collapse

Auteur Topic: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft  (gelezen 246743 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jof

  • Held
  • *****
  • Berichten: 9391
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #125 Gepost op: 25 juli 2012, 13:18:09 »
Je kan wat familieleden en vrienden vragen laten bedenken, broers, zussen en vrienden uit de jeugd weten vaak nog wel hele leuke feitjes. Kijken of ze van elkaar de vragen weten?

Sjaantje

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 529
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #126 Gepost op: 25 juli 2012, 23:20:59 »
Je kunt in plaats van ballonnen natuurlijk ook twee bordjes maken met HIJ en aan de andere kan ZIJ.
Die geef je dan aan je ouders. Dan kun je vragen stellen gebaseerd op leuke/grappige verhalen en gewoontes van je ouders.
Dan kun je tussen de vragen door een situatie vertellen uit het leven van je ouders die daar op van toepassing is.
Bijv. Wie regelde vroeger op vakantie het opzetten van de tent? Dan houden je ouder hun antwoord omhoog. Dan kun je vervolgens de vraag toelichten met een leuke anekdote over het opzetten van de tent vroeger.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd :tongue:
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2012, 23:21:23 door Sjaantje »

JM2012

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4716
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #127 Gepost op: 26 juli 2012, 10:10:12 »
Klinkt als een heel goed plan! Duidelijk genoeg hoor :wink: Vind die bordjes een goed idee!

Lies86

  • Held
  • *****
  • Berichten: 3340
  • Geslacht: Vrouw
  • Wees jezelf, er zijn al genoeg andere!
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #128 Gepost op: 26 juli 2012, 12:32:40 »
Alle gasten vragen een vraag in te sturen?

Veer

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #129 Gepost op: 26 juli 2012, 15:51:33 »
Alle gasten vragen, anekdotes en leuke foto's laten opsturen. En of ze de trouwdag nog kunnen herinneren.

heleen27

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #130 Gepost op: 28 januari 2013, 18:56:49 »
Ik ben op zoek naar een leuke vorm van een feest krant. Niet een standaard krantje met geboortekaartje en wist u datjes maar een andere vorm, alleen weet ik nog niet wat ;) Zit te denken in de style van de metro o.i.d. (maar die heb ik al een keer gehad). Wat voor feest krant hebben jullie gehad, of hebben jullie nog leuke ideeën?

Ctje

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2647
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #131 Gepost op: 28 januari 2013, 19:24:11 »
Ik heb een keer een kinderboek geschreven, met gebeurtenissen van mn zwager. Hij heet Bart, dus de titel was makkelijk gevonden: Bartje vindt het geluk. Het boek in PP gezet (%&*werk), zodat elke blz echt omslaat, 10 annimaties op 1 blz, maar het resultaat was erg leuk.

Zn vrouw is juf.. vandaar een kinderboek.
« Laatst bewerkt op: 28 januari 2013, 19:31:57 door Ctje »

niemie

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #132 Gepost op: 28 januari 2013, 19:25:38 »
Ik heb op jilster.nl een tijdschrift gemaakt voor mijn moeders 50ste verjaardag, groot succes

Carien85

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #133 Gepost op: 28 januari 2013, 20:47:58 »
Ik heb laatst een feestgids in de vorm van een roddelblad gezien. Was heel erg leuk

FirstLove

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2099
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #134 Gepost op: 28 januari 2013, 21:00:37 »
Onze feestgids was een 'gewoon' A5-boekje gevuld met allerlei leuke dingen, maar daarnaast hebben we ook nog een glossy gekregen met een soort van verslag van mijn vrijgezellenfeest. Echt super gaaf, met reclames relaterend naar de activiteiten enzo, echt super goed in elkaar gezet ook!

Roze

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2002
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #135 Gepost op: 18 april 2013, 12:37:42 »
Op onze bruiloft hadden de families het volgende gedaan:
- alle gasten hadden een flesje water en zakje/doosje autodrop meegenomen (had de CM in begeleidende brief gezet, wij wisten van niks). Mijn familie had een get-the-picture quiz in elkaar gezet met powerpoint. Wij als bruidspaar moesten die quiz dus oplossen en raden wat het plaatje was. Dat bleek toen water en autodrop te zijn. Vervolgens werd er een megamand naar binnen gedragen die overvol zat met flesjes water en autodrop. Echt superleuk! Het was ook toepasselijk, omdat ik altijd water drink en manlief gek is op auto´s.
- schoonzussen hadden een abc gemaakt met allerlei dingen over manlief en mij, ook leuk gedaan.
- Onze families hadden foto´s verzameld van geboorte tot nu en daar een powerpoint van gemaakt die gedurende de receptie steeds doorliep.
- schoonzussen hebben een gedicht voorgelezen.
- mijn moeder heeft een gedicht voorgelezen.
En bij het gemeentehuis hadden ze nog hartjesconfettikanonnen (weet niet precies hoe die dingen heten;-)) geregeld, dat was ook heel leuk.
Al met al vond ik de verrassingen supergeslaagd, het is gewoon heel leuk als mensen iets voor je op touw zetten, vonden wij.
« Laatst bewerkt op: 18 april 2013, 13:18:26 door Roze »

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #136 Gepost op: 18 april 2013, 13:56:10 »
Oh leuk, een up naar dit topic! Ik ben bezig voor de bruiloft van mn zusje, maar ideeën zijn nog welkom :)

Liieeen

  • Gast
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #137 Gepost op: 1 augustus 2013, 19:23:34 »
Hallo iedereen,

Volgend jaar treed m'n broer in het huwelijksbootje. Die dag is hij ook jarig. Ik zou het leuk vinden om te zorgen voor een verrassing voor z'n verjaardag/huwelijk tijdens het avondfeest en zou er graag een woordje door de micro doen.
Ik heb nog geen idee wat ik kan doen, dus alle ideeën zijn welkom!

Groetjes

Lien

JoyceS

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4538
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #138 Gepost op: 8 augustus 2013, 14:50:40 »
21 juni is mijn zusje getrouwd. Het was erg moeilijk om iets voor ze te bedenken.
Uiteindelijk zijn het deze twee stukjes geworden:

Voor X en X was ‘t moeilijk om iets in elkaar te zetten.
Ze  hebben hun jeugd denk ik TOCH te netjes door gebracht, maar voor  X  al meteen 'n 1ste opmerking , en dat is: dat hij 'n paar dagen voor hun bruiloft  zijn schoonouders  nog ff de schrik goed op hun lijf wist te jagen, door hun te vertellen dat hun vliegmaatschappij over de kop was waarmee hun op vakantie waren  en dat ze waarschijnlijk te laat terug zouden zijn voor de bruiloft.
En dan ’t volgende,   omdat we de sleutel van voordeur niet  gekregen hebben,  zijn we toch maar eens naar hun huis gegaan en daar wat rond gekeken en toch nog wat ideeën op gedaan.                                           
We dachten: “dan gaan we hun huis maar versieren”.

- Kattengrind door het huis gooien. Mja dan schijten die katten alles vol. Staan ze dadelijk met die mooie schoentjes in de stront.
- Vershoudfolie over het toilet. De huishoudfolie was uitverkocht bij de BLOKKER. Magnetronfolie was er nog wel. Mja dan drupt de zeik er maar doorheen.
- X heeft wel wat moeite gedaan om er van boven wat bruin uit te zien, ‘t is er wel ’n beetje gelukt maar als X na de bruiloft goed bruin ziet, dan zal ze thuis wel  gedoucht  hebben. (Nescafé/koffie in de douchekop)
- Als X allemaal rode striemen op haar rug heeft, denk dan niet dat X een zweepje in de kast heeft hangen. Nee hoor, dit is van het stro dat in hun  bed ligt.
- Van X mag X geen spijkers in de muur slaan en lampen ophangen; Bang dat alles naar beneden komt. We hebben X een handje geholpen met wat spijkers in de muur te slaan. Dan kan hij ten minste alle trouwfoto’s op de muur hangen.
- Met de poezen is alles goed. Ze liggen lekker op een zandbank onder het bed.
- X heeft  hoogtevrees maar geen enkele achtbaan is  hem te hoog, nu heeft hij  een eigen pretpark. We hebben vanaf de balustrade een glijbaan naar beneden gemaakt.
- Een knallende huwelijksnacht zullen ze zeker hebben, want er liggen ballonnen genoeg.


Bovenstaand zijn aantekeningen van mn moeder. Let niet op spelfouten e.d. ;)
Dit was erg leuk overgekomen. Ze dachten ook echt dat we binnengekomen waren (vertelden ze achteraf).
Terwijl mn moeder het stukje voordroeg, kwamen verschillende mensen naar voren met materialen passend bij de zin.

Het tweede stukje was ook erg leuk. Er werd erg veel gelachten door alle gasten, toen het cadeau (boekjes met foto's VGF en een bos met sleutels in een veel te grote doos) weer doorgegeven werd.

Hier  hebben we nog ’n cadeau.
D  heb je al vernomen,
Dat er een pakje is aangekomen?
Wees vanavond dus zeer galant
En geef dat pakje in je vrouw haar hand.

L, nu ben jij aan de beurt.
Maar er mag nog niet worden gescheurd.
Het komt ook nog niet in jouw bezit
Geef het aan de meneer die het verst van je af zit

Meneer die zo ver achter zit
Ook u houdt het pakje niet in uw bezit
Kijk maar eens goed rond in de kring, en geef het door
Aan het meisje zonder trouwring.

Al heb je dan geen trouwring aan,
Je moet ook dit pakje laten gaan.
Maak uit de heren nu keus,
En geef het aan de man met de langste neus.

De langste neus hebt u zeker niet,
Want gemeten heeft dat meisje hem niet.
Nu maar weer verder en daarom
Zoek de dame met de mooiste japon

Ja u hebt werkelijk een prachtig gewaad,
Maar luister nu hoe het verder gaat.
Met het pakje is nog steeds alles puik
Het is nu voor de heer met de dikste buik

Dun is uw buikje zeker niet
Sta eens recht zodat iedereen u ziet
Geef nu het pakje werkelijk waar
Aan de dame met het mooiste opgestoken haar

Om uw kapsel bent u te benijden
Maar blijf daarbij alstublieft bescheiden
Houdt het pakje voorzichtig recht op, het is belooft
En breng het daarna bij de man met het kaalste hoofd

Die kaalheid meneer, is eigenlijk best een eer.
Het geeft een grote geleerdheid weer
Wees kwiek en vlug en opgetogen
Opzoek naar het meisje met de mooiste ogen

Jij met je prachtige ogen, beste meid
Jij bent hier precies op tijd
Want het pakje moet nog verder circuleren
Het gaat naar de kleinste onder de heren

Al ben je nog niet lang
D en L worden al een beetje bang
Ze kijken nu toch wel verlangend uit
En krijgen het nu in de handen tot besluit

Het pakje heeft toch eindelijk zijn doel bereikt
Jullie worden nu met dit cadeau verrijkt
Losmaken, nu mag het wel
Jullie krijgen het van ons, kijk nu maar snel.

......We hebben jullie ’n bos sleutels gegeven, voor geval dat jullie ze niet bij hebben dan zit aan deze bos 1 sleutel die wel past

LANG ZULLEN ZE LEVEN……………………………………….

Eln

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 1100
  • Geslacht: Vrouw
Re: Stukjes/liederen/voordracht/feestkrant bruiloft
« Reactie #139 Gepost op: 28 maart 2014, 14:51:52 »
Even een upje voor dit topic.

Schoonzusje en haar vriend gaan binnenkort trouwen en manlief en ik zijn CM! Nu ben ik aan het brainstormen over de feestavond.. Ze zijn wel in voor wat gekkigheid! sz was vroeger helemaal gek van Love Letters, dat trouwprogramma met Linda de Mol  (tot grote ergernis van mijn man, haha). Maar goed, ik zit eraan te denken om de avond een beetje in de trant van Love Letters in te delen. Bruidspaar een paar spellen laten doen, waarbij ze uiteindelijk het cadeau van ons 'verdienen'.
Wie heeft er inspiratie? Iemand misschien ook eens zoiets gedaan op een feestavond? We willen korte items doen om ook nog genoeg gelegenheid tot dansen te hebben.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards