collapse

Auteur Topic: Malediven Of Bahamas  (gelezen 19531 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

bijnatrouwen

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Gepost op: 19 september 2007, 13:46:17 »
Hallo girls,

Heb een groot dilema!!!

Wij gaan deze maand nog onze huwelijksreis boeken, maar twijfelen dus tussen de Malediven en de Bahamas.
Voor beide geldt 9 dagen, naar de Malediven vliegen vanuit Dusseldorf, Bahamas vanuit Amsterdam. Beide zijn all inclusive, maar als we naar de Bahamas gaan zitten we in Club Med (waar ik positieve ervaringen mee heb)..

Nou zeiden vriendinnen al, welk strand is witter, waar kun je meer cocktails drinken etc.  :laugh:  maar voor ons is de romantiek belangrijk en lekker rust, dus geen gezinnen met kinderen ala Spanje..

Ik wacht de reacties af.. Alvast bedankt!!!

nisanlin

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #1 Gepost op: 19 september 2007, 14:34:59 »
Je kunt bij het reisbureau de Toeristiek van beide resorts opvragen, daar staat een objectieve beschrijving van het hotel en de omgeving in....

ook zou je kunnen kijken op www.zoover.nl voor meningen van reizigers.

En verder is het volgens mij beide nogal rustig, gezinnen met kinderen zullen zich een dergelijke vakantie volgens mij niet kunnen veroorloven over het algemeen....en trouwens, die zitten toch juist bij Club Med?

bijnatrouwen

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #2 Gepost op: 19 september 2007, 14:46:17 »
En verder is het volgens mij beide nogal rustig, gezinnen met kinderen zullen zich een dergelijke vakantie volgens mij niet kunnen veroorloven over het algemeen....en trouwens, die zitten toch juist bij Club Med?
[/quote]

Nisanlin, ik las namelijk in gidsen kindvriendelijk hotel etc. dus vandaar dat ik gelijk aan Spanje/Turkije dacht.
Ik zat vorig jaar in Bodrum en daar viel het echt mee bij Club Med, waren meer jongeren en jonge stelletjes dan gezinnen, maar bedankt voor de tip!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Malediven Of Bahamas
« Reactie #3 Gepost op: 19 september 2007, 16:06:17 »
Je kunt ook naar het hotel gaan waar ze de minste sterren bij kindvriendelijkheid hebben staan :wink:

Alexia

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2007, 15:42:20 »
wanneer ga je ongeveer trouwen? Ik wil nml. ook naar de Malediven (in elk geval, dat is een van mijn/onze :biggrin: keuzes)

bijnatrouwen

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2007, 20:41:04 »
Hoi Alexia,

Wij gaan eind maar trouwen, dus uiterlijk 1 april 2008 willen wij vertrekken. Dan is het toch nog geen regenseizoen???

Alexia

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #6 Gepost op: 22 september 2007, 18:07:18 »
ik zou het niet weten. Is het in de zomer daar dan regenseizoen :ohmy: ?

Pappeline

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #7 Gepost op: 22 september 2007, 19:16:17 »
Mischien heb je iets aan deze link?

vakantie reiswijzer

Als je hotels op het oog hebt kun je hier de ervaringen lezen van andere reizigers die daar geweest zijn!

Succes met kiezen!!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Malediven Of Bahamas
« Reactie #8 Gepost op: 23 september 2007, 13:19:17 »
En, zijn jullie er al uit?

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #9 Gepost op: 23 september 2007, 19:37:58 »
Hier wat korte info over het klimaat op de Malediven. Voor meer info over de Malediven kun je ook kijken op: http://malediven.startpagina.nl/


De twee hoofdseizoenen die men op de Maldiven kent, worden bepaald door passaatwinden. Het droge seizoen, dat duurt van november/december tot april, wordt bepaald door de noordoostmoesson, de iruvai. Er wordt dan droge lucht aangevoerd van het Indiase subcontinent en het is dan over het algemeen zeer zonnig.
Na de iruvai komt de hulhangu, de zuidwestmoesson. Dit seizoen duurt van april tot november. De zuidwestelijke wind brengt vochtige lucht mee en er ontstaan boven de Maldiven sterke winden en stormen, met name in november. Echte wervelstormen komen niet voor. De regen valt in korte, hevige buien, vooral in juli en augustus.
Door de ligging rond de evenaar hebben de Maldiven een warm en vochtig tropisch klimaat. De gemiddelde dagtemperatuur ligt rond de 29°C (maximaal 30,5°C) en de gemiddelde nachttemperatuur ligt rond de 24°C. De temperatuur van het zeewater ligt constant tussen de 27 en 29°C. In de droogste en warmste maanden maart en april wordt het overdag gemiddeld 31,4°C. In de natste, minst warme maanden is het nog altijd rond de 29°C. De zon schijnt het hele jaar door ongeveer acht uur per dag.
Door de ligging midden in de zee en door de tropische warmte is de gemiddelde luchtvochtigheid altijd hoog, in de droge tijd 74% en in de natte tijd 81%. Hoewel de hoeveelheid neerslag jaarlijks behoorlijk kan verschillen, valt er gemiddeld iets meer dan 1900 mm per jaar (in Nederland ± 800mm). De natste maand is juni met gemiddeld 300 mm. In de droge maanden januari tot en met april valt maar ± 50 mm. In de zuidelijke atollen valt gemiddeld ± 25% meer neerslag dan in de middelste en noordelijke atollen.

Alexia

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #10 Gepost op: 24 september 2007, 20:03:18 »
mmmm toch  maar een andere huwelijksreis locatie vinden :sad:

wij gaan nml. in juli trouwen...

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Malediven Of Bahamas
« Reactie #11 Gepost op: 24 september 2007, 20:04:36 »
[quote name=\'Alexia\' post=\'133560\' date=\'24 September 2007, 20:03\']mmmm toch  maar een andere huwelijksreis locatie vinden :sad:

wij gaan nml. in juli trouwen...[/quote]
Dat was de Maladiven. Hoe is het klimaat dan in de Bahama's? Want als dat dan wel goed is, is het een makkelijke keuze!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #12 Gepost op: 24 september 2007, 20:35:34 »
Hier een korte beschrijving van het klimaat van de Bahama's:

Klimaat
De Bahamas bestaan uit 694 verschillende eilanden met een tropisch/subtropisch klimaat. De gemiddelde jaartemperatuur bedraagt ca. 23,5 graden. De maanden mei tot oktober zijn het warmst en het vochtigst, dagtemperaturen boven 30 graden zijn heel normaal. De tropische regenbuien zijn hevig, maar meestal heel kort. Van november tot april zakt de temperatuur tot ca. 20-22 graden, de zeetemperatuur blijft echter altijd boven de 22 graden, in de zomer zelfs boven 27 graden. In de zomermaanden kunnen laarzen, lichte regenkleding en een paraplu goed van pas komen. Lichte, kantoenen kleding is het beste, in de hotels is vrijetijdskleding heel gebruikelijk. Sommige restaurants en nachtclubs stellen een stropdas en colbert op prijs. Het wordt niet op prijs gesteld als u in badkleding gaat winkelen e.d.

Alexia

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #13 Gepost op: 25 september 2007, 13:37:32 »
kijk, dat is een stuk beter :biggrin:

(waar haal je de info vandaan?)

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #14 Gepost op: 25 september 2007, 18:15:41 »
Ik zoek gewoon op de volgende sites naar info die ik wil hebben

www.malediven.pagina.nl

of

www.bahamas.pagina.nl

Meestal als je op een land zoekt krijg je wel een startpagina met zo'n land. Dan kun je in allerlei rubrieken zoeken naar info, foto's en eventueel reisverhalen van mensen die het daar achter gelaten hebben. Ideaal.
En als je een land, plaats of hotel weet kun je ook op pagina's als:
www.zoover.nl of www.vakantiereiswijzer.nl kijken. Daar laten mensen hun reacties achter nadat ze op zo'n plaats geweest zijn.

Veel plezier met zoeken trouwens naar je huwelijksreis!!!

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Malediven Of Bahamas
« Reactie #15 Gepost op: 29 september 2007, 18:13:15 »

nisanlin

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #16 Gepost op: 29 september 2007, 21:24:47 »
Dat kan toch overal gebeuren....zou ik nou niet meteen als reden nemen om niet te gaan.

Alexia

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #17 Gepost op: 30 september 2007, 00:10:22 »
ach ja, ik kom regelmatig in Turkije, ook wel eens in de buurt van een aanslag geweest. En ik blijf er nog steeds komen. dat kan overal gebeuren, het zou voor mij geen reden zijn om er niet heen te gaan.
Dan hoef ik ook niet meer naar Egypte, India, Indonesië en weet ik veel waar..

Noukie

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #18 Gepost op: 2 oktober 2007, 11:13:52 »
is de eerste aanslag op de Malediven ooit.. dus je kan beter daar zitten dan in Europa, de VS etc. als je het zo gaat bekijken...  :wink:

LadyXochi

  • Senior
  • ****
  • Berichten: 734
Malediven Of Bahamas
« Reactie #19 Gepost op: 2 oktober 2007, 14:05:42 »
Mja, ik denk, ik maak de keuze makkelijker? :biggrin:

bijnatrouwen

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #20 Gepost op: 2 oktober 2007, 16:12:54 »
Hoi hoi,

We weten het al; we gaan naar de Malediven. Mijn aanstaande vind het nog steeds belachelijk duur, maar ik wil mijn spaarcentjes er wel voor opofferen.

We zijn nog steeds niet uit over de accommodatie.. maar dat komt wel.. Heb via de bekende reisorganisaties ook goedkopere gezien, dan de wat exclusievere niet bekende.

Mijn jurk is ook al besteld!!! Na lang twijfelen vanwege de prijs, toch de Giselle van Maggie Sottero via Mary Borsato, nu maar afwachten tot midden januari..  :rolleyes:

Alexia

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #21 Gepost op: 2 oktober 2007, 19:22:57 »
heb even gekeken maar die is wel heel mooi :biggrin:

veel plezier op de Malediven :biggrin:

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Malediven Of Bahamas
« Reactie #22 Gepost op: 3 oktober 2007, 09:37:46 »
Leuk dat je eruit bent!!
Kun je daar lekker naar toe leven, heerlijk wegdromen bij je droomvakantie.
En ach, dit doe je waarschijnlijk nooit meer.
Je jurk ook besteld, hij is mooi!!
Het gaat lekker bij jullie!

Liefde is ... wendy & Jasper

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #23 Gepost op: 4 oktober 2007, 16:10:31 »
Ik wil wel graag weten naar welke accomodatie je gaat op de Malediven (als dat mag), want ik wil ook nog steeds een keer daar heen, dus alle info omtrent de Malediven slurp ik als het ware op......  :cool:

Mooie jurk trouwens!

cobie

  • Gast
Malediven Of Bahamas
« Reactie #24 Gepost op: 7 oktober 2007, 18:10:40 »
[quote name=\'Liefde is ... wendy & Jasper\' post=\'134758\' date=\'04 October 2007, 16:10\']Ik wil wel graag weten naar welke accomodatie je gaat op de Malediven (als dat mag), want ik wil ook nog steeds een keer daar heen, dus alle info omtrent de Malediven slurp ik als het ware op......  :cool:

Mooie jurk trouwens![/quote]


Ja, daar ben ik ook wel heel benieuwd naar. Wij willen ook graag naar de maladieven.

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards