collapse

Auteur Topic: Weer Terug Uit Maleisie  (gelezen 12183 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

svdh

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #25 Gepost op: 16 oktober 2007, 09:56:41 »
Wat een super gave foto's. Als ik de foto's dan zo zie kan ik me niet voorstellen dat wij daar ook geweest zijn.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #26 Gepost op: 16 oktober 2007, 10:31:44 »
Ik zag je naam staan en wilde nog vragen, bekende foto's zeker voor je.
Maar het was idd helemaal geweldig!
We hebben al een paar keer weggedroomd bij jouw foto's en toen mochten we hetzelfde beleven.
We hadden wel andere hotels zag ik.

enjoy-ce

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #27 Gepost op: 16 oktober 2007, 13:35:16 »
Bij mij komt ook alles bekend voor.  :tongue:  Bijna dezelfde reis gemaakt vorig jaar. Alleen wij gingen niet naar Taman Negara. Eerst Borneo toen naar Kuala Lumpur, Cameron highlands, Penang en Pangkor Island en toen Langkawi. Fantastisch was het! Wil nog wel een keer!  :biggrin:

svdh

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #28 Gepost op: 17 oktober 2007, 16:42:49 »
[quote name=\'Anke\' post=\'135967\' date=\'16 October 2007, 10:31\']Ik zag je naam staan en wilde nog vragen, bekende foto's zeker voor je.
Maar het was idd helemaal geweldig!
We hebben al een paar keer weggedroomd bij jouw foto's en toen mochten we hetzelfde beleven.
We hadden wel andere hotels zag ik.[/quote]


Ja het zijn hele bekende foto's. Het hadden ook zo foto's van ons kunnen zijn. We hadden inderdaad wel andere hotels, behalve Pelangi (die was super he?).

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #29 Gepost op: 18 oktober 2007, 10:17:06 »
Pelangi had ik nog wel maanden langer kunnen zitten.
Wat was dat een SUPER resort!
Zo mooi, zo schoon, zo geweldig en zulke vriendelijke mensen.
Helemaal goed!!

Wij hadden in Kuala Lumpur Swiss Garden
In Taman Negara uiteraard hetzelfde als jullie
Cameron Highlands Strawberry Park
Penang City Bayview

Overal lekker dichtbij.

femkemarije

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #30 Gepost op: 2 november 2007, 14:21:46 »
Het klinkt als de reis die wij gaan maken in december/januari! wij beginnen alleen in Singapore, dan KL, TM, CH en eindigen op langkawi. We slaan penang dus over. Totaal gaan we 23 dagen weg. Vraag: hebben jullie het vervoer tussen Kl en de Cameron Highlands en tussen CH en Pepang zelf geregeld? en zo ja, waaro taxi's en geen bussen? wat waren de kosten.

Het grappige is dat een ander stel ongeveer dezelfde reis doet bij ons reisburo. Het is dus is trek!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #31 Gepost op: 2 november 2007, 18:46:11 »
Al het vervoer van A naar B was al geregeld door de reisorganisatie.
Je hebt een aantal rondreizen; 1 waarbij je alles met een hele groep doet, en dat is wel met bussen.
Maar wij hebben de couples only reis gekozen, we houden niet van GROEPSrondreizen en daarbij wilden we met onze huwelijksreis zoveel mogelijk samen zijn, zonder zo'n hele kudde er omheen.
Dus we maakten dezelfde reis, maar het vervoer was daarom een taxi ipv bus.
En achteraf waren we daar heel blij om, mochten we ooit nog zo'n reis maken, nemen we zeker weer de couples only reis.
De groepen waren echt vreselijk!!!! (die kwamen we zo nu en dan tegen).
In Maleisie rijden er sowieso weinig bussen, er wordt ontzettend veel gebruik gemaakt van taxi's.
Op elke hoek van de straat staan er wel een paar.
En wachten hoeft niet, ze worden bij elke stap die je zet aangeboden.  :biggrin:

Gaaf dat jullie Singapore er ook nog bij hebben.
Maar het is daar echt geweldig!!
Heel veel plezier en geniet van alle indrukken die je daar opdoet!
« Laatst bewerkt op: 2 november 2007, 18:46:59 door Anke »

femkemarije

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #32 Gepost op: 5 november 2007, 10:23:33 »
Klinkt goed. Een groepsrondreis is inderdaad ook niets voor mij want dan moet je ook langs allemaal verplichte dingen zoals glasfabrieken etc, helemaal geen zin in! Wij hebben alles echter alleen geregeld, losse tickets (omdat we ook langs familie in singapore gaan en die rondreizen beginnen bijna allemaal in KL)
en alle hotels zelf uitgezocht, en de route dus ook. Maar nu moeten we nog het vervoer regelen. Maar ach, dat zal wel goed komen! ik heb er zin in! Het is ook onze huwelijksreis, maar wij doen het andersom, eerst op vakantie en dan trouwen, haha. Omdat we graag in december weg wouden en we trouwen 7 maart. Ach, weer eens wat anders, lekker bruin in de winter! groetjes femke

[quote name=\'Anke\' post=\'137427\' date=\'02 November 2007, 18:46\']Al het vervoer van A naar B was al geregeld door de reisorganisatie.
Je hebt een aantal rondreizen; 1 waarbij je alles met een hele groep doet, en dat is wel met bussen.
Maar wij hebben de couples only reis gekozen, we houden niet van GROEPSrondreizen en daarbij wilden we met onze huwelijksreis zoveel mogelijk samen zijn, zonder zo'n hele kudde er omheen.
Dus we maakten dezelfde reis, maar het vervoer was daarom een taxi ipv bus.
En achteraf waren we daar heel blij om, mochten we ooit nog zo'n reis maken, nemen we zeker weer de couples only reis.
De groepen waren echt vreselijk!!!! (die kwamen we zo nu en dan tegen).
In Maleisie rijden er sowieso weinig bussen, er wordt ontzettend veel gebruik gemaakt van taxi's.
Op elke hoek van de straat staan er wel een paar.
En wachten hoeft niet, ze worden bij elke stap die je zet aangeboden.  :biggrin:

Gaaf dat jullie Singapore er ook nog bij hebben.
Maar het is daar echt geweldig!!
Heel veel plezier en geniet van alle indrukken die je daar opdoet![/quote]

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #33 Gepost op: 5 november 2007, 23:09:08 »
Heerlijk ja!!!
De taxi's kosten daar echt helemaal niks, dus dat is goed te doen.
Welk hotel hebben jullie op Langkawi??

femkemarije

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #34 Gepost op: 7 november 2007, 10:43:40 »
onze hotels: KL: crown plaza mutiara, cameron highlands geloof ik strawberry hotel en we zitten op langkawi in het berjaya beach resort. Ken je ze? in de taman negara is maar 1 hotel toch? We hebben dat tripje alvast wel hier geboekt zodat het niet vol zat als we daar gingen boeken. Maar voor de rest dus alles even met de bus en taxi regelen. ik hoor graag tips!

svdh

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #35 Gepost op: 7 november 2007, 10:48:00 »
[quote name=\'femkemarije\' post=\'137825\' date=\'07 November 2007, 10:43\']onze hotels: KL: crown plaza mutiara, cameron highlands geloof ik strawberry hotel en we zitten op langkawi in het berjaya beach resort. Ken je ze? in de taman negara is maar 1 hotel toch? We hebben dat tripje alvast wel hier geboekt zodat het niet vol zat als we daar gingen boeken. Maar voor de rest dus alles even met de bus en taxi regelen. ik hoor graag tips![/quote]

Wij hadden in KL ook Crown plaza en ik kan je zeggen daar krijgen jullie echt geen spijt van. Super mooi hotel, goed verzorgd, erg luxe en ligt echt midden in het centrum. Om Taman Negare is er maar 1 resort inderdaad.
Berjaya zijn wij zelf niet geweest maar wel vrienden van ons en dat was ook erg goed bevallen.
Wij hadden trouwens een auto gehuurd en zijn vanuit KL naar de Cameron highlands gereden en van de Cameron Highlands naar Peneng en dat is ons erg goed bevallen. De wegen zijn daar erg goed, alleen het linksrijden is even wennen maar dat heb je eigenlijk ook zo onder de knie.

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #36 Gepost op: 7 november 2007, 11:22:36 »
[quote name=\'femkemarije\' post=\'137825\' date=\'07 November 2007, 10:43\']onze hotels: KL: crown plaza mutiara, cameron highlands geloof ik strawberry hotel en we zitten op langkawi in het berjaya beach resort. Ken je ze? in de taman negara is maar 1 hotel toch? We hebben dat tripje alvast wel hier geboekt zodat het niet vol zat als we daar gingen boeken. Maar voor de rest dus alles even met de bus en taxi regelen. ik hoor graag tips![/quote]
Crown Plaza hadden we niet, wij hadden Swiss garden.
CH, hadden we idd ook Strawberry hotel, heerlijk hotel!! Lekker bad!! want het is daar koud.
Ik heb hier ergens de foto's staan van Maleisie, op een gegeven moment zie je een foto met een deur en daarop 728, dat zijn de foto's van de hotelkamer in CH.
Berjaya ken ik niet, er is nog wel een mutiara beach resort (zo heet ie geloof ik) en die schijnt echt slecht te zijn.
Ja, Taman Negara is maar 1 resort waar je zit, dat is ook echt goed.

Tip 1 voor de taxi, spreek vooraf een prijs af.
Tip 2 voor het lekkerste eten moet je voor Nederlandse begrippen naar de meest verschrikkelijk uitziende eettentjes gaan.
Ga geen gezellig restaurant opzoeken, dat is zonde van je geld (niet dat het dan nog duur is) en van de smaak.
Alle kleine eettentjes langs de weg hebben het lekkerste, traditioneelste en goedkoopste eten.
Mijn man heeft altijd last van z'n darmen als ie in het buitenland eet, maar dit keer niet.
Ze zijn heel schoon, al zou je dat op het eerste gezicht niet zeggen als je zo'n eettentje ziet.
Tip 3 hou je van sushi??? zo ja, dan zou ik daar even goed gaan genieten!! Want het kost er niks!!
Er zitten veel sushi kings, en daar eet je heel veel sushi samen met drinken voor zo'n 18 euro.
Tip 4 Lekker shoppen! Erg goedkoop. Maar ze hadden er zoveel dat ik eigenlijk geen zin had om te passen of te kopen, achteraf heb ik er wel spijt van.
Tip 5 Ga vroeg naar de petronas twin towers om kaartjes te bemachtigen, het uitzicht is geweldig!
Wij waren daar al om 8.30 en we hadden kaartjes. Er zijn voor de hele dag maar een x-aantal kaarten ter beschikking, op is op en kom je ook niet meer de brug op. Als je aankomt staat er al een hele rij, gewoon aansluiten, het gaat wel snel.
Daarna zijn we doorgelopen naar de KL tower, even een wandeling (neem een kaart mee!!!!) maar ook daar is het uitzicht echt geweldig! Dit is de 4 na hoogste tv toren in de wereld.
Tip 6, ga naar Batu Caves, dat is ook nog bij KL in de buurt, echt heel gaaf!
Tip 7 voor Langkawi, mocht je tijd hebben lekker gaan duiken of snorkelen, zo bijzonder!
Ze hebben daar een koraalrif waar je tussen snorkeld, en dat is echt prachtig.
Maar!!! blijf wel horizontaal, want er zit een visje van zo'n 10 cm wat eitjes legt, zo gauw je gaat "staan" is haar legplaats verstoord en valt ze je aan. Ze bijt dan in je arm of been, het doet geen pijn, voelt het wel, maar je schrikt je dood.

Nou dit was het voor even.

de fotos:

http://www.mijnalbum.nl/Album=HUSYFDXL

svdh

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #37 Gepost op: 7 november 2007, 13:08:52 »
Tip 7 voor Langkawi, mocht je tijd hebben lekker gaan duiken of snorkelen, zo bijzonder!
Ze hebben daar een koraalrif waar je tussen snorkeld, en dat is echt prachtig.
Maar!!! blijf wel horizontaal, want er zit een visje van zo'n 10 cm wat eitjes legt, zo gauw je gaat "staan" is haar legplaats verstoord en valt ze je aan. Ze bijt dan in je arm of been, het doet geen pijn, voelt het wel, maar je schrikt je dood.

Dat had ik eerder moeten weten. Ik had dus echt een keer het idee dat ik gebeten was, het deed geen pijn maar ik schrok wel. Maar nu weet ik dus wat het is hi hi.

femkemarije

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #38 Gepost op: 7 november 2007, 16:38:18 »
haha, bedankt voor alle tips! dat visje zullen we onthouden.

Zijn er nog mensen die in december/januari er geweest zijn? ik ben zo bang dat we alleen maar regen krijgen..  :sad:

maar heb er wel zin in. Vooral de taman negara en de canopy walk (hoop dat het dan niet net regent!) en het strand op langkawi en veel luxe!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #39 Gepost op: 8 november 2007, 00:17:27 »
Regenseizoen is dan toch voorbij??
Wij waren er in September en toen liep het net een beetje af, toch hebben we toch nog wel buien gehad hoor!

Oh, nog iets belangrijks!
Naar Taman Negara is er echt BEPERKTE bagage ruimte mogelijk, dus neem 1 weekendtas mee met alleen de noodzakelijke spullen mee.
Wij waren er 2 nachten, eerste avond tocht door het regenwoud gemaakt (lange broek / hemdje / tshirt) volgende dag canopy walk, tocht van dikke 4 uur (gewoon zelfde kleding aangetrokken) en excursie naar een grot gedaan (ander kort broekje en hempje), verder wat toiletspullen en iets droogs voor 'savonds.
Meer heb je niet nodig, en de bagage ruimte stelt dus echt niks voor!
En denk aan goede schoenen, het pad is niet mooi vlak en het is een behoorlijke tocht!

femkemarije

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #40 Gepost op: 8 november 2007, 18:59:40 »
Ja, van de bagage dat wist ik al. Daarom houden we ons hotel in KL aan omdat we daar toch teru komen. Kan de bagage lekker in onze kamer blijven. Over de schoenen, moet je echt wandelschoenen hebben of kunnen een paar puma's ook? anders moet ik ze kopen. Is een afritsbroek handig? Want hoe warm is het in TN? maar lange pijpen voor de beestjes? Waren er ook beestjes in de slaapkamers? mn vriend is enorm angstig voor kakkerlakken enzo. haha. wat een held!

[quote name=\'Anke\' post=\'137919\' date=\'08 November 2007, 00:17\']Regenseizoen is dan toch voorbij??
Wij waren er in September en toen liep het net een beetje af, toch hebben we toch nog wel buien gehad hoor!

Oh, nog iets belangrijks!
Naar Taman Negara is er echt BEPERKTE bagage ruimte mogelijk, dus neem 1 weekendtas mee met alleen de noodzakelijke spullen mee.
Wij waren er 2 nachten, eerste avond tocht door het regenwoud gemaakt (lange broek / hemdje / tshirt) volgende dag canopy walk, tocht van dikke 4 uur (gewoon zelfde kleding aangetrokken) en excursie naar een grot gedaan (ander kort broekje en hempje), verder wat toiletspullen en iets droogs voor 'savonds.
Meer heb je niet nodig, en de bagage ruimte stelt dus echt niks voor!
En denk aan goede schoenen, het pad is niet mooi vlak en het is een behoorlijke tocht![/quote]

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #41 Gepost op: 8 november 2007, 19:19:31 »
Ik heb wel een lange broek gedragen, je weet wel, zo een die heeeeeel snel droogt.
Dat is dan wel goed te doen, heet is het zowiezo!!
Maar dat was meer omdat ik als de dood was voor bloedzuigers  :laugh: .
Het is zo rond de 30 graden met een luchtvochtigheid van (voor je gevoel) 100%, maar in werkelijkheid zal het er wel ietsjes onder zitten.
Er liepen wel wat mensen op gympen, maar wij waren toch meer dan blij dat we goede wandelschoenen hadden gekocht, die hebben we toen gewoon bij scapino gehaald, daar zijn ze niet zo duur.
Geen seconde spijt van gehad, dus ik persoonlijk zou het wel aanraden.

En de hotelkamers zijn er schoon!
Dus je kan je vriend geruststellen, geen beestjes.

femkemarije

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #42 Gepost op: 8 november 2007, 21:28:24 »
haha, ja dat het heet is dat weet ik want ben paar keer in singapore geweest en thailand. Maar dacht dat TN misschien iets minder was met de bomen enzo. De cameron highlands zijn wel koeler he? maar wat moet ik me daarbij voorstellen?

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #43 Gepost op: 11 november 2007, 12:34:27 »
Qua temp???
Eh, de helft, graadje of 15, erg koud voor het gevoel dus.
Maar rust, prachtige landschappen theeplantages.
Het is mooier dan je je voor kan stellen.
Interessante theefabriek met een terras waar je uiteraard heerlijke thee kan drinken.

femkemarije

  • Gast
Weer Terug Uit Maleisie
« Reactie #44 Gepost op: 18 januari 2008, 13:57:36 »
Hallo! Nou, wij zijn vorige week terug gekomen an 23 dagen Maleisie en Singapore. Het was echt super. KL was een hele leuke stad, De cameron Highlands super mooi en Langkawi ook echt prachtig en relaxed. Het enige minpunt was de taman negara want we hadden een rat in het huisje, geen oog dicht gedaan dus. We zijn een dag eerder weg gegaan, maar wel canopy walk gedaan enzo. Met de taxi terug was ook nog de helft korter dan met boot en bus. Maar wel erg mooi. We hadden in langkawi een huisje in de jungle maar omdat we kakkerlakken hadden zijn we gratis geupgrate naar een huisje / veel mooier / op het water!!! Het weer was ook echt super mooi, op internet stond regen maar het is bijna overal droog geweest! super relaxed dus, wel 600 fotos gemaakt en nu aan het inplakken.... wat een werk! Nu op naar de bruiloft op 7 en 8 maart!!!

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards