!

Kan iedereen zn stukje doen, zonder dat jij er last van hebt, hahaha!

Kleintje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #88 Gepost op: 17 juli 2009, 10:50:35 »
Wij wilden ook geen stukjes op ons feest. Vind het een enorme feest-killer en genant voor zowel het bruidspaar, de mensen die het doen, en de mensen die ernaar moeten kijken.

We hebben het niet uitdrukkelijk in de uitnodiging gezet of een brief van de CM meegestuurd, dat vonden we een beetje overdreven (al kan ik me voorstellen dat sommige bruidsparen zo op de stang gejaagd zijn door hun omgeving dat ze wel moeten). We hebben gewoon de CM ingelicht van onze plannen en hem de instructies gegeven dat mochten er mensen zijn die iets willen doen, hij ze zal moeten afwijzen. Ook hebben we de band ingelicht dat ze aan niemand de microfoon mogen geven tijdens de pauzes en hadden we zelf voor pauze-muziek gezorgd, zodat er eigenlijk geen mogelijkheid was om iets te doen.

Van te voren waren er wel een aantal mensen die 'dreigden' iets te willen doen, waaronder mijn schoonzus. Daar heb ik gelukkig op in kunnen praten door haar eraan te herinneren dat ze zelf ook geen stukjes op haar feest wilde hebben, en dat het daardoor zo'n succes was.

Uiteindelijk hebben we wel een aantal toespraken gehad, maar dat was tijdens het diner met de daggasten, dus helemaal toegestaan. En heeft mijn tweelingzus een kort toespraakje gegeven over waar onze huwelijksreis naartoe zou gaan, omdat we dat nog niet wisten. Dit was ook van te voren afgesproken. Wat wel grappig was, was dat ze voor die toespraak met de band 2 regeltjes van het liedje 'een beetje verliefd' zong. Dat had ze gedaan omdat ze wist hoeveel hekel we aan stukjes hadden. Ik kon er best om lachen omdat het maar letterlijk 10 seconden duurde en gewoon grappig overkwam.

Verder wilden collega's van mijn man ook iets doen, maar die hebben uiteindelijk een filmpje gemaakt op zijn werkplek en als DVD gegeven. Dat hebben we dus de dag na de trouwdag bekeken. Was ook supergrappig trouwens.  

Mijn tip is: Maak je niet al teveel zorgen over het feest. Ik weet dat het moeilijk is, heb er zelf ook behoolijk over zitten te stressen. Ik zou er niet teveel nadruk op leggen, gewoon noemen in je omgeving kan al een hoop doen. Het noemen in je uitnodiging, een speciale brief of op een zuil (wel grappig idee trouwens) geeft wel een beetje een negatief tintje aan de feestelijkheden.

Succes
« Laatst bewerkt op: 17 juli 2009, 10:50:59 door Kleintje »

zonnebloempje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #89 Gepost op: 26 april 2012, 22:50:54 »
Hallo Hallo

Ik ben ceremoniemeester bij mjn zusje en zwager.
Ik haat afgezaagde stukjes (ABC, Blikkenlied etc), maar mijn zusje houd hier van en verwacht dit op hun bruiloft.
Nu is er niemand in de familie, vriendenkring die iets gaat (lees WIL) doen. Voor mij geen probleem, maar ik ben natuurlijk niet degene die trouwt.
Ik wil mijn zusje niet teleurstellen en ik wil dus wel dat er iets gedaan gaat worden.  

Nu kan ik niet acteren of zingen en ik heb dus ook besloten om niet iets te gaan doen wat ik totaal niet kan, dus dat gaat hem niet worden.
We hebben samen met de familie al veel dingen bedacht wat we doen tijdens de bruiloft, maar dit is meer voor op de achtergond en dus niet echt een stukje-voordracht waarbij je even iedereen hun aandacht trekt, of de gasten erin mee betrekt.

Mijn vaag is dan ook: Hebben jullie ideeen voor originele stukjes/voordrachten die ik of evt toch mijn familie zou kunnen doen?

Alvast bedankt!
:rolleyes:

Marlie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1845
  • Geslacht: Vrouw
    • de sminkies
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #90 Gepost op: 27 april 2012, 03:31:56 »
ik weet niet of je een budget te besteden hebt, maar anders zou je eens kunnen kijken bij lievergeenstukjes.nl.
Zij komen met z'n tweeen op de bruiloft en geven een leuke, improvisatie show, waarbij ze het bruidspaar en de gasten op een leuke manier betrekken.
Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt?

