collapse

Auteur Topic: Oooooohh ... Mooie Locatie!  (gelezen 13213 keer)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Gepost op: 1 oktober 2007, 12:02:41 »
Wij zijn op zoek naar een locatie in de omgeving van Delft en Den Haag, en een vriendin tipte ons: ga eens kijken bij  het Spaansche Hof. Aan de website zie je niet zo veel, en toen we het Westeinde op kwamen rijden hadden mijn vriend en ik alletwee zoiets van ... euh ... zitten we hier wel goed?

Heel krap allemaal, auto's aan beide kanten van de straat, beetje oude panden, beetje rommelig allemaal. En toen reden we door twee grote groene deuren een binnenplaats op, ging er een deur open en lag onze kin op de vloer van verbazing.

Het is een prachtige locatie met kroonluchters en bewerkte plafonds, deuren en ramen tot aan het plafond, een prachtige ouderwetse balzaal en een binnentuin om van te smullen!

We hebben maar heel snel een offerte aangevraagd :biggrin:

Is iemand hier getrouwd,  hebben jullie ervaringen?
« Laatst bewerkt op: 9 januari 2008, 14:22:47 door Lyanna »

Bruidje2008

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #1 Gepost op: 1 oktober 2007, 12:05:25 »
Nee ik ken het niet, sorry! Maar het klinkt alsof jullie helemaal verliefd zijn op deze locatie!

Lucky Bride

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #2 Gepost op: 2 oktober 2007, 15:23:48 »
Hey Lyanna,

Ben hier niet bekend mee, maar was zo nieuwsgierig dat ik even snel ben gaan kijken... WOW!!! Wat een top lokatie zeg! Lijkt wel het paleis van de koningin! :wink: --> Dan heb je gegarandeerd een droon/ koninklijk huwelijk!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #3 Gepost op: 3 oktober 2007, 09:22:20 »
Ik heb ook even op de site http://www.hetspaanschehof.nl/ gekeken.
Maar ziet er wel luxe en sjiek uit zeg!!
Ben erg benieuwd of de offerte ook in jullie plaatje past, ik zal voor jullie duimen.

Fammie

  • Held
  • *****
  • Berichten: 11941
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #4 Gepost op: 3 oktober 2007, 09:33:29 »
Dat ziet er chic uit zeg. Hopelijk vallen de prijzen mee!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #5 Gepost op: 21 oktober 2007, 15:52:53 »
Nou die offerte ....
Daar kreeg ik een rolberoerte van. 8300 euro voor een receptie en besloten diner. Nu is er wel gerekend op 100 man in olaats van 75 en heb ik de dure wijnen veranderd in de wat goedkopere, en minder mocht ook wel, maar ik krijg de prijs haast niet onder de 7000 euro.

:sad:

Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Vandaag hadden we een afspraak bij landgoed Voorlinde in Wassenaar, wat ook prachtig was, en ik weet dat de prijzen daar wat schappelijker zijn. Daar was helaas al een optie op 30 mei - dus dat kan ook niet. Ik word er zo langzamerhand wanhopig van, kan geen mooie locatie vinden in de omgeving van Delft die ook nog een beetje betaalbaar is (en met betaalbaar bedoel ik tussen de 4000 en 6000 euro - dus da's nou ook weer niet zo'n laag bedrag ...)

Bruidje2008

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #6 Gepost op: 21 oktober 2007, 20:25:57 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'136423\' date=\'21 October 2007, 15:52\']Nou die offerte ....
Daar kreeg ik een rolberoerte van. 8300 euro voor een receptie en besloten diner. Nu is er wel gerekend op 100 man in olaats van 75 en heb ik de dure wijnen veranderd in de wat goedkopere, en minder mocht ook wel, maar ik krijg de prijs haast niet onder de 7000 euro.

:sad:

Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Vandaag hadden we een afspraak bij landgoed Voorlinde in Wassenaar, wat ook prachtig was, en ik weet dat de prijzen daar wat schappelijker zijn. Daar was helaas al een optie op 30 mei - dus dat kan ook niet. Ik word er zo langzamerhand wanhopig van, kan geen mooie locatie vinden in de omgeving van Delft die ook nog een beetje betaalbaar is (en met betaalbaar bedoel ik tussen de 4000 en 6000 euro - dus da's nou ook weer niet zo'n laag bedrag ...)[/quote]

 :ohmy: Dat is inderdaad wel erg veel geld!! Jammer dat je de prijs niet onder de € 7000,- krijgt. Ik ben niet bekend in de omgeving van Delft dus ik kan je helaas niet helpen aan een mooie en betaalbare locatie, misschien dat je via google iets kunt vinden?

Veel succes!

Debruidje

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #7 Gepost op: 21 oktober 2007, 20:37:45 »
Is de Koninklijke schouwburg niks Bruidje? Of landgoed te werve

Vogelmeisje

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #8 Gepost op: 21 oktober 2007, 20:40:03 »
[quote name=\'Bruidje2008\' post=\'136450\' date=\'21 October 2007, 20:25\'][quote name=\'Lyanna\' post=\'136423\' date=\'21 October 2007, 15:52\']
Nou die offerte ....
Daar kreeg ik een rolberoerte van. 8300 euro voor een receptie en besloten diner. Nu is er wel gerekend op 100 man in olaats van 75 en heb ik de dure wijnen veranderd in de wat goedkopere, en minder mocht ook wel, maar ik krijg de prijs haast niet onder de 7000 euro.

:sad:

Ik weet even niet meer wat ik moet doen. Vandaag hadden we een afspraak bij landgoed Voorlinde in Wassenaar, wat ook prachtig was, en ik weet dat de prijzen daar wat schappelijker zijn. Daar was helaas al een optie op 30 mei - dus dat kan ook niet. Ik word er zo langzamerhand wanhopig van, kan geen mooie locatie vinden in de omgeving van Delft die ook nog een beetje betaalbaar is (en met betaalbaar bedoel ik tussen de 4000 en 6000 euro - dus da's nou ook weer niet zo'n laag bedrag ...)[/quote]

 :ohmy: Dat is inderdaad wel erg veel geld!! Jammer dat je de prijs niet onder de € 7000,- krijgt. Ik ben niet bekend in de omgeving van Delft dus ik kan je helaas niet helpen aan een mooie en betaalbare locatie, misschien dat je via google iets kunt vinden?

Veel succes!
[/quote]


In Delft heb je natuurgebied het Delfsche Hout met een aantal feestlocaties, misschien een idee om daar te kijken?

Debruidje

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #9 Gepost op: 21 oktober 2007, 20:41:27 »
Offe kasteel duivenvoorde? Ong 13 km van den haag

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #10 Gepost op: 22 oktober 2007, 09:17:30 »
Wat een bedrag!!!  :blink:
Helaas ben ik niet bekend in Delft, dus ga je gewoon heel veel suc6 wensen.

nisanlin

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #11 Gepost op: 22 oktober 2007, 10:36:18 »
Djeeees wat een prijs. Dan is even verder kijken inderdaad wel de moeite. Succes met zoeken

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #12 Gepost op: 22 oktober 2007, 11:32:38 »
Ik heb gisteravond even heel erg hard gehuild - de eerste keer dat Bridezilla de kop op stak denk ik ...

Te Werve is van dezelfde company als Voorlinden, en is helaas al vol voor 30 mei. Hetzelfde geldt voor de Lindenhof in Delft.  

Duivenvoorde had ik inderdaad ook al naar gekeken, en het kasteel van Rhoon. Ik ga ook maar naar het Heerenhuys bellen in Rotterdam. En ja, het Rieten Dak, Knus in het Delftse Hout en Vlietzigt in Rijswijk. Mijn mannetje wil echter zooooo graag een kasteel of in ieder geval iets sjieks ... op zich vind ik dat ook wel leuk maar niet ten koste van het hele budget. Snif.

Een andere optie is Voorlinden op 1 juni, maar dat is een zondag. Op zich kunnen we trouwen op Voorlinden zelf, maar we willen zo graag in het stadhuis in Delft. Ik geloof niet dat Delft mensen trouwt op zondag - maar ik ga toch maar even bellen en kijken of dat kan. Als het kan moet ik ook de fotograaf kunnen verschuiven. Ik word er helemaal gestoord van aaaaahhh :sad:
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2007, 11:39:09 door Lyanna »

Bruidje2008

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #13 Gepost op: 22 oktober 2007, 13:40:44 »
Ik kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt Lyanna! Maar als ik het goed begrijp willen jullie trouwen op het stadhuis in Delft en zoek je nu een locatie voor het feest/ receptie?

Trouwen op zondag is denk ik ook duurder dan trouwen op zaterdag, dus die kosten komen er dan ook weer bij. Ik zou gewoon alle locaties die jullie mooi vinden afbellen om te vragen of ze de 30e nog vrij zijn, anders moet je wel heel veel gaan verzetten. Lastig hoor  :sad:

Succes!

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #14 Gepost op: 22 oktober 2007, 14:22:57 »
Nou, de gemeente Delft trouwt niet op zondag, ook niet als ik het heel lief vraag :wink: - de beambte aan de balie moest wel hartelijk lachen toen ik dat vroeg. Dus, die optie is van de baan.

Vanavond gaan vriendlief en ik beslissen wat we gaan doen - inderdaad alle locaties die op ons plan B stonden afbellen, of terugbellen naar Voorlinden en zeggen dat we een offerte willen voor zondag 1 juni inclusief de ceremonie op het landgoed (want dat kan dus ook). En tuurlijk is dat duurder dan trouwen op vrijdag zoals nu gepland - ik denk alleen dat dat prijsverschil niets vergeleken is bij het verschil tussen de offertes. Dat neem ik dan voor lief. Mits we de fotograaf kunnen verschuiven.


Dank jullie wel voor alle lieve reacties - fijn!
« Laatst bewerkt op: 22 oktober 2007, 14:25:32 door Lyanna »

Alexia

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #15 Gepost op: 22 oktober 2007, 17:21:29 »
succes met de beslissing. Jammer dat het allemaal niet zo lukt!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #16 Gepost op: 22 oktober 2007, 23:37:21 »
Oh meis, wat een gebel en geschuif en gedenk....
Hopelijk gaat het allemaal lukken!
Kan me voorstellen dat je even uit pure frustratie in tranen uitbarstte.

Backspace

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #17 Gepost op: 23 oktober 2007, 10:13:19 »
Wat een pech zeg.. Daar word je inderdaad niet erg vrolijk van! Hopelijk valt de offerte mee om te trouwen op Voorlinden zelf, vergeleken met jullie eerste offerte kan het denk ik al snel meevallen.
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2007, 10:13:29 door Backspace »

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #18 Gepost op: 23 oktober 2007, 15:37:37 »
Nou, we hebben toch maar besloten de trouwdatum te laten staan. Het kost ons ook weer geld om te verschuiven, Arno wil toch graag trouwen op stadhuis Delft en we hebben geen zin om ook de fotograaf weer te moeten verschuiven.

Ik heb net even geinformeerd naar kasteel Duivenvoorde (zelfs een telefonische optie geplaatst) maar ... ook hier is de prijs exorbitant hoog. Het probleem is, zie ik inmiddels, dat je voor de hele dag zo'n kasteel afhuurt, en dat je ook alle kosten die verbonden zijn aan catering moet betalen (transportkosten, mastiek - afwassen en opruimen dus - personeelskosten, reiskosten). Duivenvoorde huur je voor 2325 euro, en daarnaast moet ik rekenen op 150 euro pp voor diner (inclusief drank en personeel en mastiek), en daarnaast 85 euro pp voor de receptie. Een korte rekensom leert dan dat ik voor onze bruiloft op .... tadaaaahh ... zo'n 12000 euro uitkom, dus nog duurder dan de eerste offerte.

Ik geloof dat ik mijn schatje maar uit zijn hoofd moet gaan praten om in een kasteel te trouwen :huh:
« Laatst bewerkt op: 23 oktober 2007, 15:38:11 door Lyanna »

Bruidje2008

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #19 Gepost op: 23 oktober 2007, 15:47:00 »
[quote name=\'Lyanna\' post=\'136665\' date=\'23 October 2007, 15:37\']Nou, we hebben toch maar besloten de trouwdatum te laten staan. Het kost ons ook weer geld om te verschuiven, Arno wil toch graag trouwen op stadhuis Delft en we hebben geen zin om ook de fotograaf weer te moeten verschuiven.

Ik heb net even geinformeerd naar kasteel Duivenvoorde (zelfs een telefonische optie geplaatst) maar ... ook hier is de prijs exorbitant hoog. Het probleem is, zie ik inmiddels, dat je voor de hele dag zo'n kasteel afhuurt, en dat je ook alle kosten die verbonden zijn aan catering moet betalen (transportkosten, mastiek - afwassen en opruimen dus - personeelskosten, reiskosten). Duivenvoorde huur je voor 2325 euro, en daarnaast moet ik rekenen op 150 euro pp voor diner (inclusief drank en personeel en mastiek), en daarnaast 85 euro pp voor de receptie. Een korte rekensom leert dan dat ik voor onze bruiloft op .... tadaaaahh ... zo'n 12000 euro uitkom, dus nog duurder dan de eerste offerte.

Ik geloof dat ik mijn schatje maar uit zijn hoofd moet gaan praten om in een kasteel te trouwen :huh:[/quote]

Goed dat je besloten hebt de trouwdatum te laten staan, anders blijf je inderdaad bezig met verschuiven. Pff het blijft een hoop geld zeg, trouwen in een kasteel. Is er geen andere locatie die jullie erg mooi vinden? Maar aan de andere kant, je trouwt maar 1 keer (als het goed is) en als jullie graag in een kasteel trouwen (het heeft natuurlijk ook wel iets sprookjesachtig). Wij trouwen ipv op het stadhuis in een landhuis (ook erg mooi) en geven de receptie en het diner op een andere locatie, misschien een idee?

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #20 Gepost op: 8 januari 2008, 19:45:55 »
Nou, na een hele hoop geschuif, gepraat, afgeding door mijn lief enzovoorts enzovoorts ....

Gaan we nu toch de receptie en het etentje doen in het Spaansche Hof. We hebben het budget maar uitgebreid - zoals Arno opmerkte: ja zeg, ik trouw maar een keer en dan wil ik het ook goed doen. Grappig, vaak is het de vrouw die iets graag wil en de man die het te duur vindt, maar bij ons was dat andersom :biggrin:

We hebben echt alles op de offerte aangepast, van aantal hapjes tot menu tot wijnen tot naja, alles dus. Met hulp van onze CM, die voor de cateraar gewerkt heeft, een korting heeft bedongen, en wiens vriend de wijnen verzorgt voor de cateraar :biggrin:

Onze fotograaf valt vast in katzwijm als hij hoort dat we het toch gaan doen, want die was helemaal weg van de locatie :biggrin:

Alexia

  • Gast
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #21 Gepost op: 8 januari 2008, 20:18:24 »
klinkt bijzonder!

Anke

  • Held
  • *****
  • Berichten: 12997
  • Geslacht: Vrouw
    • http://www.rubenenanke.bruiloftsite.nl
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #22 Gepost op: 9 januari 2008, 01:57:01 »
Oke dan, daar ga je dus geen spijt van krijgen!!!
Fijn dat je toch de knoop hebt doorgehakt.

Myriade

  • Held
  • *****
  • Berichten: 2195
  • Geslacht: Vrouw
Oooooohh ... Mooie Locatie!
« Reactie #23 Gepost op: 9 januari 2008, 14:21:51 »
Ja, da's wel een pak van mijn hart :biggrin:

 

* Lid info

 
 
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

* Top boards