Hoi Dames,
Ik heb echt veel verschillende winkels bezocht om uiteindelijl DE jurk te vinden.
Doordat ik in het verleden vaak een avond/galajurk heb gedragen wist ik precies wat ik wel en niet wil en dat ik juist een compleet andere kant op wil met mijn trouwjurk.
Lilly Essen:
Hier gestart met mijn zoektocht. Netjes geholpen door een vriendelijke verkoopster. Het viel mij tegen dat ik geen torselet aankreeg bij het passen. Dit had ik wel verwacht dus mijn felgekleurde BH moest worden weggesmolkeld met passen.
Hier hebben ze leuke jurken voor leuke prijzen, hier kan je alles compleet klaar zijn voor €1200,- Uiteindelijk waren de jurken iets te 'gewoon' voor mij.
Allegria Essen:
Leuk winkeltje met mooie jurken. Probleem was echter dat ze in mijn maat met kant slechts 1 jurk hadden hangen, wat ook toeval was omdat iemand van de koop had afgezien.
Andere maat jurk werd niet eens geprobeerd om een idee te geven.
Verder wel zeer goed geholpen met zeer kundige verkoopster.
Hier werd meteen een torselet aangemeten (thank god).
Engels Bruidsmode Blerick:
Iedere week zwijmelend voor de etalage staan dus zeker een zaak om een keer te gaan passen.
Wat een fijne benadering en wat word er goed naar je geluisterd.
In eerste instantie gebeld omdat ik verliefd was op een jurk van Avenue Diagonal en deze graag ergens wilde passen.
Zij hadden dit betreffende model niet maar dus toch een afspraak gemaakt om eens te kijken wat ze hebben.
De eigenaresse had in de collectie gekeken naar een jurk die leek op het model van Avenue Diagonal... Wat een totale flop! Meteen van genezen dus, zo zie je maar weer dat foto's geduldig zijn.
Zodoende verder gaan passen, de eigenaresse stelde opeens voor of ik open stond om iets totaal anders te passen. Dat was ik wel, dus zo gezegd zo gedaan. Wat een goed idee, deze jurk viel zeer in de smaak. Echter kregem wij toen een telefoontje dat mijn vader (reeds opgenomen in het ziekenhuis) ineens zeer ziek was en wellicht opname op IC nodig was.
Zowat de winkel uit gerend met de belofte om een nieuwe afspraak te maken, allemaal geen probleem.
2 weken later terug gegaan en gestart met de jurk waarmee we de vorige keer waren geëindigd. Hij was nog steeds mooi, maar iets miste er voor mijn gevoel.
Na enkele jurken uitegekomen bij een jurk van Pronovias. Heel typisch want ik blijf iedere keer bij jurken/lijnen van Pronovias uitkomen.
Met een heel fijn gevoel de winkel uit gelopen denkend dat dit dd jurk wel eens zou kunnen zijn.
Fijn geholpen, persoonlijke benadering, denkt mee en uiteindelijk geen vermaakkosten.
Koonings Deurne:
Na alle horrorverhalen toch een poging gewaagd en afgereisd naar Deurne.
We werden vrindelijk ontvangen door de verkoopster. Zij nam mij mee door de winkel om te kijken wat ik mooi vond.
Bij de eerste jurk viel het mij al op dat ze veel kleine maten (36/38) hebben hangen. Dit is met normale confectiemaat 40/42 en cup F een absolute no go.
De eerste jurk werd ik met alle geweld ingepropt en ik hoorde heb dan ook al scheuren.

Het viel mij tegen dat ze voor zo'n grote zaak geen gangbare maten hadden om te passen. Heb hier slechts een enkele jurk aangehad in een grote maat, die dan meteen veel te groot was.
Na enkele rondjes door de winkel iedere keer mijn oog laten vallen op een jurk van Stella York. Op eigen verzoek meegenomen om te passen, maar ook hier slechts maatje 36 dus geen optie om te passen.
Pas na 3 keer vragen werd mij verteld wat de prijs was van deze jurk

Deze bedroeg zoeat het dubbele van mijn budget, al vond ik hem wel heel erg mooi. Ze konden de jurk voor mij bestellen in mijn maat maar dan zat ik er zeker aan vast. Het enigste wat ze konden aanbieden was dat ik dan nog voor een andere jurk mocht kiezen als hij uiteindelijk toch zou tegenvallen.
Nou een jurk van €2100,- ga ik niet bestellen zonder hem zelf te hebben kunnen passen.
Toen ik aangaf hier over na te willen denken en later op terug te willen komen, kwam de eigenaresse nog een lijmpoging doen.
Dit kwam heel opdringerig over.
Tevens werd door de verkoopster iedere jurk die ik aan (geperst) kreeg bestempld als 'gaaf'. Als jij in een winkel 8 jurken past kunnen niet alle jurken gaaf zijn. Haar mening baseerde ze op de mening van mijn gevolg.
Al met al geen goede ervaring dus.
Cecile Kerpen (D):
Ik had geen grote verwachtingen meer aangezien ik de dag ervoor al die mooie Pronovias had gepast bij Engels Bruidsmode.
De verkoopster was meteen geïnteresseerd in wat ik voor ogen had en had ook meteen in de gaten dat ik al veel had gepast en dus heel goed wist wat ik zocht.
Meteen samen de hoek van Pronovias ingedoken en hier een stuk of 4 jurken gepakt.
De laatste was uiteindelijk DE jurk

.... Eindelijk had ik hem gevonden. Totaal niets aan te merken op deze jurk. Alles was meteen goed en had geen extra toevoegingen nodig (zoals ik bij eerdere jurken wel altijd had).
De prijs was ook een openbaring voor Pronovias en maakte het meteen helemaal goed.
Toch besloten om hem hem niet meteen daar te kopen en even te gaan shoppen voor mijn jurk.
Het was erg vervelend dat het heel warm en benauwd was in de winkel.
Je merkte ook dat het 'fabriekswerk' was, iedere medewerker had haar eigen paskamer.
Een torselet kreeg ik niet aan en hadden ze ook niet in mijn maat.
Bij de vraag of het verstandig is om een torselet te dragen onder een trouwjurk, werd geantwoord dat deze alleen zijn voor de sier en geen stevigheid bieden. Ik kon beter een strapless BH dragen. Heb meteen gevraagd waar zij denkt een stevige strapless BH denkt te vinden in cup F. Ik ben ze nog nooit tegengekomen.
Daarnaast viel het mij op dat accesoires heel duur waren (sluier €400,- en riem €300,-) en vind ik het vervelend de jurk ineens volledig te moeten betalen.
Mijn jurk dus nu gevonden maar dus op jacht waar ik hem gunstig kan kopen.
Ben er inmiddels wel al achter dat de prijzen voor deze jurk van Pronovias de prijzen in Duitsland tussen de €400,-/€600,- lage liggen dan in Nederland.