Lola_

  • Held
  • *****
  • Berichten: 7171
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #91 Gepost op: 27 april 2012, 07:29:07 »
Wat je ook kan doen is een soort van quiz of gewoon een mooi verhaal schrijven met een terugblik naar vroeger en jullie band.

jassou

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #92 Gepost op: 27 april 2012, 07:31:04 »
Idd, quiz of 'gewone' speech. Kunnen net zo mooi en liefdevol zijn (mooier?)  :)

@nniek

  • Held
  • *****
  • Berichten: 1927
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #93 Gepost op: 27 april 2012, 07:56:00 »
Of je maakt een soort huwelijksgids, die overal op tafel ligt in de feestruimte
Daar kun je een ABC in zetten, foto's van vroeger en nu van het bruidspaar.
Leuke anekdotes, dat soort dingen.

Je kunt er dan ook nog voor kiezen om een soort welkomstlied erin te zetten en die met alle gasten te zingen aan het begin ofzo.

Dit zou je ook kunnen uitbesteden natuurlijk. Jij hoeft dit niet allemaal zelf te doen om at je CM bent hoor!

Succes.

zonnebloempje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #94 Gepost op: 27 april 2012, 09:57:53 »
ik weet niet of je een budget te besteden hebt, maar anders zou je eens kunnen kijken bij lievergeenstukjes.nl.
Zij komen met z'n tweeen op de bruiloft en geven een leuke, improvisatie show, waarbij ze het bruidspaar en de gasten op een leuke manier betrekken.
Maar ik weet niet of dat is wat je zoekt?


Dat is inderdaad heel leuk. Ik zie geen kosten staan weet je dit toevallig? Anders zal ik contact met hun opnemen.
Zoiets is leuk, maar ook wel jammer dat er dan helemaal niets van onszelf komt.

twijfeltje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #95 Gepost op: 27 april 2012, 10:03:07 »
Ik heb wel eens gezien dat het bruidspaar (op stoelen zittend) werd opgetild.
Misschien heb je een paar sterke mensen in de omgeving?

Verder vind ik de quiz ook een leuk idee:
Bruid en bruidegom delen hun schoenen (ze hebben beiden hun eigen schoen vast en die van de ander)
Ze staan de met rug naar elkaar of er staat een schot tussen, zodat ze elkaar niet zien.
Er worden vragen gesteld aan het bruidspaar en ze moeten antwoorden door de schoen ophoog te houden.
Bijvoorbeeld:
Wie ruimt altijd de vaatwasser uit?
Wie maakt de meest bijdehante opmerkingen?
Enz
En dan kijken of ze dezelfde schoen opsteken.
Je kunt eindigen met de vraag
Wie houdt het meest van de ander
(En dan beide schoenen de lucht in?)

Je kunt ook een quiz met alle gasten doen dat het bruidspaar teamcaptain is.

Ik weet niet of je het in deze hoek zoekt.
En hoe flauw, afgezaagd of origineel moet het worden?
Speech / verhaal / anekdotes kunnen ook altijd.
« Laatst bewerkt op: 27 april 2012, 10:03:40 door twijfeltje »

zonnebloempje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #96 Gepost op: 27 april 2012, 10:11:45 »
Of je maakt een soort huwelijksgids, die overal op tafel ligt in de feestruimte
Daar kun je een ABC in zetten, foto's van vroeger en nu van het bruidspaar.
Leuke anekdotes, dat soort dingen.

Je kunt er dan ook nog voor kiezen om een soort welkomstlied erin te zetten en die met alle gasten te zingen aan het begin ofzo.

Dit zou je ook kunnen uitbesteden natuurlijk. Jij hoeft dit niet allemaal zelf te doen om at je CM bent hoor!

Succes.

Een huwelijksgids hebben we al vol met gossips over het bruidspaar, anekdotes, herinneringen, fotos etc.
Ik weet dat ik dit niet allemaal alleen hoef te doen, maar als ik niets doe doet niemand iets.
Er is een brief uitgestuurd dat stukjes zeer welkom is omdat mijn zusje dit gewoon echt verwacht. Daarop heb ik nog mensen benaderd om iets te gaan doen, maar niemand
zit er echt op te wachtten. Dus we hebben wat dingen voor op de achtergrond zoals die magazine, fotos worden overal opgehangen we hebben een soort van boek namens alle gasten en
we hebben een heel groot thema qua versiering etc... ook van buiten. Dus het gaat er allemaal mooi uitzien word ook echt wel wat gedaan, maar er word niet iets echt tijdens de avond zelf gedaan.
Ik heb wel eens gezien dat het bruidspaar (op stoelen zittend) werd opgetild.
Misschien heb je een paar sterke mensen in de omgeving?

Verder vind ik de quiz ook een leuk idee:
Bruid en bruidegom delen hun schoenen (ze hebben beiden hun eigen schoen vast en die van de ander)
Ze staan de met rug naar elkaar of er staat een schot tussen, zodat ze elkaar niet zien.
Er worden vragen gesteld aan het bruidspaar en ze moeten antwoorden door de schoen ophoog te houden.
Bijvoorbeeld:
Wie ruimt altijd de vaatwasser uit?
Wie maakt de meest bijdehante opmerkingen?
Enz
En dan kijken of ze dezelfde schoen opsteken.
Je kunt eindigen met de vraag
Wie houdt het meest van de ander
(En dan beide schoenen de lucht in?)

Je kunt ook een quiz met alle gasten doen dat het bruidspaar teamcaptain is.

Ik weet niet of je het in deze hoek zoekt.
En hoe flauw, afgezaagd of origineel moet het worden?
Speech / verhaal / anekdotes kunnen ook altijd.

Nou als het aan mijn zusje ligt komen er echt abc-tjes enz maar dat vertik ik... Als anderen dat doen prima, maar ik ga dat niet doen.
Echt niemand zit daar ook op te wachtten de gasten niet mijn zwager niet... alleen mijn zusje haha...
Een quiz heb ik inderdaad ook over na gedacht, maar ik ben ook bang met zulke dingen dat de aandacht een beetje vervaagd... dus dan zou het echt al een korte snelle quiz worden denk ik en dan nog vraag ik me af of iedereen
zijn aandacht er bij houd. We hebben wel een cadeau dat boek dus namens alle gasten en er kan ook een leuke manier zijn om dat te geven tegenover alle gasten.

twijfeltje

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #97 Gepost op: 27 april 2012, 10:21:06 »
Dan denk ik dat je al goed bezig bent.

Een quiz zal de aandacht vast wel even vasthouden.
Zeker als je het interactief maakt met de gasten, maar anders ook wel.
Lijkt me dat iedereen daar even het fatsoen voor heeft.
Eerst de aandacht, dan iedereen verzamelen, speluitleg, quiz, prijsuitreiking.
Je bent zo een kwartier verder en dat lijkt me ene mooie tijd.
Doe het anders niet te laat op de avond (voor ze teveel alcohol ophebben)
Dan wordt de aandacht ook minder.

Ik bedenk me ineens dat wij nog iets hadden:
Een beamer met allemaal foto's van ons.
Wij wilden geen stukjes, maar zij wilden wel iets voor ons doen en hebben zo iets leuks, maar onopvallends gedaan.
Wel af en toe gênante en grappige foto's, maar het eiste geen aandacht op.
Onze vaders hadden al een speech tijdens de ceremonie en mijn zus een korte voor we de taart gingen aansnijden.
En we hadden muzikanten.

Zal nog even nadenken of ik nog iets beters weet.

jassou

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #98 Gepost op: 27 april 2012, 12:22:55 »
Ik ben het ermee eens dat voor een voordracht (quiz, speech, liedje) de aandacht van de anderen gewoon een kwestie van fatsoen is. Dat mensen er geen zin in hebben is heel jammer, maar het gaat niet om hen, maar om het bruidspaar.

Wél met de noot dat wat je ook wil gaat doen, nooit langer dan 10 minuten! :)

Die quiz met het bruidspaar met de ruggen tegen elkaar heb ik vaker gezien (bordjes omhoog houden met 'hij' of 'zij', bijvoorbeeld), is altijd erg leuk.

Nogevengeduld

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #99 Gepost op: 27 april 2012, 12:24:35 »
Dat is ook het eerste wat in mij op komt.

Mocht de locatie een beamer hebben dan zou je een powerpoint presentatie kunnen (laten) maken. Met foto's, muziek of zelfs een tekst die jij of samen met het gezin, familie of vrienden van tevoren inspreekt. Zo hoef je dat niet op de avond zelf te doen maar maak je er toch een persoonlijk iets van.

Ik wilde trouwens ook niet dat er stukjes gedaan werden. Daar heeft iedereen zich prima aan gehouden. Maar wat had ik het achteraf leuk gevonden  :unsure:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards