collapse

Auteur Topic: Ervaring Met Het Gouden Hart  (gelezen 134842 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #300 Gepost op: 25 november 2010, 16:31:00 »
http://www.politie.nl/utrecht/nieuws/101123oplichting.asp

Onderzoek wordt kennelijk voortgezet. Aangifte kan dus nog gewoon worden gedaan.

Geef bij aangifte aan dat je je wilt voegen als slachtoffer mbt. de evt. schade die je hebt geleden. Als jouw aangifte wordt meegenomen in de strafzaak wordt de vordering tot schadevergoeding door de strafrechter behandeld. Deze dient goed onderbouwd en een eenvoudig te zijn, dus bewijsstukken/bonnen/bankafschriften meezenden (gaat vaak via Slachtofferhulp).

Als je vordering via deze weg niet wordt meegenomen of (deels) wordt afgewezen kun je je tot de civiele rechter wenden (voor het restant).

sanne34

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #301 Gepost op: 26 november 2010, 14:02:34 »
Ik ben blij dat het loeder eindelijk wordt aangepakt!! Ze heeft veel te lang met haar praktijken door kunnen gaan. Toen ik het las wilde ik ook aangifte doen. Dat ga ik nu ook zeker doen, ook n.a.v. wat Stimpy hierboven heeft geschreven..

GroetjesIk heb gelijk de daad bij het woord gevoegd   :rolleyes: Volgende week vrijdag om 13.30 uur zit ik bij de politie (met alle bewijzen en printjes) en doe ik aangifte  :tongue:

Happy Bride

  • Held
  • *****
  • Berichten: 14739
  • Geslacht: Vrouw
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #302 Gepost op: 27 november 2010, 10:54:23 »
Heel goed Sanne.
Hoe meer mensen aangifte doen hoe beter ze aanpakt kan worden

sanne34

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #303 Gepost op: 30 november 2010, 15:31:52 »
Update!!

Ik heb contact met een journaliste (politie/om) die mij het volgende vertelde:

Aranka / Leonie is weer op vrije voeten! Het onderzoek wordt voortgezet en ze is gisteren nog uitgebreid verhoord.

Het is dus zaak dat we in eerste instantie aangifte (blijven) doen!

Groetjes
Sanne
« Laatst bewerkt op: 5 december 2010, 17:14:52 door sanne34 »

mevrouw_H

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #304 Gepost op: 30 november 2010, 15:41:38 »
Het is toch niet te geloven dat ze weer op vrije voeten is, en weer verder kan met haar oneerlijke zaakjes... :s

mevrouw_H

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #305 Gepost op: 2 december 2010, 20:55:22 »
Dames!

Ik heb via opgelicht.nl contact gekregen met een medegedupeerde, die een advocaat in de hand heeft genomen!
Haar advocaat wil in contact komen met meerdere gedupeerde, om eventueel met zijn allen een rechtzaak te beginnen tegen haar..

Zouden jullie mij een prive bericht willen sturen als je mee wilt doen? dan kan ik jullie haar email adres sturen!


Mvg, Mevrouw_H

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #306 Gepost op: 6 december 2010, 14:03:22 »
Ik weet niet precies wanneer zij op vrije voeten is gesteld, maar er is een grote kans dat dit is gebeurd nadat zij:
-In verzekering is gesteld en
-Haar voorgeleiding bij de rechter-commissaris (RC) is geweest
Indien ze op vrije voeten is gesteld zonder dat ze bij de RC is geweest kan ze haar gang gaan, de meeste mensen kijken echter wel uit met een lopend onderzoek. Er kan dan overigens nog gewoon een dagvaarding en een zaak volgen.
Indien de RC haar op vrije voeten heeft gesteld na een voorgeleiding is de kans dat ze is "geschorst". Dit betekent dat de RC eigenlijk vind dat ze moet blijven maar dat ze vanwege persoonlijke omstandigheden wel op vrije voeten mag (gebeurt vaak, bijvoorbeeld als iemand kostwinner is of een familie heeft). Er worden dan wel voorwaarden gesteld. Eén voorwaarde is altijd dat iemand zich in de tijd dat hij/zij geschorst is niet opnieuw schuldig maakt aan een strafbaar feit. Kom je de voorwaarden niet na, dan kan de schorsing worden ingetrokken en komt iemand weer vast te zitten... Als ze bij de RC is geweest is de kans bijna 100% dat er inderdaad een strafzaak tegen haar komt.

Dat van die advocaat klinkt verstandig. En nogmaals advocaten kunnen vaak worden ingeschakeld op "toevoeging" (deels betaald door de overheid, afhankelijk van inkomen), dus die hoeven niet per sé een fortuin te kosten...

angelala83

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #307 Gepost op: 9 december 2010, 20:46:44 »
Ik ben 16 oktober samen met mijn moeder bij Bubbles&Blessings in Soest geweest.
Het was in een klein atelier op een industrieterrein. Vreemde locatie vonden we.
Wij naar binnen. Aardig meisje deed open. Alles voelde goed en vertrouwd.
Ze had iets van 250 jurken hangen geloof ik dat ze zei.
Beetje mijn smaak verteld en wat jurken gepast. 3de jurk was erg mooi! Die werd hem.
Dus hebben we besteld met de nodige accessoires.
Alvast 250,- aanbetaald. De rest nog niet.

Netjes een mail gekregen met onze bestelling.
En een week later nog per post onze bestelling op papier gekregen inclusief handtekening.
Was wel amateuristisch opgesteld, maar alles stond erop.

Als je ze belt zijn ze niet makkelijk bereikbaar. Echter als je ze mailt, krijg je wel antwoord.

Binnen 12 weken zou mijn jurk klaar zijn. Dus dat zou volgend jaar eerste week in januari moeten zijn.
Ik wacht het nog even af.
Ben erg benieuwd, gezien de reacties hier. Want ik had er een goed gevoel bij en mijn moeder ook.
Totdat ik een berichtje van iemand kreeg dat het waarschijnlijk onbetrouwbaar is.
Laten we hopen dat ik mn jurk krijg in de juiste staat zoals afgesproken is.

mevrouw_H

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #308 Gepost op: 16 december 2010, 22:43:37 »
Ik ben 16 oktober samen met mijn moeder bij Bubbles&Blessings in Soest geweest.
Het was in een klein atelier op een industrieterrein. Vreemde locatie vonden we.
Wij naar binnen. Aardig meisje deed open. Alles voelde goed en vertrouwd.
Ze had iets van 250 jurken hangen geloof ik dat ze zei.
Beetje mijn smaak verteld en wat jurken gepast. 3de jurk was erg mooi! Die werd hem.
Dus hebben we besteld met de nodige accessoires.
Alvast 250,- aanbetaald. De rest nog niet.

Netjes een mail gekregen met onze bestelling.
En een week later nog per post onze bestelling op papier gekregen inclusief handtekening.
Was wel amateuristisch opgesteld, maar alles stond erop.

Als je ze belt zijn ze niet makkelijk bereikbaar. Echter als je ze mailt, krijg je wel antwoord.

Binnen 12 weken zou mijn jurk klaar zijn. Dus dat zou volgend jaar eerste week in januari moeten zijn.
Ik wacht het nog even af.
Ben erg benieuwd, gezien de reacties hier. Want ik had er een goed gevoel bij en mijn moeder ook.
Totdat ik een berichtje van iemand kreeg dat het waarschijnlijk onbetrouwbaar is.
Laten we hopen dat ik mn jurk krijg in de juiste staat zoals afgesproken is.

Nou meid, ik hoop maar dat ze deze keer wel haar jurken levert, voordat ze weer met de noordezon is vertrokken..
Trouwens een paar weken geleden is ze ook aangehouden voor oplichting, en inmiddels op vrije voeten, zou maar is aan haar vragen hoe het zit..
en alvast voor de zekerheid naar andere jurken gaan kijken, want zoals je leest krijg niemand bijna de jurk die ze besteld hebben bij haar..

succes!

sanne34

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #309 Gepost op: 16 december 2010, 23:09:27 »
Nou meid, ik hoop maar dat ze deze keer wel haar jurken levert, voordat ze weer met de noordezon is vertrokken..
Trouwens een paar weken geleden is ze ook aangehouden voor oplichting, en inmiddels op vrije voeten, zou maar is aan haar vragen hoe het zit..
en alvast voor de zekerheid naar andere jurken gaan kijken, want zoals je leest krijg niemand bijna de jurk die ze besteld hebben bij haar..

succes!

Ik denk ook dat je je geld kwijt bent en op zoek kunt naar een andere jurk, met als ik en vele andere hier! Dat betrouwbare overkomen is haar handelsmerk en daardoor blijft zw ook mensen oplichten. Ik heb, net als meer dan 25 andere bruiden, aangifte gedaan maar mijn geld zie ik denk ik niet meer terug. En het ergste was om 2 weken voor mijn bruiloft op zoek te moeten naar een andere trouwjurk. Ik hoop dat het bij Jou niet zo is maar  je bent gewaarschuwd. Rijd erheen, haal je geld terug en koop ergens anders een jurk. Dat voorkomt veel woede en  verdriet.

angelala83

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #310 Gepost op: 11 januari 2011, 23:24:10 »
Ik krijg volgens het contract uiterlijk 1 februari mn jurk.
Als ze zegt dat het langer gaat duren, ga ik op zoek naar een andere jurk.

linda7

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #311 Gepost op: 12 januari 2011, 08:04:35 »
hallo

als  jullie daar je jurk willen bestellen
is dat je goed recht maar je bent gewaarschuwd
want het is echt waar er zijn meer mensen (en dan praat ik niet over 3 slecht behandelde mensen)
die daar heel erg slecht behandeld zijn

ik ben er zelf 1 van en moest een week voor mij trouwen ineens een andere outfit gaan uitzoeken
maar zelfs voor en na mij zijn er nog vele mensen geweest die niet tevreden waren
en zelfs de politie heeft er een zaak van gemaakt van al die mensen bij elkaar(zeg genoeg denk ik)
dus bedenk goed wat je doet en wees gewaarschuwd

sanne34

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #312 Gepost op: 17 januari 2011, 11:09:37 »
Ik krijg volgens het contract uiterlijk 1 februari mn jurk.
Als ze zegt dat het langer gaat duren, ga ik op zoek naar een andere jurk.

Dat contract stelt geen f*ck voor.. ook ik had er één.. ondertekend, leverdatum erop, kvk-nr. erop (alleen niet haar naam, alleen een krabbel). Ik zou 1 juli mijn jurk krijgen (23 juli trouwdatum).. en op 10 juli had ik nog niets gehoord, geen reactie. Uiteindelijk dus geld weg én op zoek naar een andere jurk. T*kkewijf is het!!

Ook dat is geen zekerheid om je jurk te krijgen.
Ze is gewoon een rasechte oplichter. Niet voor niets hebben zoveel bruiden hier geklaagd en zoveel mensen al aangifte gedaan, advocaten ingeschakeld, etc..
« Laatst bewerkt op: 17 januari 2011, 11:11:13 door sanne34 »

mevrouw_H

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #313 Gepost op: 19 januari 2011, 14:43:57 »
Ik krijg volgens het contract uiterlijk 1 februari mn jurk.
Als ze zegt dat het langer gaat duren, ga ik op zoek naar een andere jurk.

Heb je ook de algemene voorwaarden gelezen van je contract?..

Levertijd

3 De opgegeven levertijd geldt slechts bij benadering. Indien de overeengekomen levertijd is overschreden, is de opdrachtgever bevoegd om ons bij aangetekende brief een redelijke nadere termijn voor de de levering te stellen. Pas na overschrijding van die termijn kunnen wij aansprakelijk worden gesteld voor termijnoverschrijding.

Overmacht

4.1 Onder overmacht wordt verstaan: elke van onze wil onafhankelijke omstandigheid, die nakoming van de overeenkomst tijdelijk of blijvend verhindert.

4.2 In het bijzonder geldt als overmacht voor zover e.e.a. niet al is begrepen in het vermelde in lid 1. oorlog, oorlogsgevaar, burgeroorlog, oproer, werkstaking, transportmoeilijkheden, brand, en andere ernstige storingen in ons bedrijf of dat van onze leveranciers.


4.3 Bij overmacht hebben wij ter keuze het recht om de termijn van de levering met de duur der overmacht te verlengen of de overeenkomst voor zover nog niet uitgevoerd te ontbinden, zonder dat wij in welke vorm dan ook gehouden zijn tot voldoening van enige schadevergoeding, behoudens krachtens het bepaalde in art. 78 van boek 6 van het Burgerlijk Wetboek.


Kortom,heeft zij volgens haar, een goede rede waarom ze de jurk niet kan leveren binnen bepaalde tijd, dit kan zijn zoals bij ons, dat haar ex zogenaamd al het geld had meegenomen, en de jurken niet optijd kon bestellen, zij het recht heeft om de levering met de duur de overmacht te verlengen of de overeenkomst te ontbinden, en dus naar je geld kan fluiten.

Ben benieuwd naar 1 februari!

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #314 Gepost op: 19 januari 2011, 14:54:08 »
ik ben geen jurist, dus misschien is het wel onzin wat ik nu roep...

Maar was zij nog samen met die "ex" op het moment dat jij je jurk hebt aangeschaft? zo ja dan zou ze het niet op overmacht kunnen gooien. Hoe dan ook denk ik niet dat ze sterk staat met "overmacht" omdat die ex geld zou hebben meegenomen, dit is eerder bedrijfsrisico dat er kennelijk iemand was die makkelijk bij haar geld kon.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #315 Gepost op: 19 januari 2011, 15:51:22 »
Ik overweeg binnenkort een slotje op dit topic te gooien. Dit omdat HGH en de Bruidswereld beide niet meer actief zijn. Alles mbt. HGH en de Bruidswereld is denk ik wel gezegd. Discussie gaat nu voornamelijk over andere zaken.

Voor recensies mbt. nieuwe winkels (van dezelfde dame) -> Grote recensietopic.

anna23

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #316 Gepost op: 19 januari 2011, 16:34:08 »
Als juriste moest ik even reageren :biggrin:

Bij overmacht, met als gevolg ontbinding van de ovk, heb je nog wel recht op jouw geld. Er heeft namelijk geen ovk tussen jou en haar bestaan en dus heb je ook nooit geld hoeven te betalen. Jij krijgt dus een vordering op het Gouden hart, waardoor je zelfs naar de Rechtbank kunt.

En, zoals Dromer al zegt, je kunt je niet zo snel op overmacht beroepen. Veel valt namelijk onder bedrijfsrisico.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #317 Gepost op: 19 januari 2011, 17:21:29 »
Aanvulling/algemene info:
Je kunt een overeenkomst ontbinden wanneer er sprake is van een toerekenbare tekortkoming (in de volksmond: wanprestatie).
Indien je een overeenkomst ontbindt, dan wordt deze geacht nimmer te hebben bestaan. Dit betekent dat beide partijen moeten worden hersteld in de staat voor de overeenkomst. Eventueel geleverde zaken moeten terug naar de leverancier en eventuele (aan)betalingen terug naar de koper.

Indien er sprake is van overmacht dan is er sprake van een NIET toerekenbare tekortkoming aan de kant van de leverancier (de leverancier kan niks doen aan de niet-nakoming). Overmacht wordt vaak nader gedefinieerd in de Algemene voorwaarden. In beginsel wordt overmacht niet snel aangenomen, maar nogmaals let op de algemene voorwaarden. Algemene voorwaarden kunnen onredelijk bezwarend zijn en zijn dan vernietigbaar.

Men zou derhalve de algemene voorwaarden kunnen vernietigen zodat wordt teruggevallen op het recht in het Burgerlijk Wetboek. Vervolgens de overeenkomst ontbinden wegens toerekenbare tekortkoming en betaling terugvragen.

De leverancier kan zich beroepen op de algemene voorwaarden en/of overmacht. Bij een succesvol beroep op overmacht/indien het beroep op overmacht door de rechter (in het uiterste geval) wordt gehonoreerd zal ontbinding niet mogelijk zijn.
« Laatst bewerkt op: 19 januari 2011, 17:24:06 door stimpy »

angelala83

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #318 Gepost op: 20 januari 2011, 22:36:58 »
Ik ben vandaag gebeld dat mn jurk binnen is.
Ik kan hem zaterdag gaan passen.
Ben benieuwd!

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #319 Gepost op: 21 januari 2011, 11:13:28 »
Goed nieuws!

sanne34

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #320 Gepost op: 21 januari 2011, 12:20:50 »
Vraag gelijk even wanneer ze mijn aanbetaling nu eens terugstort?! ;-) ik hoop dat ze voor Jou in ieder geval wel een goede jurk heeft gemaakt hoewel ik het moeilijk kan geloven dat ze haar leven nu gebetert heeft...

mevrouw_H

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #321 Gepost op: 21 januari 2011, 12:32:41 »
@angelala83  Idd, vraag dat gelijk even voor mij ook :wink:   nee even zonder dollen, hoop dat je jurk naar wens gemaakt is! Ben erg benieuwd.. Want bij haar is er altijd wel wat aan de hand!..

misschien kan je in een ander topic een fotoje van je jurk plaatsen?

twijfeltje

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #322 Gepost op: 21 januari 2011, 12:59:26 »
Succes en veel plezier, ik zal voor je duimen dat alles goed is

angelala83

  • Gast
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #323 Gepost op: 22 januari 2011, 19:11:55 »
Ik heb mn jurk hoor!
Hij is mooi en ik ben heel goed behandeld.
Ze heeft alles aan me uitgelegd over de slechte verhalen.
Ze is een paar jaar in handen geweest van een loverboy. Nou dan weet je wel hoe dat allemaal gaat.
Nu is ze weg bij hem.
Dus alles is goed gekomen. Na mn trouwen zet ik de jurk in het forum.

stimpy

  • Woehoe!
  • Held
  • *****
  • Berichten: 1288
  • Geslacht: Vrouw
Ervaring Met Het Gouden Hart
« Reactie #324 Gepost op: 22 januari 2011, 20:58:27 »
Dat lijkt me dan een mooie afsluiter. Nieuwe comments over de nieuwe toko kunnen in 't recensietopic. Ik ga een slotje aan dit topic hangen! Blij voor je Angela!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards