collapse

Auteur Topic: Gesprek Met Ambtenaar  (gelezen 15161 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Yvonne

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Gepost op: 16 maart 2005, 13:38:24 »
Ik ben heel erg benieuwd wat jullie gaan zeggen tegen de ambtenaar als hij/zij vraagt in een kennismakingsgesprekje waarom jullie gaan trouwen.
 Deze vraag gaat gegarandeerd komen......

natascha

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #1 Gepost op: 16 maart 2005, 13:52:34 »
Om dat we één willen zijn................zucht .zwijmel.
Het lijkt wel zo'n zin uit een romannetje.
Ik weet trouwens niet wat Johan gaat zeggen, ik laat hem wel eerst antwoorden.... :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:
Natas

karel&ingrid

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #2 Gepost op: 16 maart 2005, 14:39:20 »
Woeps  heb  er  nooit  aangedacht  inderdaad  dat deze  vraag  wel eens  door  de  ambtenaar  gestelt  kan  worden :laugh:  :laugh:
Maar  ik denk dat  ik  dan zal  antwoorden  uit liefde  voor  elkaar  en  zo  ook officieeel  als gezin door  het  leven  gaan.
Ehhhh dit  schiet  me  nu  ffies  zo te  binnen  hoor :tongue:
Eerst  maar  eens  zien  wanneer  de ondertrouw gaat  plaats  vinden  en dan ga  ik eens  denken  over  deze  vraag :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:  :biggrin:

ikki

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #3 Gepost op: 16 maart 2005, 17:49:23 »
Wij willen niet dat er komt hoe we elkaar ontmoet hebben, dat is ook zo'n vraag die ze altijd graag vertellen.
Maar voordat ik het met Jeanot kreeg heb ik het 5 jaar met zijn neef gehad en daarna ben ik dus overgestapt zeg maar.
Nou ik heb geen zin dat dat dan besproken wordt zo van,
zo Silvia je wilde graag in de familie blijven en omdat je Frank zat was ben je maar naar Jeanot gegaan :tongue:

HAHAHAHA

karel&ingrid

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #4 Gepost op: 16 maart 2005, 18:29:12 »
[quote name=\'ikki\' date=\'16 March 2005, 17:49\']Wij willen niet dat er komt hoe we elkaar ontmoet hebben, dat is ook zo'n vraag die ze altijd graag vertellen.
Maar voordat ik het met Jeanot kreeg heb ik het 5 jaar met zijn neef gehad en daarna ben ik dus overgestapt zeg maar.
Nou ik heb geen zin dat dat dan besproken wordt zo van,
zo Silvia je wilde graag in de familie blijven en omdat je Frank zat was ben je maar naar Jeanot gegaan :tongue:

HAHAHAHA
[post=\"10573\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]


Op zich kan je  toch  aangeven wat  je  wel en gezegt wordt  door d e ambtenaar???
Wij  hebben ook dingen die  we absoluut  niet   horen  willen  geen dingen uit  ons verleden  geen  flauwe grappen  of  anecdotes vandaardat  wij  minof  meer   ons  eigen regie  hebben en dus ons eigen  gelofte afleggen.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #5 Gepost op: 16 maart 2005, 19:06:18 »
ja als mijn vader ons gaat trouwen dan zal hij dat niet zo zeer gevraagd worden denk ik... hahahha... we zullen dan eerder gezamelijk iets voorbereiden denk ik (daar ga ik vanuit)

Daan

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #6 Gepost op: 16 maart 2005, 19:13:12 »
Gewoon lekker over je heen laten komen en Dromer....Is jouw vader ambtenaar? Dat zou wel heel gaaf zijn.

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #7 Gepost op: 16 maart 2005, 19:17:05 »
nee Daan mijn vader is geen ambtenaar maar je kan ook iemand aanwijzen om je huwelijk te voltrekken en dan gaan ze kijken of zij (de gemeente) daar ook mee akkoord gaat. Als dat zo is dan wordt hij speciaal beedigd en kan hij ons huwelijk voltrekken

Bolletje1

  • Held
  • *****
  • Berichten: 6103
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #8 Gepost op: 16 maart 2005, 19:18:09 »
Onze ambtenaar kent ons al heel goed aangezien dat dus de vader van mijn beste vriendin is. Hij kent mij al zo'n 12/13 jaar en Paul ook alweer 6 jaar dan.

Daan

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #9 Gepost op: 16 maart 2005, 19:20:03 »
[quote name=\'dromer\' date=\'16 March 2005, 19:17\']nee Daan mijn vader is geen ambtenaar maar je kan ook iemand aanwijzen om je huwelijk te voltrekken en dan gaan ze kijken of zij (de gemeente) daar ook mee akkoord gaat. Als dat zo is dan wordt hij speciaal beedigd en kan hij ons huwelijk voltrekken
[post=\"10617\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Dat wist ik echt niet dat dat mogelijk was... Heb het nog even aan mijn vriend gevraagd maar die wist dat ook niet. We vinden het allebei wel heel gaaf... In welke gemeente trouw jij?

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2005, 19:24:20 »
Ik trouw in gemeente Ooststellingwerf, en als het goed is kan het in elke gemeente het is alleen niet echt bekend en je moet het dus ook van horen zeggen hebben. zo heb ik het ook gehoord. Wij trouwen in juli en dat ik alles regelde in februari zeiden ze wel dat we er haast mee moesten maken vanwege alle procedures die eraan hangen. Dus mocht je veel later trouwen (ik weet niet meer uit mijn hoofd wanneer jij precies trouwt) dan kan je het altijd even bij de gemeente navragen...... ik vindt het namelijk super bijzonder....

Daan

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2005, 19:33:55 »
Ik denk dat je heel veel mensen wakker heb gemaakt met deze antwoorden. Wij gaan het niet meer redden... Maar voor anderen waarbij het nog een tijdje duurt lees even terug...

ikki

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2005, 19:56:24 »
Wij worden getrouwd door de oude goedsdienst leraar van Jeanot.
Ik heb samen met hem heel wat zaalvoetbalwedstrijden van Jeanot gekeken en het was altijd heel gezellig.
Hij is dus ook ambtenaar van de burgelijke stand en gaat ons trouwen.
Dat vinden wij ook heel gaaf!

natascha

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2005, 21:11:14 »
Ze gaan dan toch ook zeggen wie je ouders zijn, zo van:
Natascha ..., dochter van henk ... en ...
Ik wil eigenlijk niet dat die nam genoemd wordt, ze is er niet voor niks niet bij.
Of is zoiets wettelijk verplicht??????????
Natas

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2005, 21:24:02 »
ze zeggen alleen wat jij wil dat ze zeggen hoor.... ze gaan echt niet dat helemaal een stamboom voorlezen ....

natascha

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #15 Gepost op: 17 maart 2005, 09:50:31 »
[quote name=\'dromer\' date=\'16 March 2005, 21:24\']ze zeggen alleen wat jij wil dat ze zeggen hoor.... ze gaan echt niet dat helemaal een stamboom voorlezen ....
[post=\"10675\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Maar volgens mij moeten ze dat voor de wet doen.
BRRRRRRRR

Natas

dromer

  • Held
  • *****
  • Berichten: 4405
  • Geslacht: Vrouw
    • http://
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #16 Gepost op: 17 maart 2005, 10:18:55 »
bij mijn zus hebben ze dat niet gedaan.... dus wellicht is er hoop voor je

irenebreebaart

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #17 Gepost op: 17 maart 2005, 12:26:03 »
Volgens mij hoeft dat ook niet, het staat wel op het formulier van de ondertrouw, maar volgens mij is dat alles... Ze gaan trouwens ook vragen wat er leuk is aan je man en wat minder leuk, misschien ook handig om vast over na te denken! Maar dit vragen ze pas bij het gesprek met de ambtenaar en niet bij de ondertrouw hoor Ingrid!
« Laatst bewerkt op: 17 maart 2005, 12:27:05 door irenebreebaart »

knuffelbeertje

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #18 Gepost op: 17 maart 2005, 12:32:28 »
hallo,

wij moeten nog een afspraak maken, maar bij ons in de gemeente zijn 3 vrouwelijke ambtenaren.

hoe weet ik nou wie goed en leuk is .

ja na vragen maar bij wie we wonen in een dorp met vergrijzing ihihhiih dus toen waren deze er nog niet

help???????


groet corrie

natascha

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #19 Gepost op: 17 maart 2005, 13:25:33 »
[quote name=\'knuffelbeertje\' date=\'17 March 2005, 12:32\']hallo,

wij moeten nog een afspraak maken, maar bij ons in de gemeente zijn 3 vrouwelijke ambtenaren.

hoe weet ik nou wie goed en leuk is .

ja na vragen maar bij wie we wonen in een dorp met vergrijzing ihihhiih dus toen waren deze er nog niet

help???????


groet corrie
[post=\"10777\"]<{POST_SNAPBACK}>[/post]
[/quote]

Wij kregen een boekje van de gemeente en daar had elke ambtenaar een stukje in geschreven.
De vrouw die wij wilden was er dan  niet, dus was het de tweede keus, maar toen ik haar belde feliciteerde ze ons niet eens, dus was ik gelijk al flauw.
Het gesprek met haar is 1 week voor ons trouwen, dus als we dan nog willen ruilen wordt het wel moeilijk.
Misschien verzet ik het nog wel, of bel ik die andere vrouw ook nog.....

Natas

Yvonne

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #20 Gepost op: 17 maart 2005, 13:30:01 »
Ik heb helemaal geen idee watvoor ambtenaren er rondlopen. Toen we onze spulletjes kwamen inleveren was er een heel aardig vrouwtje achter de balie die zelf ook ambtenaar was geweest. Zij heeft ons gevraagd of we voorkeur hadden, en toen we vertelde dat we niemand kende, heeft zij aangeven dat het iniedergeval een vrouwelijke moet worden. Daar had ze betere ervaringen mee....
Het is dus 1 grote verrassing en we merken het pas als we er voor de eerste keer heengaan.....

irenebreebaart

  • Gast
Gesprek Met Ambtenaar
« Reactie #21 Gepost op: 17 maart 2005, 20:05:19 »
Wij hebben onze ambtenaar gekozen door te lezen op internet welke verhaaltjes ze zelf hadden geschreven. Maar als die ambtenaar die dag niet kan, maakt het ons ook niet zo veel uit, want we kennen haar toch niet persoonlijk en de anderen ook niet. Dus het is voor ons ook nog een verrassing!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards