collapse

Auteur Topic: Aanzoek  (gelezen 5243 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ino-chan

  • Gast
Aanzoek
« Gepost op: 30 augustus 2007, 21:17:05 »
Ik zal hier even kort vertellen hoe Mart mij ten Geris Dinges heeft gevraagd. Het staat ook op mijn weblog, maar misschien wel leuk om hier ook neer te zetten:

Gisterenavond
... had ik net een muziektekst van Alanis Morissette op het forum gezet om te vieren dat Martinus en ik 3 en 1/2 jaar hebben vandaag (oki, gisteren de 30ste mei). Martinus deed opeens zo serieus tegen mij. We zouden eigenlijk gaan slapen, maar meneer wilde eerst nog een sigaretje doen en wat drinken.

We zitten op de bank en hij vertelt (in een soort van toespraak) hoeveel hij van mij houdt en dat hij 240 wil worden met mij (is van jiddische afkomst, iedere joodse man/vrouw wil graag 120 worden en samen is dat 240). Ik knuffel terug en omhels hem.

Daarna maakte hij zich los en ging op zijn knieeƫn voor de bank, voor mij zitten. Ik dacht, wat doet hij nou? Uit zijn badjas haalde Martinus een klein doosje, klikte het open, keek mij aan en vroeg:

"Wil je met mij in het geris dinges treden?"

Allerlei emoties gingen door mij heen... Wauw! Ik had dit totaal niet zien aankomen. We hadden het er weleens over gehad enz. Maar dat hij mij nu zou vragen, dat had ik niet verwacht! We hadden destraks gedouched, maar in mijn idee kon ik gelijk weer! Ik liep te hakkelen en te stotteren, net als 3 1/2 jaar geleden, toen ik hem belde om mee uit te gaan...

"Probeer mij maar eens tegen te houden!" Kwam er na 5 minuten uit.

Alexia

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #1 Gepost op: 30 augustus 2007, 21:28:47 »
wow, klinkt erg romantisch... zelfs in badjas :biggrin:

nisanlin

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #2 Gepost op: 31 augustus 2007, 10:35:27 »
Wat leuk!!

Maar waarom noem je het "geris dinges"? Is dat een grapje van jullie?

Gwen

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #3 Gepost op: 31 augustus 2007, 10:52:29 »
Wat super zeg. Zeker omdat je het niet veracht had.

Noukie

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #4 Gepost op: 31 augustus 2007, 13:59:26 »
[quote name=\'nisanlin\' post=\'131125\' date=\'31 August 2007, 10:35\']Wat leuk!!

Maar waarom noem je het "geris dinges"? Is dat een grapje van jullie?[/quote]
dat vroeg ik me ook al af! had het ook al in een ander topic gevraagd, haha... ik begrijp dat het staat voor geregistreerd partnerschap, maar 'geris' is bij mijn weten niet de afkorting voor geregistreerd, dus ik snapte het ook al niet  :cool:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Aanzoek
« Reactie #5 Gepost op: 1 september 2007, 08:18:27 »
Oh wat lief!!!
Super zeg.

Ino-chan

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #6 Gepost op: 1 september 2007, 13:38:37 »
NB. Mijn "halfzusje" Mystina wist niet meer hoe je "geregistreerd partnerschap" zei. Zij noemde het een "geris dinges".

nisanlin

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #7 Gepost op: 1 september 2007, 19:09:47 »
aha :biggrin:

suzan1983

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #8 Gepost op: 26 september 2007, 11:36:57 »
Hallo ino-chan

Gefeliciteerd met jullie voorgenomen partnerschap.

Ik reageer omdat ik zelf geregistreerd partneschap heb gedaan vorig jaar.
Nu gaan we trouwen. Dit kan pas na veel gehannis in de gemeente.
Want als je geregistreerd partnerschap hebt en je wilt trouwen is dit een omzetting. Dit betekend dus: Je gaat naar het gemeente kantoor, zet een handtekening en je bent getrouwt. Niks geen ceremonie meer.
Na veel gezeur op het gemeentehuis is het ons toch gelukt om een soort van ceremonie te krijgen.

Ik weet niet of je ooit ook nog wilt trouwen, maar misschien handig om te weten en eerst uit te zoeken, voor je in de zelfde problemen komt als wij.

Groetjes Suzan

Lotteke

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #9 Gepost op: 26 september 2007, 23:50:01 »
Wat een leuk aanzoek!!

Gefeliciteerd en veel plezier met alle voorbereidingen!

Ino-chan

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #10 Gepost op: 3 oktober 2007, 23:00:50 »
@ Suzan: Dank je wel voor de informatie. Je bent pas de 3de die het mij verteld, maar dat geeft niets :wink: Lang voordat ik gevraagd werd, hadden we al informatie opgezocht over dit onderwerp. Voor zover ik weet, is het in onze gemeente te kiezen. Wil je een handtekening zetten en verder niets? Geen probleem! Wil je een ceremonie, dan kost het wat meer, maar ook geen probleem! :wink:

Even een vraagje tussendoor: Toen jij vorig jaar het GP aanging, heb je toen een ceremonie gehad? Zo ja, waarom wil je er dan nog 1?

In de gemeente waar wij het Geris Dinges aangaan, gelden dezelfde rituelen als voor het trouwen. Dus een ceremonie van mintens 50 minuten. Ik heb alleen geen trouwjurk aan en zeker weten geen witte :wink:
« Laatst bewerkt op: 3 oktober 2007, 23:06:47 door Ino-chan »

suzan1983

  • Gast
Aanzoek
« Reactie #11 Gepost op: 4 oktober 2007, 09:46:28 »
Hallo ino chan

Beter 3 keer teveel dan 1 keer te weinig! :biggrin:

Waarom wij het partnerschap zijn aangegaan:
We hadden net een huis gekocht en wilde iets vast zetten.
Alleen alles kostte geld en ger partnerschap op woensdag was gratis.
We wilden wel trouwen, maar nog niet. druk met het huis.
Dus een korte ceremonie gehad, maar niet alles erbij, omdat we dat wilden bewaren tot ons trouwen.

Ons was wel een beetje verteld dat het anders zou lopen als we nog gingen trouwen, maar niet dat de ceremonie niet meer kon. (In onze gemeente mocht het dus gewoon ook niet meer)
Hier hebben we dus hard voor moeten vechten.
Op internet had ik gelezen dat andere gemeentes er niet zo moeilijk over doen, maar tja...
Als we dit dus van te voren hadden geweten hadden we wel een samenlevingscontract gedaan.

Vandaar de waarschuwing, maar gelukkig wist je het al.

Een hele fijne dag toegewenst alvast!

Groetjes Suzan

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Aanzoek
« Reactie #12 Gepost op: 16 november 2007, 15:35:46 »
super zeg!... gefeliciteerd

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards