Alles over trouwen > Het Aanzoek

Na 7 Jaar Eindelijk Gevraagd

(1/2) > >>

pam79:
Hallo dames,

hier het verhaal over mijn aanzoek.
Mijn lieve vriend had als verrassing een weekje vakantie geboekt en wilde mij niet vertellen waarheen. Het zou nog 2 maanden duren voordat we weggingen en aangezien ik nieuwsgierig ben aangelegd duurde dat best lang.
Mijn vriend gaf soms cryptische omschrijvingen waar ik echt niet uit kwam en gaf een beautypakket cadeau waarvan hij zei dat ik het echt nodig ging hebben. Dus ik dacht we gaan naar een massage-gebeuren of beauty-gebeuren.
Toen het eindelijk de vertrekdag was wist ik nog steeds niet waar ik heen ging maar mijn ouders en een paar vriendinnen wisten het wel maar vertelde me dus echt niks. Alleen dat het wel errug ver was en lang rijden (we gingen met de auto omdat onze engelse bulldog van mijn vriend ook perse mee moest wat ik niet snapte) dus ik haalde van alles in mijn hoofd.
Nadat we 30 minuten onderweg waren vertelde mijn vriend dat we naar Venetie gingen. Te gek gaaf zei ik want ik wilde daar altijd al eens een keer heen. Op de weg daarheen dacht ik wel aan het idee dat hij me zou vragen maar dat dacht ik 2 jaar geleden tijdens een verrassingweekend naar Belgie ook.
We kwamen op maandag aan en zouden tot vrijdagochtend blijven. 2 heerlijke dagen verder nog steeds geen aanzoek en ik dacht zie je net als 2 jaar geleden zou dit ook gewoon een lekker weekje weg zijn.
Ik heb altijd geroepen dat als hij de aanzoek ging doen dat het origineel moest zijn en een mooie ring anders zeg ik nee. Meende ik niet echt hoor als hij me zou vragen zou ik altijd ja zeggen maakt niet uit waar.
Op woensdag zouden we dan eindelijk een tochtje maken in de gondel. Ik vond het best wel duur 75 euro voor een kwartiertje en hoefde eigenlijk dan niet meer perse maar mijn vriend moest en zou mij in de gondel krijgen. Ik nog tegenstribbelen dat we dan eerst de hond naar het hotel moesten brengen omdat die misschien niet rustig in de gondel zou moeten blijven. Maar nee de hond moest mee.
Tijdens het tochtje in de gondel kwamen we bij het huis van casanova en terwijl ik daarnaar zat te kijken had mijn vriend dus de ring uit zijn zak gehaald. Hij zeï (met tranen in zijn ogen en een brok in zijn keel): ik had een heel verhaal in mijn hoofd maar dat weet ik niet meer maar ik hou van je. Wil je met me trouwen?
Ik was helemaal in shock, kon niks meer zeggen behalve: Ja natuurlijk!!
Leek wel de omgekeerde wereld vriendlief had tranen en liet ze ook lopen en ik was zo in shock dat ik niks meer kon zeggen en alleen maar naar mijn ring kon kijken. En dat heeft nog de hele dag geduurd die shock.
Toen we uit de gondel waren vertelde hij dat hij eigenlijk de ring bij ons hondje om haar nek wilde doen maar dat lukte niet zonder de verrassing te verpesten en dat hij eigenlijk ook op zijn knieen wilde maar dat lukt niet echt in een gondel.
De reden waarom onze hond erbij moest zijn tijdens onze vakantie is omdat we al 5 jaar op zoek waren naar een engelse bulldog. Van deze zag ik haar foto en was echt gelijk verliefd en we zijn haar dan ook gelijk gaan halen zodra ze weg mocht bij haar moeder. Ze was net een jaar toen we naar venetie gingen en  mijn vriend wilde dat ze er bij zou zijn omdat ze echt bij ons hoort dus ook bij dit speciale moment.
Aangezien mijn vriend niet vaak romantisch is was dit echt een superaanzoek en zoals ik altijd zeg als ik dit verhaal vertel: in Venetie kan je ook niet nee zeggen op een aanzoek. Het is toch wel 1 van de meest romantische steden ter wereld. Mijn dromen over het aanzoek vallen echt in het niet bij de manier waarop mijn vriend het heeft gedaan. Had nooit kunnen bedenken dat hij dat op deze manier zou doen.
Nou meiden een lang verhaal maar wel een mooi verhaal toch?
Oh en mijn ouders en familie en vrienden wisten dat hij dit allemaal gepland had dus toen ik belde en het wilde vertellen zeiden ze alleen maar eindelijk!! Want elke keer dat ik even belde wilde ze vragen of het al gebeurd was maar dat kon niet omdat ik het dan zou weten dus nu mochten ze ook eindelijk hun hart luchten i.p.v. dat ik dat deed. Wel raar in de omgekeerde versie maar wel leuk.
23 mei 2008 is de groote dag. Zou eigenlijk 16 mei zijn (de dag dat we zijn verloofd) maar mijn feestlocatie was dan al bezet en daar wilde ik echt mijn feest vieren dus dan maar een weekje later.
Nou dit was de hele uitleg hoop dat jullie veel leesplezier hebben gehad hahahah.
Groetjes Pamela

Alexia:
heel erg romantisch :biggrin:

lodi:
wat een heerlijk verhaal en leuk zelfde datum als hier  :biggrin:

Anke:
Ik kan niks anders zeggen dan :wub:

dromer:
[quote name=\'Anke\' post=\'131211\' date=\'01 September 2007, 07:16\']Ik kan niks anders zeggen dan :wub:[/quote]

me too :wub:

Navigatie

[0] Berichtenindex

[#] Volgende pagina

Naar de volledige versie