collapse

Auteur Topic: Ervaringen Thailand  (gelezen 3727 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sambal

  • Gast
Ervaringen Thailand
« Gepost op: 21 september 2007, 18:07:20 »
Wij zitten aan een rondreis Zuid-Thailand te denken gecombineerd met een week Cambodja. Mijn vriend is gedeeltelijk Thais, dus het lijkt mij geweldig om eens naar Thailand te gaan. Hij is er zelf al 3 x geweest en hij wilde ook wel naar Thailand, maar dan wel gecombineerd met iets nieuws. Nou was er bij FOX de mogelijkheid om je rondreis Thailand te combineren met een week Cambodja. Helemaal geweldig. Als het goed is vertrekken we op 8 mei (we trouwen op 3 mei), verblijven dan een dag in Bangkok, daarna een week rondreis Cambodja, daarna rondreis 'Gouden Zuiden´ van FOX, met daarna nog een verlenging op Ko Samui en Bangkok. In totaal zijn we 25 dagen weg. Heerlijk, ik kan niet wachten!! Iemand ervaringen met Thailand als bestemming vanj de huwelijksreis? En zo ja, hoe is het bevallen?

nadkid

  • Gast
Re: Ervaringen Thailand
« Reactie #1 Gepost op: 24 september 2007, 09:35:52 »
Ik heb dan wel geen ervaring met Thailand als bestemming van mijn huwelijksreis, maar ben er wel al drie keer geweest (backpacken).
Ik denk dat het wel een leuke bestemming is voor een huwelijks, het hangt er vanaf wat je ervan verwacht en wat je wilt.
Is alles al geregelt via FOX (excursies, hotel, etc)?
Anders heb ik zeker nog tips voor Samui en Bangkok, maar je vriend zou dat zeker ook allemaal wel weten.

kniestje

  • Gast
Re: Ervaringen Thailand
« Reactie #2 Gepost op: 17 december 2008, 18:01:43 »
wie weet of t in juni mooi weer is in Thailand, mn bangkok en Phuket. groetjes karin

Swiffer

  • Gast
Re: Ervaringen Thailand
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2008, 19:51:37 »
FF gegooled, wel wat meer regen dan in deze maanden, maar temp lijkt me goed te doen!

http://www.zoover.nl/thailand/thailand/bangkok/weer
« Laatst bewerkt op: 17 december 2008, 19:51:47 door Swiffer »

mark2009

  • Gast
Re: Ervaringen Thailand
« Reactie #4 Gepost op: 13 januari 2009, 11:06:13 »
juni is redelijk warm in Thailand. vanaf september/oktober komt de monsoon aan de westkust, daar heb je dus geen last van.

Danielle76

  • Gast
Re: Ervaringen Thailand
« Reactie #5 Gepost op: 16 januari 2009, 16:26:32 »
Hallo Kniestje,

Zelf ben ik in september 2003 naar Phuket op honeymoon geweest, dus wat het weer was in juni kan ik je helaas niet vertellen. In september (regenseizoen) was het weer in ieder geval heerlijk. Af en toe een behoorlijke regenbui op ons kop gehad, maar dat was wel lekker. De regenbuien duurden gelukkig ook niet al te lang. Ik had het me in ieder geval anders voorgesteld zo'n regenseizoen. :wink:

Wat me van Phuket wel tegenviel was het deel waar wij zaten: Patong.
Wij zaten in Club Andaman Beach Resort en daar kan ik alleen maar positief over zijn. Wij zaten in een apart huisje (je kunt ook in het hotel zelf zitten) en die waren schoon en goed onderhouden. De mensen waren zeer vriendelijk en het was een waar genot.
Wat ons meteen al opviel was dat het terein (wat echt erg groot was) afgezet was met grote hekken en bij elke uitgang stonden er twee mannen met geweren (vond het erg indrukwekkend, maar ja ben dan ook niet zo veel gewend :wink:)
Daarbuiten viel het behoorlijk tegen: het strand was smerig, er liepen overal straathonden en het leek er één groot openbaar bordeel. Wij hebben het terein van het resort dan ook niet zo heel erg vaak verlaten om even een wandeling ofzo te maken.
Verder is er natuurlijk wel veel te zien :)

Het is natuurlijk al wel enige tijd geleden, dus de situatie kan in die tijd behoorlijk veranderd zijn...

Liefs,
  Daantje

mark2009

  • Gast
Re: Ervaringen Thailand
« Reactie #6 Gepost op: 17 januari 2009, 09:19:40 »
Phuket is helaas een beetje Pattaya de 2e aan het worden... zeker Patong beach is bezaaid met go go clubs en je wordt er moe van hoe vaak je naar binnen wordt gevraagd voor een of andere griet. Kata en Rawai in het zuiden is wat minder, maar ook niet echt the place to be als je het mij vraagt. Mooie en rustige eilanden zijn te vinden in het echte zuiden in de Andamanse zee. Neem b.v. Lanta met de eilanden die eromheen liggen... ook echt een super mooie ervaring (maar is geen eiland) is de zuidelijke kust bij Trang (provincie Krabi). B.v. Ao Nang...

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards